24 March 2014

SELAWAT PENYATU UMMAH

 
 

Salam 2 all.

Kehadiran lebih setengah juta umat Islam dalam program Selawat Perdana : Cinta Allah Cinta Rasul di Dataran Masjid Putrajaya pada hari Jumaat 19 Jamadil Awal 1435 bersamaan 21 Mac 2014 adalah sangat luarbiasa. Para jemaah yang datang daripada pelbagai latar belakang dan fahaman memenuhi ruang dihadapan Masjid sehingga melimpah ke Lebuh Perdana dan persekitarannya.

Program yang dipimpin oleh Sheikh Habeeb Abdul Qodir Asseqaf turut dihadiri oleh Dato' Sri Najib Tun Abdul Razak dan Datin Sri Rosmah bermula daripada sebelum maghrib dengan alunan zikir dan qasidah, diikuti dengan solat jemaah magrib dan isya serta solat hajat khusus untuk operasi mengesan dan mencari pesawat MH370.

Saya melihat kehadiran umat Melayu-Islam begitu ramai tanpa mengira latarbelakang dan fahaman politik membawa satu maksud - bahawa masih ada ruang dan peluang untuk umat Melayu-Islam bersatu dan memantapkan ukhwah - iaitu melalui risalah Islam!

Saya berani menyatakan sedemikian kerana kita melihat keputusan PRK Kajang semalam membuktikan satu perkara - bahawa masyarakat bukan Islam, terutama kaum Cina langsung tidak berubah dari segi sokongan politik kepada pembangkang DAP-PKR-PAS.

Pada saya, kaum cauvinis dikalangan mereka sudah dirasuk dengan momokan bahawa kuasa politik sudah terlalu hampir! Sesudah menguasai ekonomi negara, mereka mahu lebih daripada itu - kuasa politik dan tampuk pemerintahan negara umat Islam ini!

Dan para cauvinis ini mendapat ruang dan peluang itu apabila ada segelintir Melayu yang bersedia menikam kita daripada belakang; mengkhianati perjuangan agama dan bangsa sendiri demi untuk melempiaskan nafsu mahu berkuasa!

Tidak jauh daripada Dataran Masjid Putrajaya, sebuah lagi program dilancarkan di Stadium Kajang iaitu Himpunan Reformasi-2.0, yang turut dihadiri oleh Anwar Ibrahim dan isterinya Wan Azizah, calon yang memenangi PRK Kajang. Walaupun kehadiran penyokong mereka sangat mengecewakan sekitar 5,000, tetapi jangan kita lupa mereka memenangi PRK Kajang.

Walaupun ada yang mahu menyedapkan hati menyatakan bahawa majoriti yang diperolehi mereka sudah berkurang, tetapi sebenarnya itu sekadar mahu menipu diri sendiri. Kita perlu ingat bahawa jumlah pengundi yang turun sangat berkurangan, sekitar 72%, sedangkan dalam PRU-13 sekitar 88% turun. Pada hemat saya, sebenarnya tiada sebarang perubahan dalam politik kepartian dalam negara - kita masih berhadapan, dan akan terus berhadapan, dengan tsunami politik cina.

Dalam keadaan umat Melayu-Islam sedang lemah daripda segi ukhwah dan keasatuan dalam mennghadapi serangan bertali arus daripada musuh-musuh, kita melihat kaum kafir bersatu teguh menyerang kita dalam isu dan persoalan fundamental seperti aqidah dan akhlak Islamiyyah yang asas.

Contohnya lihat bagaimana gabungan NGO-NGO termasuk yang haram membentuk Comango menyerang kita dengan satu suara satu nada. Walaupun jumlah mereka sedikit, namun suara mereka besar. Sebaliknya kita punya jumlah yang banyak, tetapi bersuara seperti buih dilautan. Lihat artikel terbaru daripada www.akarimomar.wordpress.com dibawah.

Kelak nanti kita akan ditelan bukan sahaja oleh ombak tsunami politik Cina, malah saya tidak hairan kita akan ditelan oleh ombak tsunami salibiah jika kita terus bercakaran dan bermusuhan sesama sendiri!

Apapun, apa yang penting ialah Selawat Perdana dan PRK Kajang mengajar kita satu perkara: iaitu umat Melayu-Islam perlu bersatu; dan umat Melayu-Islam boleh bersatu dibawah naungan Islam!

Maka usaha kearah penyatuan dan perpaduan ukhwah umat Melayu-Islam perlu dilipatgandakan; dengan menjadikan Islam sebagai tali penyatuan dan perpaduan ukhwah ummah. 

Firman Allah swt - Dan berpeganglah (bersatulah) kamu dengan tali Allah (iaitu Al-Quran), dan janganlah kamu bercerai berai. Dan ingatlah nikmat Allah kepada kamu ketika kamu bermusuh-musuhan, lalu Allah menyatukan diantara hati kamu (sehingga kamu bersatu padu dibawah ni'mat Islam.

Ingatlah kamu dahulu telah berada ditepi jurang neraka (disebabkan kekufuran kamu), lalu Allah menyelamatkan kamu (dengan ni'mat Islam jua). Demikianlah Allah memperjelaskan ayat-ayat Nya, supaya kamu mendapat petunjuk dan hidayah Nya. Dan orang beriman, lelaki dan perempuan, setengahnya menjadi penolong bagi setengahnya yang lain; mereka menyuruh berbuat kebaikan, dan melarang daripada berbuat kejahatan, dan mereka mendirikan solat dan mengeluarkan zakat, serta ta'at kepada Allah dan RasulNya. Mereka itu akan diberi rahmat oleh Allah; sesungguhnya Allah Dia Maha Berkuasa lagi Maha Bijaksana.

Surah Ali-Imraan : 103

Wallahua'lam dan Wassalam.

Adios amigos, grasias.

Zulkifli Bin Noordin
Isnin
22 Jamadil Awal 1435
24 Mac 2014

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Dipetik daripada www.akarimoar.wordpress.com

Musuh-musuh Islam, Mereka Bersatu

by akarimomar

Memang benarlah bahawa musuh-musuh bersatu dan sentiasa bersama untuk menentang Islam. Tidak kira apa aktiviti, kempen atau perancangan, mereka akan sentiasa merancang untuk menjahanamkan umat Islam.
NGO-Comango-Bersih
Cari perbezaan antara pendokong utama Bersih dengan Comango
Cuba kita lihat satu contoh kecil yang ingin saya bawa di sini. Cuba carikan perbezaan di antara NGO-NGO yang menjadi penganjur utama kepada kempen Bersih dan dan Comango.
Cuma yang sayangnya, kadang-kadang kita sesama kita bertelingkah. Dan ada pula sesama kita yang sanggup bersekongkol menjadi pak turut dalam agenda halus yang dirancang oleh oleh musuh yang sudah nyata ini.
Sudah sampai kita di akhir zaman yang disebut oleh Rasulullah s.a.w. bahawa kita sudah bagaikan buih sahaja.
Semoga Allah melindungi kita dan anak cucu kita dari bala bencana jika Allah turunkan.
Abdul Karim Omar
23 Mac 2014

No comments:

Post a Comment

Komen yang mengandungi unsur fitnah, pembohongan, penipuan, mencarut, hasutan, menghina agama, bersifat anti-perkauman dan bahasa kesat tidak akan disiarkan. Terima Kasih.