15 December 2011

RES IPSA LOQUITOR!



Salam 2 all.

Dalam bahasa undang-undang tort, ada satu prinsip dipanggil res ipsa loquitur - the thing speak for itself. Sesuatu perkara itu memperjelaskan dirinya sendiri. Dalam bahasa pasar, mike tengok sendirilah yop!

Itulah yang dibuktikan oleh videoklip diatas (ihsan dari www.gerakan-anti-pkr.blogspot.com). Kata orang, gambar menceritakan seribu makna. Kalau tengok video diatas, rumusannya tidak lain tidak bukan - Anwar Ibrahim memang kaki pembelit, pembohong & putar alam.

Mike bayangkan yop; teman yang jadi loyer dia selama bertahun-tahun, dan teman antara loyer yang kerap menziarahi dia semasa dalam Penajara Sg. Buloh pun boleh kena kelentong begitu lama, dok ingat dia sakit belakang sampai tak boleh bangkit.

Kekadang sampai macam nazak lakonanannya yop. Sampai teman boleh menitik air mata berceramah menceritakan kesakitan manusia yang ditabal bininya sendiri sebagai anugerah tuhan ini! Rupenya teman pun kena 'kencing' juga selama ni oleh pelakon terbaik dunia ni yop!!!

Kalu mike rasa susah nak percaya cuba mike tanya senior lawyer Zainur Zakaria, salah seorang peguam utama Anwar bersama teman dalam kes '98, juga bekas Presiden Majlis Peguam yang berkorban membela Anwar sehingga dihukum penjara 3 bulan! Cuba tanya kenapa dia cabut lari daripada menjadi loyer Anwar!

Padanlah Dato' Seri Zahrain Hashim, Ahli Parlimen Bayan Baru menegaskan dalam Parlimen, Anwar Ibrahim ini 'raksaksa pelbagai wajah - multi faceted monster'.

Kata orang, ketok kepala tanyalah otak sendiri yop! Mike semua sekolah tinggi-tinggi, kalau rela untuk terus dikelentong dan diperlembukan oleh Anwar yang ditabal bininya sebagai anugerah tuhan ni, ikut suka mike lah yop!

Adios amigos, grasias senor.

Wallahua'lam & Wassalam.

Zulkifli Bin Noordin
20 Muharram 1433
14 Dis 2011

No comments: