24 May 2014

NEO-MALAYU: MALAI-SI

Kuan Yew berjaya memperdaya orang Melayu dengan memelayukan diri! Akhirnya, walaupun benar tidak Melayu hilang di Singapura, tetapi Melayu hilang tanah pusaka!
Salam 2 all.

Kejayaan DAP meletakkan calon Melayu di PRK Teluk Intan sebenarnya mempunyai mesej halus yang cukup jelas kepada para cauvinis bukan sahaja di Teluk Intan, tetapi juga seluruh negara!

MELAYU SUDAH DALAM GENGGAMAN KAMI!

Bagi kaum cauvinis, sebenarnya kejayaan DAP menjadikan Dyana Sofya Daud sebagai calon PRK Teluk Intan adalah suatu penjajahan politik yang sangat memberangsangkan mereka.

Cuba bayangkan fakta berikut:

1. Namanya Dyana Sofya Binti Mohd. Daud kini berumur 27 tahun dan seorang graduan - daripada namanya kita boleh anggap dia berbangsa Melayu dan beragama Islam;

2. Ibunya YAMMY SAMAT juga dapat kita anggap sebagai orang Melayu beragama Islam;

3. Yammy Samat adalah bekas pimpinan Wanita UMNO Bahagian;

4. Yammy Samat juga adalah Ketua Wanita Perkasa yang pertama;

5. Dyana sendiri adalah graduan lulusan daripada UiTM;


Berdasarkan fakta diatas, sudah pasti rumusannya ialah Dyana mempunyai semua ciri yang tepat untuk menjadi pelapis kepimpinan muda dalam UMNO, PAS atau PKR, dan mungkin juga menyertai NGO Melayu seperti Perkasa atau NGO Islam seperti ISMA atau ABIM!

Tetapi sebaliknya Dyana memilih untuk menyertai DAP, menjadi Pegawai Khas Lim Kit Siang di Parlimen Gelang Patah, dan menjadi calon mewakili DAP untuk PRK Teluk Intan!

Dyana tidak pilih UMNO! Dyana tidak pilih PAS! Dan Dyana tidak pilih PKR!

Dyana tidak sertai Perkasa! Dyana tidak sertai ABIM! Dyana tidak serta ISMA!

Dan Dyana membawa personaliti dan retorik politik berikut:

1. tidak memakai tudung;

2. menolak dan menentang perlaksanaan hudud;

3. mendesak UiTM dibuka kepada bukan Melayu;

4. mendesak supaya IPTA seperti UiTM ditubuhkan khas untuk kaum Cina (nasib kaum India langusng tidak ada);

5. mahu merobohkan tembok perkauman, maksudnya mahu hak istimewa Melayu & bumiputera dihapuskan atau disamaratakan untuk kaum Cina.

Cuba bayangkan apa perasaan kaum cauvinis ketika ini?

Sudah pasti mereka bertepuk tangan bersorak gegak gempita. Anak Melayu beragama Islam yang lahir daripada perut Melayu dan makan daripada tangan bangsa Melayu kini bangkit menentang bangsa dan syariat agamanya sendiri diatas pentas parti paling rasis, extremis dan pelampau perkauman!

Sebenarnya orang Melayu, tidak kira samada daripada UMNO, PAS mahupun PKR; samada daripada ISMA, ABIM mahupun Perkasa wajar bermuhasabah dan bertanya dengan jujur - dimana silap kita boleh lahirnya neo-Melayu seperti Dyana?

Kita mendabik dada konon Gen-Y sudah bersama kita. Konon cerita kita ada pemimpin-pemimpin muda UMNO yang menjadi ikon dan gilaan Gen-Y. Kita berbelanja berbillion ringgit untuk program-program Gen-Y: PLKN, IM4U, Hari Belia dan banyak lagi.

Tetapi yang lahir ialah neo-Melayu seperti Dyana - mengibar bendera DAP!

Saya cukup yakin Dyana bukan sahaja akan menang, malah akan menang dengan majoriti bertambah di PRK Teluk Intan. Antara alasannya:

1. Dalam PRU-12 dan PRU-13, calon DAP menang besar dikawasan yang dahulunya kubu kuat BN. Walaupun BN menawarkan pelbagai pakej pembangunan dan insentif, dengan pelbagai habuan dan tawaran, pengundi cauvinis tetapi menolak dan memenangkan calon DAP!

2. Ini bermakna majoriti pengundi Teluk Intan, terutama dikalangan kaum cauvinis tidak menjadikan pembangunan dan habuan sebagai kayu pengukur mereka dalam mengundi calon;

3. apakah yang menjadi kayu pengukur mereka? Mudah sahaja, asalkan bukan BN, bukan UMNO. Mereka mahukan kuasa politik dan pemerintahan. Yang ini MCA mahupun Gerakan tidak dapat tawarkan, sebaliknya DAP berjaya bukan sahaja menawarkan kuasa politik dan pemerintahan, malah dapat membuktikan mereka berupaya memperkaldaikan segelintir Melayu untuk mendapatkan kuasa politik dan pemerintahan itu;

4. Calon BN Datuk Mah memang hebat, tetapi bagi kaum cauvinis Datuk Mah masih duduk dibawah pemerintahan UMNO. Datuk Mah boleh tawarkan pembangunan, habuan, BR1M, jalan, lampu, rumah, beras, gula, minyak dan lain-lain; tetapi Datuk Mah tidak boleh tawarkan apa yang pengundi cauvinis mahu iaitu kuasa politik dan pemerintahan;

5. DAP bukan sahaja membawa calon Melayu yang menolak bangsa dan syariat agamanya, yang lebih penting DAP membawa mesej menolak hudud! Undang-undang kasi potong yang cauvinis cukup takut. Dan DAP menunjukkan kepada kaum cauvinis Teluk Intan, walaupun PAS cakap berdegar mengenai hudud, tetapi PAS masih membantu dan menyokong calonnya Dyana yang terang-terang telah menolak hudud dan berjanji akan menentang RUU Hudud PAS dalam Dewan Rakyat jika dibentangkan. Sudah pasti kaum cauvinis akan tertarik dengan pakej perkaldaian ini dan memberi undi kepada Dyana;

6. Manakala pengundi Melayu Teluk Intan yang menolak BN dalam PRU-12 dan PRU-13, sudah pasti tidak akan membuat sebarang perubahan kerana calon BN masih bukan Melayu. Jadi tidak ada sebab untuk mereka mengundi Datuk Mah. Manakala faktor Dyana menentang hudud tidak akan mempengaruhi mereka kerana pimpinan PAS masih menyokong dan membantu Dyana termasuk turun berkempen untuk calon DAP ini;

7. Manakala pengundi-pengundi daripada kategori Gen-Y pula sudah pasti akan tertarik dengan pencalonan Dyana. Mereka ini kebanyakannya pun bukan tahu sejarah cauvinisma dan pelampau perkauman DAP. Malah ada yang tak tahu pun apa dia Tragedi 13 Mei. Mereka tidak pernah dengar laungan malai-Si-Mampus Melayu yang pernah dilaungkan cauvinis. Apa yang mereka nampak seorang wanita Melayu muda lulusan UiTM pun mendapat peluang dan ruang didalam DAP sampai boleh menjadi calon Parlimen walaupun lebih ramai ahli dan pimpinan kanan di Teluk Intan dan DAP Perak yang boleh menjadi calon;

Jadi pada saya, strategi DAP memang mengena. Pakej politik mereka cukup hebat:

1. Melayu sudah dalam genggaman mereka dengan bukti orang macam Dyana pun boleh menyokong perjuangan DAP, dan PAS yang nak buat hudud pun menyokong Dyana walaupun dia menolak dan menentang hudud, dan Anwar bersedia melantik Kitisang sebagai TPM jika menang. Mesej kepada kaum cauvinis jelas, beri undi kepada kami untuk terus memperkaldaikan Melayu demi untuk mendapat kuasa politik dan pemerintahan;

2. Mengundi Dyana bermakna menolak hudud PAS. Dengan memberi kemenangan kepada Dyana, ianya satu bentuk referendum untuk menghalalkan tindakan DAP menolak hudud; kerana bukan sahaja calonnya Dyana menolak dan menentang hudud, parti PAS yang beriya-iya nak hudud pun sokong DAP;

3. Mengundi Dyana bermakna menolak parti Cina lain seperti MCA dan Gerakan kerana mereka ini dianggap oleh kaum cauvinis hanya seperti 'kaldai dicucuk hidung' oleh UMNO, sedangkan DAP membuktikan mereka yang berjaya 'menyucuk hidung Melayu menjadi kaldai DAP', satu impian yang sudah lama dipendam-idam oleh para cauvinis.

Nota khas kepada Dyana dan anak-anak muda Melayu, nasihat saya ialah:

1. Bacalah Lapuran Kertas Putih Mageran bertarikh 06 Okt 1969 mengenai punca rusushan kaum dan peristiwa berdarah 13 Mei 1969;

2. Bacalah buku "13 Mei: Sebelum & Selepas" tulisan Almarhum Tunku Abdul Rahman Putra;

3. Pergilah mendengar dan berbincang dengan orang lama dan pimpinan kanan DAP seperti YM Tunku Aziz, bekas Naib Presiden DAP dan Ahli Dewan Negara mewakili DAP;

Saya percaya 3 sumber ini sahaja sudah cukup untuk menyedarkan Dyana dan anak-anak muda Melayu siapa DAP sebenarnya; apa matlamat dan strategi mereka; dan mengapa DAP adalah parti paling merbahaya yang bukan sahaja wajib dijauhi, malah wajib ditentang habis-habisan.

Dan kepada Dyana, kalau masih merasakan institusi khas untuk anak Melayu dan bumiputera seperti UiTM tidak patut ujud, eloklah serahkan kembali Ijazah yang katanya diperolehi daripada UiTM. Itu bukti paling bermaruah bahawa Dyana memang mahu runtuhkan tembok keistimewaan bangsa Melayu & bumiputera; robohkan dahulu nikmat tembok keistimewaan Melayu yang telah Dyana perolehi dan kecapi terlebih dahulu!

Apa pun, kita bangsa Melayu perlu bermuhasabah dan melihat kembali survival dan kelangsungan kesinambungan talian-hayat politik bangsa Melayu.

Kalau orang seperti Dyana boleh menyertai DAP, kalau ibu Dyana bekas Ketua Wanita Perkasa dan pimpinan Wanita UMNO bahagian boleh menyokong DAP; kalau PAS yang terkiyal-kiyal nakkan hudud pun masih menyokong dan mendokong DAP yang terang-terang menolak hudud; kalau Anwar yang gila nak jadi PM bersedia melantik Kitisiang sebagai TPM; kita orang Melayu punya banyak sebab untuk khuatir dan risau dengan nasib masa depan bangsa Melayu.

Mungkin bangsa Melayu tidak akan hilang daripada dunia, tetapi bangsa Melayu mungkin akan hilang tanah pusaka! Adakah laungan Malai-si-mampus Melayu yang dilaungkan cauvinis dalam peristiwa 13 Mei 1969 sudah mereka capai? Renung-renungkan!

Semoga Allah memelihara agama dan bangsa kita, dan semoga Allah memberi kita kekuatan iman dan taqwa serta istiqomah dalam perjuangan kita insya Allah, ameen!

Wallahua'lam dan Wassalam.

Zulkifli Bin Noordin
Sabtu
24 Rejab 1435
24 Mei 2014 

No comments: