27 July 2011

HARAMSANEE AL-KAZEEB

(Pak Yangoat sedang melakukan aksi pembersihan dibawah pimpinan dan bimbingan Mamangoat )

Salam 2 all.

09 Julai 2011 akan diingati dalam sejarah negara sebagai "Hari Haramsanee Al-Kazeeb", memperingati pembohongan besar yang dilakukan oleh golongan desperado yang ketagihan untuk merampok Putrajaya melalui jalan "pintu belakang".

Himpunan yang bercirikan dua haram-"himpunan haramsanee (sanee bermakna dua didalam bahasa 'arab)". Pertama kerana dianjurkan oleh kumpulan yang telah diisytiharkan haram oleh Pendaftar Petubuhan. Kedua kerana ianya himpunan yang mahu dibuat tanpa permit-satu perhimpunan haram!

Bukan sahaja ianya "himpunan haramsanee", malah ianya penuh dengan pembohongan dan putar belit.

Teman tersenyum melihat gelagat kaum desperado ini memutar kisah dongeng kononnya teman termasuk didalam senarai kumpulan "Bersih" didalam perintah larangan Mahkamah keatas 91 individu yang ditegah berada dibeberapa tempat di KL pada 09 Julai.

Samada pembawa cerita itu skrew kepalanya longgar, ataupun pembohong. Teman menafikan sekeras-kerasnya pembohongan ini; dan teman sedikit pun tidak pernah menyokong atau mendokong kaum politikus kotor yang mengaku diri mereka "Bersih" tetapi penuh kekotoran. Jelas pembohongan sudah sebati dengan kaum ini, dan itulah yang dibuktikan dalam himpunan haram kaum yang teman label sebagai "Himpunan Haramsanee Al-Kazeeb". Al-Kazeeb dalam bahasa 'arab bermakna pembohong!!!

Pembohongan pertama mereka ialah membohongi Tuanku YDP Agong. Mereka memberi akujanji kepada Tuanku YDP Agong bahawa mereka mahu mengadap dan memaklumkan pembatalan himpunan haram tersebut. Akujanji itu diberi setelah Tuanku bertitah melahirkan pendirian Tuanku mengenai himpunan haram tersebut. Namun akujanji dan jaminan himpunan haram dijalanraya tersebut bukan sahaja tidak dibatalkan, malahan cara ianya dilaksanakan jelas kelihatan ianya memang telah dirancang dengan teliti.

Jelas semasa mengadap Tuanku, memang mereka tidak berniat langsung untuk membatalkan himpunan haram itu. Sebaliknya kebenaran mengadap itu dijadikan alat sekadar untuk memberi "perasa halal" kepada himpunan haram oleh kumpulan yang haram. Mereka berjaya membohongi Tuanku YDP Agong yang telah dengan ikhlas menerima mereka masuk mengadap.

Dan majlis mengadap itu dijadikan alat propaganda untuk menghalakan tindakan haram mereka. Ini adalah satu penderhakaan dan pengkhianatan besar kepada Tuanku YDP Agong; mana-mana warganegara yang ta'at dan setia kepada Tuanku dan negara ini tidak akan berani lakukan! Kewarganegaraan kaum ini sepatutnya dikaji semula; dan mereka wajar dikenakan tindakan yang tegas tanpa ampun!

Mereka turut berbohong bila mendabik dada mengisytiharkan himpunan haram itu disertai oleh puluhan ribu orang, walaupun hakikat sebenarnya tidaklah seramai yang dicanangkan. Dan itulah sebenarnya mengapa mereka mengadakannya pada hari Sabtu tengahari. Sebab mereka tahu jumlah penyokong mereka tidak ramai. Mereka perlu lahirkan persepsi himpunan haramsanee itu mendapat sambutan. Kerana itu ianya wajib dibuat tengahari Sabtu.

Kerana itu adalah waktu puncak dimana ramai orang akan turun ke KL untuk bersantai, membeli-belah, ke pasar malam Jalan TAR atau sekadar berlibur samada di KLCC, Sogo, Masjid Jamek, Jalan TAR dan stesyen LRT saperti Stesyen Masjid Jamek dan Hentian Puduraya akan pasti menjadi tumpuan awam.

Dan sudah pasti bila berlaku himpunan haram, orang awam samada akan menjadi "curious onlooker" ataupun terperangkap sekali dengan mereka. Apa pun jumlah mereka akan kelihatan seolah-olah ramai. Apatah lagi kalau gambar dan rakaman video diambil dari susut tertentu; ianya mampu memberikan persepsi ianya ramai.

Tetapi tidaklah seramai yang mereka canangkan. Menurut sumber yang sahih, jumlah yang terlibat tidak melebihi 10,000 orang pun, jauh dari angka ratusan ribu yang mereka kompangkan akan turun!

Pembohongan berterusan apabila Timbalan Presiden PAS Mat Sabu mendakwa dirempuh oleh landrover polis. Siap berkerusi roda lagi! Kitaran semula sebuah drama dahulukala! Ternyata ALLAH juga Maha Perancang. Paparan video CCTV jelas membuktikan segala pembohongan!

Apa yang menyedihkan ialah pimpinan sebuah parti yang menjubahkan diri dengan warna Islam boleh terjebak dengan gejala pembohongan yang sebelum ini menjadi monopoli dan kepakaran pihak tertentu. Virus "al-kazeeb" telah menular bagai kanker yang tiada batasan.

Pembohongan kaum haramsanee ini tidak mengenal batas apabila kematian juga mereka putarbohongkan. Pemergian Allahyarham Baharudin yang mati akibat serangan sakit jantung semasa menyertai himpunan haramsanee ini diputarbelitkan dan dikompangkan sebagai kezaliman pihak berkuasa dengan menyelitkan "drama kematian" Suhardi. Habis satu dunia dibohongi, sebagaimana pembohongan 16 Sept.

Videoklip kematian palsu itu diputar seantero dunia. Derma dikutip tanpa sekelumit kemaluan.

Pelik sungguh kaum haramsanee ini. Videoklip Mat CD @ Mat China-Doll yang begitu jelas mereka pertikaikan; sebaliknya videoklip penipuan "kematian palsu Suhardi" mereka telan dan terima bulat-bulat tanpa soal sikitpun. Terus di isytiharkan ianya sebagai "syahid", dan derma jihad dilancarkan yang kemungkinan besarnya akan berakhir saperti derma peristiwa Memali! Hilang ghaibul-ghuyub!

Dalam keriuhan himpunan haramasanee itu, tetiba tersebar pula berita dan gambar didunia cyber seorang yang kelihatan nazak didalam hospital. Siap dengan "kolar-tengkok"! Lalu diputar pusing dongeng kezaliman pihak berkuasa. Ternyata cerita lama berulang kembali. Pelik sungguh, dalam ramai-ramai kaum himpunan haramsanee ini, hanya seorang sahaja yang masuk hospital dan kelihatan nazak dengan kolar-tengkok siap terpasang! Oh ya, terlupa pula dengan kisah seorang lagi yang masuk hospital siap dengan kerusi roda setelah "dirempuh" dengan brutal dan ganas oleh landrover Polis DiRaja Malaysia!

Adengan pembohongan ini berterusan apabila ada pihak mendakwa Presiden PAS dikasari oleh pihak berkuasa. Sekali lagi cubaan untuk meraih simpati dan menimbulkan kebencian kepada pihak berkuasa. Alhamdulillah Presiden PAS, yang baru sahaja mengisytiharkan tiada negara Islam didalam Al Quran, masih mempunyai sedikit kewarasan dan membuat kenyataan menafikan beliau dikasari, malah menceritakan tentang layanan baik yang diterima, dengan kisah "saya dihantar polis sampai kerumah"!

Sebenarnya banyak lagi pembohongan dan penipuan yang telah dilakukan oleh kaum himpunan haramsanee ini. Pembohongan kepada umat Islam bahawa himpunan itu walau diketuai oleh seorang kafir harbi anti Islam telah mengelabukan segelintir kalkatoo yang terpedaya dengan kilauan cahaya mahkota kekuasaan; walaupun sebelum ini mereka pernah mengisytiharkan jihad dan sabil terhadap sikafir harbi itu!

Kita tidak menentang hak berhimpun. Kita tahu ianya dijamin oleh Perlembagaan. Yang kita tentang ialah demonstrasi jalanan. Yang kita lawan ialah perarakan dijalanan. Yang menyusahkan rakyat dan orang ramai. Yang kita bantah ialah politik jalanraya. Yang kita mahu cegah ialah politik berasakan pembohongan dan putarbelit; semuanya kerana nafsu serakah mahu merampok Putrajaya "at all cost".

Sehingga sampai keperingkat berani menipu dan membohongi Tuanku YDP Agong. Ini adalah penderhakaan dan pengkhianatan yang wajib ditentang dan diperangi oleh tiap individu rakyat dan warganegara yang ta'at kepada Tuanku YDP Agong dan cintakan keamanan, kedamaian dan keharmonian.

Kita rakyat Malaysia pelbagai agama dan bangsa, dan dari semua lapisan mengutuk keras himpunan haramsanee ini. Kita mendesak pihak berkuasa supaya mengambil tindakan tegas tanpa gentar dan takut. Ingatlah, "majoriti senyap" sedang memerhati langkah pihak kerajaan selanjutnya, janganlah sampai keperingkat rakyat yang cintakan keamanan dan keharmonian terpaksa mengambil tindakan sendiri demi memelihara dan memartabatkan kedaulatan dan keselamatan negara ini.

Wassalam.

Zulkifli Bin Noordin
Rabu
25 Sya'ban 1432
27 Julai 2011

6 comments:

KELISA DURI said...

Salam ...Tahniah dgn penerangan sebegini...Tuan kena selalu buat roadshow untuk melawan puak ini... Sebenar saya berminat untuk menjemput tuan ke cawangan saya boleh berikan no fon ... kelisaduri@gmail.com

ishak99 said...

Satu pendedahan mengenai pembohong Mat China Doll Dan Ambiga. Satu pengkhianatan yang perlu tindakan tegas. Lucutkan gelaran Datuk dan kewarganegara Malaysia. Manusia yang bernafsu syaitan laknatullah.

rexuan said...

jgn lupa tuan, kolar tengkuk tu hilang bila 'dia' berceramah di indonesia.. hahaha

mat utie said...

YB Zul, Saya 100% setuju dgn artikel YB ini..keep it UP.. teruskan usaha menegakkan kebenaran...

Anonymous said...

sokong YB

Budak Kaki 5 said...

padat yb bg penjelasan, cuma kesian penyokong anwar,