07 January 2013

SANDIWARA DEMOKERUSI


Salam 2 all.

Teman melihat isu konon salahkira undi oleh DAP sehingga meletakkan seorang calun Melayu celup Zairil Khir Johari ke no. 20 sekaligus menduduki kerusi CEC adalah satu "SANDIWARA DEMOKERUSI"!

This must be the "Joke of the Century"!

Pertama, bagaimana mungkin "computer glitch" membuatkan perkiraan jadi salah! Kalau itu alasannya, ini membongkar persoalan lebih besar; apa jaminan keputusan undian calun lain juga tidak mengalami "computer glitch"?

Bagaimana dengan undi yang diperolehi oleh Kitsiang, Guan Eng, Karpal Singh, Gobind Singh dan lain-lain?

Kalau undian Zairil dll dijangkiti virus "computer glitch", tidakkah keseluruhan perkiraan undian CEC wajib dipertikai dan dipersoalkan?

Untuk membuat perkiraan semula adalah mustahil kerana kertas undi dikatakan telah dimusnahkan!

Jadi DAP tiada pilihan lain.

Ini soal integriti, kewibawaan & tranparensi parti yang sentiasa melaungkan CAT! Jangan jadi parti cakap tak serupa bikin, mengamalkan DEMOKERUSI TERPILIH!

Teman cabar DAP untuk mengadakan semula pengundian pemilihan.

Ini juga membuktikan DAP tidak tahu mengurus pilihanraya dengan baik dan betul. Baru 1,800 pengundi pun dema dah kelam kabut! Dan memandangkan DAP tidak tahu cara menguruskan pilihanraya parti dengan baik, teman cabar mereka supaya memanggil pemantau dan pemerhati asing daripada Amerika, Australia, Perancis termasuk badan saperti Konrad Adeneuer, Open Society, NED dan lain-lain untuk datang memantau proses pemilihan dan pengundian DAP.

Kalau tidak, teman cadangkan kepada DAP supaya "keep your mouth shut", dok diam sahajalah daripada cuba nak mengajar SPR berkenaan perjalanan Pilihanraya. Jangan cuba nak jadi "ketam mengajar anaknya berjalan betul"!

Bak kata pepatah Melayu, jangan jadi spt ayam berkokok berderai-derai, tapi ekor sendiri bergelumang dengan taik!

Pada teman, DAP yang perlu dibersihkan dahulu. Ambiga dan kawan-kawannya patut mengadakan demonstrasi besar-besaran "BERSIHKAN DAP"!

Penyakit 'demokerusi terpilih' ini pernah terbukti dalam pemilihan PKR lepas!

Berapa punya banyak aduan dibuat oleh calun dan ahli mereka sendiri. Daripada soal "pengundi hantu", sehingga kepada soal gangguan dan kacauganggu proses pemilihan, sehingga soal samseng dan lain-lain.

Macam mana ada tempat calun tertentu boleh mendapat jumlah undi lebih jauh daripada jumlah keseluruhan delegasi di bahagian tertentu!

Malah berakhir dengan ada calun yang kena tendang, ada calun yang cabut lari, ada calun yang merajuk sampai keluar parti!

Eloklah Ambiga dan kawan-kawannya mengadakan himpunan "BERSIHKAN PEMBANGKANG" dahulu. Janganlah terlalu banyak menuding jari kepada orang lain, ekor sendiri bergelumang taik!

Bak kata pepatah Melayu, "satu jari kamu tuding kepada orang, 3 jari lagi akan menuding kembali kepada kamu"!

Satu lagi isu yang timbul dari "Sandiwara Demokerusi" ini ialah mengapa semasa membuat kenyataan konon berlaku "kantoi-undi" sehingga memenangkan Zairil Melayu celup ni, mereka menyatakan "dengan ini terbukti bahawa DAP bukan parti rasis, orang Melayu juga diterima oleh DAP"!

Apa maksud kenyataan ini?

Jelas DAP terlalu ghairah mahu menunjukkan mereka adalah parti pelbagai kaum, termasuk mewakili orang Melayu! Dan perwakilan DAP masih menyokong calun Melayu!

Adakah DAP ingat mereka boleh memperbodohkan umat Melayu-Islam?

Adakah DAP ingat dengan kejayaan mereka memperkaldaikan segelintir parasit Melayu haprak dalam PAS & PKR membuatkan mereka ingat umat Melayu-Islam boleh diperbodohkan!

Tunku Aziz yang mereka kompangkan sebagai pemimpin unggul Melayu pun dah kena terajang!

Teman yakin DAP tahu sokongan umat Melayu-Islam kepada pembangkang khususnya PAS & PKR makin merosot. Masalah akhlak dan moral yang dihadapi Anwar, krisis aqidah yang dihadapi oleh PAS telah menyebabkan umat Melayu-Islam sedar Melayu yang ada dalam pembangkang hanyalah sekadar keldai tunggangan untuk DAP!

Umat Melayu-Islam sudah sedar, dan mereka sudah "kaleh"; beralih kepada menyokong UMNO dan BN dibawah kepimpinan Dato' Sri Najib!

Sebab itu DAP cuba sedaya upaya menunjukkan konon pemimpin Melayu diterima DAP. Sehingga mereka sanggup membuat "Konspirasi Demokerusi" untuk memenangkan calun bernama Melayu. Itupun calun Melayu celup, bukan Melayu sebenar!

Teman nak ingatkan DAP, kamu mungkin boleh memperbodohkan segelintir parasit Melayu yang haprak ini, tetapi kamu tidak boleh memperbodohkan umat Melayu-Islam!

Umat Melayu-Islam sudah tahu dan sedar agenda cauvinis, rasis & ekstremis DAP!

Dan umat Melayu-Islam akan mengajar DAP dengan menolak parti cauvinis, rasis & ekstremis ini bersama rakan-rakan sekongkolnya PKR-PAS dalam PRU-13 nanti.

Wallahua'lam & Wassalam.

Adios amigos, grasias senor.

Zulkifli Bin Noordin
Ahad
23 Safar 1434
06 Jan 2013

*Gambar hiasan semata-mata

No comments: