16 March 2011

HARGA SETITIK DARAH!

(Saiful mengadu DiNayaAnwar - bersama ibu tercinta di Baitullah)

Salam 2 all.

Mike semua sedar atau tidak, hanya dengan setitik darah, Kerajaan Barisan Nasional boleh tumbang, dan impian Anwar nak bersemayam di Putrajaya boleh tercapai. Hanya dengan setitik darah yop! Sebab itu teman semakin hairan dengan sikap berdolak-dalik manusia yang ditabal bininya sendiri yang membantah kepada permohonan Pendakwaraya supaya beliau memberikan darah beliau untuk dibuat ujian DNA sebagai perbandingan kepada DNA-Lelaki Y daripada airmani yang ditemui didalam dubur Saiful Bukhori Azlan. Peluang sudah terbuka luas untuk Anwar sekarang. Tetapi hairan bin ajaib teman nengok Anwar seolah-olah tidak berminat dengan haq dan kebenaran! Atau apakah semuanya demi politiking yang melampau sahaja?

Pertama yang kita semua perlu faham, tidak saperti kes dahulu (1998), kali ini DNA-Y yang ditemui adalah berdasarkan sumber DNA yang jelas iaitu airmani seseorang. Sumber DNA yang ditemui dalam dubur Saiful ialah airmani seseorang! Sedangkan didalam kes terdahulu (ingat lagi kes tilam), sumber DNA atas tilam itu tidak dapat disahihkan oleh pakar kimia Lim Kong Boon. Beliau hanya tahu diberikan 13 keratan tompok daripada tilam, dan menguji sumber DNA nya. Beliau sendiri tidak tahu secara sahih dan pasti sumber DNA itu. Dan bila ditanya mana sampel-sampel ujian utnuk DNA itu, beliau memberitahu telah memusnahkannya.

Itu adalah antara sebab mengapa mendiang YA Datuk Augustine Paul meminda pertuduhan kerana tiada bukti jelas apa sumber DNA tersebut diatas keratan tilam berkenaan. Dan kita perlu ingat kesan tompok diatas tilam itu berusia 5 tahun (kejadian 1993) semasa diuji (ujian 1998)!!

Tetapi didalam kes sekarang, sumber DNA didalam dubur Saiful itu dikenal pasti sebagai airmani seseorang. Masih fresh harum lagi yop, baru berusia 2 hari (liwat 26.06, pemeriksaan 28.06). Yang mengesahkannya adalah beberapa orang pakar perubatan, doktor, pakar forensik dan pakar kimia. Tak silap teman kesemuanya 5-7 orang pakar. Mereka ini semua adalah professional dan tidak kenal satu sama lain. Mustahil mereka boleh berpakat, dan tidak ada sebab mereka mahu berpakat. Dan kesemuanya mengesahkan sumber DNA itu adalah airmani seseorang dilabel sebagai Lelaki-Y.

Persoalan yang menjadi isu ialah siapa lelaki Y itu. Ada orang mendakwa airmani itu disumbat didalam dubor Saiful. Persoalannya siapa yang menyumbatnya? Pastilah ada seseorang, yang menyumbatnya; tak mungkin airmani itu boleh berjalan sendiri kot yop. Dan airmani akan berada didalam dubur seseorang (atau alat sulit wanita) hanya dengan satu cara sahaja, iaitu dengan perantaraan "spitol-air".

Dan tidak mungkin ada mana-mana pihak boleh memasukkan air mani Anwar kedalam dubur Saiful. Pertama mereka perlu dapatkan airmani itu dari Anwar. Kecuali Wan Azizah meminjamkannya kepada mana-mana orang, mustahil ada orang lain boleh dapatkannya! Takkan nak tuduh Wan Azizah pakat dengan Saiful kot? Dan Anwar sendiri mengesahkan dia tidak ada beri sampel airmani dia kepada sesiapa pun untuk ujian DNA atau apa-apa ujian, walaupun semasa ditahan polis.

Kedua, ada orang dakwa polis menggunakan DNA lama dalam kes 1998. Samada yang bercakap ni biol ataupun tak sekolah. Pertama, sampel DNA tahun 1998 telah pun dimusnahkan oleh ahli kimia Lim Kong Boon. Kedua, kalau betullah ada sampel DNA tu, dah kering lama dah pun yop. Sedangkan airmani yang ditemui didalam dubur Saiful adalah "barang fresh", mengikut kata pakar baru berusia beberapa hari. Jadi dakwaan ini ternyata tidak menasabah, apatah lagi menasarawak!

Pokok ceritanya, bagi Mahkamah untuk mengetahui identiti tuanpunya airmani didalam dubur Saiful itu yang dilabel sebagai Lelaki-Y, maka Mahkamah perlu mendapatkan DNA perbandingan. Kita boleh uji airmani seluruh lelaki yang ada di Malaysia ini untuk DNA perbandingan tersebut, tetapi kita mulakan dengan Anwar dahulu. Sebabnya mudah, Saiful mengadu Anwar yang "mengunyitkan" beliau. Maka sebab itulah pemberian sampel darah untuk ujian DNA oleh Anwar sangat penting.

Penting bukan kerana hendak membutikan Anwar "mengunyitkan" Saiful, tetapi penting kerana nak membuktikan yang hak dan kebenaran. Ada dua kemungkinan akan berlaku jika Anwar memberi sampel darah untuk ujian DNA perbandingan tersebut.

Jika ujian darah itu mendapati DNA Anwar menyamai DNA Lelaki-Y tersebut, ada kemungkinan Anwar akan bercuti panjang di Sg. Buloh Resort, mungkin lebih daripada 9 tahun. Kerana ketepatan ujian DNA adalah 99.95% benar dan betul.

Tetapi kalau ujian darah itu mendapati DNA Anwar tidak sama dengan DNA Lelaki-Y tersebut, maka bukan sahaja beliau mungkin dibebaskan daripada pertuduhan, silap-silap Kerajaan Barisan Nasional boleh tumbang yop. Kerana rakyat akan terus hilang kepercayaan!!!

Nah, kalau Anwar benar-benar yakin dia tidak "mengunyitkan" Saiful, tidakkah ini peluang terbaik untuk Anwar bukan sahaja untuk membersihkan namanya, malah untuk menumbangkan Kerajaan Barisan Nasional!?


Tak payah tipu-tipu, tak payah bohong-bohong, tak payah kelentong-kelentang, tak payah putar poosing, tak payah jual nama YDP Agong, tak payah lelong nama Panglima Angkatan Tentera, tak payah sogok Ahli Parlimen, tak payah kejor MP BN sampai ke Taiwan, tak payah pilihanraya, tak payah tiru Mesir atau Libya, pendekkata tak payah buat apa pun. Teman cukup yakin jika DNA itu tidak benar, rakyat sendiri akan bangkit menuntut Kerajaan dibubarkan. Malah tidak keterlaluan teman katakan rakyat sendiri akan mendokong Anwar dan diarak dari Mahkamah Jalan Duta ke mahkota Putrajaya!!! Bukankah itu jalan singkat ke Putrajaya; yang diidam-idamkan sangat oleh manusia yang ditabal bininya sebagai anugerah tuhan!!!

Tapi risikonya besar yop. Jika DNA itu benar, teman cukup yakin bukan sahaja rakyat, para pak jangoat sendiri akan mendokong dan arak Anwar daripada Mahkamah Jalan Duta ke Penjara Sg. Buloh. Silap-silap haribulan mau Karpal pun tumpang sekaki yop!

Pendek story yop, semuanya terletak ditangan manusia yang ditabal bininya sebagai anugerah tuhan ini. "To give or not to give - that's the question!"

Cuma teman nak landing dengan bertanya kepada segelintir pak jangoat yang berkiblatkan kepada manusia yang ditabal bininya sebagai anugerah tuhan ini; tidakkah terdetik sedikit pun dihati kecil mike nak mintak Anwar supaya berikan setitik aje darahnya untuk ujian DNA itu. Apa yang susah sangat. Setitik darah yang boleh menentukan kebenaran dan kepalsuan, setitik darah yang menentukan syurga atau neraka bagi pengikutnya. Pikior-pikiorkanlah yop. Janganlah kita menjadi golongan 'summum buqmum umyum fahuum - Kaum PBB - Pekak, Bisu & Buta!

Pada teman Anwar tidak sepatutnya berselindung disebalik teknikaliti dan peruntukkan undang-undang. Anwar tidak sepatutnya menyorok disebalik jubah Karpal. Iya, Mahkamah akan membuat keputusan; mungkin Hakim akan suruh, mungkin Hakim akan tolak. Itu hak Hakim dan Mahkamah untuk membuat keputusan. Kita tidak boleh ganggu, apalagi mengacau prosiding Mahkamah.

Tetapi Anwar perlu ingat, Mahkamah Rakyat juga sedang menanti. Dan Mahkamah Rakyat hanya pentingkan haq dan kebenaran.

Cuma teman nak kabornya, umat dan rakyat sudah mula heran, kenapa manusia yang ditabal bininya sebagai anugerah tuhan ini liat dan susah sangat nak bagi setitik darah kebenaran itu. Ada rahsia besar yang nak disembunyikan ke?

Dan jangan lupa Mahkamah ALLAH juga sedang menanti, dan Mahkamah ALLAH juga berpaksikan kepada haq dan kebenaran! Pikior-pikiorlah yop; ALLAH bagi otak bukan suruh buat lauk masak lemak cili api, tapi untuk digunakan!!!

Hanya setitik darah
bisa mengubah arah
samada semakin parah
atau mahkota meriah
rakyat makin marah
umat makin resah
mengapa liat susah
menitik sebutir darah!

Adios amigos, grasias senor & senorita.

Wallahua'lam & Wassalam.

Zulkifli Bin Noordin
Rabu
10 Rabi'ul Akhir 1432
16 Mac 2011

No comments: