12 August 2014

KERAJAAN PAS SELANGOR!

Langkah Kajang dah jadi Langkah Kejang bang Non oooiii...Jah dah fenin ni...fenin!!!
Salam 2 all.

Allah hu Akbar, Allah hu Akbar, Allahu hu Akbar!!!
Allah Maha Besar, Allah Maha Besar, Allah Maha Besar,
Allah Yang Maha Besar dengan kebesaranNya,
Kepujian bagi Allah sebanyak-banyaknya,
Maha Suci Allah pagi dan petang,
Tiada Tuhan melainkan Allah, tidak kami sembah melainkan Allah,
Dengan tulus ikhlas kami beragama Islam keranaNya,
Sekali pun dibenci oleh kafirun, musyrikun dan munafikun! 

Begitulah besarnya kuasa Maha Suci Allah, melakukan sesuatu diluar dugaan manusia!

Siapa sangka tiba-tiba PAS akan menjadi Kerajaan memerintah negeri Selangor?

Apa yang bermula sebagai Langkah Kajang, berakhir dengan Kuburan Kajang! 

Angan-angan dan nafsu PKR yang mahukan Anwar, dan kemudiannya bininya sendiri Wan Azizah, menjadi MB Selangor dengan mengkhianati rakan sendiri Tan Sri Khalid Ibrahim berakhir dengan Tan Sri Khalid kekal sebagai MB tetapi Kerajaan PKR bertukar menjadi Kerajaan PAS dengan sokongan UMNO?

Dan pada hemat saya Langkah Kajang akan menguburkan pakatan songsang DAP-PKR bersama PAS! Ia hanya menunggu masa sahaja insya Allah.

Allah huakbar, walillah hilhamd! 

Perkiraan PKR bahawa Tan Sri Khalid adalah kucing kurap yang boleh disepak terajang berubah menjadi igauan ngeri!

PKR mengira dengan majoriti 2/3 gabungan songsang DAP-PKR-PAS dengan 15 + 15 + 14 kerusi maka mereka boleh berbuat apa sahaja termasuk mengkhianati kawan sendiri.

PKR menjangka UMNO & BN yang hanya mempunyai 12 kerusi akan hanya mampu menjadi pemerhati sambil mereka menyembelih dan melapah rakan mereka sendiri.

Allah hu akbar, walillah hilhamd! 

Wamakaru wamakarallah, wallah hu khoirul maakiriin - mereka menipu daya, Allah merancang, dan rancangan Allah lebih hebat daripada tipu daya mereka!

Tiba-tiba Allah membutakan jiwa, hati dan mata mereka untuk memilih Wan Azizah untuk menjadi MB Selangor dengan menendang Tan Sri Khalid.

Sudah pasti PAS tidak boleh menerima Wan Azizah sebagai MB!

Bukan kerana Wan Azizah wanita sebagaimana yang cuba ditohmahkan oleh PKR.

Tetapi kerana Wan Azizah diselaputi pelbagai masalah akhlak, kredibiliti dan kewibawaan!

PAS tentu masih ingat bagaimana Wan Azizah secara terang-terang memberitahu dunia bahawa jam Omega dalam skandal China-Doll ada dalam simpanannya!

Sedangkan pembongkar videoklip China-Doll, Datuk Eskay telah membuktikan jam itu ada pada beliau dan telah pun diserahkan kepada pihak polis!

Ini bermakna samada Eskay berbohong atau Wan Azizah yang berbohong.

Isu jam Omega ini penting kerana ianya bukan sahaja membabitkan persoalan integriti, kredibiliti dan kewibawaan, ianya juga melibatkan isu akhlak yang sangat serius!

Pokok pangkalnya bagaimana PKR mahu memaksa PAS menerima seorang MB dan suaminya yang tercemar akhlak, integriti dan kewibawaannya?

Saya percaya atas petimbangan itulah membuatkan pimpinan PAS termasuk Datuk Nik Aziz dan Datuk Seri Hadi Awang serta Majlis Syura' Ulama PAS menolak cadangan menggantikan Tan Sri Khalid dengan Wan Azizah.

Allah hu akbar, walillah hilhamd! 

Apa pun, rancangan Allah berjalan dengan baik. Bukan sahaja PAS memberi sokongan kepada Tan Sri Khalid, malahan Tan Sri Muhyiddin Yassin memberi jaminan UMNO/BN akan menolak sebarang usaha untuk mengemukakan usul undi tidak percaya terhadap Tan Sri Khalid dalam DUN Selangor.

Bermakna dengan 15 ADUN PAS, 12 ADUN UMNO/BN dan Tan Sri Khalid menjadikan 28 kerusi. Sedangkan DAP dan PKR hanya ada 27 setelah ditolak Speaker yang tidak boleh mengundi.

Bermakna Tan Sri Khalid memang mempunyai majoriti ADUN yang menyokong beliau untuk terus menjadi MB.

Ini sekaligus memberikan kuasa dan bidangkuasa kepada Tuanku Sultan Selangor menurut Artikel 53 Undang-Undang Tubuh Perlembagaan Negeri Selangor untuk terus mengekalkan Tan Sri Khalid sebagai MB.

Allah huakbar, walillah hilhamd! 

Saya cukup yakin bahawa UMNO/BN tidak akan menuntut sebarang jawatan Exco dalam pentadbiran baru Kerajaan Selangor.

UMNO/ BN sedar bahawa mandat PRU-13 adalah mandat rakyat Selangor kepada Tan Sri Khalid untuk terus menjadi MB, bukannya mandat kepada UMNO/BN.

Saya mengambil kesempatan disini untuk menasihatkan pimpinan UMNO/ BN Selangor supaya tidak menuntut sebarang jawatan Exco didalam Kerajaan Tan Sri Khalid. Sebarang cubaan membuat tuntutan sedemikian akan membuatkan rakyat mempersoalkan keikhlasan UMNO/ BN menyokong Tan Sri Khalid dikekalkan sebagai MB Selangor.

Saya percaya akan ada pihak yang akan cuba menakut-nakutkan dikalangan bukan Melayu dan ahli PAS kononnya jika Tan Sri Khalid kekal menjadi MB dengan sokongan UMNO maka beliau akan terpaksa membentuk Kerajaan Perpaduan PAS-UMNO.

Alhamdulillah TS Muhyiddin dengan jelas menyatakan bahawa UMNO/BN memberikan sokongan kepada Tan Sri Khalid untuk terus kekal sebagai MB tanpa mengenakan sebarang syarat.

Ini bermakna UMNO bersedia untuk Tan Sri Khalid terus menjadi MB Selangor dengan hanya ADUN PAS menjadi Exco.

Pada saya ini satu keputusan politik yang bijak.

Dan siapa sangka, tiba-tiba PAS menjadi Kerajaan Negeri Selangor!

Allah huakbar, walillah hilhamd! 

Apabila datang bantuan Allah, dan kemenangan,
Dan manusia berbondong-bondong menyertai kamu,
Maka bertasbihlah, dan bertahmidlah, dan mohonlah keampunan kepada Alllah,
Sesungguhnya Allah Maha Penerima taubat!


NASIHAT KEPADA TAN SRI KHALID IBRAHIM DAN PAS

Nasihat saya kepada Tan Sri Khalid supaya melakukan segera perkara-perkara berikut:

1. memecat dengan serta-merta Anwar Ibrahim daripada jawatan Penasihat Ekonomi Negeri Selangor dan mengarahkan Anwar mengosongkan serta-merta pejabat PENS dan membawa bersamanya kesemua kakitangan yang ada;

2. memecat serta-merta kesemua anggota Exco Kerajaan Negeri daripada PKR-DAP;

3. memecat serta merta Saifuddin Nasution Ismail daripada jawatan Penyelaras Perhubungan Kerajaan Negeri dan PKR dan mengarahkan beliau mengosongkan pejabat dengan serta-merta;

4. memecat serta-merta kesemua Pengerusi, Ketua Pegawai Eksekutif, Pengurus Besar dan Ahli Lembaga Pengarah daripada parti PKR-DAP didalam kesemua GLC, Perbadanan dan syarikat milik atau yang dikuasai oleh Kerajaan Negeri Selangor;

5. melantik sekurang-kurangnya tambahan 6 orang lagi ADUN PAS menjadi Exco Kerajaan Selangor, ini akan menjadikan Exco Selangor mantap dan kuat dengan 10 anggota Exco;

6. apabila Dewan bersidang nanti, memecat Speaker dan kedua-dua Timbalan Speaker daripada DAP-PKR dan melantik seorang yang bukan ahli parti, seperti bekas Hakim Mahkamah Persekutuan atau yang setaraf dengannya sebagai Speaker DUN yang baru,

7. memberi surat tunjuk sebab kepada semua Ahli Majlis PBT daripada DAP-PKR menyatakan mengapa mereka tidak harus dipecat kerana menyokong pendirian parti mereka DAP-PKR memecat Tan Sri Khalid. Jika mereka masih menyokong DAP-PKR, maka kesemua Ahli Majlis PBT tersebut wajib dipecat serta-merta;

8. Kesemua jawatan Ahli Majlis PBT yang dikosongkan itu hendaklah diisi oleh ahli-ahli PAS atau aktivitis masyarakat yang bersesuaian;

9. mengadakan pertemuan segera dengan kesemua ADUN PAS Selangor dan pimpinan PAS Negeri dan Pusat untuk memastikan kelancaran pentadbiran Kerajaan Negeri Selangor.

10. mendedahkan kepada rakyat, jika ada, kesemua projek atau habuan kewangan yang telah, sedang dan dalam proses diperolehi dan atau diberikan kepada Anwar Ibrahim, kroni atau ahli keluarganya, atau pimpinan dan ahli PKR-DAP serta kaum keluarga mereka.

Kepada Datuk Nik Aziz, Datuk Seri Hadi Awang, dan kepimpinan PAS, saya mendoakan supaya istiqomah dalam keputusan menyokong Tan Sri Khalid. Saya mendoakan supaya mereka dihindari dan dijauhi daripada fitnah, tipudaya, pembohongan dan putarbelit daripada PKR-DAP dalam keputusan mereka mempertahankan Tan Sri Khalid.

Manakala kepada PAS pula, saya nasihatkan supaya mengambil kesempatan daripada peluang pembentukan Kerajaan Selangor ini dengan menunjukkan kehebatan dan kebaikan pemerintahan Islam. Fahami prinsip Fiqh Awlawiyyah dalam pemerintahan dan pentadbiran Kerajaan.

Jangan lakukan kesilapan seperti yang telah dilakukan sebelum ini. Pertahan dan perkasakan Islam dan syariat Islam sebagaimana yang ditetapkan Allah didalam Al-Quran dan Hadis Rasulullah saw; dan jagalah kepentingan dan kebajikan orang Melayu sebagaimana yang telah diperuntukkan oleh undang-undang tanpa menafikan hak atau menzalimi kaum bukan Melayu dan bukan Islam.

Ingatlah, Allah yang memberikan kuasa, dan Allah yang menarik balik kuasa!

Peganglah amanah yang diberikan Allah ini sebaik-baiknya. Jangan jadikan jawatan dan pemerintahan sebagai medan membuat habuan, tetapi jadikan ianya sebagai suatu amanah yang perlu dipertanggungjawabkan dihadapan Allah nanti!

Allah hu akbar, walillah hilhamd!
Wallahhua'lam dan wassalam.

Adios amigos, grasias senor.

Zulkifli Bin Noordin
Selasa
16 Syawal 1435
12 Ogos 2014

No comments: