15 August 2011

ALLAH TRINITI!









Salam 2 all.

Dibulan Ramadhan penuh keberkatan ini, teman nak tanya satu sahaja soalan kepada para penyokong kristian menyalahgunakan kalimah ALLAH dalam bentuk triniti - Tuhan Bapak, Tuhan Anak & Ruh Suci sebagaimana terbukti dalam risalah diatas (yang diperolehi hasil sebarang kaum kristian la'natullah disekitar Lembah Kelang).

Soalannya ialah: adakah mike semua bersetuju dan redho apabila kaum kristian kafir la'natullah menyalahgunakan kalimah ALLAH sebagaimana yang tercatat dengan jelas dalam risalah saperti diatas, iaitu?

1. Jalan kepada ALLAH;
2. ALLAH menciptakan dunia dan segala yang ada dialam semesta;
3. ALLAH menjadikan kita;
4. Adam & Hawa tidak taat kepada ALLAH;
5. merupakan hari yang menyedihkan bagi umat manusia saat Adam & Hawa berbuat dosa;
6. Rencana ALLAH menyelamatkan kita dari dosa ialah dengan mengutus Anaknya yang Tunggal (na'uzubillah);
7. Yesus adalah ALLAH dalam bentuk manusia (na'zubullah);
8. Semua orang yang percaya kepada Anak ALLAH mempunyai hidup (na'zubillah);

Tepuk dada tanyalah iman masing-masing. Disebabkan tindakan mike semua menyokong kristian menyalahgunakan kalimah ALLAH dalam bentuk triniti, hari ini mereka semakin berani, kurang ajar dan biaDAP merakusi, mencabul dan meliwat kalimah tauhid ALLAH untuk memesongkan aqidah umat.

Adakah mike mahu menjadi golongan yang sesat, lagi menyesatkan! Bertaubatlah sebelum terlambat. Mike pasti akan mati! Itu janji ALLAH. Kalau tidak hari ini hari depan, kalau tidak minggu ini minggu depan, kalau tidak bulan ini bulan depan, kalau tidak tahun ini tahun depan..mati mike sudah pasti ditetapkan sejak azali!

Dan sebagai tazkirah peringatan untuk mike..sebaik sahaja masuk ke alam kubor, soalan yang akan ditanya kepada mike ialah:

Maarobbuka:
bagaimana mike nak menjawab ALLAH Maha Esa sedang didunia mike setuju, redho dan sokong tuntutan kristian kafir la'natullah bahawa ALLAH juga nama tuhan kristian dalam bentuk triniti tiga dalam satu! Tuan Bapak + Tuhan Anak + Ruh Suci + ALLAH!

Waanabiyuka:
bagaimana mike nak menjawab Nabi Muhammad saw sedangkan didunia mike tidak mengikut Rasulullah saw sebaliknya mike mengangkat Anwar Ibrahim sebagai ikutan mike sedangkan Anwar Ibrahim jelas-jelas pengamal, penganut dan penyebar fahaman pluralisma yang menyamakan Islam dengan semua agama lain!

Waa kitabukaa:
bagaimana mike nak menjawab Al Quran sedangkan didunia mike terlalu mengagungkan Deklarasi Perjanjian Persefahaman 19 Dis 2009 yang menolak penubuhan Daulah Islamiyyah dan perlaksanaan undang-undang Islam; dan mike lebih menyebarkan dan memperjuangkan Kitab Jinggay daripada kalam ALLAH dan Rasulullah saw!

Waa imamuka:
bagaimana mike nak menjawab sedangkan didunia mike tunduk na'am kepada Karpal Singh hingga mike sanggup mati untuk hafir harbi la'natullah ini; menjadikan Ambeega Sreenavasan, kafir harbi anti Islam sebagai kalipah mike menentang pemerintah; mengangkat martabat kafir harbi la'natullah Guan Eng sebagai model kalipah untuk mike!

Waa ikhwanuka:
bagaimana mike nak menjawab umat Islam saudara mike sedangkan didunia mike mengambil kaum biaDAP, Majlis Peguam, puak gereja dan lain-lain sebagai saudara mike untuk berjuang mendapatkan kerusi pemerintahan Putrajaya "at all cost" menggunakan pembohongan dan putar belit tanpa sebarang batas sempadan!

Moga Ramadhan 1432 yang mulia lagi penuh keberkatan ini membawa petunjuk dan hidayah untuk mike semua. Seruan teman kepada mike semua, bertaubatlah sebelum pintu taubat ditutup. Kembalilah kepada Islam berdasarkan Al Quran dan Sunnah Rasulullah saw.

MENENTANG MURTAD ITU JIHAD!
MENCEGAH MURTAD ITU JIHAD!
MEMERANGI MURTAD ITU JIHAD!
MENGHAPUSKAN MEREKA YANG SESAT LAGI MENYESATKAN JUGA JIHAD!
BANGKITLAH HAPUSKAN MURTAD! BANGKITLAH HAPUSKAN SESAT!

Wallahua'lam & Wassalam.

Zulkifli Bin Noordin
Isnin
15 Ramadhan 1432
15 Ogos 2011

*Nota: risalah diatas adalah antara begitu banyak risalah yang disebarkan oleh kaum kafir kristian la'natullah yang dijumpai dipelbagai tempat awam dan ada yang diberikan terus kepada anak-anak kecil Islam; dan semakin menjadi-jadi sejak mereka mendapat sokongan dari segelintir Melayu untuk menyalahgunakan kalimah ALLAH (na'uzubillah).

29 comments:

humairah said...

isu pemurtadan bukan isu politik. Bukan isu PAS dan bukan isu UMNO. Sesiapa sahaja yang beragama Islam dan sedar dengan tanggungjawab serta berwaspada dengan ancaman yang sedang dihadapi akan keluar untuk menentang gerakan memurtadkan umat Islam itu, baik mereka itu penyokong atau pemimpin tegar PAS, mahupun UMNO.
Tapi sekarang UMNO lebih ada kuasa untuk merubah sebab mereka adalah pemerintahan..apa tunggu lagi kuasa yang ada tu gunakan untuk kemaslahatan orang Islam.

kamal latiff said...

from the Quran

18:4

Sahih International
And to warn those who say, " Allah has taken a son."

18:5

Sahih International
They have no knowledge of it, nor had their fathers. Grave is the word that comes out of their mouths; they speak not except a lie.

Amadeus said...

Permintaan tersebut wajar dilihat niat sebenar kearah hierarchy yg wujud. Apakah munasabah sekiranya 'headquarters' yg terletak dekat Itali sendiri tidak mengguna pakai kalimah tersebut pd hari2 besar spt Paskah & Natal.

Nadzir said...

Terima Kasih YB atas ingatan tersebut,semoga ramai umat Islam akan lebih berhati2...

Adeela Fazlin(Make Up Artist) said...

allahuakbar!!!!

Mohamad Sharul Acai said...

byk btol ye masalah yg diaorg buat..diaorg x akn diam slagi agama kristian tidak djadikn sbgai agama rasmi malaysia..

ujang said...

Terima kasih Sdr Zulkifli diatas Post dalam blog ini dan bagaimana agama lain sedang berusaha dan mengancam untuk menghancurkan umat Islam.Oleh iu sedarlah kita semua agar nasi tidak menjadi bubur.

seek uncle om said...

Subhanallah,Alhamdulillah..Allah Huakbar!!!!

ujang said...

Sdr Zulkifli...tk postkan risalah ini dlm blog sdr. Khuatir benda ini akan lebih parah lagi. Agama lain sedang berusaha untuk merosakkan akidah kita semua. Bangunlah bangsaku dari mimpi.

uri said...

Lakhanat betul...sengaja nak menyesatkan Umat Islam.

Rahmah Mohd Rashid said...

Ya sangat desperate mereka ini untuk menyesatkan kaum-kaum Muslim, di Malaysia dan negara miskain lain sedangkan orang Kristian di negara-negara yang Kristian pun sudah sesat barat dan tidak lagi mempercayai Jesus! Kalau benar-benar nak berdakwah ugama Kristian tu kita anjurkan pendakwah Kristian bawa balik pengikut-pengikut mereka di Barat kembali menjadi practicing Kristian, Jangan ganggu orang Islam!Christianity is no longer vogue!

Malayaraya said...

harap2 tak dipolitikkan.

saya tak terkejut kalau2 risalah ini dikatakan pula mainan politik umno.

apa kata dr asri?

Esperalzi said...

MENENTANG PAS JUGA JIHAD!
MENENTANG PKR JUGA JIHAD!
MENENTANG DAP JUGA JIHAD!
MENENTANG PAKATAN RAKYAT JUGA JIHAD!
MENENTANG TIGA PARTI PRO-MURTAD DALAM PAKATAN PRO-MURTAD DI ATAS ADALAH JIHAD!
ALLAHU AKBAR!

ummiLIN said...

YB, saya mohon utk share artikel ni di FB yer

effendi said...

Assalamualaikum YB,

Kita mesti adakan pasukan pembenteras kegiatan gereja yang memurtadkan umat Islam tanpa di ketahui umum. Mesti bekerja sebagai pengintip dan pemberi maklumat. Pasukan ini mungkin sukarelawan atau bekas bekas anggota polis khusus untuk menjejak kegiatan mereka.

Keadaan sekarang memang sudah terlalu membimbangkan kerana kegiatan mereka dibuat secara sembunyi dan telah berlarutan sekian lama. Sebahagian generasi muda kita memang dalam keadaan terancam kerana keimanan dan jati diri telah banyak luntur.

Kita memang kena bertindak sekarang dan jangan nasi dah jadi bubur.

pok mat said...

meme kemah dan padat Yb Dato balun... saya harap YB Dato balun kau2 lagi terutama sekali "anugerah tuhan" tu... kerana dia la punca yang menyebabkan berlakunya keruntuhan akidah moral dan mcm2 lg di negara kita ni..... saya sokong 100% usaha YB ...

Remy said...

Salam Datuk..

Memang bagus pendedahan mcm ni. Sangat bahaya. Those yang tak tahu memang boleh sesat bila baca benda ni.. pihak berkuasa haru ambil tindakan tegas..

LA-ANA said...

persoalan sekarang adalah untuk menolak hujah dengan hujah....umat islam harus dibekalkan ilmu tauhid..... untuk menangkis hujah yang sebegitu contohnya, kalau Allah kristian berkuasa, sila ciptakan seekor kambing....

fazrulnoor said...

kita hapuskan gejala menyesatkan

DHIYAULHAQ HAMZAH said...

UMAT ISLAM WAJIB TAHU ANCAMAN2 AQIDAH DENGAN CARA HALUS SEBEGINI..TAKBIR! ALLAHUAKBAR!

@tok said...

Assalamualaikum YB..

Dalam isu kalimah Allah, saya sgt2 heran..kenapa, tiada seorg pon alim ulama yang tersangat alim dalam PAS, mahupun ustaz2 PAS melihat kepada tafsiran dlm surah al-kafirun..

jelas dalam surah ni, Allah berfirman yang antara maksud dalam surah ni adalah,

'kamu tidak sembah apa yang kamu sembah' 'dan aku tidak sembah apa yang kamu sembah' 'untuk ku agamaku dan untuk mu agamamu'

jelas dlm surah ni, Allah dah ingatkan kita bahawa agama kita dengan agama lain tak sama..dlm semua aspek..

termasuk la tuhan yang disembah..jelas, dalam Islam, kita sembah Allah..mana mungkin, Allah kita sama dengan Allah si kafirun sembah sedangkan Allah dh berfirman dalam surah al-kafirun..

saya sgt sedih dengan apa yang berlaku dekat umat Islam sekarang..banyak yang kononnya ustaz, tp tak pon mencari jawapan hakiki yang ada dalam Al-Quran..

wassalam..

seseorang said...

Kalau seorang Islam murtad kerana pengunaan kalimah ALLah dalam bentuk triniti bererti orang yang menyokong pengunaan nama Allah (triniti) yang memurtadkannya.

Yang Hanani said...

risau tgk umat Islam yg cetek agama mudah terpengaruh dgn risalah sesat ni... 15 tahun lalu, sy pernah ada terjumpa risalah kecil kristian berwarna hijau di dpn pintu McD (ampang park), nasib baik sy x tertipu dgn risalah ni.. sy tunjukkan ini kpd my parents.. mujur bapa sy antar risalah ini kpd JAIS (kalau x salah sy)..bila sy tgk perkara ni menjadi2, sudah menjadi terang-terangan dan menyesatkan!

skinhead said...

Yang Berhormat Sdr Zul, assalamualaikum.
Inilah akibatnya bila pihak yg berkuasa beralah dan beri ruang kpd kristian menggunakan kalimah Allah. Mereka guanakan peluang itu menghina Allah di hadapan mata kita (mereka guna bahasa Melayu supaya kita membacanya). Saya berasa sangat geram apabila mahkamah yg membenarkan penggunaan kalimah Allah itu dihakimi oleh seorang yg bukan Muslim. Kenapa ini berlaku?

Abu Garcia said...

Kenapalah kita tidak boleh "AJAR" mereka yang cuma 10% saja di negara ini?

Mohamad Suffian said...

salam YB..
mohon kebenaran sy utk meletakkan entri ni di dlm blog sy..

tq..

arah said...

Eeh awat guna aır lıur aje, kan kıta ada JAKIM, YADIM, PERKIM, IKIM, JAWI, JAIS dll. Duit berjuta di Baitulkmal, Mana bahan bahan dakwah kita boleh di edar serata perusuk Msia?

senyap said...

kat barat dia org dah teruk kena reject,tu yg terhegeh-hegeh dok pi sini...tapi dia org silap jack..
silap besar.
datang cuma nak bagi leher percuma aja..buat mudah kerja kita.

Badcine said...

I agree your view, it just doesn't matter who spark the alarm be it UMNO or PAS, this is all about the Akidah of our fellow brother and sister.

May ALLAH guide our new generation to always be in His path