16 August 2011

KURANG AJAR

(Siaran komen di media pro-pembangkang Free Malaysia Today pada 12.08 yang jelas menghina Islam dengan komen saperti "allah BABI MOHAMAD seorang perogol")

Salam 2 all.

"10th Commandment: EZAM THE FROG....Muslim convert to christian. This shows that the teaching of Islam is not right....islam is a fake religion.Your allah BABI MOHAMAD is a rapist...holly man doesn't married to 4 wives..does not encouraged jihad....islam doesn't practice and teach his followers the 10th commandment like the christian does....read through our holly bible and understand what are the 10th commandment is all about....just wonder how your babi mohamad looks alike....how come until now nobody show the photo of him....Islam are worshipping stone....EZAM..."BURN YOUR HAIRY WIFE PUSSY"

(Alih Bahasa: EZAM SI-KATAK...Muslim murtad kepada kristian. Ini bukti ajaran Islam tidak betul....islam agama palsu. Allah BABI MOHAMAD seorang perogol...insan warak tidak akan kahwin 4...tidak menggalakkan jihad....islam tidak amal dan ajar pengikutnya 10 prinsip macam kristian...bacalah bibel dan fahami 10 prinsip itu...bagaimana agaknya rupa babi mohamad...kenapa sampai hari ini tidak ada gambar dia...Islam sembah batu...EZAM..."BAKAR BULU KEMALUAN ISTERI KAMU").

Ini adalah komen yang disiarkan oleh media-portal pro-pembangkang Free Malaysia Today (FMT) pada hari Jumaat 12 Ogos lepas. Komen ini muncul dari berita yang dibawa oleh FMT mengenai himpunan umat Islam anjuran Gerakan Cegah Murtad di Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah selepas solat Jumaat pada 12 Ramadhan/ 12 Ogos lepas dimana selain teman, YB Senator Ezam turut berucap.

Teman memandang serius komen saperti yang dibuat didatas. Jelas ianya perbuatan melampau diluar peradaban dan tatasusila manusia bertamaddun. Hanya manusia berotak haiwan sahaja yang mampu membuat komen saperti diatas.

Walaupun pihak editorial FMT telah menarik balik komen tersebut, namun ianya didbuat hanyalah setelah seorang blogger Muslim mengkritiknya di www.apanama2020.blogspot.com pada 13 Ogos 2011.

Persoalannya, editorial media portal sepatutnya lebih bertanggungjawab dalam menyiarkan komen-komen saperti ini. Mereka tidak boleh dibenarkan berselindung disebalik kebebasan bersuara, ataupun melepaskan tanggungjawab mereka kononnya mereka telah berikan amaran awal kepada para "komentar"; dan telah meminta maaf!

Kita tidak boleh benarkan mereka yang biaDAP ini memperkudakan sensitiviti agama dengan menyiarkan komen-komen saperti ini, kemudian bila ditegur barulah ditarik balik dengan permohonan maaf kononnya. Sudah acapkali perkara saperti ini berulang. Malah teman pernah membangkitkan isu saperti ini beberapa kali samada melalui blog ini mahupun di Parlimen. Terlalu kerap mereka melakukan pencabulan kebebasan media ini, dan tiada sebarang tindakan diambil. Lihat sahaja kes Namewee yang terang-terang menghina namun pihak berkuasa kelihatan terlalu dayus dan mandul untuk mengambil sebarang tindakan.

Teman mendesak supaya tindakan serius diambil terhadap media-media cyber ini yang kelihatannya mengamalkan prinsip "free-for-all" dalam siaran dan komentar mereka, sehingga ada yang sampai ketahap melakukan pembohongan, penipuan, putar belit dan pelbagai kaedah tidak bertamaddun, namun semuanya lepas bebas begitu sahaja tanpa sejentik pun!

Sampai bila kita umat Islam nak bersabar. Janganlah sampai kami terpaksa mengambil tindakan sendiri. Kepada para kaafirun dan penyokong mereka diluar sana, kamu jangan nak biaDAP sampai keperingkat kelak kami umat Islam mengambil tindakan, yang kamu sendiri akan sesali nanti. Memang kami umat Islam diajar supaya bersabar dan bertindak secara aman, namun kami juga disuruh memerangi mereka yang memilih untuk berperang dengan kami.

DAN TINDAKAN SAPERTI DIATAS KAMI ANGGAP ADALAH PERISYTIHARAN PERANG TERHADAP KAMI. Kamu mungkin telah berjaya memperdaya dan memperkudakan segelintir daripada bangsat Melayu yang bodoh, namun jangan kamu fikir kami majoriti umat Islam akan berdiam diri kalau kamu berterusan menghina agama kami. Memang ada segelintir bangsat Melayu yang bersedia menjual dan melacurkan agama mereka, namun majoriti kami hanya menunggu untuk bertindak terhadap kelampauan kamu. Don't test our patience!!! You will live to regret it!

Kepada Kerajaan dan pihak yang berkenaan, sampai bila nak jadi pemberi amaran tak habis-habis. Bertindaklah. Umat Islam sudah mula muak dan beranggapan kerajaan sudah tidak berkemampuan bertindak tegas menurut lunas undang-undang. Kalau itu kebenarannya, nyatakan kepada kami yang kerajaan sudah tidak mampu mempertahankan Islam dan umat Islam. Dan tahulah kami apa yang patut kami lakukan untuk mempertahankan dan membela agama kami.

Wallahua'lam & Wassalam.

MEMERANGI MURTAD ITU JIHAD!
MENCEGAH MURTAD ITU JIHAD!
MEMBELA ISLAM ITU JIHAD!

Zulkifli Bin Noordin
Selasa
16 Ramadhan 1432
16 Ogos 2011

36 comments:

lileyasmin said...

YB..saya tengah geram ni..kesbaran sebagai Melayu Islam ni ada batasnye.. Jangan dijolok sarang tebuan, buruk padahnya.

Pak Tam said...

Semua org Islam patut bangun berjihd.

lan said...

tiupkan semboyan jihad..insyaallah kami akan menyertai pihak tuan...nk diharapkan kerajaan...amaran6x..hapah pun takdak..menteri dlm negeri pondan!!!!

fauziah said...

allah!! hu akhbar!! biar putih tulang jgn putih mata!

Pin2LocK said...

Siapakah yang patut dipersalahkan?Wahai KDN dan YANG MEMPUNYAI KUASA BERTINDAK,BERTINDAKLAH SEGERA SEBELUM RAKYAT BERTINDAK SENDIRI? UNDANG-UNDANG DUNIA SUDAH TIDAK DIHIRAUKAN JIKA RAKYAT BERTINDAK...CUKUPLAH KITA BERTOLAK ANSUR DALAM HAL-HAL SEBEGINI...

renting a car said...

ALLAHUAKBAR!!!!!!

Aslan the lion said...

Allahuakbar...Berjihadlah kita kejalan Allah,Bersatulah semua umat Islam yang mengaku dan mengucap dua kalimah syahadah...Jihad Allahuakbar

Patty Kerry said...

MEREKA semakin biadap

joehan said...

yb zul..tahniah ats gerakan2 islam yg dilakukan..rsnya org2 pas perlu diingatkn dgn ayat ni..

surah ali 'imran ayat 28 :-

Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali.

surah ali 'imran ayat 149 :-

Wahai orang-orang yang beriman! Jika kamu taatkan orang-orang yang kafir nescaya mereka akan menolak kamu kembali kepada kekufuran, lalu menjadilah kamu orang-orang yang rugi.

WAHAI SAUDARA2 MUSLIM SEMUA...INGATLAH YG DAULAH ISLAMIAH XAKN TERJADI DGN PERTOLONGAN KAFIR2...UMNO PERLU TINGLKN BN N PAS PERLU TINGGLKN PR..Allah dh pon bg peringatan..baik pas or umno msh degil n xnk hayati ayat2 Allah ni

masih xsedar2 lg ke wahai org2 pas..xpayah la bngga sgt dgn kerjasama pr tu..sedikit demi sedikit pas dh pon ikut jejak lngkah umno..dlu tegas utk tubuhkn negara islam..skrng demi undipolitik prinsip islam digadaikn n tukar kpd negara berkebajikn plak..xkn nk ikut umno kot..kesudahannya pas umno 2x5.

kalo pr mng pru 13..situasi lbh kurng sm iaitu kita dipimipn kafirun or mngkin lbh buruk..sbb rmai di kalangan dap adlh org2 kuat kristian..msh ingtkh kita dgn peristiwa pemimpin melayu pr menundukkn kepala ms upacara kematian teoh beng hock dlu..memegang lilin..toleransi yg begitu dasyat dilakukn oleh pemimpin2 pr..seburuk2 umno dieorg xpnh sertai upacara keagamaan siap tunduk2 kepala lg..utk ape sume ni berlaku..ini semata2 demi undi politik n utk kuasa..

satu lg..dlu heboh psl bacaan ayat2 quran or hadis2 nabi olh pemimpin pr bkn islam..mmg al quran diturunkn utk sekalian manusia termsk kafir n mmg xdilarang pon dieorg bc dgn harapan mudahan hidayah msk ke ati mereka..tp mslh skrng ni samada dieorg iklas or just menarik undi2 org islam..dieorg dh sah2 xberiman dgn ayat yg dibaca tu..masalah ni blh menimbulkn fitnah n pecah belah di kalangan umat..demi undi politik begitu dasyat agama dilacurkan!!

mmg umno pn teruk bab2 agama ni..sbb tu perlu bantuan iklas dari pas..byk yg blh diperbaiki.

lg skali peringatan berikan..DAULAH ISLAMIAH XAKN BERLAKU DGN PERTOLONGAN KAFIRUN!!ingtla ayat2 Allah kt ats tu wahai ahli2 pas.

yg zul,blh xbuat satu gerakan utk pengundi2 atas pagar or cenderung pd perpaduan..ajak rmai2 time pru13 ni kita undi bn sbgai protes kpd pas..biar pas muhasabah diri yg bangge sgt dgn kerjsm bersm kafir tu..lps tu kita desak umno supaya kuar bn utk bersm pas..kita btul2 tegakkn daulah islamiah..aminnnn

Abu Garcia said...

hadapkan editorial FMT ke mahkamah kerana menghina Islam.

suara1undi said...

Portal pro PR spt Malaysiakini, MI, menggunakan perisai kebebasan bersuara untuk mengujudkan persepsi negatif terhadap Islam, melayu, Raja dan kerajaan. Itu agenda mereka, mereka akan buat tohmahan, bila terbukti palsu, mereka tak buat apa2. Memang kurang ajar sama seperti idola mereka, mat cd.

zfdc said...

KLU LAH PENULIS TU KRISTIAN, JELAS BHWA AGAMANYA TAK BETUL KRNA MENGUTUK AGAMA ORG.LAIN. ISLAM MELARANG UMATNYA MENGHINA AGAMA LAIN. MAKA SEDARLAH BHWA ISLAM ADALAH AGAMA YG.BENAR DAN KESEJAHTERAAN KEPADA SEMUA UMAT MANUSIA.

arizmaya said...

YB,
sesuatu yang concrete harus dilakukan bagi menyampaikan mesej yang jelas dan kuat kepada para kafirun ini supaya tidak sewenang-wenangnya menghina Islam sebegitu rupa tanpa sebarang tindakan susulan (with impunity)baik dari pohak berkuasa khasnya mahupun dari umat islam amnya.

Perhaps. YB boleh gerakkan sesuatu gerakan bagi menimbulkan kesedaran atau membuka mata semua pihak berkaitan kebiadapan yang nyata ini.

Zairul said...

Salam,

Saya ingin mengutarakan cadangan memandangkan puak kristian di Malaysia ini semakin melampau dan menjadi-jadi terutamanya di bulan Ramadhan. Cadangan saya ialah kita adakan satu perdebatan perdana antara Islam dan kristian. Biar mereka panggil pendebat mereka dalam dan luar dan kita panggil Zakir Naik untuk settlekan mereka ini.

ibnusultan said...

saya sokong Saudara Zulkifli.

DHIYAULHAQ HAMZAH said...

usah ditakutkan lagi dengan kebiadapan mereka!! menghina agama islam juga bermakna menghina agama negara ini dan perlembagaaan!!!

johariisman said...

semoga mereka ini diberi hidayah dari Allah utk mengenal islam yg sebenar

shamal66 said...

yb dato.. nasihat saya jumpa Pak Lah.. PM kita yg amat cerdik tu.. minta buah pandangan sebab ini lah Pak lah maukan..kebebasan...keterlusan..hak sama rata.. penjenayah di herokan..MenHantu diutamakan...budakk tingkat 4 tentu ada kepakaran utk atasi malahan kurang ajar...melayu da berpecah,,,,tahniah paklah...tahniah aljuburiu...mat sabun 121..nik ajis..65k

sazali said...

Insyaalah YB..demi agama tetap kita akan pertahankan

admin said...

Salam YB,
Sebenarnya banyak lagi komen-komen seumpama itu di FMT. Rajin-rajinlah belek. Kadang-kadang dalam isu tak berkaitan agama pun 'mereka' ini muncul.
Satu lagi, rajin-rajin tengok Malaysia Chronicle yang kononnya mempromosi agenda persamaan hak, tapi sebenarnya berbau chauvinist dan mendokong plurarisme.
Semoga Allah memberkati perjuangan YB.

azhar said...

anak haram..!!!dah semakin melampau puak2 spesies pemakan bangkai kapiaq harbi ni skrg..terlampau banyak sngt bagi muka,ni la jadi nya
hanya satu jln penyelesaian.."sndiri paham la"

Spin1881 said...

betul apa yang dikatakan tu YB... satu tanda kerajaan BN akan tumbang adalah kerana Menteri KDN yang suka memberi amaran saja... rakyat lihat ini sebagai kelemahan kerajaan untuk menangani isu2 yang melampaui batas... kita tak berani untuk bertindak dan tak sanggup untuk menyelami lautan undang2 untuk mempertahankan hak... tapi syabas kepada YB dan juga Ezam dan sahabat2 yang lain kerana berani bersuara demi keutuhan bangsa, agama dan negara...

InsanKerdil said...

Salam...

Apa pula kata tuan tentang group
Malaysian Murtad dan sudah tidak
percaya kepada agama ini? Harap
tindakan boleh diambil...

Ini link mereka:
https://www.facebook.com/groups/22863906024/

~ Insan Kerdil

senyap said...

biar dulu dia org tunjuk dia punya kurang ajar cukup2...
biar dia org tunjuk taring dia org puas2...
masa dia org dah nak sampai dah...
ada satu org soleh kata pada sahbat dia,tanah melayu ni kejap lagi,yg tinggal hanya kafir zimmi aja..yg harbi kita tebas habis.
habis kita akan kerjakan dia org..
biar dia org habis lemak dulu.

sang sepakat said...

tulisan tu rasanya orang yang sama iaitu makcik hajjatul wuzara, percayalah..dari cara dia tulis

sang sepakat said...

itu yang tulis tu makcik hajjatul wuzara tu. dari cara tulis pun tahhu.

penduduk serendah said...

Istihar Perang YB ZUL. PUAK PUAK INI DAH MELAMPAU SANGAT.

stop updating said...

Tunggu apa lagi YB, isytihar perang jihad ja terus kat depa ni. Nak tunggu kerajaan takat amaran ja la. Macam kes namawee tu la. Lepas Mintak maaf buat lagi.
Jangan bagi muka kat depa ni. Tak paham bahasa.

-org lunas.

Zara said...

Assalamu'alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh,

Bapak Zulkifli Bin Noordin,

Saya minta maaf dulu, pengetahuan saya mengenai Islam masih sangat sedikit dan banyak kekurangannya. Pertama, saya ingin bertanya apa perannya Islam, dalam menciptakan dunia yang lebih damai? Saya merasa Islam adalah sesuatu yang sangat indah dan memiliki banyak rahasia yang apabisa bisa ditafsirkan dengan baik bisa menjadi kunci penting untuk kedamaian, kebahagiaan bagi manusia. Mungkin Bapak dapat menjelaskan sedikit lebih banyak tentang bagaimana Islam mendukung kedamaian?

Hal yang kedua, apakah, menurut bapak, hanya ada satu jalan yang benar dalam kehidupan ini? Soalnya, saya melihat di setiap masyarakat, dalam setiap kelompok agama, ada orang yang arif, bijaksana, rendah hati, baik hati dan melayani masyarakat. Saya ingin belajar dari orang seperti itu, tanpa melihat agama mana yang mereka anuti ... apakah itu memang salah? Saya rasa tidak.

Hal yang ketiga, saya sangat sedih melihat orang yang menodai apa yang dianggap sakral oleh orang lain. Saya selalu berusaha untuk menolak jika orang membuat generalisasi tentang agama yang tidak adil (apakah itu melecehkan agama Islam atau yang lain). Seperti ini, jika orang mengatakan penganut Islam tidak menghormati hak-hak perempuan, saya mengingatkan mereka bahwa pada saat Nabi Muhammad, Islam itu memberi perempuan hak-hak yang jauh lebih progresif daripada apa yang ada sebelumnya di Saudi Arabia. Ya memang terlalu banyak orang yang berpikir bahwa semua orang Islam itu fundamentalis, padahal ada jauh lebih banyak yang memperjuangkan kedamaian, yang toleran, yang mencintai sesama manusia tanpa melihat warna kulit/kewarganegaraan/agamanya.

Terima kasih banyak, Bapak telah sanggup menerima tanggapan saya, meskipun mungkin pandangan saya akan berbeda dengan saudara-saudara lain.

Salam hangat dan damai,

Zara

Unknown said...

Assalamualaikum YB,

Satu lagu isu murtad dan menghina agama Islam, yang sedihnya oleh orang2 Melayu sendiri.

https://www.facebook.com/Pendedahan.Ekslusif

https://www.facebook.com/groups/117676498244829/

Org2 Malaysia semakin melampau

KOBERKAT..perunding pinjaman said...

saya memang menyokong penuh apa yg ditulis oleh Dato' Zul...saya pun pelik dgn sikap dayus kerajaan..Kerajaan sekarang terlampau menjaga hati gabungannya ..biar agama tergadai asalkan boleh memerintah....kalau melayu yg buat salah cepat-cepat diambil tindakan.

Jihad Segalanya said...

YB...Saya 100 % dibelakang YB....bahasa menunjukkan bangsa...komen macam gini jelas menunjukkan belang sebenar puak puak tersebut..Jangan gentar...Allah SWT bersama kita dalam perjuangan ini...

saf said...

Sayang seribu kali sayang .. platform dah ada , ilmu dah ada , kekuatan dah ada ..

TETAPI tak pernah digunakan. Sebaliknya ISLAM terus dipekotak. katikan .

Mana dia PEMUDA ISLAM . MANA DIA CERAMAH BERAPI MEMPERTAHANKAN ISLAM .

Yang selalu nya especially during Ramadan ..kutuk kerajaan sebab tak ISLAM . KUTUK, MAKI , SINDIR , MARAH . Itu sahaja.. SOLUTION nya .. mampuih tak ada .. JARANG kita dengar USRAH yang membina seperti di US and UK .

Encik Zulkifli pun dulu tergolong dalam kelopok ini. Saya masih ingat disebuah surau di Kota Damansara kutuk pasal DEPA RAYA.

Apalahhh .. dalam keadaan islam yang haru biru ..yang amat dahaga bimbingan and tujuk ajar .. tapi intro jee oke .. isi hancur.

Bagi saya ...kepada ustaz2 yang dok rajin bagi usrah sampai sembahyang pun bole jadi less priority .. usrah dulu . INGATTT!!!

mike bole buat pahala sebanyak mungkin . Tetapi akan dihakis oleh setiap manusia yang akan mendengar nya ... Contoh nya dari seronok pegi masjid dulu dah naik malas sebab usrah kutuk mengutuk niii. kalau ALLAH tanya kenapa .. saya akan sebut nama ustaz niii..

Kenapa tak buat USAHA BESAR-BESARAN untuk kita BERSATU .. dalam QURAN punya banyak ayat suruk kita BERSATU , surah Hujurat is good example.

NONE in HISTORY kalu berpecah bole MENANG .. itu pun masih tak nak ikut ...

Maaf kalau saya kata orang MELAYU kita niii ISLAM nya BODOH SOMBONG .


SOMBONG =sebab ISLAM HEBAT.
BODOH = sebab tak pernah nak belajar dari sejarah .


BERSATU ----KITA CAN DO WONDERS . PECAYA LAAA.

anak kel said...

saya rela mati jika diajak berjihat kerana islam. ayuh kita sama sama pertahankan islam.

bendahara kj said...

Semoga Allah memberkati apa yg YB perjuangkan..kami senantiasa bersama YB

bendahara kj said...

Semoga Allah berkati apa yg YB perjuangkan..kami senantiasa bersama YB