01 August 2010

ITU LAH UNDANG-UNDANG ISLAM

Salam 2 all.

Saya tertarik dengan kenyataan "mursyidul am" DAP Karpal Singh semalam yang mendesak supaya perogol kanak-kanak dikenakan hukuman mati!

Yang membuat saya tertarik kerana Karpal Singh adalah orang yang paling kuat menentang hukuman mati. Malah itu antara sebab utama beliau menentang perlaksanaan hukum Islam.

Namun sekarang beliau pula meminta hukuman mati dikenakan terhadap perogol kanak-kanak. Saya sejak dahulu sehingga sekarang berpendapat bahawa perogol sepatutnya dikenakan hukuman bunuh, kerana itulah ketetapan hukum ALLAH. Malahan sepatutnya kita wajib melaksanakan undang-undang jinayat Islam.

Saya cukup konsisten dengan tuntutan ini. Bagi yang mengikuti siri ceramah dan perjuangan saya, itulah pendirian saya. Samada semasa menjadi peguam, semasa bersama dengan PAS, semasa menjadi Ahli Parlimen PKR, setelah menjadi MP Bebas, sehinggalah sekarang. Malahan saya telah pun mengemukakan usul agar Jadual 9 Senarai II Perembagaan dan Akta Mahkamah Syariah (Hukuman & Perlaksanaan) dipinda untuk membenarkan hudud, qisas dan ta'zir serta sistem perundangan jinayat Islam dilaksanakan. Dan ini kita boleh lakukan tanpa perlu meminda Perlembagaan Persekutuan.

Malangnya Ahli Parlimen Islam seramai 132 orang tidak boleh nak barsatu suara untuk melaksanakannya. UMNO takutkan MCA/ MIC, PAS terlalu menjaga hati DAP. PKR sana tidak sini pun tidak. Akhirnya walaupun dianugerah ALLAH dengan suara majoriti dalam Parlimen, tapi umat Islam menjadi bangsa paling penakut untuk melaksanakan undang-undang dia sendiri. Semuanya gara-gara terlalu berpolitik, nak menjaga perasaan kafir, tetapi keredhaan ALLAH diketepikan.

Buat pengetahuan Karpal dan yang sewaktu dengannya, apa yang beliau desak itu sebenarnya adalah sama dengan undang-undang-undang jinayat Islam - apa yang dipanggil hudud, qisas dan ta'zir.

Sebenarnya kalau hukum Islam saperti hudud, qisas dan ta'zir dilaksanakan, sudah pasti para perogol, yang disabit dengan kesalahan dengan sahih menurut perundangan Islam, akan dihukum bunuh.

Bukan itu sahaja, kalau undang-undang itu dilaksanakan sepenuhnya, insyallah negara ini pasti aman. Bukan kerana kebijaksanaan kita melaksanakan undang-undang, tetapi kerana ketaatan kita mematuhi perintah ALLAH, maka ALLAH akan jamin keamanan dan keselamatan tersebut. Tugas melaksanakan hukum tanggungjawab kita, keamanan dan keselamatan adalah anugerah ALLAH kepada ketaatan kita.

Sebab itu nasihat saya kepada Karpal, janganlah menolak hukum Islam tanpa usul periksa. Sebaliknya kajilah kebaikan dan keberkesanannya. Islam itu sendiri bermakna aman sejahtera, dan penerimaan kepada Islam itu insyallah akan pasti membawa kepada keamanaan dan kesejahteraan kerana itulah janji ALLAH, Tuhan seluruh manusia termasuk kaum Punjabi saperti Karpal.

Dan seruan saya kepada Karpal dan yang sewaktu dengannya, masuklah Islam. Seandainya kamu kembali kepada Islam, kamu akan menjadi manusia yang hebat sebagaimana sejarah Islam membuktikan pejuang-pejuang hebat saperti 'Umar ibnul Khattab, Khalid Al Walid, Ikrimah Abu Jahal dan ramai lagi. Mereka yang hebat semasa jahiliahnya muncul sebagai singa setelah kembali kepada Islam. Lagipun perkataan "Singh" itu sendiri bermaksud "singa"! Saya mendoakan moga ALLAH membuka hati kamu Karpal kepada Islam.

Insyallah dan wassalam.

Zulkifli Bin Noordin
Ahad
20 Sya'ban 1431
01 Ogos 2010

#########################

Karpal cadang perogol kanak-kanak dihukum mati
Kuala Lumpur 31 Julai 2010

Pengerusi DAP kebangsaan Karpal Singh hari ini meminta kerajaan meminda Seksyen 376 Kanun Keseksaan agar perogol kanak-kanak boleh dikenakan hukuman mati.

Karpal berkata walaupun sebelum ini beliau memperjuangkan agar hukuman mati dimansuhkan, tetapi memandangkan saban hari, semakin banyak kanak-kanak menjadi mangsa penjenayah, termasuk perogol, maka sudah tiba masanya kerajaan bertindak menjaga kepentingan awam dengan melaksanakan tindakan lebih tegas dan berkesan.

"Ini boleh memberi mesej jelas kepada mereka yang bercita-cita untuk melakukan kesalahan bahawa undang-undang tidak akan lagi bertolak ansur dengan perbuatan merogol kanak-kanak yang tidak bersalah," katanya dalam kenyataan di Kuala Lumpur hari ini.

Karpal berkata kes terbaru bahawa seorang kanak-kanak berusia 10 tahun didakwa telah dirogol oleh pemandu bas sekolah yang dinaikinya, menuntut perhatian khusus tentang perlunya hukuman sedia ada bagi perbuatan itu, dikaji semula.

Kata beliau mengikut Seksyen 376 (2) (e), Kanun Keseksaan, hukuman bagi kesalahan merogol kanak-kanak berusia 12 tahun ke bawah ialah penjara tidak melebihi 30 tahun dan sebatan.

No comments: