07 June 2011

PARTI ANWARINAS SEJATI!

Salam 2 all.

"Over my dead body" kata Karpal Singh bila mengutuk PAS kerana mahu menubuhkan Negara Islam dan melaksanakan undang-undang Islam. Maka bertempiklah para mujahidin dan bakal syuhada didalam PAS menghentam dan memaki hamun Karpal Singh & DAP sehingga nak terbalik si punjabi tak berturban tu! Malah ada yang sanggup mati syahid untuk menentang Pengerusi DAP ini!

Belum pun mati si Karpal Singh, tau-tau Presiden Parti Islam SeMalaysia PAS mengisytiharkan pada hari Ahad 03 Rejab/ 06 Jun lepas bahawa PAS tidak akan memperjuangkan lagi penubuhan Negara Islam dengan fatwa "negara Islam tidak ada dalam Al Quran!!!".

Tentu tidur Karpal Singh nyenyak penuh dengkuran puas, pasti Kitsiang tersengeh meleret macam Anwar tengok China-doll melihat pendirian PAS yang terkulai kini. Tidak cukup dengan pemimpin PAS mengisytiharkan sanggup mati mempertahankan Karpal, kini PAS sudah sanggup mematikan perjuangan mendirikan sebuah Daulah Islamiyyah. Ini tidak ada bukti lain selain membuktikan bahawa cengkaman DAP sudah lengkap bukan sahaja keatas PKR, malah kini keatas PAS!!!

Apa yang menyedihkan teman ialah fatwa terbaru Ustadz Hadi ini sangat menghina para syuhada', mujahidin dan pejuang-pejuang PAS terdahulu yang bukan sahaja berkorban harta benda dan keringat peluh, malah ada yang membayar dengan nyawa demi mencapai impian Amanat Hadi untuk menubuhkan sebuah negara Islam. Ramai yang terpengaruh dengan Amanat Hadi sehingga ada yang mengkafirkan UMNO dan orang Melayu yang didakwa kononnya menolak penubuhan sebuah Negara Islam.

Akibat daripada Amanat Negara Islam Hadi ini, maka muncullah isu solat jemaah dua imam, pemboikotan kenduri walaupun dikalangan sanak-saudara, putus hubungan ahli keluarga, suami isteri ada yang bercerai berai, anak-anak kehilangan ibu bapa akibat dirasuk fahaman penubuhan Negara Islam melalui Amanat Hadi ini. Teman melihat sendiri orang kampung teman yang walaupun hidup kais pagi makan semalam, kais petang makan minggu lepas, tapi sanggup belanja duit untuk buat frame Amanat Hadi yang nak menubuhkan sebuah negara Islam. Rupanya 3o tahun pengorbanan mereka semua selama ini sia-sia, perjuangan yang mereka sokong selama ini tidak ada dalam Al Quran pun!!!

Dan persoalan besar ialah: adakah perjuangan orang saperti Ustadz Ibrahim Libya selama ini sia-sia; sedangkan beliau difatwakan mati syahid kerana memperjuangkan sebuah Negara Islam, demi memenuhi Amanat Hadi tersebut. Pada teman, fatwa terbaru bahawa "perjuangan menubuhkan Negara Islam tidak ada dalam Al Quran" adalah satu penghinaan besar terhadap Assyahid Ustadz Ibrahim Libya dan para syuhada' yang lain!!!

Kalau ikut logik fatwa terbaru Ustadz Hadi itu, maka Negara Islam Madinah yang ditubuh oleh Rasulullah saw juga tidak ikut Al Quran lah jugak agaknya yop!
Malah kalau ikut fatwa terbaru ini, PAS perlu ubah namanya kerana nama Parti Islam SeMalaysia pun tiada dalam Al Quran yop! Mungkin elok PAS tukar ke nama Parti Anwarinas Sejati aje yop!

Padanlah Rasulullah saw berpesan kepada kita, kelak kamu nanti akan diratah oleh kafir kerana walaupun kamu besar dan ramai, tetapi kamu terkena penyakit hubbud dunya wakarohiyatul maut - terlalu cintakan dunia, dan takut mati!!!
Na'uzubillah min zalik!

Teman tahu dan cukup yakin ramai ahli akar umbi PAS yang terkejut dengan perubahan dasar perjuangan PAS ini. Ramai juga yang menghubungi teman melahirkan perasaan sedih dan dukacita mereka. Kepada para ahli akar umbi PAS, inilah harga yang perlu dibayar oleh PAS demi memenuhi nafsu seorang manusia yang ditabal isterinya sebagai anugerah tuhan. Teman pernah sebut perkara ini; jika PAS berterusan mahu bergayut kepada Anwar, PAS akan terpaksa membayar harga yang mahal. Cuma teman tak sangka ianya berlaku begitu cepat.

Dalam keadaan DAP bukan sahaja masih kekal dengan prinsip perjuangannya Malaysian Malaysia, perjuangan mahu menyamatarafkan semua agama dan kaum dalam negara ini, malah makin bertambah cauvinis, rasis dan biaDAP; tau-tau PAS pulak yang bukan sahaja tumPAS dan gagal mempertahankan prinsip perjuangannya untuk mendaulatkan sebuah Daulah Islamiyyah; malah menghalalkan tindakan mematikan perjuangan menubuhkan sebuah Negara Islam atas fatwa "ianya tidak ada dalam Al Quran!!!". Na'uzubillah min zalik! Moga ALLAH mengampuni kita semua.

Mungkin selepas ini para kuffar dan muysrik akan berebut mengundi PAS. Mungkin selepas ini para kaafirun dan musyrikun akan berasak-asak memangkah calon-calon PAS menjadi Yang Berhormat. Mungkin selepas ini para penghalal khinzir ini akan menobatkan kepimpinan PAS ke Putrajaya bersama Anwar, Karpal & Kitsiang. Mungkin selepas ini para taukeh judi & arak akan turut sama memenuhi tabung jihad PAS demi membiayai perjuangan negara kebajikan PAS. Tetapi apa guna itu semua jika prinsip tergadai, aqidah berkecai, perjuangan bersepai!!! Bolehkah para kuffar, musyrik, penghalal khinzir ini membantu kita dihadapan ALLAH nanti?!

Pesan teman kepada para ahli akar umbi PAS, suara majoriti bisu selama ini, bangkitlah mempertahankan PAS. Janganlah dikorbankan perjuangan PAS semata-mata kerana kilauan palsu Putrajaya. Kalau dahulu UMNO dikafirkan kerana kononnya tidak menerima Negara Islam, bagaimana pula dengan dakwaan pemimpin PAS sendiri yang memfatwakan Negara Islam tidak ada dalam Al Quran? Tepuk dada tanyalah iman masing-masing yop.

Dari ALLAH kita datang, kepada ALLAH kita kembali. Semoga ALLAH memberikan kita semua hidayah dan istiqamah, dan memberi petunjuk kepada kaum yang perlu diberikan petunjuk.
Amin.

Adios amigos, grasias senorita.

Wallahua'lam & Wassalam.

Zulkifli Bin Noordin
Selasa
05 Rejab 1432
07 Jun 2011

9 comments:

Njah said...

Tuan Haji Hadi telah membuat satu pusingan U tanpa menoleh ke kiri dan kanan. Bahaya sebenarnya.

Teritip Misteri said...

YB tumpang tanya...
Apakah konsep negara kebajikan?
adakah negara kebajikan yang diumumkan ini tidak memperjuangkan hukum hudud?

-pengundi atas pagar-

AHMAD said...

dulu teman respect le juga mike tapi skg entah le

Kejuruteraan Sufi Armada said...

Well said bro!
Apasal le puak2 ni 'membutakan' mata & 'memekakkan' telinga.

ikhwan said...

Salam saudara Zul

Saya sangat tertarik dengan tulisan saudara yang rasa penuh dengan penerangan yang logik.

Sayangnya pemimpin pemimpin PAS dan juga ahlinya masih buta. UMNO juga masih lembik dan tidak faham hala tuju sebenar negara ini.

Teruskan penulisan saudara. Saya sokong saudara sebagai PM malaysia.

Dang Tari said...

Assalamualaikum YB

Pengumuman Ustadz Hadi sudah dapat dijangka.

Muhammad Iqbal said...

astaghfirullah..

House PK said...

Salam YB, aku tak sangka sungguh PAS akan menjadi sebegini hina! Apa lagi yang nak dibanggakan PAS lepas ni? Belalai Anwar je la gamaknya...

zfdc said...

Tuan, yg.ajaibnya tu, dulu PUTRAJAYA tu di katakan membazir wg.rakyat oleh pembangang yg.membengangkan ni, skrang spai mengadai agama n bangsa nak rebut PUTRAJAYA. Laagiii sya bengang. MEREKA TAK FAHAM AYATUL KURSIH??? (maaf mungkin salah ejaan)kut..