14 July 2010

PEMBOHONGAN TERHADAP YDP AGONG!

Salam 2 all.

Saya melihat isu pembinaan Istana Negara yang baru di Sri Hartamas telah diputarbelitkan menjadi isu menghina Yang Di Pertuan Agong dan Raja-Raja Melayu secara peribadi. Sebuah laman portal Asia Sentinel yang berpengkalan diluarnegara contohnya menuduh:

"Well-placed sources in Kuala Lumpur told Asia Sentinel that the RM811 figure is only preliminary. The total cost is actually nearing RM1.2 billion and is expected to go higher, the sources said, with both the Sultan of Perlis, who retired as Agong in 2006, and the Sultan of Terengganu, who took his place, becoming hidden partners with Malaysia's seventh richest individual, Syed Mokhtar Al-Bukhairy, a onetime roti canai seller who was born into a poor Kedah family of Arab descent".

"Syed Mokhtar got the original contract at RM400 million. Then the Raja of Perlis was given a gratuity and his brother, Syed Anwar Jamallulail, became Syed Mokhtar's 30 percent partner and costs escalated," said a source. "When the current king came in – the Sultan of Terengganu -- he asked for a piece of the action and costs went up again".

(Terjemahan: "Sumber-sumber di Kuala Lumpur memberitahu Asia Sentinel bahawa RM811 juta tersebut adalah jumlah awalan. Kos keseluruhan sebenarnya ialah RM1.2billion dan dijangka akan meningkat, kata sumber itu, dan kedua-dua Sultan Perlis (yang bersara sebagai Agong tahun 2006), dan Sultan Terengganu, yang mengambil alih tempatnya, menjadi rakan rahsia kepada tokoh korporat yang ketujuh terkaya di Malaysia Syed Mukhtar Al-Bukhary, seorang bekas penjual roti canai yang dilahirkan daripada keluarga miskin di Kedah berketurunan arab".

"Syed Mokhtar mendapat kontrak asal bernilai RM400 juta. Kemudian Raja Perlis diberikan gratuiti dan abangnya Syed Anwar Jamalulail menjadi rakan Syed Mokhtar bernilai 30% dan kos makin meningkat" kata sumber tersebut. "Apabila Raja sekarang menjadi Agong - Sultan Terengganu - belaiu juga menuntut bahagiannya dan kos meningkat lagi").

Pertama, mereka berselindung disebalik "well-placed sources"? Siapa "well-placed sources" tu? Sumber halimunan? Sumber yang direka cipta mereka sendiri? Kemudian dengan sewenang-wenang mereka memetik angka RM1.2billion sebagai kos pembinaan. Dan tanpa sebarang bukti atau keterangan, dengan senang-senang mereka menuduh Raja Perlis dan Yang Di Pertuan Agong ada "saham" didalam projek tersebut".

Saya pernah melihat taktik putarbelit dan pembohongan yang sama dibuat oleh "pihak-pihak tertentu" yang kemudian akan spin cerita saperti ini didalam akhbar dan ceramah-ceramah mereka. Kita dapat lihat dengan jelas putar belit dan pembohongan serta fitnah didalam tulisan saperti ini. Semua faktanya direkayarsa dan dicipta, dicanai dan diputarbelitkan, dan dibuat dalam bentuk lapuran.

Dan saya cukup tahu modus operandi puak-puak ini, nanti akan ada satu dua akhbar milik mereka akan membuat lapuran kononnya "berdasarkan satu lapuran akhbar luarnegara, memetik sumber yang menyatakan YDP Agong dan Raja Perlis telah..bla...bla..bla...". Kemudian para penceramah dan pencacai mereka akan berkokok sana sini dalam ceramah dan kempen mereka, kononnya Yang DiPertuan Agong dan Raja Perlis terlibat dengan kontrak dan lain-lain.

Apakah tujuan mereka ini? Sudah pasti untuk memburukkan imej Yang Di Pertuan Agong dan institusi Raja-Raja Melayu. Matlamat mereka? Supaya rakyat negara ini mencurigai institusi Raja-Raja Melayu, kerana akhir-akhir ini Raja-Raja Melayu sudah mula bangkit mempertahankan institusi Islam dan Melayu dalam negara. Dan pengkhianat-pengkhianat ini khuatir agenda jahat dan politik sempit mereka akan terbantut. Dan mereka telah melihat bagaimana beberapa agenda sempit mereka terbantut kerana tindakan bijkasana Raja-Raja kita.

Yang menghairankan, puak-puak ini tidak pulak buat bising bila didedahkan baru-baru ini bahawa kos membiayai satu keluarga diraja di Eropah ada yang mencecah hampir RM1 billion tiap tahun. Mengapa mereka nak sibuk dengan hal dalaman negara ini dengan membuat pembohongan dan penipuan, sedangkan taik depan hidung mereka buat tak nampak?!

Puak-puak pengkhianat ini sebenarnya semakin tersepit dan terhimpit. Pembohongan dan putar belit mereka sudah terbongkar. Politik kotor mereka sudah dilondehkan. Mereka perlukan isu baru. Mereka perlu alihkan perhatian rakyat daripada masalah peribadi dan dalaman mereka. Maka mereka buat apa yang mereka ada kepakaran: BERBOHONG!!!

Saya berharap pihak berkuasa khususnya Polis Di Raja Malaysia, Kementerian Dalam Negeri, Suruhanjaya Multimedia dan lain-lain supaya mengambil tindakan tegas terhadap kegiatan pengkhanatan saperti ini. Kita rakyat Malaysia, khususnya umat Islam, tidak memerlukan pengkhianaty-pengkhianat saperti ini. Jangan dibiarkan mereka bertindak sewenang-wenangnya dan bermaharajalela tanpa sebarang tindakan. Saya percaya rakyat negara ini akan menyokong sebarang tindakan yang akan diambil terhadap pengkhianat-pengkhainat negara ini.

Kepada umat Islam dan rakyat negara ini, sedarlah kita kepada politik pembohongan dan putarbelit ini. Apakah kita rela dipimpin oleh pembohong dan kaki putar alam. Apakah kita rela dipimpin oleh mereka yang sanggup menggadai agamanya sendiri, yang nama Tuhan pun mereka jadikan barangan politik!

Tepuk dada tanyalah iman masing-masing.

Wassalam.

Adios amigos. Grasias senor.

Zulkifli Bin Noordin
Rabu
02 Sya'ban 1431
14 Julai 2010

2 comments:

mitchell said...

Greetings and Peace be upon YB and your family,
As always the overseas media will play up this kinda issues, the question that the goverment needs to do is to clarify if indeed the allegations are not true and if not take legal action as you yourself advocate in your entry "Kebebasan Akhbar". A point to note is that there is nothing for you to rave about race or religion, as the allegations is about royalty and not race or religion. I, myself even though not a Malay or Muslim, find the article disrespectful to our Kings and royalty. Point of note here, YB, is loyalty to King and Country has got nothing to do with race and religion....

Unknown said...

bro what really happened to you? why your statement is exactly the same with unwanted ezam? you should be way better! the question is not question the article intention because you cannot stop people from talking. The point is to verified the article and provide proof if the article is malicious.

Why you need to attacked other people when you are supposed to find the truth if you really wanted to defend our Raja & Sultan.

Remember Hang Tuah said "Raja Adil Raja Disembah, Raja Zalim Raja Disanggah".

Please do not try to be Hang Tuah modern. I agree we must protect our Sultan but not by shouting and screaming without fact. You are a lawyer! You should know better! Never argue without facts! Adios!