22 April 2014

SARKIS DEMOCRAZY-3

Jah...hang dah jadi YB Kajang. Jangan sampai Bang Non jadi Banduan Kajang pulak!
Salam 2 all.

Saya merujuk kenyataan Anwar Ibrahim hari ini menarik diri daripada bertanding jawatan Presiden PKR menentang isteri sendiri Wan Azizah.

Saya telah sebut beberapa kali bahawa ini semua sekadar sandiwara Anwar sahaja untuk memastikan Azizah terus menjadi Presiden (sila rujuk entri 'Sarkis Democrazy' bertarikh 16.04.2014 dan 'Sandiwara Terbaru' bertarikh 30.03.2014)

Dalam keadaan hukuman penjara 5 tahun sedang menanti kerana meliwat pembantunya Saiful, sudah tentu Anwar mahu pastikan hanya orang yang dia boleh percayai mengetuai PKR demi kesinambungan talian-hayat politik beliau sendiri.

Azmin walaupun anak emas Anwar, tetapi Azizah sudah terbukti kesetiaan dan kesanggupan membuat apa sahaja untuk suaminya Anwar.

Anwar mahu pastikan tahun 2020 nanti bila dia keluar daripada penjara, masih ada parti politik menunggunya.

Saya percaya Anwar membuat kenyataan menarik diri saat ini kerana Presiden Barack Obama akan datang melawat Malaysia dalam lawatan rasmi bermula Sabtu ini.

Sudah pasti Anwar tidak mahu jadi bahan ketawa Obama melihat satu sarkis demokrasi yang tidak pernah dunia lihat - suami isteri menentang satu sama lain untuk jawatan Presiden.

Apa pun, yang pastinya cita-cita Azmin untuk mencabar Azizah bagi jawatan Presiden PKR sudah berjaya dicantas. Kini Azizah sudah sah bagi jawatan Presiden.

Dan adengan seterusnya ialah memastikan Azmin terus dicantas daripada saf kepimpinan PKR.

Gabungan Saifudin Nasution-Nurul Izzah-Rafizi yang dibentuk untuk bertanding jawatan utama PKR memberi isyarat kepada ahli akar umbi bahawa Istana Segambut merestui Saifudin sebagai calon Timbalan Presiden PKR menentang Azmin.

Mana mungkin Nurul Izzah-Rafizi, anak dan orang kanan Anwar-Azizah berani bergabung dengan Saifudin untuk menentang Azmin Ali jika tidak mendapat restu Istana Segambut!

Azmin Ali sepatutnya sudah sedar bahawa statusnya sebagai 'budak-mata-biru' Anwar sudah luput. Azmin Ali kini sudah menjadi ancamana kepada survival politik Dinasti Anwar-Azizah.

Memang Anwar-Azizah tidak pernah melihat Azmin lebih daripada seorang budak suruhan. Sejak zaman Azmin menjadi Setiausaha Sulit Anwar sehingga kini, Azmin hanyalah budak suruhan Anwar. Tidak lebih daripada itu.

Tetapi Azmin sekarang bukan Azmin dahulu. Azmin hari ini dah menjadi 'war-lord PKR'. Rangkaian pengaruh politik Azmin didalam PKR cukup kuat termasuk dikalangan ADUN Selangor, Ahli Parlimen dan kepimpinan kanan PKR. Jika dibiarkan, Azmin boleh menjadi ancaman kepada dinasti Anwar-Azizah.

Apa juga cara, Azmin mesti dicantas!

Saya mendoakan supaya Azmin dapat melihat sandiwara terbaru ini dan mengambil langkah sewajarnya. Apa langkah itu, saya percaya Azmin pun tahu.

Apa pun, saya percaya gabungan Anwar-Azizah-Saifudin-Nurul sedang mengusahakan satu lagi konspirasi. Saya percaya anda semua akan terkejut dan terkedu jika perancangan ini didedahkan.

Yang pastinya Azmin tidak termasuk didalam perancangan tersebut. Dan yang pastinya Azmin akan terkeluar terus daripada saf kepimpinan PKR, kecuali jika Azmin Ali segera mengambil langkah pre-emptif dan mencantas mereka dahulu!

Saya tidak bercadang mendedahkan apa perancangan itu sekarang. Tetapi saya tahu satu perbincangan peringkat tertinggi dengan kepimpinan parti tertentu sudah dibuat. Siapa kepimpinan itu? Daripada parti mana? Dan apa perancangan mereka - tunggu saat dan tikanya pasti akan dibongkarkan insyallah.

Yang pasti apa juga perancangan mereka ialah untuk memastikan kesinambungan talian-hayat politik Anwar Ibrahim terus bernyawa!

Adios amigos, grasias!

Zulkifli Bin Noordin
Selasa
22 Jamadil Akhir 1435
22 April 2014

No comments: