18 September 2010

PENEMPATAN ANAK YATIM


Salam 2 all.

Saya telah mengadakan beberapa siri rundingan dengan beberapa rumah penempatan anak-anak yatim di sekitar Lembah Kelang bagi tujuan memberikan penempatan bagi anak-anak yatim daripada kawasan Parlimen Kulim Bandar Bharu.

Alhamdulilah beberapa rumah penempatan anak-anak yatim ini bersedia mengambil beberapa orang anak yatim daripada Kulim Bandar Bharu dengan syarat saperti berikut:

1. Keutamaan diberi kepada anak yatim piatu (yang kehilangan ibu bapa) walaupun mereka yang yatim boleh juga memohon;

2. Keutamaan juga diberi kepada anak yatim perempuan (walaupun yang lelaki boleh juga memohon);

3. Umur pemohon mestilah diantara 06-18 tahun;

4. Pemohon yang layak dan diterima masuk akan diberi kemudahan asrama tempat tinggal, makan minum dan perbelanjaan ditanggung sepenuhnya dan persekolahan disekolah-sekolah yang dikenalpasti (dengan perbelanjaan ditanggung penuh oleh penganjur);

5. Bagi yang kurang berkemampuan menghantar anak-anak yatim ini ke Kuala Lumpur, penganjur bersedia menyediakan pengangkutan untuk mengambil mereka dengan tanggungan penganjur sepenuhnya.

6. Pihak penganjur berharap anak-anak yatim ini dapat mendaftar dan masuk ke rumah penempatan ini secepat mungkin untuk membolehkan urusan persekolahan dilakukan segera bagi sesi persekolahan 2011.

Bagi yang berminat, sila hantarkan maklumat yang dperlukan iaitu nama, nombor pengenalan, alamat dan butir-butir keluarga serta pengesahan status samada daripada Ketua Kampung, pejabat Jabatan Kebajikan Masyarakat Kulim-Bandar Bharu, pejabat Pegawai Daerah Kulim atau Bandar Bharu, imam masjid kariah berdekatan atau YB Ahli Dewan Undangan Negeri Kulim atau Bandar Bharu.

Maklumat yang telah lengkap hendaklah dihantar ke:

Zulkifli Bin Noordin
Tingkat 7, Wisma Yakin,
Jalan Masjid India,
50100 Kuala Lumpur

atau melalui email zul4kulim@gmail.com, atau melalui telefon 03-26936190 dan fax 03-26936255.

Semoga usaha yang sedikit ini akan dapat membantu golongan yang sangat diistimewakan oleh ALLAH dan Rasul saw ini.

Wassalam.

Zulkifli Bin Noordin
Sabtu
09 Syawal 1431
18 Sept 2010

No comments: