10 January 2011

TAHNIAH TUAN GURU!

(Bersama Tuan Guru Haji Hadi selepas kami menyampaikan ceramah umum)

Salam 2 all.

Alhamdulillah teman memanjat syukur kepada ALLAH kerana ketegasan Tuan Guru Dato' Seri Haji Hadi Awang yang menyatakan bahawa PAS dibawah kepimpinan beliau akan terus dengan perjuangan mendirikan sebuah Daulah Islammiyyah & melaksanakan undang-undang Islam.

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan hari ini, Tuan Guru Haji Hadi mencabar kenyataan Karpal Singh dalam ucapan semasa Konvensyen Pakatan Rakyat baru-baru ini yang mendesak PAS supaya mengkaji semula pendirian mengenai penubuhan sebuah Negara Islam dan perlaksanaan undang-undang Islam. Walaupun dalam konvensyen itu ada ahli PAS yang membuat ucapan "sanggup mati untuk Karpal Singh", namun alhamdulillah Tuan Guru Haji Hadi tidaklah bermain kompang yang sama!

Teman faham isi hati seorang Tuan Guru saperti Ustad Hadi. Beliau tahu sangat Karpal Singh adalah orang yang tidak akan menerima perjuangan PAS. Ustad Hadi tidak saperti pak jangoat penyembah manusia yang ditabal oleh bininya sebagai anugerah tuhan. Ustad Hadi tahu Karpal Singh telah membuat kenyataan kalau mahukan Islam "over my dead body". Sampai mampus Karpal Singh dan Kitsiang serta Anak lakinya tidak akan menerima Daulah Islamiyyah & perlaksanaan syariat Islam (walaupun teman, sebagaimana umat beriman yang lain tidak menafikan ketentuan ALLAH untuk memberikan hidayah dan iman kepada mereka - semoga ALLAH membuka hati & jiwa mereka kepada iman & Islam!).

Dan Ustad Hadi tahu Karpal Singh lah "politikus poo-Singh". Antaranya dia orang yang mendedahkan manusia yang ditabal oleh bininya sebagai anugerah tuhan itu sebagai pengamal kegiatan homoseks & liwat. Ustad Hadi bukan jenis pak jangoat yang pelupa. Beliau tahu Karpal Singh lah orang yang memaklumkan kepada kepimpinan PAS tentang kegiatan homoseks & liwat Anwar sehingga ada diantara mereka melabel "Anwar Al-Juburi". Ustad Hadi pun tahu Karpal Singh lah orang yang mengherdik Anwar supaya bertaubat dan berundur apabila pembohongan rancangan 16 Sept terbongkar. Ustad Hadi tahu isi perut Karpal Singh! Sebagaimana ulama' dan 'ilmuan Islam lainj sudah tentu akan tertanya-tanya kenapa Karpal Singh dan DAP mahu menjadi peguam Anwar walaupun mereka yang mendedahkannya pada tahun 1997 dahulu!

Berdasarkan ketegasan Tuan Guru Haji Hadi itu, teman mencadangkan kepada ulama', 'ilmuan, kepimpinan dan ahli akar umbi PAS supaya enam perkara besar ini diselesaikan dahulu, once and for all, tiada dolak dalik lagi. Get the truth! Antaranya teman cadangkan saperti berikut:

1. Dapatkan pengesahan secara terbuka daripada Anwar dan Kitsiang samada benar Perjanjian Persefahaman Pakatan bertarikh 18.12.2009 mempersetujui bahawa agenda penubuhan negara Islam dan perlaksanaan undang-undang Islam tidak termasuk didalam dasar Pakatan Rakyat jika memenangi pilihanraya dan memerintah. Jangan termakan kelentong Anwar nanti bahawa Perjanjian itu hanya untuk merumus persetujuan bersama kesemua parti, tetapi masing-masing dibenarkan terus dengan agenda perjuangan masing-masing, DAP dengan Malaysian-Malaysianya, PAS dengan Negara Islamnya, dan PKR dengan cita-cita nak menabal pemimpin anugerah tuhannya sebagai Perdana Menteri. Itu semua putarbelit sahaja untuk menutup isu. Yang jelas dan muktamadnya Anwar & Kitsiang (termasuk beberapa orang pak jangoat) telah secara terbuka menyatakan bahawa agenda penubuhan Negara Islam dan perlaksanaan undang-undang Islam tidak termasuk didalam dasar Pakatan pembangkang jika memerintah

2. Dapatkan pengesahan dan komitmen terbuka Anwar & Kitsiang bahawa jika PR memerintah Kitsiang tidak akan dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri (kecuali dia masuk Islam sebagaimana syarat yang dikenakan oleh Tok Guru Nik Aziz). Jangan biarkan Anwar & Kitsiang berdolak-dalik dan memutar kata perlantikan itu bukan menjadi isu kerana yang penting menang dulu, fokus kepada pilihanraya dan lain-lain. Itu semua temberang dan kelentong Anwar sahaja. Pastikan Anwar & Kitsiang secara terbuka diatas pentas memberi komitmen dan pengesahan itu. Biar satu dunia dengar, sebab memang trick Anwar dia akan bisik lain pada kita, dan cakapm lain pada orang lain. Jangan nanti bila dah berlaku baru tersedar kita dah kena kencing dengan Anwar & Kitsiang!

3. Dapatkan pengesahan secara terbuka & komitmen jelas Anwar dan Kitsiang bahawa dinegeri-negeri yang PAS perintah (saperti Kedah & Kelantan) undang-undang Islam akan dibenarkan dilaksanakan. Kerajaan negeri PAS akan dibenarkan mengharamkan arak, judi dan lain-lain. Ingat apa yang berlaku di Selangor apabila PAS Negeri Selangor hendak mengharamkan arak dijual secara terbuka, DAP telah membantah menyatakan ianya tidak termasuk dalam persefahaman pembangkang yang telah dipersetujui. Akhirnya PAS Negeri Selangor terpaksa mengalah dan arak dan kilangnya masih tertegak dibumi Selangor sampai hari ini, sedangkan dulu kita rembok meja mengisytiharkan "malam ni menang pilihanraya, esok kilang dan kedai arak semua tutup!!". Jangan ulangi sejarah hitam Selangor, dimana akhirnya PAS Negeri Selangor yang dimalukan oleh DAP dengan kerjasama rakan sekutunya PKR;

4. Dapatkan pengesahan dan komitmen Anwar secara terbuka bahawa kes pertuduhan dia meliwat kaikitangannya Saiful Bukhori Azlan akan dipercepatkan. Jangan ditangguh-tangguh lagi. Kalau dia benar, maka apa yang perlu ditakutkan. Hadis Melayu sebut , "berani kerana benar, takut kerana salah". Kenapa asyik main tangguh aje. Jalankan kes itu segera supaya tidak menganggu persediaan PAS untuk menghadapi pilihanraya nanti;

5. Juga dapatkan pengesahan terbuka dan komitmen jelas daripada Karpal Singh, adakah dia benar-benar percayakan Anwar tidak bersalah? Sebab dialah orangnya didalam Parlimen empat belas tahun lepas pada 22.10.1997 mendedahkan punya bukti dokumen Anwar meliwat kaikitangannya (Azizan) dan mendesak Kerajaan supaya menyiasat Anwar segera. Karpal juga orangnya yang mendedahkan dalam satu ucapan di Federal Hotel Kuala Lumpur bahawa dia punya bukti Anwar telah meliwat Azizan. Karpal jugalah orangnya yang bertemu dengan Umi Hafilda dan Azizan dan menjadi peguam menasihati mereka. Karpal jugalah orang yang mendesak Anwar bertaubat dan meletak jawatan apabila pembohongan 16 Sept 2008 terbongkar. Jadi dapatkan penjelasan secara terbuka daripada Karpal apa agenda beliau sebenarnya, tambahan dengan pengangguhan kes Anwar yang berulang-ulang sehingga dah nak masuk tiga tahun. Adakah ini taktik untuk meletakkan Anwar didalam genggaman DAP, sentiasa tunduk kepada kehendak DAP, kata orang Perak "selagi dapat picit teloq Anwar, selagi itu dia akan ikut rentak DAP!". Jadi sebenarnya penangguhan berpanjangan dan berulang-ulang kes Anwar menguntungkan DAP, bukannya PAS. Kerana PAS sebagai parti Islam sudah tentu tidak mahu ada diantara pemimpin mereka terpalit dengan pertuduhan jijik saperti itu;

6. Dapatkan pengesahan dan penjelasan jelas daripada Datuk Seri Wan Azizah, maskot dan Presiden hiasan PKR apa rasional dan alasan dia mengiystiharkan dan menabalkan laki dia sendiri sebagai "pemimpin anugerah tuhan". Apa kriteria perisytiharan itu? Apa kelebihan Anwar berbanding Tok Guru Nik Aziz dan Tuan Guru Haji Hadi untuk Anwar mengatasi ulama'-ulama' hebat ini sebagai pemimpin anugerah tuhan. Apa maksud pemimpin anugerah tuhan itu? Adakah ia bermaksud Anwar maksum dari sebarang kesalahan, termasuk boleh kelentong dan temberang isu 16 Sept, yang sampai hari ini Anwar tidak pernah memberikan penjelasan kepada kepimpinan PAS, apatah lagi meminta maaf? Atau apakah keputusan Anwar (saperti melantik Kitsiang sebagai TPM) adalah wahyu yang tidak boleh dipersoal atau dipertikai?

Teman banyak menyebut "dapatkan pengakuan dan pengesahan secara terbuka" kerana teman dah masak dan mangli dengan trick manusia yang ditabal bininya sebagai anugerah tuhan ini. Bila timbul isu dia akan cari jalan untuk poosingh dan putar, apatah lagi kalau orang lain tak tahu menahu, mau ditemberang dan dikelentongnya. Ingat balik cerita macam mane Anwar cuba nak kelentong Almarhum Pak Ghafar (lihat tajuk "Pakat Dulu Balah Kemudian" dalam blog ini).

Apabila beliau membuat komitmen dan pendirian yang diumum secara terbuka dan didengar rakyat, maka rakyat kelak akan berpeluang untuk menilai dan menghakimi sendiri sikap dan tindak-tanduk Anwar. Tapi jangan ingat dia tidak boleh cari jalan nak kelentong juga. Tengoklah apabila pembohongan 16 Sept terbongkar, banyaklah story dan kelentong yang Anwar buat untuk melepaskan diri. Tapi yang penting umat dan rakyat dengar dan tahu, insyallah akan terbongkar juga akhirnya. Sebab itu jangan sekali-kali terpeangkap dengan mainan bisik-bisik cerita kat dalam bilik sahaja, tetapi dapatkan ia secara terbuka!

Pepatah Melayu pernah menyebut, "terlajak perahu boleh ditarik, terlajak kata buruk padahnya. Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tidak berguna". Addeenul nasihah - agama itu nasihat. Teman sekadar boleh menegur dan memberi nasihat. Sesuai dengan firman ALLAH "demi masa, sesingguhnya manusia itu sentiasa dalam kerugian; melainkan mereka yang beriman, dan beramal soleh, dan tegur-menegur, dan yang sabar". Janganlah kelak nanti kita melakukan kesilapan umat dan kaum terdahulu, yang enggan menerima kebenaran walaupun kebenaran sudah duduk didepan mata. Jangalah berselindung disebalik segala teori dan konsep; matlamat tidak menghalalkan cara. Siasah syara'iyyah atau maqasid syari'ah adalah konsep politik Islam dalam hendak mencapai syariat Islam, menegakkan negara Islam. Ia tidak boleh digunakan sebagai topeng untuk menyerbankan semua tindak-tanduk politik kita walaupun yang jelas bertentangan dengan Islam - saperti bersekongkol dengan kafir harbi yang jelas menolak Islam.

Semoga ALLAH menganugerahkan kita dengan petunjuk, hidayah, kekuatan dan yang paling penting istiqomah - aamantu billah summastaqeem!!

Yang baik itu daripada ALLAH, yang tidak itu kelemahan teman sendiri.


Wassalam.

Zulkifli Bin Noordin
Isnin
05 Safar 1432
10 Januari 2011

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

(Lapuran media hari ini tentang kenyataan Tuan Guru Dato' Seri Haji Hadi Awang)

PAS won't bow to pressure from any quarter, says Hadi
By SIRA HABIBU
sira@thestar.com.my

KUALA LUMPUR: PAS will uphold its Islamic state agenda and will not bow to pressure from any quarter, including its Pakatan Rakyat partners.

Expressing shock over DAP chairman Karpal Singh’s call to compel PAS to review its stand over the Islamic state issue, PAS president Datuk Seri Abdul Hadi Awang said the party would not compromise on its principles.

“We will bow to no one,” he said when launching Sua Kasih logo and H13 Squad to promote the spirit of brotherhood among various races and religions here yesterday.

Hadi was responding to Karpal’s call to Pakatan to tackle the issue of PAS pursuing its Islamic state agenda in view of the next general election.

Karpal had made the call during the second Pakatan convention in Kepala Batas recently.

Karpal had said that PKR adviser Datuk Seri Anwar Ibrahim, PAS spiritual leader Datuk Seri Nik Aziz Nik Mat, Hadi and DAP leaders should confront the issue and frankly consider the required solution.

Hadi said PAS could tolerate and be patient with DAP.

“We have extended co-operation to DAP although in the past, Karpal was adamant that Islamic state could only be implemented over his dead body.

“Our Mursyidul Am had retorted to Karpal’s comment that drew flak from many quarters,” he said, adding that PAS would still uphold its promises.

“When we make promises, we do not merely provide lip service. As Muslims, we will stand by promises made to non-Muslims,” he said.

Hadi said PAS was pursuing an Islamic state to create a system to ensure truth, justice and the protection of rights for everyone.

“Through Islamic governance, we will break all the walls that divide us,” he said, adding that the Western system subscribed to such barriers that divided a nation.

6 comments:

Faizal Ibrahim said...

terbaik YB..

kritis dan pandangan Ciri-ciri pemimpin islam yang kita cari..

amigos said...

sALAM bRO,

TG Hadi pun kodang2 ckp mcm ulaq je. Gentleman la skit.... TG. Putih kena kata putih, jgn kejap biru, kejap merah, kejap kelabu.

Tp saya yakin dlm ati dia nakkan islam dan melatu bersatu.

Alhamdulillah.........

Klik Di Sini said...

mohon link di blog tuan..

mimview.blogspot.com

segala kerjasama didahului dgan ucapan ribuan terima kasih...

Muhammad said...

MAJLIS KHAS MUSLIMAT: http://wp.me/piAx4-3Yo dan Program Tahsinussolah di Yayasan Al-Jenderami 2011 : http://wp.me/piAx4-3YQ

ZIARAH DAN DAKWAH AL-HABIB UMAR BEN HAFIDZ KE MASJID MUHAMMADI KOTA BHARU KELANTAN : http://wp.me/piAx4-3QU

JADUAL TAFAQQUH FIDDIN BERSAMA SYEIKH MUHAMMAD NURUDDIN AL BANJARI : http://wp.me/piAx4-3X3

siberangan said...

Dari apa yang di rungkai dengan bahan-bahan persoalan yang lengkap mahawa matlamat parti komponen yang bersama PAS, iaitu DAP dan PKR ini, bahawa matlamatnya amat berbeza dengan niat PAS dlama memerintah negara, maka eloklah para penyokong PAS membuka minda beribu-ribu kali ganda dari yang mereka fikirkan sekarang ini.

Jangan ingat 'PAS for all' itu akan memberi kekuatan kapada PAS pada masa-masa yang akan datang. Sebaliknya 'PAS for all' itu adalah satu selogen yang hanya dalam masa kita menghadapi PRU13 sahaja. Salepasnya, akan jadi 'PAS for PAS saja".

faizal said...

salam.saudara,cuba baca link ini.
http://www.terjah.com/v3/news.php?readmore=870

http://www.terjah.com/v3/news.php?readmore=877

cadangan saya,usulkan kepada dewan parlimen untuk mengadakan seminar khas "mengenali islam" untuk ahli parlimen bukan islam agar pada masa depan mereka tidak mengeluarkan kenyataan mengenai islam yang berada diluar pengetahuan mereka.