11 November 2013

KEPIMPINAN ULAMA PAS?

Para parasit menyatakan sokongan tidak berbelah bahagi untuk kristian mengguna-pakai kalimah ALLAH dalam bentuk triniti ALLAH Bapak, ALLAH Putera dan ALLAH Ruh Suci seperti yang dituntut oleh Lim Guan Eng walaupun Majlis Syura' menentangnya? Enta mahu Kepimpinan Ulama' atau Dipimpin Ular Dalam Semaki!
Salam 2 all.

Pemilihan untuk Jawatankuasa PAS Pusat akan diadakan pada 22 Nov depan. Senarai calon sudahpun dimuktamadkan. Sekali lagi kita melihat pertarungan diantara kumpulan pro-ulama dan kumpulan Anwarinas.

Kita dapat menilai dengan jelas bagaimana kumpulan yang dilabel sebagai Anwarinas telah merosakkan perjuangan PAS dan membelakangkan slogan kepimpinan melalui ulama yang menjadi modal politik dan survival PAS.

Alhamdulillah kini muncul kumpulan pro-ulama terutama daripada golongan ustaz-ustaz muda yang membawa obor perjuangan pro-ulama. Dan mereka membawa kembali slogan 'Kepimpinan Melalui Ulama' yang menjadi teras perjuangan PAS sejak 1980an dan menyeru ahli PAS supaya hanya memilih dikalangan ulama membarisi Jawatankuasa PAS Pusat dan sayap-sayap terutama Pemuda dan Muslimat.

Dalam menghadapi kempen golongan ustaz-ustaz muda ini, terdapat dikalangan para parasit dan kumpulan pro-Anwarinas yang menyatakan bahawa tidak perlu kepada ulama untuk menduduki Jawatankuasa PAS Pusat, atas alasan PAS sudah ada Majlis Syura' yang merupakan badan penentu dasar tertinggi dalam PAS! Maka memadai Majlis Syura' memantau dan menyelia kepimpinan eksekutif PAS Pusat.

Persoalannya adakah itu pendirian sebenar mereka?

Saya tegaskan itu adalah sekadar pendirian retorik dan penuh kepura-puraan. Malah lebih mirip kepada konsep taqiyyah iaitu menyembunyikan agenda sebenar mereka dengan mempamerkan konon akur kepada kepimpinan ulama!

Persoalannya benarkah retorik mereka ini?

Kita ambil contoh dalam isu tuntutan penggunaan kalimah ALLAH oleh pihak gereja yang diwakili Titular Archbishop KL. Tuntutan gereja ini senada dan seirama dengan tuntutan oleh Lim Guan Eng, Setiausaha Agong DAP yang disokong oleh kepimpinan Pakatan DAP-PKR-PAS.

Apabila isu ini berbangkit akibat daripada persetujuan bersama kepimpinan DAP-PKR-PAS pada 08.01.2013, maka Majlis Syura' PAS telah membuat ketetapan pada 13.01.2013 yang bertentangan dengan pendirian jawatankuasa eksekutif PAS Pusat bila dengan jelas menyatakan bahawa kalimah ALLAH tidak boleh digunakan oleh kristian kerana ini membabitkan soal aqidah dan tidak sepatutnya dipolitikkan!

Malah Timbalan Mursyidul Am PAS Dato' Dr. Haron Din dengan tegas menyatakan sesiapa yang bersetuju kristian mengguna-pakai kalimah ALLAH maka ia jatuh syirik!

Apabila percanggahan ini timbul diantara Majlis Syura' dan Jawatankuasa PAS Pusat, kita menjangkakan semua ahli PAS termasuk para parasit dan kaum pro-Anwarinas akan akur dan patuh.

Tetapi perkara sebaliknya berlaku.

Ketetapan Majlis Syura' PAS dipertikai malah ada antara mereka yang mencabar dengan kenyataan seperti 'ketetapan Majlis Syura' PAS bukan wahyu'. Ianya tidak perlu diikuti atau dipatuhi. Malah ada yang memperlekeh ketetapan Majlis Syura'!

Jadi persoalan yang perlu ditanya oleh ahli akar umbi dan perwakilan PAS, adakah benar kempen para parasit dan kaum pro-Anwarinas bahawa tidak perlu Jawatankuasa PAS Pusat dianggotai oleh ulama kerana konon sudah ada Majlis Syura' PAS - sedangkan hakikatnya mereka terang-terang menolak ketetapan Majlis Syura' PAS dalam soal fundamental seperti kalimah ALLAH?

Jawapannya jelas. Mereka ini sekadar bermain retorik politik. Mereka tidak menjadikan ulama sebagai qiblat mereka. Sebaliknya mereka tunduk na'am kepada kepemimpinan orang lain, qiblat mereka adalah undi dan menang kerusi lantas terus ke Putrajaya at all political cost!

Adakah sebarang jaminan jika mereka menduduki saf kepimpinan dan Jawatankuasa PAS Pusat maka mereka nanti akan tunduk patuh kepada para ulama dan Majlis Syura' PAS? Sudah terbukti didepan mata mereka tidak akan patuh, malah mengambil sikap menentang dan memperlekeh Majlis Syura' dan ulama PAS yang tidak sehaluan dan senada dengan mereka.

Jadi pilihan bagi para muktamirin dan perwakilan PAS adalah jelas - para parasit dan kaum pro-Anwarinas ini WAJIB ditolak dan dibuang sejauh-jauhnya daripada menduduki saf kepimpinan PAS. Golongan yang mempermain-mainkan agama tidak ada tempat didalam PAS!

Campakkan mereka ke dalam tongsampah democrazy yang mereka terlalu gila-gilakan!

Kembalikan semula Kepimpinan Melalui Ulama yang sebenar didalam PAS.

Saya mengakhiri seruan ini dengan memetik Surah Al-Maidah: 54-56 bilamana ALLAH berpesan kepada kita dengan suatu ketegasan:

'Wahai orang beriman (termasuk ahli PAS). Barang siapa diantara kamu berpaling (atau murtad) daripada Islam, maka kelak ALLAH akan lahirkan satu kumpulan:

1. yang ALLAH mencintai mereka dan mereka mencintai ALLAH;

2. mereka bersikap lemah lembut terhadap sesama Islam yang beriman;

3. tetapi mereka bersikap keras dan tegas terhadap kaum kafir;

4. dan mereka berjihad ke jalan ALLAH;

5. dan mereka tidak takut kepada celaan orang yang mencela;

Dan ketegasan ALLAH dalam ayat 57:

'Wahai orang beriman, janganlah kamu mengambil pemimpin bagi kamu orang yang membuat agamamu menjadi bahan ejekan dan permainan, iaitu diantara orang-orang yang telah diberikan kitab sebelum mu, dan orang-orang kafir musyrik. Dan bertaqwalah kamu kepada ALLAH jika kamu orang yang beriman!

Dan ALLAH menegaskan bahawa 'sesiapa yang mengambil ALLAH, RasulNya dan orang beriman sebagai pemimpin, maka mereka lah golongan muflihuun - yang menang'.

Selamat bermuktamar wahai para muktamirin! Semoga diberi keberkatan dan petunjuk ALLAH swt.

Wallahua'lam dan wassalam.

Adios amigos, grasias senor.

Zulkifli Bin Noordin
Isnin
07 Muharram 1435
11 Nov 2013

No comments: