01 November 2013

SANDIWARA HUDUD PAS LAGI?


Adakah PAS berani menempelak DAP yang menentang perlaksanaan hudud dan perjuangan menegakkan Negara Islam?
Salam 2 all.

Nampaknya tiap kali ada pilihanraya, samada PRU atau PRK, pasti PAS akan mula memukul gendang hudud. PRK Sg. Limau tidak terkecuali.

Malah mereka semakin galak bila Tuanku Sultan Brunei mengumumkan Negara Brunei Darussalam akan melaksanakan hudud; tanpa sedikit pun memahami perbezaan besar diantara Malaysia dengan Negara Brunei Darussalam.

Pertama, Negara Brunei Darussalam adalah negara milik Tuanku Sultan sebagai pemerintah mutlak. Tiada siapa boleh mempertikai kuasa Tuanku Sultan Brunei. Dan kita bersyukur walaupun diberi kekayaan hasil minyak yang melimpah ruah, dan menjadi antara orang terkaya didunia, Tuanku Sultan Brunei tetap meletakkan undang-undang ALLAH sebagai keutamaan. Alhamdulillah. Dan sekarang Tuanku telah bersedia melaksanakan hudud.

Kedua, Negara Brunei Darussalam tidak ada parti cauvinis rasis extremis seperti DAP. Brunei tidak ada Karpal Singh, Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng. Brunei tidak ada Anwar Ibrahim. Brunei tidak ada Suaram, Bar Council, pejuang seks bebas LGBT. Brunei tidak jual kalimah ALLAH. Brunei tidak bersekongkol dengan mana-mana kafir harbi!

Suasana di Brunei berbeza dengan Malaysia. Malaysia sebuah negara yang tidak dimiliki atau dikuasai oleh individu. Malaysia milik seluruh rakyat dan warganegaranya, dengan Tuanku Sultan dan Raja-Raja Negeri sebagai payung mahkota bagi rakyat jelata.

Kalau PAS benar-benar ikhlas mahu mengikut seperti Brunei, saya cadangkan kepada PAS supaya membawa usul ke Parlimen supaya hakmilik dan kekuasaan pemerintahan negara diserah kembali kepada Raja-Raja Melayu secara mutlak, sebagaimana Tuanku Sultan Brunei.

Dan setelah hakmilik negara dan kuasa pemerintahan mutlak diserahkan kepada Tuanku Raja-Raja Melayu, barulah kita usulkan kepada Tuanku supaya mengikut jejak langkah Tuanku Sultan Brunei.

Jika tidak, janganlah bandingkan Malaysia dengan Brunei. Itu perbandingan yang cukup kurang cerdik namanya!

Dan bagi Datuk Seri Hadi Awang untuk sekali lagi bermain kompang hudud, dan konon menolak sistem Malaysia negara berpaksikan Perlembagaan sebagai sekular, saya mahu tanya Datuk Seri Hadi Awang:

1. Beranikah Datuk Seri Hadi Awang membawa usul hudud ke Mesyuarat Kepimpinan Pakatan Pembangkang DAP-PKR-PAS supaya hudud diterima dan dilaksanakan sebagai undang-undang negara jika pembangkang menang PRU dan berkuasa?

2. Bukankah Datuk Seri Hadi Awang sendiri pada 08 Sept 2008 menandatangani Memorandum Persefahaman Pakatan Pembangkang yang menegaskan pendirian 'menjunjung prinsip-prinsip dasar yang termaktub didalam Perlembagaan Persekutuan termasuk dasar seperti kedudukan Islam sebagai agama Persekutuan?'.

3. Bukankah Datuk Seri Hadi Awang sendiri pada 19 Disember 2009 di Auditorium MBSA Shah Alam dalam Konvensyen Pakatan Pembangkang DAP-PKR-PAS menandatangani Memorandum Persefahaman yang menegaskan akan 'mempertahankan Perlembagan Persekutuan, Islam sebagai agama bagi Persekutuan?'.

4. Bukankah Datuk Seri Hadi Awang sendiri menyatakan dalam Amanat Perdana Pemangku Presiden bertajuk 'Pilihanraya ke 11: Formula Kemenangan" pada 18 Januari 2003 bahawa 'justru kerana isu Negara Islam dan perlaksanaan Hudud dan Syari'at menjadi punca perpecahan BA dahulu, maka PAS perlu membuat satu pengorbanan dan (ijtihad besar) untuk tidak memasukkan persoalan Negara Islam dan perlaksanaan hudud diperingkat Federal. Peruntukkan mengenai Islam adalah mencukupi sekadar apa yang telah termaktub didlam Perlembagaan Persekutuan dan seperti yang diamalkan kini diperingkat Federal. Seandai menang dalam pilihanraya akan datang, BA atau Pembangkang akan menubuhkan sebuah kerajaan demokratik dan adil diperingkat Federal atau Pusat, yang mendokongi Perlembagaan Persekutuan sedia ada?'.

5. Bukankah Datuk Seri Hadi Awang yang menyatakan semasa Muktamar Agong PAS 2011 bahawa 'Negara Islam tidak disebut dalam Al-Quran, yang disebut ialah Negara Berkebajikan?'.

6. Bukankah Datuk Seri Hadi Awang pada 08 Jan 2013 bersesama dengan Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang menyatakan kristian boleh menggunapakai kalimah ALLAH, dan walaupun Majlis Syura' PAS telah pada 13 Jan 2013 menegaskan kristian tidak boleh mengguna-pakai kalimah ALLAH atas soal aqidah, Datuk Seri Hadi Awang tidak pernah menarik balik persetujuan pembangkang 08 Januari 2013 tersebut?

7. Adakah Datuk Seri Hadi Awang lupa kenyataan beliau mengenai perlaksanaan hudud semasa mengambil alih menjadi Menteri Besar Terengganu?
Sebenarnya saya boleh aturkan beberapa lagi kenyataan dan pendirian Datuk Seri Hadi Awang dan PAS mengenai hudud dan negara Islam.

Pokok pangkalnya, janganlah jadikan hudud sebagai modal meraih undi hanya bila tiba musim pilihanraya sahaja. Takutlah kepada ALLAH!

Dan janganlah bermegah dengan calon PAS bagi PRK Sg. Limau lulusan agama, lulusan Al-Azhar. Kita memang menghormati para ulama dan ilmuan, termasuk para Ustaz dan Ustazah yang benar-benar hidup melaksanakan ajaran Islam.

Tetapi jangan lupa pernah ada dua orang Ustaz dan Ustazah lulusan Al-Azhar Mesir telah mengisytiharkan diri murtad dan keluar daripada agama Islam. Pernah ada Ustaz dicekup berkhalwat. Pernah ada Ustaz yang menyondol isteri orang. Menjadi Ustaz dan Ustazah, menjadi graduan dan lulusan Al-Azhar semata-mata bukan tiket dan kelayakan untuk menjadi pemimpin dan wakil rakyat!

Yang penting dalam soal kepimpinan ialah pnya sifat amanah dan quwwah, selain beriman dan benar-benar memperjuangkan Islam yang sebenarnya seperti yang diperintahkan ALLAH didalam Al-Quran dan Sunnah Rasulullah saw.

Kita ambil contoh mendirikan solat jemaah. Untuk membolehkan seorang Muslim itu mengerjakan solat jemaah di masjid, kita perlukan pembangunan. Individu itu memerlukan kenderaan untuk ke masjid.

1. Dia perlu makan dan minum mengisi perut supaya solatnya tidak terganggu akibat kelaparan. Ini bermakna dia perlukan pekerjaan atau peluang untuk mencari rezeki melalui perniagaan;

2. Dia perlu kesihatan yang baik untuk menyempurnakan solat. Maknanya dia perlu persekitaran yang sihat dan prasarana perubatan yang baik seperti hospital dan pusat kesihatan;

3. Dia perlukan rehat yang cukup bermakna dia perlukan rumah yang sempurna dan selesa;

4. Dia perlukan kenderaan yang selesa seperti motor atau kereta untuk ke Masjid, bermakna dia perlu ada pendapatan untuk membeli kenderaan tersebut;

5. Dia perlukan adanya sebuah Masjid untuk membolehkan dia solat berjemaah. Dan Masjid itu perlukan peralatan dan seperti paip air, kipas, pembesar suara dan lain-lain;

6. Dia perlukan jalan raya untuk ke Masjid, bermakna sebatang jalan raya perlu dibina;

7. Dan bila dia pergi berjemaah waktu Subuh, Maghrib atau Isyak dia perlu melalui jalan yang terang berlampu supaya tidak kegelapan.

8. Dan bila dia ke masjid, keluarga dan harta benda dirumah perlu dijaga, maka dia memerlukan polis untuk menjaga keselamatannya;

Bermakna, cukupkah sekadar menjadi ustaz maka rakyat wajib mengundi calon itu. Adakah cukup sekadar dia boleh jadi imam solat. Bagaimana pula dengan segala prasarana yang diperlukan untuk melaksanakan solat itu?

Kalau kebolehan dan kelayakan calon sekadar menjadi ustaz, elok bertanding jawatan imam atau bilal, bukan untuk menjadi wakil rakyat. Dan calon yang akan menjadi wakil rakyat memerlukan bantuan dan kerjasama sebuah Kerajaan untuk melaksanakan tugas dan tanggung jawab dia.

Dan kerajaan Barisan Nasional telah membuktikan bahawa sejak dulu, kini dan selamanya, BN adalah sebuah kerajaan yang bukan sahaja mampu melaksanakan tanggungjawab sebagai sebuah Kerajaan, malah akan menepati semua janji-janji yang diberikan.

Menjadi wakil rakyat memerlukan lebih daripada hanya seorang ustaz. Dan rakyat serta pengundi Sungai Limau wajib sedar akan perkara itu.

Rakyat Sungai Limau wajib sedar bahawa hanya calon Barisan Nasional sahaja yang boleh melaksanakan dan menterjemahkan tanggungjawab sebagai seorang wakil rakyat, bukan sekadar untuk menjadi khalifah tahlil.
Bagi penduduk dan pengundi Sg. Limau, gunakanlah aqal fikiran yang waras dan rasional. Jangan lupa siapakah yang sebenarnya menghina Allahyarham Tan Sri Ustaz Azizan Razak semasa Allahyarham menjadi Menteri Besar dahulu? Jangan lupa siapa yang cuba mengaibkan dan menjatuhkan Kerajaan pimpinan Allahyarham dahulu?

Bukan UMNO; bukan BN; bukan Dato' Sri Najib; bukan Tan Sri Muhyiddin; bukan Datuk Paduka Mukhriz; bukan Tun Mahathir; bukan Perkasa; dan bukan saya!

BUKAN! BUKAN! BUKAN!

Hangpa sendiri tau siapa! Jadi jangan terkeliru dengan mainan silap mata, sandiwara, pembohongan, gambar palsu dan macam-macam lagi. Ini semua Islam tidak ajar kita.

Dan jangan lupa kenyataan Allahyarham Tan Sri Ustaz Azizan Abdul Razak apabila kerajaan PAS tewas dalam PRU 13, 'nasib baik PAS tak menang sheh'!

Rasulullah SAW bersabda, "Akan datang sesudahku penguasa-penguasa yang memerintahmu. Di atas mimbar mereka memberi petunjuk dan ajaran dengan bijaksana, tetapi bila turun mimbar mereka melakukan tipu daya dan pencurian. Hati mereka lebih busuk dari bangkai.".

Hadits Riwayat Ath-Thabrani

Oleh itu atas kesedaran Islam, atas keinsafan bangsa Melayu, dan demi kebenaran dan perjuangan...

Marilah kita Beranikan Diri Berhijrah!

Selamat menyambut Ma'al Hijrah 1435!

Wallahua'lam dan wassalam.

Adios amigos, grasias senor!

Zulkifli Bin Noordin
Jumaat
27 ZulHijjah 1434
01 Nov 2013

No comments: