11 April 2010

BEAUTIFUL SPRING




Salam 2 all.
Sekarang ini di Washington musim bunga atau spring season baru nak bermula. Pemandangan memang cantik, bunga dimana-mana. Dan kebetulan hujung minggu ni ada pesta cherry blossom. Memang mengkagumkan ciptaan ALLAH ini.

Ini gambar-gambar yang saya ambil depan kawasan Hotel Embassy Suites, tempat saya tinggal. Well, picture says a thousand words. Enjoy the pictures amigos.
My lovely dear
spring is here
with thousands of cheer
flowers blooming
colours brightening
the sun shining
people smiling
here I am
always thinking
forever dreaming
of you my darling
Adios amigos. Grasias.

Zulkifli Bin Noordin
Jumaat
24 Rabi'ul Akhir 1431
09 April 2010

90 comments:

Wong Pencen said...

Assalamualaikum

Kalau ia pun dah sampai Washington, janganlah lupa bagaimana nak memberikan salam dengan betul.

MC_Shaharul said...

keje hang cume berseronok jer kan yb?mcm sial,aku doakan smoga Allah melaknat hang wahai yb hipokrit n sial!!!!aku akan berdoa pd stiap masa dan ketika,aku percaya dgn janji Allah,doa org yg dizalimi pasti akan dimakbulkan oleh Allah,truskn dgn kerja2 hang bersekongkol dgn org2 yg menjadi tali barut penjajah n israel n org2 yg menghancurkan negara nie,suatu hari Allah pasti akan membalas sgala perbuatan hang wahai manusia yg penuh dgn hipokrit!!!

Ahmad Putra said...

amboi..seronoknya YB kita ni. DS Najib x belanja makan kaviar ke mana?

Tun Saban said...

elok sangat lah berbahgialah dengan cara hidup demgam zahrain dan najib,malam ni tak ikut depa pi disko ka ,pi tuang arak sikit,balik kau mesti tutup mulut punya,semoga zul dapat kehidupan yang mewah keran melaknat duit rakyat dan makan duit haram.

anak said...

Hai Pembela Islam, kami menunggu komen YB mengenai melayu islam dalam negara yang tak rasa salah bersubahat dengan yahudi - bahkan lebih dari itu membukakan semua rahsia negara kepada laknatulAllah itu.
Apa nak hairan kan bunga bunga spring tu ?

cucukerinci said...

ini lah dia pememimpin yg kononnya jadi pejuang Islam......cakap tak serupa bikin....

CgLyn said...

Lama tak jenguk blog yeop ni. Sejak diganggu oleh penyokong fanatik PR yang gemar menabur fitnah. Kadang2 benda baik yang cuba yeop sampaikan disalah tafsirkan pula. Sebenarnya, kami pun dah muak dgn karenah orang PR ni. Serupa je jahatnya dgn UMNO. Fitnah dah jadi mainan biasa. Lebih baik berkecuali. Mana yang baik kita sokong, yang tak baik kita tentang. Pegi mampuslah kat mereka yang nak tuduh kita ni UMNO ke hape ke.

SpectraGuy said...

YB Zul,
Please be strong against challenges you are facing now. Thanks to you, I started joining Reformasi movement back in 1998 & have been following your "usrah/ceramah" over few places.
Although we have differences over agreement on the use of "Allah" term by certain groups, I truly respect your firm standing.

That is what makes you unique.

And it is nice of you to share some experiences in US.
Please do share some more & help to show more pictures.
Good luck in your "political" journey. May Allah bless you & family.

Remi said...

1. Kepada pemberi komen, takde cerita lain ke? Balik2 UMNO-APCO, Yahudi, Najib, Rosmah, C4, Altantuya, lompat parti dsb. Cuba bagi komen yang membina atau cadangan2 bernas yang boleh membantu umat Islam & Melayu supaya lebih maju.
2. Saya berharap pemergian YB Zul dapat dimanafaatkan sepenuhnya. Yg mencaci tu sebab dengki tak dapat pergi US (lepas ni depa mesti bagi excuse kata YB makan duit rakyat).

shazz said...

Salam,

orang-orang PR ni dah biasa dengar ceramah PR terutama PAS yang maki hamun orang. Oleh itu, mereka akan terus maki hamun dengan perkataan yg tidak langsung orang-orang tidak sealiran dengan mereka.

Fitnah dan membuat tohmahan adalah kerja mereka... lepas tu minta Allah melaknat orabng yg tidak sehaluan dengannya.

Inilah politik di Malaysia. YB Zul, harap bersabar dengan orang macam ni...mereka adalah cucu firaun. Teruskanlah dengan cara kamu. Hidup YB Kulim!!

Pak Tam said...

Salam kpd sahabat2 di atas;
Jgn terlalu emosional. Jangan buat tuduhan yg keterlaluan kpd YB Zul. Takut laknatullah yg sdr ucapkan itu kembali kpd diri sendiri. Ingatlah Islam tidak mengajar umatnya begitu.....

Fauzi said...

salam, yb...alhamduLillah selamat sampai akhirnya, cantik tempat tu bertuah YB, sabar lah YB selagi Allah dihati kita YB jagan takut ya..selagi perkara yang hendak disampaikan itu betul teruskan jgn takut. YB islam bukan milik parti bukan milik individu yakinlah masih ramai orang yang sealiran dengan YB didunia ni..SELAMAT MENJALANKAN TANGGUNGJAWAB YB..

Mohamed said...

Assalamualaikum
aku cuma nak tanya Islam CHOP apa yg menggalakkan ummahnya memaki hamun sesama muslim? sifat mana 1 dari asmaulhusna yg akan memakbulkan doa hambanya yg memaki hamun tak tentu pasal. siap doa melaknat sesama muslim lagi.

aku nak tanya sedara2 yg memaki hamun tu. hangpa kenai secara peribadi ke YB zul? apa bukti hang dizalimi? zalim lagu mana? aku tengok apa yg hang tulis semua maki hamun tapi takde bukti. emosi saja.

tolong jangan guna nama Allah & silam dlm bait2 cacian.

ASTAGHFIRULLAH ALADZHIM

adey said...

salam YB Zul serta saudara2 sekalian..

Kenapa la suka sangat mengeluarkan sumpah seranah dan menuduh yb tanpa usul ni saudara2 di atas.. relek la, bila hati dah dikuasai oleh rasa benci serta hasutan syaitan macam2 yg akan keluar & diluahkan..

Muhasabah diri, cermin diri tu dulu elok sangat ke tak sebelum mengata orang lain..yb zul g luar negara pun menjadi satu isu.. x komen pasai APCO pun ckp yb zul tali barut penjajah dan israel.. pas sedap jer tuduh org makan duit haram dan minum arak..

Biar la apa org nak kata yb, teruskan perjuangan yg belum selesai tu yb zul.. Allah sentiasa berada dengan org2 yg benar.. jgn lupa htq gambaq lain2 lg no.. hehe nak tgk apa lg org nak komen lps ni yb zul..

adios..

MC_Shaharul said...

kpd org2 yg menyokong sgt si zul nie..hangpa xyah la nk mengajar kami,kami knl sgt2 dah dgn mamat nie yg kununnye nk bela Islam sgt nie...xyah nk kencing la eh,terserah hangpa la nk kata apa fanatik or sbgainye...kami nie masih mempunyai akal yg waras lg,msih blh menilai mane yg btl n yg salah!!!kita tgk nnti balasan Allah kpd manusia yg munafik nie..kita tgk sape yg Allah akan laknat...

remi kira ok la byk tue isu yg kami sebut tue...byk tue bai,tp 1 haram hangpa x jwb dgn isu2 yg kami kemukakan,dari hangpa skit2 duk main isu idup meLAYU!!! idup meLAYU!!! idup meLAYU!! kahkahkah...

masalah apco pn x jwb2 lg...so kita tgk la siapa yg sbnrnye menjadi menjadi tali barut asing disini?

kesian aku ngan mamat2 yg kononnye membela Islam sgt nie...smpaikn negara nie nk tergadai kpd negara laknatullah pn duk bengap jgk lg...nnti bila negara nie dah dimasuki oleh puak2 laknatullah tue,hangpa nie dulu la yg akan cabut lari dlu kan3..ckp berdegar2 bela Islam n meLAYU..smbg kencang seolah2 membela nasib palestin sgt...tp duk jd tali barut laknatullah nie...

kpd yg duk sokong si yb nie x ketahuan hala tue rajin2 la cari maklumat eh,hangpa duk kata ceramah pr duk maki2 jer kan?camne plak ngan ceramah umno eh?xde maki2 kn...xde fitnah langsung kn3...uihhhh baekkk nyeee...kuikuikui..paling kurang aku tgk ceramah pr skrg nie sumenye mengemukan fakta n dokumen2,bkn skdr cam ngan air liur mcm UMNO APCO!!!!

zulkarnain azham said...

pelik tol aku ngn PR punyer penyokong nih..negatif sokmo pemikiran..

sekurang2nya YB post kat blog nih kira mcm report harian kpd rakyat la..bodo..so kita tau keadaan mereka kat sana..kalo dorang tipu, terok la dornag kena kalo balik kantol..phm..

ahaa said...

Jealous aku tengok negara orang kafir yg bersih dan cantik, kerana tempat aku terutama di Kota Bharu Kelantan penuh dengan sampah sarap. Sampah tepi jalan, atas jalan, dalam longkang, atas padang, dalam sungai.....
Negeri dan negara Islam, pemerintah Islam, rakyat ramai Islam, tapi perangai macam setan (kan setan dan iblis suka tempat-tempat kotor!).

kadok said...

Seperti kata Khalid samad

Bagaikan lendiran
yang diselaputi debu.
Ayam tak patuk,
itik tak sudu.
Datangmu tak diundang,
Pergimu tak ditangisi.
Kalau UMNO ambil korang,
Kami senang hati!

adrian said...

Greetings of the Almighty be upon you and your family, YB.
May you have a pleasant and enjoyable time in the US on the taxpayers money. It is so heartwarming to read and see your photos of the beautiful spring in the US while we here are facing economic difficulties, corrupt officers, clogged drains, traffic jams and all kind of issues. Thank you so much for you have inspired me to be a (first wth opposition then become independent)politician.
It is also good to note that you remembered to take photos of you performing the Solat Jumaat to prove that you are a devout Muslim.... May GOD have mercy on you.

kadiology said...

YB. sabar je la. aku dapat tahu depa yang kuat dengki dengan YB ni sebenarnya adalah satu group cyber yang di rancang untuk menyerang orang yang mereka tak senangi secara peribadi. YB salah seorang yang termasuk dalam kategori mereka. maka mereka di arah untuk menyerang membabi buta. tak heran la bilangan mereka begitu ramai kat blog YB ni.

matlamat mereka hanya nak lemahkan semangat YB, menjatuhkan kredibiliti YB dengan fitnah2 yang buruk, dan ntah apa2 lagi. tu aje kerja mereka. alah, bukan YB aje kena serang. macam macam orang lain yang tak di senangi mereka pon menjadi mangsa serangan bertali arus mereka ni. YB just ride on and pedulikkan depa ni.

anyway YB bila nak ikut tun bantu Islam kat negara2 bergolak? tun dah sampai albania dah tu. tempoh hari kat bosnia. saya di pahamkan tun dah bantu bosnia awal lagi masa bosnia tengah berhujankan mortar dan peluru. kalau YB nak cabaran, ikut tun pi bantu islam di negara bergolak.

Grandpa Joe said...

zul,
kalau dari dulu engkau sedar kan dah jadi menteri sekarang. tapi aku rasa masanya belum terlambat kerana engkau masih muda.
salam.

wareeddeen said...

Hairan dan amat sedih kerana penyokong tegar PR mencampur adukan perkataan Allah dan SI** dalam komennya. Inikah dia hendak memperjuangkan Islam. Inilah akibatnya apabila bersengkongkol dengan Ulamak Terompah..... memang bau busuk

Dzarr said...

Tak paham le korang ni... kalu lompat kuar tu korang kata khianat parti... dah YB Zul yang kena pecat pun korang kata khianat gak... Pas tu maki hamun oghang mcm tak belajo agama.. Kalu baik sgt takkan maki oghang macam tu ?!! Nabi ajo macamana ? Kalau maghah sangat kat oghang tu... mcm tu ke Nabi ajo ?! Tak ponah comen dighi ke weh ?!

noneng said...

Assalamualaikum,kepada YB dan semua yg menlayari blog YB ini..

Kongsi bersama..

Kita sebagai Muslim yg berpegang teguh pada agama Islam kita harus terima setiap kejadian atas nama qadar & qada, segala yang berlaku adalah atas ketentuanNYA yg Maha Kuasa...

Maka setiap perubahan yang berlaku kepada YB adalah satu uji kepadanya dan ketetapan dariNYA,tidak perlu kita bersangka buruk kepada beliau,ada setengah dari kita yang berfikir ada YB menerima sesuatu paksaan atau imbuhan dari seseorang,sebenarnya bersangka baiklah setiap sesuatu perkara,ia adalah sifat yang mulia dan berhukumlah akan ia pabila kita ketahui ia menyalahi, sesungguhnya beliau kini didalam perjalanan perubahan dan mengenal erti hakikat kehidupan dan erti sebenar tanggungjawab sebagai salah seorang pemimpin Muslim untuk dunia dan akhirat..bukanlah kepentingan dirinya akan tetapi rakyat yang beliau wakili..kita harus bina persoalan pada diri kita seperti ini...

"Kenapa dahulunya dia membenci seseorang dan kini sebalik..."

"Kenapa beliau boleh berbicara begitu wahhal dahulu ia menentang?"

"Dahulu dia sanggup mengatakan itu dan ini...tapi kini dah berkata lain pula..kenapa?"

"Dahulu dia membela seseorang akhir menbiarkannya"

Mengapa kita harus rasa pelik pada sesuatu perubahan wahhal perkara itu bukannya pelik,yang rasa peliknya bila kita tahu kebenarannya tapi masih menafikannya...berlakulah adil pada diri sendiri dan janganlah campak diri kita kedalam kebinasaan.Yang salah tetap salah dan yang baik untuk umat manusia adalah diharuskan.

Allah SWT berfirman:-

“Ajaklah (manusia) kepada jalan Tuhan-mu dengan hikmah dan pelajaran yang baik dan bantahlah mereka dengan cara yang baik. Sesungguhnya Tuhanmu Dialah yang lebih mengetahui tentang siapa yang tersesat dari jalan-Nya dan Dialah yang lebih mengetahui akan orang-orang yang mendapat petunjuk.” (Surah an-Nahl, 16: 125)

Mohamed said...

Assalamualaikum

Semoga Rahmah & perlindungan Allah SWT bersama YB sentiasa.

Toksah hirau segala kata nista. Bila kita berfisabilillah syaitan takkan duduk diam. Syaitan dtg dlm pelbagai bentuk.

Macamanapun aku tabik kat YB pasai hang tak tapis apa yg orang komen. Hang very open.

Hangpa cuba tulis perkara negatif kat blog DSAI, dia akan block.

Aku taklah memaki hamun mcm orang depa cuma tulis minta kepastian ttg beberapa perkara tapi dia langsung tak keluarkan.

Aku tanya pasai KLIA bawah hidung DSAI dulu. semenjak hari tu segala komen aku tak dikeluarkan.

demokrasi terpimpinlah tu.

teruskan perjuangan. kita tak perlu berparti utk berjuang di jln Allah.

Fauziah said...

Tak beretika, tak berakhlak, tak beradab, tak berbudaya Melayu - Islam, itulah saja yang dapat saya katakan kepada para pengulas yang mengambil cara maki hamun yang amat biadap terhadap orang lain, termasuk YB ini. Dulu masa dia dalam PKR semua anggap dia hero, beragama, dihormati dan dipuja. Tapi bila dia keluar PKR tiba2 saja jadi musuh yang boleh dimaki hamun. Manalah peribadi Islam, Melayu atau manusia saja cukuplah. PKR mempunyai dasar ini rupanya, tak boleh dipercayai, patutlah YB ini keluar saja sebelum terlambat. Wassalam YB, welcome back to civilization !

Andalusia said...

Kepada MC_Shaharul,

Apasal la kau ni emosional sangat..? Kata mempunyai akal yang waras tapi tulis macam orang giler meroyan.. Meriah kau maki-hamun YB & orang lain. Mungkin itu lah kau punya kepakaran ..kutuk, kutuk & kutuk. Komen kau sebelum ni pun penuh maki hamun & bahasa kesat. Susah sangat ke kau nak tulis elok-elok .. ? Tapi mengaku konon nya kau ni Islamik.

Hello brader, cermin la diri kau tu sendiri sebelum mengata orang.. Aku bukan la penyokong kuat YB tapi aku memang tak suka perangai kau yg suka maki-hamun orang lain yang tak sependapat dgn kau..!

manusia biasa said...

cucu kerinci dan tok saban tu gila babi..main tuduh ja....takkan lah dalam dunia tak dak orang yang hidup berkecuali..kalau keluaq PKR sah depa kata makan rasuah lah, kena beli...kalau oorg lompat pi kat depa , takpa...macam nakharam jadah lagi....

Kulaan Niring said...

Tindaktanduk penyokong tegar PR mencerminkan akhlak sebenar mereka. Inilah akibatnya bila jiwa dan hati rosak akibat ajaran salah. Rukun Iman dan Rukun Islam mereka lebih berbanding pegangan umat islam lain.

Kerja Allah ( Islam ) pun mereka nak ambil dgn melaknat saudara seagama.

Tinta Emas said...

sabarlah saudara yb zul..saudara lebih mengenali perangai buruk penyokong pr ni.

kalau dulu yb zul hanya lihat macam mana orang umno dihina dan diejek oleh penyokong pr, sekarang yb zul bolehlah rasanya sendiri.

mohd fauzi said...

ASSALAMUAILAIKUM...YB

Zam said...

MC Shaharul : Hang nie kalau nak maki2 apa kata kalau hang p buka satu blog dan maki diri hang sendiri. Buta kayu punya org.
Psai org macam hang laa Penang jd caca marba. Tuh depa dah explain pasai APCO..p la baca. Kapiaq hangpa angkat jd Khalifah...ulama puji kerajaan sket hangpa tuduh makan rasuah. BODO PUNYA PEMIKIRAN!!

suara1undi said...

YB,
Sabar aje lah dengan karenah askar upahan PR tu. Kita di rangkaian bebas, satu rakyat-satu undi-satu suara, kalau bagus kita sokong, kalau tak bagus kita tak sokong.

Semoga YB dapat meneruskan perjuangan YB di parlimen dan dapat memberi impak sedikit sebanyak hal-tuju politik Malaysia. Daripada jadi ahli parlimen yang membuntuti hala tuju bosnya saje.. lebih YB solo,sekurang-kurang YB lebih mudah menyalurkn pandangan YB.
Semoga perjuangan YB dirahmati Allah.

TrangBulan said...

kepada MC_Shahrul.
Hang ni pejuang ke orang gila? cara tulisan hang macam pernah duduk kat tanjung rambutan. teruskanlah, kalau penat berhenti minum taisong dulu. PKR tak memerlukan orang macam hang. buat rosak daun je.

Amir Khurairah said...

APCO lagi?

Then kalau nak bersihkan negara dari idea-idea yahudi, kita kena bertindak drastik: -

1. Ban syarikat multinasional empunya yahudi. Coka-cola, Dell, IBM, Johnson & Johnson, Nokia, Timberland, McDonald, Intel, Starbuck Coffee, Mark & Spencer, Levis, DKNY, Mattel (patung Barbie), Calvin Klein, Polo, etc.. etc..

2. Ban produk makanan yg bertanda kosher compliance. Quaker oats, Heinz, Haagen Dazs, Nestle, Schweppes, Scott, Sunsweet, etc.. etc..

3. Ban semua konvensional bank kerana menggunakan sistem perbankan yahudi.

4. Ban sistem ekonomi free market or capitalism. Penciptanya yahudi.

5. Check semua nama pengarah syarikat luar yg beroperasi di Malaysia. Jika nama2 seperti Einstein, Goldberg, Wolforitz, Levy, Disraeli, Spielberg, Kissinger, Koch, Samberg, Solomon, Cohen, Rosenberg, Horowitz, ban syarikat ini, stop operation, keluar dari Malaysia.

6. Ban semua filem keluaran Yahudi dan syarikat TV yahudi; Steven Spielberg, Martin Scorsese, Woody Allen, Warner Brothers Pictures, CBS TV, CNN, Universal Pictures, National Geographic,

7. Ban semua kartun ciptaan yahudi; popeye, tom & jerry, mickey mouse, donald duck, superman, batman.

8. Apa saja propaganda ekonomi yahudi menguasai dunia melalui buku The Protocol of Zion, haramkan dari bertapak di Malaysia.

Ingat! Sekali anda belanja makan di McDonald, anda membantu zionis! Bila anda berbangga menampal stiker V.I.G McDonald, anda bangga menjadi VIG Zionis.

So, kalau nak bersih sgt dari yahudi dan zionis, perkara atas mesti dibuat. Sapa nak tambah, silakan.

ps: YAHUDI BERBEZA DENGAN ZIONIS. Sapa yg tak tau bezanya, cari sendiri. Paling mudah, wikipedia..

chabeng said...

salam,semoga YB kuat semangat didalam perjuangan yang di yakini.Islam melarang keras didalam kerja-kerja memfitnah dan memaki-hamun.Syurga dan Neraka adalah hak Allah.Pas,keadilan dan umno tiada hak dalam menentukannya.Semoga YB yang dikasihi termasuk didalam golongan orang2 yang IKHLAS.Saya BANGGA kerana masih ada melayu islam macam YB>

Irfan said...

jangan dimarah mc_sharul tu.dia kata begitu sebab dia jahil.Sama macam penduduk Taif yang membaling segala benda pada Rasulullah bila diajak baginda kearah kebenaran.Sabar ye sharul..moga hati sedara lebih bersih dan terang nanti.Aminn..

Amir Khurairah said...

MC_Shaharul,

Bukan nak mengajar, tapi belajar dari anda, contoh sifat seorang manusia berbangsa Melayu dan beragama Islam (mungkin) yang ada di Malaysia yang menggelarkan dirinya MC_Shaharul. TQVM for the example set by you.

*MC tu apa? MACAI?

chabeng said...

YB,
Semoga ALLAH swt melindungi YB.Apa2 yang tak betul dalam pakatan Rakyat dan BN mesti YB suarakan di parlimen.Semoga YB termasuk didalam golongan orang2 yang diterima Allah dunia dan akhirat.Selamat berjuang untuk YB.

samarkand said...

Assalammualikum WBH..

YB mesra UMNO-APCO nampaknya berseronok kat sana, pembela-pembela bukan main ramai skrang kat sebelah sana..hangpa tau dak yang hangpa do bela sangat ni.. kawasan kami ni memang malang, PIBG sekolah pun membeku selagi mamat ni tak letak jawatan... ISLAM tak suruh kita maki orang, tapi ISLAM apakah macam ni? Melekakan hak budak-budak sekolahkah yang ISLAM mau?

MC_Shaharul said...

hahaha...rmainye penyokong yb nie..aku gila??cube tgk blk eh sape yg gila ok,aku xde hak eh nk bersuara?sape korg nk mrhkn aku bersuara?aku ade hak utk bersuara sbb aku salah seorg dari pengundi di kwsn yb pengkhianat nie...korg tau bape byk aku habiskn duit blk ke malaysia smata2 utk mengundi pd pru yg lps di kwsn aku????so ape salah aku,klu aku emosional?sbgai rakyat aku x berhak bersuara????adakah 1 undi aku x ternilai lgsung??adakah undi2 kami dari student luar nie x dianggp sbgai hak kami memilih parti mana yg kami mahu??adakah yb sedar yg kami golongan muda nie yg byk membantu yb ketika yb mahu bertanding kulim?adakah sgala sumbangan kami dari sudut kebendaan dan kerja2 kami dibakul sampahkn??yb sdar x ketika pru 13 yb beria2 sgt nk jd wakil rakyat smpaikn yb awal2 lg dah berkempen yg yb la yg akan menjadi calon,xpe klu ini balasan kamu kpd kami student2 nie,tggu la pru yg akan dtg,kami akan kerahkn smua student yg berada di luar utk blk skali lg utk blk ke kulim dlm pru yg akan dtg,kami cabar yb bertanding di tmpt yg sama...

kpd yg lain2 duk bela2 yb tue knp x jwb pertanyaan aku tntg apco??aku x tnye angpa pn pasal yb nie...hangpa nk bela2 dia pn nnti la..xdenye nk dpt duit pn..hangpa tlg jwb jer pasal apco k..sape yg gadaikn maruah bangsa sbnrnye??sape yg sbnrnye kunun membela nasib melayu???spe la ye yg kunun2nye kata nk membela Islam sgt???

pasal yb nie aku ada hak utk bersuara sbb aku dan member2 aku mengundi di kwsn kulim...so hangpa yg lain nie duk kecoh2 apa???ada aku kesah ngan korg??wakakaka...korg nk bela2 yb nie,bela la yerrrrrrr...jgn lupe ampu2 taw..mane nk taw kot2 dia nk msuk umno..huhuhu..klu korg terima pn bgs jgkk..nnti pru yg akan dtg suruh dia bertanding ats tiket umno...lg la bertambah2 kebencian rakyat pd dia..x caye???cube laa...

Abdullah said...

Assalamualaikum, Tuan yb:
Pohon tolong promo Projek Life Line 4 Gaza spt alamat http://www.lifeline4gaza.org/. Projek menerobos keangkuhan Yahudi Zionism.
Projek bersama armada kapal kargo bantuan bekalan bantuan kemanusiaan sokongan kerajaan Turki PM Erdogan.
Ingat Amerika = Israel = yahudi zionis.

Mohamed said...

Assalamualaikum.

Timbalan menteri dah bagi penjelasan pasal APCO. balik pd dsai tanya apa fakta dari dia bila buat tuduhan. bukankah yg menuduh perlu buktikan tuduhannya dulu.

Kalu nak lebih faham, google apco worlwide & apco standard.

Kalau tak faham juga itu maknanya hang baghal, kelabu asap.

Aku nak tengok MC_Shahrul ni seorang MUSLIM yg berpegang pd hakikat & kebenaran atau sekadar lembu cucuk idung yg tau menyondol saje.

hamsor said...

tuan YB..

mukhriz tak jempot hang pi upacara panaskan rumah (house warming party) dia ka?

syarat dia kena tau tap dancing...

hang tengok yang nie...mesti terketaq lutot punya..hehe

http://beautifulnara.com/gambar-rumah-mukhriz-mahathir/

minta mufti perak bagi pendapat..

shakroz said...

ikut hang la yb..
yg duk bawah ni mcm ni la jugak..
bukan dpt aper² pun..
bertumbuk..memaki..sampai kuar darah pun..satu sen haram x dapat..jgn kata nak ke washington..nak ke PD pun x lopeh kalau duitnyer takder...
pada aku korang ni samer jer..yg penting ULAMA tetap di hati..tu jer la yang tinggal nak jadi panduan...ikut ko la yb...yang penting MASYUKKKKKKkkkk....
adios amigos chow chin chow

tokgaru said...

To Ahaa (13.4.10)

Hang jeles konon. negara orang kafir lebih cantik dn lebih bersih dari negara islam. hang kata kota baru di kelantan kotor. sebuah negeri yang diperintah oleh parti islam.

kpd aku benda tu biasa la beb. kotor ke tak kotor yang penting kesucian. kalu bersih tapi tak suci tak guna. islam pentingkan kesucian.

sebagai contoh. kalu nak makan. aku tetap pilih kedai makan islam walau pun dianya mungkin kotor sedikit jika dibanding dengan kedai orang bukan islam kerana makanan disitu sudah tentu suci dan halal. sedangkan kedai makan bukan islam adalah sekadar bersih dan cantik luaran saja tapi bagimana dengan sudut halal dan suci ?

begitu jugalah untuk urusan beli membeli. walau pun kedai atau mini market milik melayu (islam) tu tak teratur, tak menarik susunan, tak cantik, tak kemas, tak bersih dibanding dengan kedai atau pasaraya milik bukan islam. aku lebih puas dan tak was-was hati kerana setiap urusan jual belinya disertakan dengan akad "saya jual" oleh si penjual dan disambut "saya beli" oleh si pembeli. maka barulah proses jual beli itu benar2 halal dan suci dalam islam. kalu ke kedai atau pasaraya bukan islam walau pun dikaunter tu para amoi yg putih gebu lagi melepak. bila kita bayar dia setakat kata "terima kasih" saja. mereka tak diajar untuk berakad "saya jual". pada aku akad itu sangat penting untuk hilangkan rasa was-was.

green_goblin said...

assalamualaikum yb dan semua bloggers.. akhirnya dapat juga sy melangkah ke blog ini.. saya tidak pernah terlibat dalam politik secara terang2an tetapi sy sangat meminati bidang ini.. sebagai seorang remaja/belia sy rasa bertanggungjawab mengambil tahu hal2 politik negara.. sy banyak juga membaca komen2 di page yb nie.. nampaknya ramai orang fanatik yang suka menyerang peribadi seseorang individu tanpa belas kasihan dan tiada perikemanusiaan.. semuanya dibuat dengan penuh kemarahan, dengki, khianat, hati busuk, tak boleh tengok org senang..

kepada MC_Shaharul.. kalau islamic sangat takkan awk tak belajar agama?? ISLAM ade ajar ke caci maki org??


" MC_Shaharul said...
keje hang cume berseronok jer kan yb?mcm sial,aku doakan smoga Allah melaknat hang wahai yb hipokrit n sial!!!!aku akan berdoa pd stiap masa dan ketika,aku percaya dgn janji Allah,doa org yg dizalimi pasti akan dimakbulkan oleh Allah,truskn dgn kerja2 hang bersekongkol dgn org2 yg menjadi tali barut penjajah n israel n org2 yg menghancurkan negara nie,suatu hari Allah pasti akan membalas sgala perbuatan hang wahai manusia yg penuh dgn hipokrit!!!"

ISLAM ade ajar ke berdoa dengan penuh caci maki?? lebih baik awk istighfar banyak2.. mengucap dan tenangkan hati.. semoga ALLAH tunjukkan awk jalan yang lurus..

kepada YB ZUL.. teruskan perjuangan anda.. doa saya sentiasa bersama anda dan pejuang2 kebenaran yang lain..

MINDAMUDA said...

salam bro, rasanya bro dok sana terus lg baik. tak yah dok balik mai bandar baharu dah, bg kami bro bukan lg wakil rakyat kami.bro boleh lah ambik elaun AP tu jamu anak bini bro...

Andalusia said...

Kepada MC_Shaharul,

Apasal la hang ni bengap sangat. Tu la kat sekolah dulu bila cikgu ngajar, hang main-main tak nak concentrate.

Sebenar nye tak dak sapa pun yang marah kalau hang nak bersuara. Kalau hang nak tulis 100 mukasurat pun hang tulis la. Cuma yang tak betul nya kat kepala otak hang tu cara hang tulis yang penuh maki-hamun & kata-kata kesat. Kalau nak komen, komen la baik-baik. Itu pun tak faham ka ..? Tak kira la hang orang Kulim ka, Tanjung Rambutan ka atau mana-mana , itu tak menghalalkan hang untuk maki-hamun orang lain .. !

noneng said...

Assalamualaikum,

Kepada YB dan pembela2 YB,

Sudah menjadi lumrah, sudah terlipat dan terbuku menjadi sejarah demi sejarah, bahawa bukanlah suatu yang mudah untuk meletakkan diri di dalam kebenaran. Ia akan mendapat tentangan demi tentangan, syubhat demi syubhat cuba merasuki, dan halangan serta cabaran sentiasa datang menerpa tanpa ditentukan ketikanya. Kerancuan dan tentangan tersebut semuanya akan hanya dapat ditumbangkan dan ditepis bagi mereka yang benar-benar teguh di atas hujjah dan prinsip yang tepat.

Ketika apabila kebenaran itu mampu kita sampaikan namun mereka tetap mencela dan menentang, maka tidak perlu kita terus kecewa dan berputus asa. Namun tetapkanlah hati dan pendirian kita meniti di atas jalan kebenaran tersebut dengan ilmu dan kesabaran. Tidak putus asa dengan kepelbagaian ragam dan sikap mereka, namun tetaplah berusaha mengajak mereka atas sikap berlemah lembut. Tunjukkan kepada mereka akhlak serta kesabaran yang bertunjangkan ilmu dan hujjah.

Dengan ilmu, kesabaran, sikap yang berani dan teguh di atas hujjah, maka inilah di antara sikap yang benar dalam menyingkapi pelbagai celaan dan hinaan mereka yang tidak mengerti.

“Dan hamba-hamba Tuhan yang Maha Penyayang itu (ialah) orang-orang yang berjalan di atas bumi dengan rendah hati dan apabila orang-orang jahil menyapa mereka, mereka mengucapkan kata-kata (yang berupa) keselamatan.” (Surah al-Furqan, 25: 63)

Dalam suatu hadis, Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa Sallam berdoa ketika mana dalam suatu medan tempur yang dengannya tidak wajar untuk berundur dan mengalah, “Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepada-mu dari sifat pengecut...” (Diriwayatkan oleh al-Bukhari)

ag said...

to mc sharul,saya faham perasaan anda,mungkin usia muda hati lebih panas.

sharul kena faham tujuan zul punya posting kali ini,dengan satu tujuan,untuk menyakiti hati kita semua pejuang sebenarnya yg amat meluat dengan dia.

tolong jangan hiraukan yg beri komen2 positif ala ala islamic dalam ruang ini.saya amat pasti mereka2 adalah org yg sama atau mungkin zul sendiri.

kami yg veteran ini kenal sangat dengan zul.so dont worry bro.,hayat politik dia setakat 2013sahaja dan dia pun tau.

mungkin bezanya dengan yb katak yg lain,ramai yg tidak kenal zul akan lebih kecewa sebab dia gunakan islam sebagai caranya sebelum ini.tapi yg mengenalinya tidak hairan langsung dengan apa yg telah dia lakukan.
the best thing to do now,just ignore him,dsai pun dah buat itu.
org PAS dah lama ignore him,tahukah berapa kali saja pas menjemput dia jadi penceramah? itu pun mungkin pada caw yg tidak kenal dia.

green_goblin said...

assalamualaikum..
takpe yb, diorg ckp mcm2.. tapi diorg lupa, masa diorg calonkan yb dan berkempen utk yb diorg seolah2 anggap yb ni mcm langsung x de cacat cela, maksum.. tapi bila yb keluar parti(yg sbnrnya dibuang krn perjuangkan isu agama ALLAH) diorg caci maki.. kata macam2... takpa yb.. kita tgk di hulu selangor lepas 17 aribulan ni.. PR terutamanya PAS akan berkempen dengan bersungguh2 dan berhabis2an untuk menaikkan zaid ibrahim seolah2 zaid ibrahim ni maksum sedangkan sblm ni beliaulah yg menentang hudud di kelantan sekeras2nya dan beliaulah yang paling hipokrit dalam usaha meninggikan syiar ISLAM..

green_goblin said...

assalamualaikum..
takpe yb, diorg ckp mcm2.. tapi diorg lupa, masa diorg calonkan yb dan berkempen utk yb diorg seolah2 anggap yb ni mcm langsung x de cacat cela, maksum.. tapi bila yb keluar parti(yg sbnrnya dibuang krn perjuangkan isu agama ALLAH) diorg caci maki.. kata macam2... takpa yb.. kita tgk di hulu selangor lepas 17 aribulan ni.. PR terutamanya PAS akan berkempen dengan bersungguh2 dan berhabis2an untuk menaikkan zaid ibrahim seolah2 zaid ibrahim ni maksum sedangkan sblm ni beliaulah yg menentang hudud di kelantan sekeras2nya dan beliaulah yang paling hipokrit dalam usaha meninggikan syiar ISLAM..

Irfan said...

Mintak maaf yer,nak tanye sikit..

Calon yang akan bertanding atas tiket PKR kat Hulu Selangor ni bukan dari KATAK gak ker?dulu bukan umno ke dia nie?
sekadar bertanya,bukan mengata.

hamsor said...

Tan,
Lu manyak pandai la cali lebih wang! Belenti bila dekat itu pilihan laya Ulu Selangor. Lu mau lawan itu plostitute dali pelak ka? Dia lapat LM 25 juta. lu belapa?

hamsor said...

INI KERJA SAPA KALAU BUKAN ZIONIS ISRAEL?

MAKA WAJARLAH UMNO DITUKAR NAMA KEPADA APNO..atau UMCO...



KL cuts off gasoline supplies to Tehran - Malaysiakini

Apr 16, 10 9:39AM

Najib confirmed that Malaysia has cut off gasoline supplies to Iran, warning Tehran it was close to facing new international sanctions.

Remi said...

MC_Shaharul
1. Saya faham sekarang kenapa anda marah2. Anda rasa dikhianati, kesian. Sebagai pelajar anda sepatutnya menggunakan internet untuk menimba ilmu sebanyak mungkin yang berkaitan dengan bidang kursus yang anda ambil. Jangan buang masa baca blog politik dan jangan buang masa berkempen untuk orang lain. Tak pasal2 kena "repeat paper".
2. Sepatutnya anda berdoa banyak2 minta dilapangkan dada, diterangkan hati untuk menimba ilmu sebanyak mungkin. Tak payahlah bersusah payah berdoa untuk minta Allah laknatkan YB takut laknat tu reverse pada anda pulak.
3. Seperti yang kita ketahui, YB dipecat oleh PKR, takde parti lain yang disertainya. Tone tulisannya mungkin berubah dan rasanya tak salah untuk dia berbaik sangka dengan orang lain.

Peace bro.

a.k.a said...

@ag

Kau salah. Aku tak rasa dia nak sakitkan hati org lain. Org lain aje yg sakit hati dgn dia.

Dia nak komen ala Islamic, dia punya hak. Kalau sakit hati, jgn jengok.

Kalau YB BN lompat parti, kau pggil mulia. Tapi kalau YB PR lompat parti, kau pggil katak. Nmpk dah kau jenis manusia mcm mana.

Lagi elok dia keluar dari politik. Buat semak kepala dia. Tak perlu masuk politik, dia dah ada ramai follower.

Mgkin PRU13 dia makin kuat? Mana kita tau. Engkau mmg nak tumbangkan dia pasal dah tak selari dgn mr delay. Tapi kau tak tau pengikut dia punya strategi pulak.

Ingat pesan org tua, Selalu Bersangka Baik terhadap org lain.

Hashim said...

Salam 1Malaysia YB Zul....cepat balik ke Malaysia , boleh kempen untuk BN di Hulu Selangor...Malaysia Boleh YB Zul Boleh.

harunn said...

Salam

Semoga Yb terus cekal dan tabah menghadapi pengkrtik kurang ajar kat sini , memang pemimpin yang berjuang untuk Islam akan mengharungi rintangan dari dajal2 dan juga balaci banjingan diluar sana
Semoga kebenaran akan terbukti juga satu hari nanti

Mohamed said...

To MC_Sharul: hang memang betul ini negara demokrasi. hang berhak bersuara. aku rasa takdak siapa pun yg boleh halang/marah hang bersuara.

Yg hang lupa, ini masyarakat beradab. so jagalah adab. yg orang tegur ialah hang selang-selikan kalimah ALLAH dgn maki hamun.

hang iktiraf demokrasi tapi bila orang lain pilih utk tak bersama pr/pkr hang cakap kita tali barut umno. apakah demokrasi di malaysia cume ada 2 pilihan?

enough said. i stop here cos arguing with fools make u 1.

TrangBulan said...

kerapa MC Sharul.

Banyaklah hak hang. Hak orang lain macam mana? Hang kata zul tu sial pasal dia tak mempertahankan hak istimewa hang agaknya. Ya Allah, berilah petunjuk kpd budak ni. nampaknya dia mengaji sampai obesi tapi masih tak tamat bab hak. Itu sebab bila kita jahil pasal hak, maka semua orang berebut nak merampas hak mutlak kita. Hak melayu dan islam hampir habis.Interfaith, DEB, kalimah Allah, semuanya merugikan islam. Orang macam hanglah yang kuat menyokong perlucutan hak tersebut. Interfaith tu dalangnya orang besar besar PKR (Parti Ke..ng Ramai) termasuk Zaid Brahim, Bar Council, Sivarasa dan ramai lagi. semua anti islam belaka. maaflah ye MC, Hang jangan lupa makan ubat tau. nanti menjangkit pulak kat kawan-kawan hang dalam blog ni

Pemuda Melayu Islam said...

Macai Sharul,oversea student konon Ptuih! Bos hangpa xleh bg bukti yg bernas pun psl dakwaan dia di parlimen,tunggu 22 hb ni.Pandai tuduh tp tak pandai jawab psl tu anak buah oversea student konon tp bengap.Siap fitnah lg ada agen israel dlm pdrm.Macai sharul ambik course bachelor in korangjaq mgt or bachelor in fitnah?
Lg satu bila bos besaq hg nak sumpah mubahalah ha,lama sgt kami dok tunggu ni?Graduate nanti klu xdak kerja bole minta kat bos jd pembancuh kopi ka tara nak dpt keja yg sesuai.

aman said...

KALAU DIA AMBIK DUIT , ANAK BINI DIA MAKAN SEKALI. TAK KAN DIA NAK MAKAN SORANG, TAK NGABISAN.

TAK KAN MACHAM TU SEKALI YB ZUL. DIA NAMPAK BAIK JE.

DAH LAH CAKAP BURUK PASAL YB ZUL. KESIAN ANAK BINI DIA.

BAYANGKAN KALAU ORG CAKAP PASAL ANAK BINI KITA.

UDAH LA TU, YANG PENTING DIA BAHAGIA.

no to MLM said...

Kesian MC_Saharul ni. Belajar kat oversea nampak mcm sangat educated, tp suka maki hamun. Sian kat parent dia..penat2 blajar sampai luar negara tapi mulut mcm blajar takat darjah 6 aje.
Aku x paham penyokong tegar ni, aku rasa dah berbuih APCO, Najib,Muhyidin bitau xde kaitan APCO ngan Israel,1Isrel, dan PDRM pun cakap xde kena mengena.Derang x nak percaya pastu tuduh BN-UMNO masih menyepikan diri pasal APCO ni. Sebenarnye UMNO-BN dah jawab tapi penyokong tegar PAS macam si MC_Saharul ni yang tak korek telinga jadi x dengar dan x paham apa yang derang cakap.
Sian dia,belajar jauh-jauh, balik jadi macam Khalid Samad kot. tak kenang budi.

osborn3 said...

A'kum YB

Bersabarlah dengan kejian dan makian.
tujuan mereka hanya satu. melemahkan semangat YB. Teruskan usaha YB mendaulatkan islam di parlimen dan dimana-mana sahaja atas bumi Allah ni. Allah sentiasa bersama YB dan orang2 yg sabar. Andai mereka tahu betapa umat kita sudah ribuan yg murtad kerana gerakan kristianisasi di Malaysia sejak begitu lama, pasti semua org akan sokong YB. Saya doakan usaha YB berjaya dan Islam akan terus kuat di Malaysia sampai bila2. amin

adey said...

salam yb dan semua

mc_shaharul yang sudah tu sudah la. x payah la nak kata apa2 lagi. past is past.. kita buka kamus baru. hg tu belajaq lagi kat luar negara so kalau komen tu kenalah educated cikit kenalah macam seorang pelajar. jangan sukati jer mengeluarkan kata2 yg x sedap didengar k.. semoga hg graduate dengan cemerlang noo..

adios, amigos, jos soros..

naDim'IQ said...

Assalammualaikum...



MC_Sharul said.."korg tau bape byk aku habiskn duit blk ke malaysia smata2 utk mengundi pd pru yg lps di kwsn aku???"

orang mcm hangpa ni yang MAKAN DUIT RAKYAT!! blajo X ar HEBAT mane, cakap MELAYU Xpandai cakap ENGLISH plak BEBAL!! DEMO & enjoy duit BIASISWA or PTPTN then bila fail balik MALAYsia Xdapat KEJE.. jilat ayaq liuq ANU.. HANG X PAYAH SUSAH BALIK, UNDI POS JE.. BALIK BUAT HABIS PELUH je watpe?? stakat KENAI politik baru SETAHUN LADA pi BACA BUKU & BUAT TESIS lagi ELOK!! dah ada keje, cukup duit nak BELI PAKAIAN DALAM baru JOINT politik.. SLUAR DALAM HANG pun BAPAK BELIKAN!!

naDim'IQ said...

ni plak JAWAPAN untuk UMNO-APCO..APCO-UMNO!!!

1.PKR-WOLFOWITZ,CFR,KAF,
SABAN CTR,ROCKEFELLER,
SADAT INS..etc
( rakan YAHUDI anda )
2.ANWAR-COHEN,AL GORE,
SOROS,ESTRADA,ERDOGEN,CIA..etc
( rakan2 ZIONIS )
3.Skandal Shamsidar ??
( tutup lubang FITNAH plak
NAJIB ngan gundik PETRA )
4.Azmin??
( MONEY,PROPERTY,INVESTMENT
+ SECRET RECIPE of Sabotage
Manual..anak bungsu Azmin
TOLONG buat DNA, muka cam
ANU.. )
5.ISA '98 & ke Penjara Bersama
ANU.. ( ANU kat KEMUNTING?? siap
ada ICEBOX & NOTEBOOK.. rakan
lain?? )
6.Dimana SUKMA??
( kene ugut BUNUH )
7.Skandal PERWAJA??
8.PUTRAJAYA '96??
9.KLIA '97??
10.Skandal Rasuah Anwar-MAGNUM
'90??
11.Jawab dulu.. nanti aku post yang lain..Assalammualaikum

aman said...

AGENT ISRAEL BUKAN NYE BAHAYA SANGAT. KALAU TAK DAH MELOTOP DAH YB ZUL.

78 JUTA BAYAR KAT APCO MEMANG BERBALOI, TAK ADALAH MAHAL SANGAT.

KALAU TAK , TAKKAN LAH YB ZUL TURUT SAMA KE USA.

DIA NAMPAK BAIK JE. TAK NAMPAK KE KOPIAH ATAS KEPALA TU. PEJUANG ISLAM SEJATI.

amir said...

Salam,
kalau benar mc_shaharul ni pelajar luar negara, biarkan lah dia mengarut....orang darah muda...kadang-kadang bila dah belajar di luar negara, diri terasa macam hebat sangat...lupa diri jugak tu kadang-kadang...
ana jugak pernah belajar luar negara...pernah darah muda...
faham sangat dengan perasaan orang macam mc_shaharul ni....

kalau betul mc_shaharul ni student lagi, habiskan belajar tu dulu....kalau ente dibiayai oleh kerajaan atau mendapat mana-mana biasiswa, ingatlah, jangan sia-siakan wang ringgit yang diperolehi itu....

ingat satu aje.....
jangan terlalu merasa diri hebat sangat sampai boleh mencaci orang lain....hormat pada orang yang lebih berusia dari ente.....
tak besar mane pon ilmu yang ente dapat kat luar tu....jangan terlalu bongkak....

saiful said...

salam,
to mc shahrul.
parti pas berkempen pd thun 80an selalu menyatakan rakyat perlu tolak umno kerana parti itu murtad sebab berkerjasama dgn org kafir. tetapi sekarang boleh pula. Persoalannya adakah hukum allah boleh di ubah untuk memenuhi selera politik. Klau anda mengikuti politik malaysia baru 15tahun, tolong jgn komen kerana pastinya anda tak mengetahui keadaan sebenar. Tolong guna ayat2 yg bersesuaian dgn ciri seorang islam apabila anda memberi komen, itu pun kalau anda seorang ISLAM. WASSALAM.

harunn said...

Salam...
kepada rakan2 sekalian yang menyokong perjuangan Yb Zul , teruskan beri sokongan kepada Yb Zul , kita semua doakan semoga Yb teruskan perjuangan beliau , biarlah penyokong 2 tegar pkr menjadi balaci kepada petualang bangsat mereka.
Sebenarnya isu apco iraeal laknat kapir ditimbulkan oleh petualang bangsat untuk menutup kebocoran rahsia 16 september ....sampai sekarang belum ada bukti kukuh yang apco ada hubungan dengan israel laknattullah...mana mungkin Najib akan bersekongkol dengan israel laknaktullah..kalau ada dah tentu pemimpin2 lain akan bangkit marhkan beliau..

axel said...

Salam YB,

Saya meneliti beberapa komen yang saudara terima dari beberapa entri yang ditulis semasa di dalam PKR dan juga selepas disingkirkan dari PKR ( kepada semua, YB bukannya KATAK yang melompat ataupun keluar sukarela dari PKR )

Kasihan betul, dulu dipuja-puja oleh penyokong PKR tetapi sekarang dimaki hamun oleh mereka. Dan tiada pula dimaki-hamun sedemikian rupa oleh penyokong-penyokong BN sedemikian rupa.

Namun, saya berharap saudara cekalkan hati kerana dari pengamatan dan pembacaan saya, hal yang sama turut berlaku kepada mana-mana blog pro BN. Memang ini adalah hal lumrah dan kita semua sedia maklum dengan sikap prejudis ini penyokong-penyokong PKR.

Saya sebagai pemerhati mempunyai pandangan sendiri tentang hal ini dan seharusnya bila tiba hari pengundian, saya akan memilih kepada mana-mana pihak yang 'berpolitik' dengan cara yang baik dan tidak kepada mana-mana pihak yang bersikap keterlaluan.

bersabarlah ... seperti kata saudara, ebih baik kita berbaik sangka dengan semua saudara seIslam, Tetapi jika ada komen-komen yang kasar dan memaki hamun itu, maka saudara jauhilah sahaja mereka itu.

mrkhamsani.com said...

Im surprised to see how rude the comments are :(

Im seeking peace in Msian politics.

ALONG said...

Semoga Allah berikan hidayah kepada kita semua..
kepada YB Zul..Tetapkan hati kepada Islam..
Tunaikan hak rakyat yang diamanahkan oleh Allah..
mungkin kali ini yb menjadi ahli parlimen..akan datang mudah2han YB jadi orang biasa lebih baik..pilihanraya akan datang,mungkin YB tidak akan menjadi Yang berhormat Kulim lagi InsyaAllah..
Jadi manusia yang berbudi kepada rakyat,dan ingat Amanah Allah itu sangat berat tanggungjawabnya di Padang Mahsyar nanti..
http://thearrivalbm.blogspot.com

kpasu guy said...

Salam YB..

YB tengah cari sumber ka nak ulas pasai APCO... bila kami nak dengaq ulasan YB nie...ini isu lebih kurang sama berat dengan isu kalimah tu...kami tunggu

Kamariah said...

Salam sume, tahniah kepd Saudara Amir Khurairah krana mencadangkan perkara2 yg perlu dibuat kalau nak sangat Malaysia bersih dari anasir2 Yahudi. Agaknya ramai lupe yg org kuat PKR yg dpt sokongan negara uncle sam tu bukan dikuasai Yahudi ke. Sambut karpet merah lagi kate dorang. Kalau kiat bersengongkol dgn dorang bukan maknanye sokong Yahudi juga. Samele tu UMCO ke PRCO ke. Lagi satu banyak sistem pengairan tube PE yg digunakan petani2 kita buatan Israel. Tak caye korekle. Ntah2 orang PR yang meroyan sangat komen YB Zul tu pun isap rokok Dunhill dan pakai handset Nokia. Yahudi punye tu. Duit keuntungan beri Israel beli senjata bom Palastin.Nabi Muhammad tak pula maki hamun sial dan laknat bila kafir Quraish menentang dan menganyaia bangida. Kalu macatulah mungkin kita skrang masih sembah pokok dan bukit. Lepas ni saya rasa kalu Menteri nak pi buat kempen luar negara tarik pelabur masuk Malaysia kene pi sorang2 dan pakai duit sendiri. Takut kata orang guna duit rakyat. Macam nak naik haji tapi toke billboard nak sponsor. Itu bukan rasuah namanya dan tak guna duit rakyat. Tapi guna duit toke. Tapi aku rase ramai yg jeles tak dpt pi US free macam YB Zul. Ko ikutlah Anwa sok kalu dia pi US. Pasal dia tak pakai duit rakyat.Duit sendiri?. Akhirnya dulu YB Zul tak nampak kejadahan dan kesialan dalam PKR sebab tu dia mati2an kaver Anwa. Sekarang pintu hati dia dah terbuka dan mendapat hidayah dari Allah supaya tak lagi bersengongkol dgn kemunafikan. Apa salahnye dia bertaubat. Yang salah dan jadahnye ialah kita tahu bende tu salah dan kufur tapi kita wat2 tak tahu. Kalu pun kita kata UMNO dan BN tu laknat dan jadah sekurang2nye kita ni pun tak jadah dan laknat macam yg didakwa. Jangan sok naik Haji 10 kali konfiden masuk syurga tapi terjoin ngan abu lahab kat lubuk jahanam pasal maki orang macam Islam mak bapak dia punya sorang. Oklah YB Zul bila nak sambung dan tulisan terbaru. Tetaplah jadi YB Bebas, kalu UMNO silap hang tegur dan kalu PR salah dan bangang tolong lah ajar dgn cara yg tak kurang ajar. Salam.

Amir Khurairah said...

MC_Shaharul bejar kat oversea pun duit sapa dia pakai? Duit Kerajaan jugak. Kalau Gomen tak lulus biasiswa atau loan belajo dia, tak kemana jugak. Tapi membazir aje bagi kat dia ni. Twice as useless!

tokgaru said...

To Mc Sharul

Kesian dekat hang. susah2 balik dari luar negara semata2 kerana nak undi. syabash .. sebagai rakyat malaysia hang telah menunaikan tanggung jawab mengundi untuk pilih kerjaan yang bakal perintah negara ni.

aku pun heran. pasal apa lah yang hang marah sangat dekat yb zul kita ni. aku rasa hang frust menungging pasal parti yang hang undi gagal mengambil alih tampuk pemerintahan. sure hang ni sorang penyokong fanatik PKR.

Nak suggest ni. kalu hang adalah pengundi di Hulu Selangor. hang kena balik tau. sokong lah zaid. dulu dia boleh bersuara di dewan rakyat kerana di lantik sebagai swenator. kali ni kita nak tengok dia bercakap di dewan rakyat sebagai YB yang di pilih oleh rakyat pula.

adqelmy said...

yang sudah tu sudah ler...cuba lah berlajar untuk komen dan meberi pandangan yang membina...bukannya cubaan untuk menjatuhkan mengaibkan sesiapa...berbahas dan berdebate dengan bahasa yg baik...berpikir ngan akal yg waras...berhujah dengan fakta dan pandangan yang mebina lagi baik untuk agama dan bangsa....tak kisah belajaq dimana pun...oversea ke pondok ker....keperibadian tu yg mematangkan kita...bukan lokasi dimana kita pi belajaq...belajaq ngan pak mertua jer pun kalo menggunakan akal yg waras anugerah ALLAH aakan lebih menampakkan kematangan dan keperibadian kita yg lebih terpuji...kepada anak muda shahrul....rilek dan jangan emosi...nanti dah abeh belajaq jangan lupa bayaq balik duit PTPTN yee.....esok lusa anak ko pulak nak belajaq menggunakan duit yg sama.....wassalam....

adqelmy said...

yang sudah tu sudah ler...cuba lah berlajar untuk komen dan meberi pandangan yang membina...bukannya cubaan untuk menjatuhkan mengaibkan sesiapa...berbahas dan berdebate dengan bahasa yg baik...berpikir ngan akal yg waras...berhujah dengan fakta dan pandangan yang mebina lagi baik untuk agama dan bangsa....tak kisah belajaq dimana pun...oversea ke pondok ker....keperibadian tu yg mematangkan kita...bukan lokasi dimana kita pi belajaq...belajaq ngan pak mertua jer pun kalo menggunakan akal yg waras anugerah ALLAH aakan lebih menampakkan kematangan dan keperibadian kita yg lebih terpuji...kepada anak muda shahrul....rilek dan jangan emosi...nanti dah abeh belajaq jangan lupa bayaq balik duit PTPTN yee.....esok lusa anak ko pulak nak belajaq menggunakan duit yg sama.....wassalam....

amin said...

NaDim'IQ , adey ,no to MLM TrangBulan,
Pemuda Melayu Islam, Zam ,green_goblin


SAYA MENYOKONG KERANA TULISAN ANDA BERNAS.....

semoga allah melindung MALAYSIA DARI MEREKA YANG CONNFIRM MENENTANG ISLAM,KINI BERGABUNG DGN PARTI ISLAM...PELIKKAN????????

ONEDROP said...

Salam YB,
Betul ke dlm the SUN harini 22/4/10
Najib kata YB inform dia segala keburukan DSAI hingga ke seluar dalam?? semasa dia di washington bersama YB?? YB dah kamcing dgn 1najib ke?

The One said...

Hello `Little Pharoah'

Mmg elok si fairaun kecil pulang to his motherland..

Signs

The One said...

Hello `Little Pharoah'

Mmg elok si firaun kecil pulang to his motherland..

Signs

The One said...

Hello `Little Pharoah'

Mmg elok si fairaun kecil pulang to his motherland..

Signs

babybloggers said...

Teruskan berjuang atas nama islam YB. Akhlak mulia mencerminkan iman, yang mengeluarkan kata kesat, mereka ini tak berakhlak dan diragui iman nya.

Osama said...

Seronok leee habiskan duit rakyat....

asyura said...

salam muslimin yg dirahmati Allah.

rasa saya tak logik la nak tuduh yb gi US dgn duit rakyat. YB ni dah byk duit dah dengan kerja sebagai peguam sejak dari muda. kalau takat US tu...he can effort it la....yb pun study oversea gak dulu....apekah....dah tak de modal le korang ni..:)