19 April 2010

LAPURAN PALSU MALAYSIAN INSIDER

Salam 2 all.

Saya mengutuk keras lapuran palsu oleh media portal Malysian Insider bertarikh hari ini yang mendakwa kononnya saya akan turun berkempen untuk BN pada hari Jumaat ini dalam pilihanraya kecil Hulu Selangor (sila lihat lapuran palsu tersebut dibawah).

Saya ingin menegaskan bahawa saya berada di Amerika Syarikat sejak 07 April dan akan mengadakan beberapa lawatan kerja serta perbincangan dan menghadiri beberapa program yang telah diatur samada di Washington, New York dan Emirat Arab Bersatu dan akan hanya kembali ke Malaysia insyallah seawal-awalnya hari Ahad 25 April 2010. Oleh itu adalah mustahil untuk saya berada di Hulu Selangor berkempen untuk BN pada hari Jumaat ini.

Oleh itu saya menuntut pihak media portal Malaysian Insider untuk menarik balik lapuran palsu tersebut dan memohon maaf kepada saya dan menyiarkan penarikan balik lapuran palsu tersebut dan permohonan maaf itu sebagai lapuran utama dan headline sebagaimana siaran lapuran palsu itu dibuat. Saya juga menuntut pihak Malaysian Insider menghentikan segala lapuran palsu tersebut dengan serta merta dan tidak mengulanginya lagi.

Wassalam.

Zulkifli Bin Noordin
Isnin
05 Jamadil Awal 1431
19 April 2010

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

The Malaysian Insider
Monday April 19 2010

Ibrahim Ali, 2 ex-PKR MPs to campaign for BN
By G. Manimaran, Bahasa Malaysia Editor

HULU SELANGOR, April 18 — Perkasa president Datuk Ibrahim Ali and two ex-PKR MPs, Datuk Seri Zahrain Hashim and Zulkifli Noordin, will join the Barisan Nasional (BN) Hulu Selangor by-election campaign this Friday.
Ibrahim, the independent Pasir Mas MP, has already launched his own campaign a few days ago. He told reporters that he will go on the stump in Batang Kali tonight.
The Malaysian Insider understands both Zahrain and Zulkifli will campaign upon their return late this week from the United States, where they joined Prime Minister Datuk Seri Najib Razak in launching a Malaysia-US caucus.
Zahrain walked out of PKR in February while Zulkifli was sacked last month. Two other MPs have also quit PKR this year.
Ibrahim (picture) said he will campaign until the eve of the April 25 polling day and has arranged several programmes to help the BN candidate P. Kamalanathan.
Kamalanathan, who is MIC information chief, had controversially told an online news portal that Ibrahim’s Malay rights group Perkasa did not impinge on the rights of others.
A number of Malaysians have debated his statement online, ridiculing him for his stance and for endorsing Perkasa.
Ibrahim’s aide pointed out the lawmaker was campaigning as an independent MP and not as Perkasa chief.
“Datuk Ibrahim is with the BN campaign as an independent MP, not as Perkasa president,” the aide said.
The ex-Umno Pasir Mas division chief has previously campaigned for BN in the Manek Urai and Bagan Pinang by-elections.

30 comments:

zainudin said...

sorry lah

Pejuang Bangsa said...

YB Zul , saman je Malaysian Insider ini ...

Rizal said...

dah xde Bend...

http://mulutmelayu-realiti.blogspot.com/ said...

Aku memang tak percaya berita Zulkifli Nordin akan berkempen untuk BN untuk menentang Anwar Ibrahim.

Impossible... impossible...

kerana kedua-duanya bagai isi dengan kuku dan sanggupkah anak murid melawan sifunya yang disayanginya?

Anwar of course is a sifu

anakkulim said...

tak pernah percaya berita yang ditulis

Ibnu Mutalib said...

Salam. baru teman perasan deme belajor kt perak sekian lama w/pon asal kedah(Baling tempat Kedah pekat) ...

Politik Msia dah tahap membimbangkan,dan penarikan diri dua calon bebas sangatlah meragukan,dan dua2 sokong BN.

cam tak percaya.ada bersekongkol dengan duit ke???

(maaf actually teman muda lagi dan patut YB pakcik,dan teman pro-BN)

The One said...

Hello `Little Pharoah'

1. What comes around goes around.. to u little pharoah & M insider..

2. Well Done.. U look happy and enjoying spring at d new `Pharoah' and zionist land.. Welcome `home' lad/LITTLE PHAROAH from Kulim..

3. Have u got d air ticket or u will stay longer there... ? V erruption,,,
Allah knows everything.. shows bit by bit about little pharoah from kulim is visiting its motherland..

Bye2 little pharoah

Amir Khurairah said...

Dah nama pun Insider, dlm tempurung aje la dia tau. Nak kata apa lagi YB.

naDim'IQ said...

Assalammualaikum...

salam sejahtera YB,
Malaysia Insider ke, Malaysia Kini ke Malaysia itu ini ke.. semuanya dengan 1 tujuan, FITNAH & SABOTAGE MANUAL.. menipu & menghasut rakyat dah jadi macam KERJAYA untutk mereka terutamanya pada FIRAUN KECIL.. BERJUANG UNTUK ISLAM & KETUANAN MELAYU!!!

hamsor said...

"Ketua Penerangan Wanita Parti Keadilan Rakyat" (PKR) Perak Soraya Sulaiman dan Timbalan Ketua Wanita PKR Bahagian Bagan Serai Roshanita Mohd Basir Selasa keluar daripada parti itu.

Soraya, yang juga Ketua Wanita PKR Tanjong Malim dan Roshanita membuat pengumuman itu di Rumah Wanita Umno Perak di Hulu Selangor yang terletak di Kampung Masjid Sungai Selisik di sini.
Kah kah kah kah kah... "Ketua Penerangan Wanita PKR Perak"...???

Oi...!!! berap banyak klon dekat Perak neh..? MB ada 2, Speaker ada 2, Kerajaan Negeri ada 2, Pimpinan Parti untuk setiap Jawatan pun ada 2..?

Bila masa pulak Makcik Soraya ni pegang Jawatan Ketua Penerangan Wanita PKR Perak..?

Mintak PKR Perak cek balik kot-kot Jawatan yang Mustafa Kamil Ayub pegang pun ada klon.

Eh... setahu aku la... Soraya ni dah keluar dari PKR sekali dengan Jamal dulu... ni keluar dari PKR kali ke-2 la ya..?

Kah kah kah kah kah...!!! woit...!!! payment masa keluar PKR skali dengan Jamal dulu dah dapat ke belum..? ni kiranya nak claim lagi sekali la ya..?

Kah kah kah kah kah...!!!

Masyuuuuuukkk...!!!

LongJong said...

Yop YB,

Teman tak heran dengan sanggahan mike ni sebab bunyi mike dah lain bebeno dalam cerita2 'amigos' mike kebelakangan ni.. sangka baik ye dak yop!

Selamat Tinggal Amigos..

paku payong said...

salam yb yeop,

tu deme usik yeop jer tu.....dlm bahasa mudah politiknya, deme2 tu duk 'pre-empt' nak tengok samaada yeop melatah ataupun tidak. tu saja, don't worry yeop. anyhow, yeop ibarat melukut tepi gantang saja bagi pembesor-pembesor pkr!

Mohamed said...

Assalamualaikum/salam sejahtera semua

inilah salah satu bukti yg kita tak boleh percaya apa yg tersurat dlm media kerajaan/pembangkang. kita kena selidik sebelum digest.

biasalah orang akan buat apa saja utk tunjukkan dia baik atau dpt sokongan majoriti atau pengkhianat dah lompat ke tmpt lawan.

m2day lagi 1. berani tak bertempat. berani tulis tapi tak berani berdepan undang2. bila disuruh buktikan apa yg ditulis terus cabut keluar. aku dah mula nak percaya yg najib & rosmah terlibat dlm jenayah tapi raja bahalol tu rupanya cakap kosong. hampeh betul. sampai la ni aku tak dpt 1 bukti yg boleh dipercayai membabitkan N&R.

harap yb dpt buat sesuatu supaya media lebih bertanggungjawab.

teruskan perjuangan.

tokgaru said...

salam yb zul.

wow..makan angin sakan nampaknya. dari NY nak pi EAB pula. akan ada lah yang kata .. " ada orang sponsor la tu ". biark pi lah depa nak kata apa pun. lidah depa punya tapi telinga dan hati kita sendiri punya. bila mereka dah tak larat lagi nak berkata2 sure mereka akan diam lah akhirnya.

elok tu bila yb kata tak mau terlibat dengan PRK Hulu Selangor. nak kempen untuk PKR yb dah keluar dari PKR dah. nak kempen untuk BN yb kata nak jadi wakil bebas. wakil bebas ni paling sesuai bersuara di dewan rakyat saja. tak masuk belah mana2 pun. kerjaan tak betul bagi teguran. kerjaan buat yang baik dan berfaedah kpd rakyat bagi pujian. pembangkang tak betul buat teguran. kalu yang pembangkang timbulkan nampak untuk kebaikan negara dan rakyat, jangan lupa bagi pujian juga. baru lah adil.

Macam tu baru lah orang respect yb sebagai MP Bebas, tak boleh sama macam yb brahim ali, hampir2 sama pun jadi lah.

faziz ar said...

kata najib bahawa dia telah tahu segalanya tentang anwar dari engko..apa yang engko cita dekat dia? yalah pasal keburukan anwar dalam peristiwa 16 september dan kes altantuya..tapi aku nak tanya..pasal apa altantuya dibunuh dengan begitu kejam? atas motif apa? sangkut paut dengan razak bagind, 2 orang pegawai polis pengiring najib..? aku heran benda ni...

dulukini said...

eloklah tu katak. orang kulim dah menyampah tengok ko.

Irfan said...

alah yb nie,macam tak tau,biasalah tu. Fitnah kan memang darah daging golongan2 pembangkang.dah makanan depa.apa nak kisah.

hamsor said...

YB..

Apa yang YB cerita kat najib di US?

janagan sekali2 jadi munafik yang mengadu domba!

BERUNTUNG, April 21 — Datuk Seri Najib Razak tonight issued a coy warning to his rival in Pakatan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim, claiming he now knew “everything” about the latter and PKR.

Najib, who had just touched down from his overseas trip early this morning, said that independent MPs, Datuk Seri Zahrain Hashim and Zulkifli Noordin, had exposed everything to him during their trip to the United States for the Malaysia-US caucus.

“PKR is now in a state of discord because we know all their secrets. In my visit to Washington, two independent MPs followed me – Zahrain and Zul.

“At night, after an official function, he came to my room and exposed all the stories. Now, I know the entire story.

“Everything, right down to the underwear, too. I know everything now,” he said in his speech to the Barisan Nasional election machinery at its command centre here tonight.

tak malukah kamu dipergunakan??

The One said...

Hello `Little Pharoah'

Firaun kecil menikmati tanah negara firaun zaman kini..

Nampak sungguh gembira dan teruja dgn suasana spring d sana..

Pegi da.. Ko MP bacol lagi tak da teloq..

Kami berdoa semoga Allah memberi bala kpd kau dan keluarga kerana menjadi PENGKHIANAT agama dan negara.. Semoga Allah makbulkan doa kami yg teraniaya di kulim ini.. Amin

The One said...

Hello `Little Pharoah'

Firaun kecil menikmati tanah negara firaun zaman kini..

Nampak sungguh gembira dan teruja dgn suasana spring d sana..

Pegi da.. Ko MP bacol lagi tak da teloq..

Kami berdoa semoga Allah memberi bala kpd kau dan keluarga kerana menjadi PENGKHIANAT agama dan negara.. Semoga Allah makbulkan doa kami yg teraniaya di kulim ini.. Amin

The One said...

Hello `Little Pharoah'

Firaun kecil menikmati tanah negara firaun zaman kini..

Nampak sungguh gembira dan teruja dgn suasana spring d sana..

Pegi da.. Ko MP bacol lagi tak da teloq..

Kami berdoa semoga Allah memberi bala kpd kau dan keluarga kerana menjadi PENGKHIANAT agama dan negara.. Semoga Allah makbulkan doa kami yg teraniaya di kulim ini.. Amin

MINDAMUDA said...

rasanya bro kena beri sokongan kepada BN.Inilah masanya untuk bro turun padang dan memenangkan kalamanathan.Sekurang-kurangnya inimungkin jihadkecil buat bro.ayuh!!! mai kita turun ramai2, pasti kalamanathan menang...Biar calon melayu kalah tak pa asalkan semangat perpaduan dapat kita buktikan!!!

anti said...

aslamualaikum..Why Bee

baca surat kabar hari ni(22/4/2010),PM de ckp masa die g Amerika ari2 die de masuk bilik hotel dua orng MP bebas yg follow die pergi sana,lepak dalam bilik n borak2..pas2 die ckp dua orng MP bebas 2 de cerita kat die rahsia-rahsia ex-parti diorang,PM simpan dalam poket je (nanti de pilihanraya lgi kompom pecah nye)..YB terlibat ke?setahu saya YB n the geng(zahrin la) MP bebas yg follow PM g sana..tul ke cerita PM 2?kalu tul cerita la sikit,kalu xbetul umumkan yang PM 2 tipu,x baik bersekongkol ngan orang menipu,berdosa besar..tul x YB?

adam said...

Zaid Ibrahim sukar untuk menang pilihanraya kecil hulu Selangor.....P.Kalamantan pula kurang berkebolehan untuk mewakili orang Melayu di kerusi tersebut...jadinya percaturan pilihanraya kali ini bukan siapa menang tetapi siapa yang lebih silap(kalah!!)..

mat_kilau said...

mike x balik pun x pe....suara dan stand mike pun org dh boleh faham. kempen dgn nama meki pun dh kira orait pa.....jgn lupa firman Allah yg bermaksud " JGN ENGKAU CENDERUNG KPD ORG2 YG ZALIM. MAKA NESCAYA ENGKAU AKAN DIJILAT API NERAKA"

Pyan said...

salam..YB..
Tahniah atas usaha YB dalam membawa usul2 yang terarah kepada kehendak syarat Islam ke Parlimen. Cadangan saya supaya YB mencadangkan sistem pinjaman kenderaan dan rumah untuk kakitangan kerajaan ditukar kepada sistem pinjaman Islam yang bebas dari unsur riba.terima kasih

adi said...

setiap manusia boleh berubah.. begitu juga kamu wahai manusia hina. alhamdulillah zaid boleh berubah kearah kebaikan. tapi sayangnya kamu berubah kearah kejahatan. bertaubatlah selagi kamu masih ada hayat.

shukri said...

salam, bang zull. saya tidak tahu sama ada berita ini yang dilaporkan agendaily ini sama ada palsu ataupun benar sama seperti laporan the malaysian insider. harap bang zull dapat menjelaskan kebenaran atau kepalsuan berita yang mengungkapkan ds najib memperoleh segala maklumat tentang anwar daripada bang zull. lihat lampiran penuh berita yang disiarkan portal agendadaily itu:

Anwar kena londeh habis…Zul Nordin dan Zahrain bongkar semua rahsia pada PM

Oleh: ROSLI ISMAIL

Ahli Parlimen Bebas Kulim Bandar Bharu Zulkifli Nordin dan rakan sejawatnya dari Bayan Baru Datuk Seri Zahrain Hashim sudah bongkar segala rahsia PKR termasuk cara bagaimana fitnah dan character assassination dirancang.

Mereka menceritakan semua ini kepada Datuk Seri Najib Tun Razak semasa menyertai lawatan ke Washington.

Perdana Menteri yang kembali ke tanahair dari lawatan ke Amerika dan Jepun awal pagi Rabu memberitahu demikian dalam ucapannya kepada jentera pilihanraya kecil parlimen Hulu Selangor BN di Command Centre BN di Bukit Sentosa pada sebelah malamnya.

Katanya PKR kini dalam keadaan kelam kabut.

“Sebabnya kita dah tahu semua rahsia PKR…dalam lawatan ke Washington dia wakil Bebas ikut sama…YB Zulkifli Nordin dan YB Zahrain…malam lepas acara rasmi mereka naik ke bilik saya…dia buka segala cerita…sekarang saya dah tahu segala ceritanya …sampai ke seluar dalam pun saya dah tahu.

“Jadi janganlah tipu…janganlah temberang… I know everything …saya tahu bagaimana fitnah dirancangkan…macam mana character assassination …semua saya dah tahu…sebab apa mereka adalah panglimanya.

Namun Najib berkata beliau tidak mahu huraikan apa yang dibongkar oleh Zulkifli dan Zahrain kepada umum.

“Biarlah saya tahu..mereka tahu..dan Allah s.a.w.…itu saja saya nak sebut,”katanya.

Zulkifli yang dipecat dari PKR baru-baru ini mendedahkan di Dewan Rakyat apa yang didakwanya cubaan untuk memfitnah Najib dan isterinya Datin Seri Rosmah Mansor dalam kes pembunuhan Altantuya.

Beliau tidak menyebut nama sesiapa.

Namun Zahrain yang keluar dari parti itu sebelum ini dalam ceramahnya di Kepala Batas baru-baru ini mendakwa Anwar yang mengatrah Zulkifli memfitnah Najin dan isterinya.-21/4/2010

bakteria said...

YB, saya merupakan peminat YB kerana dasar pemikiran YB yang tidak memihak kepada parti politik tetapi kepada logik dan ketepatan. saya sangat menyokong hujah YB terutama dalam isu fitnah dan pembelaan kedaulatan islam. namun, apabila saya membaca post mengenai zaid ibrahim, rasa terpanggil untuk saya tanyakan kepada yB beberapa persoalan....

saya ingin menanyakan kepada YB, apakah kita masih mahu mengungkit kisah silam zaid ibrahim tanpa memikirkan taubat beliau?

apakah kita masih mahu menggunakan kisah silam beliau untuk dicanang-canangkan kepada para pengundi hulu selangor?

pernahkah kita terfikir saidina umar (r.a) merupakan seorang penentang islam yang sangat digeruni di zaman jahiliyahnya? apakah setelah beliau memeluk islam rasulullah (s.a.w) mengungkit-ungkit kisah peribadinya?

detektif conan said...

kepada bakteria...

cuba semak balik macamana puak korang berkempen kat Bagan Pinang dulu...

ungkit juga kes rasuah Tan Sri Isa...pada hal dia terang2 dah terima hukuman...

cuba jangan melihat dari 1 dimensi sahaja...kena adil...baru la tak zalim...