14 January 2011

BIA-DAP LAGI!

(Yang Bia-DAP & Yang Tak-PASti?)

Salam 2 all.

Sekali lagi kepimpinan DAP menunjukkan sikap bia-DAP dan kurang ajar mereka apabila Exco Kerajaan DAP Selangor Ronnie Liu mengarahkan Majlis Perbandaran Subang Jaya membatalkan arahan melarang pekerja beragama Islam daripada bekerja di pusat-pusat hiburan saperti disko, pub dan kelab malam yang menjual arak.

Baru-baru ini MPSJ telah mengeluarkan arahan melarang mana-mana orang yang beragama Islam daripada bekerja dimana-mana pusat hiburan saperti disko, pub dan kelab malam yang menjual arak kerana mematuhi Seksyen 18 (2) Enakmen Jenayah Syariah Selangor 1995. Malahan arahan MPSJ tersebut adalah bersesuaian dengan peruntukkan syariah dan undang-undang Islam yang sudah qat'i.

Tindakan bia-DAP Ronnie Liu tersebut sebenarnya adalah rentetan daripada tindak-tanduk kepimpinan DAP yang sentiasa mencari masalah dengan mencabar undang-undang Islam. Kita masih ingat tindakan bia-DAP Ronnie Liu yang menghalang Majlis Bandaraya Shah Alam daripada melarang kedai-kedai serbanika saperti 7-11 daripada menjual arak, sehingga tindakan MBSA merampas arak dibeberapa kedai serbanika telah dibatalkan. Sebaliknya MBSA diarahkan memulangkan kembali arak yang dirampas.

Tindakan itu bukan sahaja mencetuskan isu besar dan memalukan MBSA, tetapi juga memperlekehkan kepimpinan PAS Negeri termasuk Exconya YB Datuk Hassan Ali yang terpaksa tunduk kepada kemahuan DAP. Isu itu berlarutan membawa kepada isu-isu lain sehingga YB Datuk Hassan Ali dikenakan tindakan disiplin oleh PAS. Akhirnya PAS Selangor menjadi bisu seribu bahasa, pekak seribu rasa, buta seribu mata!

Teman berasa sangat sedih melihat kedudukan kepimpinan PAS Negeri Selangor. yang bukan sahaja berdepan dengan tindakan bia-DAP dan kurang ajar DAP, malahan berdepan pulak dengan segelintir para jangoat yang saperti sudah kerasukan syaitan dan kehilangan sifat kemaluan mereka! YB Datuk Hassan Ali dan kepimpinan PAS Selangor yang diharapkan oleh orang Melayu menjadi benteng mempertahankan hak dan kedudukan orang Melayu beragama Islam akhirnya tenggelam didalam kekaltuan politiking yang tak sudah-sudah.

Teman berharap dan berdoa semoga insiden ini akan membuka mata dan hati umat Islam bahawa musuh kita sebenarnya ialah parti cauvinis dan rasis ini iaitu DAP yang semakin hari semakin bia-DAP dan kurang ajar. Tidak cukup menghina masjid surau kita, mencabar azan, memperlekehkan kedudukan Raja-Raja Melayu dan entah berapa banyak lagi yang mereka lakukan yang menghina dan mencabar umat Islam dan bangsa Melayu.

Teman juga mengambil kesempatan ini menyeru kepimpinan PAS Selangor, terutama YB Datuk Dr. Hassan Ali supaya bangkitlah mempertahankan maruah dan kemuliaan Islam dan bangsa Melayu. Stand and be counted before ALLAH! Mana dia suara-suara yang menggegarkan dahulu, sehingga nyamuk pun bertakbiir mendengar ceramah dahulu. Islam bukan duduk diatas pentas ceramah, tetapi Islam duduk pada tindakan. Sabda Rasulullah saw, "sekiranya kamu melihat kemungkaran, cegahlah ia dengan tangan (kuasa kamu), jika tiada mampu dengan mulut kamu, jika tiada mampu janganlah kamu redho, dan itu adalah selemah-lemah iman".

YB Datuk telah diberi kedudukan dan kuasa oleh ALLAH. YB Datuk kini Exco Kerajaan Negeri Selangor, menjaga hal ehwal Islam. Ini satu amanah yang Datuk akan dipertanggungjawabkan dihadapan ALLAH nanti. Gunakanlah kuasa itu untuk membela dan mempertahankan Islam. Jika disebabkan kuasa itu Datuk tersekat daripada berbuat sedemikian, maka jalan paling bermaruah ialah tinggalkanlah jawatan itu.

Jangan kita termasuk golongan yang Nabi saw sebut sebagai "hubbud dunya wakaro hiyatul maut - terlalu sayangkan dunia dan takut mati". Ingatlah amaran Rasulullah saw, tidak redho itu satu tahap iman yang terlalu lemah. Meredhoi perbuatan bia-DAP Ronnie Liu dan kepimpinan DAP Selangor dengan terus bersekongkol dengan mereka adalah tanda-tanda tahap keimanan yang perlu diperbaiki. Dan Datuk boleh memperbaikinya dengan menyatakan yang hak, walaupun berkata sedemikian Datuk kehilangan jawatan tidak mengapa, kerana balasan syurga ALLAH mengatasi segala-galanya. Be a Muslim first YB Datuk Dr. Hassan Ali.

Janganlah kita menjadi golongan summum bukmum 'umyum fahuum bila berdepan dengan kemungkaran ini. Bisu, pekak & buta bukanlah ciri seorang pejuang Islam. Ingat pesan ALLAH, "apabila umat Islam berpaling daripada agamanya (Islam), akan Aku lahirkan tentera Ku (hezbollah), yang menyintai Aku dan Aku menyintai mereka, yang berlembut sesama Islam tetapi tegas terhadap kaafir, yang berjihad ke jalan Aku, dan tidak takut celaan golongan yang mencela" (Al Maaidah - 54-56).

Wallahua'lam & Wassalam.

Zulkifli Bin Noordin
Jumaat
09 Safar 1432
14 Januari 2011


@@@@@@@@@@@@@@@@

(Lapuran akhbar The STAR hari ini 14.01.2011)

SUBANG JAYA: A public outcry has erupted following a move by the Subang Jaya Municipal Council (MPSJ) to ban Muslims from working at entertainment outlets with liquor licences.

The council is facing pressure to rescind the controversial ruling.

State local government chairman Ronnie Liu said the state government had not given approval for the council to enforce the ruling which would affect the livelihood of Muslims employed at pubs, hotels, restaurants and entertainment clubs. He said the issue was discussed at the state exco meeting on Wed­nes­day.

“We have advised the MPSJ president to withdraw this new condition,” he added.

MPSJ is said to be enforcing this condition on entertainment outlets namely pubs, discos and clubs which have liquor licences issued by the Customs Department, stopping them from employing Muslims.

This new condition was apparently endorsed at the MPSJ’s full board meeting in June 2009 and is in accordance with Section 18 (2) of the Syariah Criminal Enactment (Selangor) 1995.

Under the new guidelines, entertainment outlet operators will be subject to fines of up to RM5,000 if they flout conditions of the licence.

MPSJ councillor Mohd Nasir Yusoff said the councillors were informed of the new ruling during a full board meeting in 2009. The matter, however, was not discussed thoroughly.

“The enactment has been in existence since 1995,” Mohd Nasir said.

Malaysian Trades Union Congress (MTUC) secretary-general Abdul Halim Mansor said MTUC was against the ruling as Muslim employees are only working at these outlets, not drinking alcohol.

Jamsharee Al Qudsi used to be a marketing manager but after being retrenched, accepted a job as a mixer for cocktail drinks at an entertainment outlet in Subang Jaya.

“I don’t drink, I mix the drinks based on what I feel would taste good.

“MPSJ must rescind the ruling as it would affect numerous Muslims,” said Jamsharee who considers himself a devout Muslim.

4 comments:

Unknown said...

Kalau tak minum pun, kalau dah kerja di pub, haram juga pendapatannya, tak gitu Dr?

sehar said...

mungkin mereka terlupa tentang orang islam yg mnjual arak di 7 eleven

Azreys Azaman said...

semakin hari mereka semakin biadap!

zul said...

Kalau diharamkan tak dapat lak kaum kerabat, anak dan saudara mara orang-orang PAS nak cari makan dengan kerja menjual dan jadi bartender mencampurkan arak.