24 January 2011

LETAK JAWATAN!

(Sidang tergempar DUN Selangor 24 Januari 2011 akan dicatat dalam sejarah sebagai sidang yang menghina Tuanku Sultan Selangor)

Salam 2 all.

Terbukti cubaan Pakatan pembangkang untuk meminda Undang-Undang Perlembagaan Selangor untuk memberi kuasa kepada mutlak kepada Menteri Besar memilih dan melantik Setiausaha Kerajaan Negeri, Penasihat Undang-Undang Negeri dan Pegawai Kewangan Negeri telah GAGAL! Gagal kerana mereka tiada dua pertiga majoriti, walaupun pelbagai usaha dan taktik kotor yang mereka lakukan, termasuk memecat keahlian ADUN Pelabuhan Kelang YB Badul Hisham.

Cubaan meminda Artikel 52 Undang-Undang Perlembagaan Selangor yang dikompangkan sebagai untuk mengembalikan kuasa Tuanku Sultan sebenarnya adalah untuk "memperkudakan Tuanku Sultan". Hakikatnya Tuanku Sultan Selangor akan hanya menjadi "tukang cop & rubber stamp" Pakatan pembangkang sahaja. Kerana walaupun atas kertas Tuanku yang memilih dan melantik, tetapi Tuanku perlu merujuk kepada Menteri Besar dan mendapat "perkenan" Menteri Besar" sebelum membuat sebarang perlantikan. Tindakan yang jelas menghina dan merendahkan martabat dan kedudukan Tuanku Sultan.

Dan sikap merendahkan dan memperlekehkan Tuanku Sultan Selangor ini telah awal-awal mereka tunjukkan apabila mengeluarkan notis untuk mengadakan sidang tergempar DUN tanpa merujuk kepada Tuanku. Dan mereka hanya memohon perkenan Tuanku Sultan setelah notis dikeluarkan, itupun setelah dikritik hebat oleh rakyat dan kepimpinan politik.

Pada teman, kegagalan cubaan meminda Undang-Undang Perlembagaan Selangor ini membawa mesej yang jelas, bahawa Menteri Besar dan Speaker telah gagal. Disebabkan kegagalan itu, teman berpendapat Menteri Besar dan Speaker wajib meletakkan jawatan. Kalau mereka ada maruah, mereka wajib meletakkan jawatan. Dan teman cabar mereka supaya melakukan apa yang mana-mana pemimpin bermaruah akan lakukan; pikul tanggungjawab kegagalan itu dan letak jawatan!!

Begitu juga kesemua Exco dan semua ADUN Pakatan pembangkang yang menyokong cubaan pindaan Undang-Undang Perlembagaan Selangor ini. Kesemua mereka juga wajar meletakkan jawatan kerana tindak-tanduk mereka jelas langsung tidak menghormati kedudukan dan kuasa Tuanku Sultan Selangor. Kalau ada harga diri dan maruah, letaklah jawatan.

Malahan pada teman, Pakatan pembangkang sepatutnya membubarkan Dewan Undangan Negeri Selangor. Ini untuk membolehkan rakyat memilih untuk melantik kerajaan baru. Kerana semasa pilihanraya umum ke 12 lepas, pindaan kepada Undang-Undang Perlembagaan Selangor untuk memberi kuasa mutlak kepada Menteri Besar dan menurunkan martabat dan kedudukan Tuanku Sultan Selangor tiada didalam manifesto mereka. Malah pada teman, ini satu penipuan pilihanraya, kerana rakyat diperdaya memilih mereka tanpa mengetahui mereka mempunyai agenda yang tersembunyi untuk mendapat kuasa mutlak.

Tetapi teman cukup yakin, mereka bukan sahaja tidak akan meletakkan jawatan, ataupun membubarkan DUN. Mereka tahu kalau itu berlaku mereka sendiri akan bungkus, kerana sudah pasti rakyat Selangor sudah muak dan jelak dengan politiking mereka yang tak habis-habis, tetapi kebajikan dan kepentingan rakyat diabaikan.

Malahan teman yakin mereka akan turun kampung masuk kampung, keluar internet masuk internet bahawa UMNO/ BN telah menolak usaha untuk mengembalikan kuasa Tuanku Sultan. Mereka akan kompangkan UMNO/ BN anti Raja, anti istana. Mereka akan kompangkan yang mereka dizalimi. Mereka akan kompangkan bahawa Datuk Ahmad Khusrin adalah agen dan balaci UMNO/ BN yang dihantar untuk menjatuhkan dan sabotaj Pakatan pembangkang di Selangor.

Teman juga cukup yakin mereka akan kompang sakan bahawa kegagalan meminda Undang-Undang Perlembagaan Selangor ini membuktikan rakyat perlu memberi mereka majoriti dua pertiga dalam DUN Selangor. Maka akan dicanangkan supaya dalam pilihanraya ke 13 akan datang rakyat perlu memberi undi majoriti 2/3 kepada Pakatan pembangkang; maka barulah mereka boleh berbuat sesukan hati mereka. Kalau tak percaya yop, cuba dengar ceramah dema di Tenang & Merlimau nanti. Cuba tengok media mereka nanti. Jangan temberang lah yop, teman dah masak dengan pe'el dema ni yop!!

Apa pun, yang paling jelas ialah kedudukan Datuk Ahmad Khusrin Munawi sebagai Setiausaha Kerajaan Negeri tetap kekal. Beliau sepatutnya dibenarkan menjalankan tugas dan tanggungjawabnya tanpa sebarang halangan dan gangguan lagi. Sekiranya ada pihak masih mempertikaikan kedudukan dan jawatan beliau, pada pendapat teman mereka melakukan kesalahan jenayah menghalang penjawat awam menjalankan tugas dan wajib disiasat dan diheret ke Mahkamah dan jika sabit kesalahan, hendaklah dihukum dengan hukuman yang berat. Dan mereka juga jelas menghina Tuanku Sultan kerana perlantikan dan pemilihan Datuk Ahmad Khusrin bukan sahaja mendapat perkenan Tuanku, malahan sudahpun mengangkat sumpah dihadapan Tuanku Sultan.

Dan yang paling jelas, dan perlu rakyat membuka mata ialah untuk melihat betapa liciknya kepimpinan DAP memainkan dan memperkudakan segelintir orang Melayu untuk menentang Raja, agama dan bangsanya sendiri. Ini adalah bukti amalan politik cauvinis, rasis dan bigotri demokrasi yang jelas. Teman berharap rakyat dan umat dapat membuka mata, dan menolak politik sempit dan cauvinis ini. Rakyat dan umat wajib menolak Pakatan Syaitan yang akan menjahanamkan masadepan negara dan rakyat Malaysia. Amin!

Adios amigos, grasias senor.

Wallahua'lam & Wassalam.

Zulkifli Bin Noordin
19 Safar 1432
24 Januari 2011

6 comments:

AeminEdia said...

cili kasi tarooookkk....mana mau depa bubar tak puas lagi ...???

Unknown said...

Macam itu punya YB Zul jelaskan tak faham lagi kah? Hapuskan saja Pakatan Haram!

vulcan933 said...

i support your article.long live the king n the people.

Unknown said...

Teruskan Yb Zul, saya salah seorang daripada 3 orang kawan saya pembaca tegar blog saudara.
Kami menyokong dan berharap dapat YB salurkan maklumat kepada penduduk dibawah DUN YB, saya salah seorangnya.
Adiossss

Anonymous said...

takkan mahunya depa letak jawatan.

trend ahli politik pas dan pkr skang mempolitikkan semua perkara supaya suasana sentiasa kecoh & hangat.

bila kecoh, rakyat hanya fokus isu yg timbul dan lupa soal kelemahan & bau busuk puak pakatan.

* saya pinjam artikel utk masuk blog saya.

Panglima Perang Cyber said...

sokongan padu untuk cadangan YB di atas.

kegagalan mereka menurunkan kuasa sultan adalah bukti ketuanan Raja masih dipelihara Allah.

Raja dipinda kekebalan mereka tahun 1993 bukan untuk direndahkan martabat mereka tetapi bagi menjaga agar tidak ada Raja yang menganiaya rakyat tanpa perikemanusiaan.

Realitinya Raja kita adalah payung kita. Tidak wajarlah cubaan derhaka oleh Pakatan Haram ini dibiarkan begitu saja.

Maka usaha menghapuskan Pakatan Haram dengan pena kita adalah satu jihad yang nyata. Peperangan minda ini sangat hebat dan susah kerana tidak ramai yang mampu kecuali yang ahli dalam bidangnya.

salam perjuangan...


demi Islam di Malaysia dan dunia seluruhnya.