18 October 2011

HIMPUNAN SEJUTA UMAT


Salam 2 all.

Al-Faatihah!!! Innalillah hiwa inna ilai hiroji'un dan takziah atas pengesahan kematian perjuangan Islam PAS (kononnya) setelah mesyuarat PAS pusat malam semalam membuat keputusan tidak akan menyertai dan tidak menyokong Himpunan Sejuta Umat anjuran bersama pelbagai NGO Islam dan umat Islam di Malaysia yang prihatin dengan gejala murtad dan serangan terhadap aqidah dan institusi umat Islam di Malaysia; sebaliknya PAS lebih rela, redho dan syok bersekongkol dengan kaafir la'natullah dalam himpunan haram 09 Julai dan menjadikan kafir la'natullah sebagai rakan-kongkol dan kalipah himpunan haram itu.

Alasan yang diberi kaum Anwarinas cukup mudah. Mereka putarbelitkan konon penganjur yang tidak mahu parti politik terlibat. Sedangkan penganjur langsung tidak menghalang mana-mana parti politik untuk hadir. Malahan kalau dilihat senarai awal, Pergerakan Pemuda UMNO dan Dewan Pemuda PAS Pusat disenaraikan sebagai turut menyokong Himpunan Sejuta Umat ini. Kalau ya pun tak mahu hadir sebagai parti, kerana apa PAS tidak buat kenyataan menyeru ahlinya hadir sebagai individu. Malahan arahan dikeluarkan kepada Dewan Pemuda PAS yang pada awalnya bersetuju hadir supaya mematuhi keputusan PAS pusat untuk tidak hadir! Bukankah ini sandiwara politik sahaja!

Kalau begitu, atas alasan apa PAS boleh buat keputusan bukan sahaja menyokong, malah berkempen siap dengan patwa menghalalkan himpunan haram 09 Julai. Sedangkan ianya himpunan haram yang dianjurkan jugak oleh NGO yang kebanyakannya kafir?

Begitu juga atas alasan apa PAS menolak menyertai himpunan yang diketuai oleh orang Islam, NGO Islam dan umat Islam? Sedangkan PAS rela, redho dan begitu ghairah menyertai himpunan haram yang diketuai oleh kafir harbi la'natullah yang disokong oleh NGO kafir harbi la'natullah saperti Bar Council?

Dan ada segelintir kaum Anwarinas menaburkan fitnah kononnya himpunan umat Islam ini didalangi oleh golongan tertentu untuk kepentingan politik. Siap ada yang fitnah dan tohmah konon teman sebenarnya dalang himpunan ini, walhal teman bukannya penganjur, walaupun teman menyokong penuh himpunan ini dan insyallah akan hadir bersama umat Islam nanti.

Kalau kaum Anwarinas boleh mempertikai niat ikhlas umat Islam mahu mempertahankan Islam serta institusinya, mengapa mereka langsung tidak mempertikaikan niat sebenar kaum kafir la'natullah yang mahu mengadakan himpunan haram 09 Julai. Langsung sepatah haram pun PAS tak pertikai, malah beriya-iya bersekongkol dengan mereka. Sedangkan terdapat bukti dan keterangan bahawa himpunan haram itu mempunyai agenda jahat mahu menjatuhkan kerajaan secara haram!

Dan dengan penuh bangga penganut fahaman pluralisma Anwar Ibrahim berkokok menyokong kebaculan dan kedayusan PAS untuk bersama umat Islam dalam Himpunan Sejuta Umat ini. Mana mungkin seorang penganut fahaman pluralisma mahu menyokong kesatuan umat Islam, sedangkan dia mempercayai semua agama sama!

Sebab itu, teman ucapkan takziah kepada kematian perjuangan PAS. PAS berjaya diperkudakan kaum Anwarinas sehingga menjadi hamPAS! Jangan kata nak laksana hudud, nak bersama umat Islam bersatu sebagai satu ukhwah perpaduan saperti yang diperintahkan ALLAH pun mereka tidak mampu sekarang. Pada teman, ahli-ahli akar umbi PAS harus sedar bahawa PAS sebenarnya sudah mati.

PAS sekarang tidak lebih daripada sebuah parti mayat hidup yang dengan penuh kesedaran dan redho meninggalkan perjuangan Islam dan bersekongkol dengan kafir harbi hanya untuk mencapai matlamat menduduki kerusi kekuasaan politik. PAS menjadi tidak lebih sebagai sebuah himpunan para politikus kalkatus yang terpedaya dengan kepalsuan cahaya mahkota Putrajaya sehingga akhirnya cahaya palsu itulah yang akan, dan sebenarnya telah pun membunuh dan mematikan PAS.

Sedarlah wahai saudara yang masih terpedaya dengan kepimpinan yang sudah sesat lagi menyesatkan ini. Kembalilah kepangkal jalan. Baliklah kepada Islam.

Kita punya Satu Tuhan, Satu Nabi, Satu Kitab, Satu Qiblat-marilah kita hidup dan mati sebagai Satu Umat yang bertuhankan hanya ALLAH Yang Satu!

ALLAH hu akbar! ALLAH hu akbar! ALLAH hu akbar!

Wallahua'lam & Wassalam.

Zulkifli Bin Noordin
Rabu
21 ZulQaedah 1432
19 Oktober 2011

***************************************

Layari laman web www.himpun.org

Himpunan Sejuta Umat antara lain mempunyai objektif berikut:

a. Untuk menerangkan kedudukan perkara yang sebenarnya tidak seperti yang digembar-gemburkan melalui media.

b. Mengukur tahap kesatuan dan semangat kekitaan di kalangan orang Islam khasnya terhadap gerak-kerja Kristianisasi termasuk peristiwa 3 Ogos 2011.

c. Memberitahu rakyat perlunya persoalan aqidah ditangani melalui hujah agama bukan dibiarkan berlarutan menjadi modal politik.

d. Menserlahkan Institusi Raja yang menjadi payung Bangsa Melayu dan Islam dalam hal peranan mereka dalam sama-sama menangani isu yang menyentuh sensitiviti orang Melayu Islam di negara ini.

e. Menzahirkan kekuatan aqidah dan keimanan masyarakat Islam sambil memberi amaran tentang bahaya yang akan menimpa negara ini seandainya isu ini terus dieksploitasi.

f. Menyedarkan rakyat tentang wujudnya peruntukan dalam Perlembagaan dan undang-undang negeri yang tidak mengizinkan mana-mana pihak mengganggu-gugat kesucian Islam serta tindakan mendakwahkan agama selain daripada Islam kepada orang Islam.

SENARAI PENGANJUR BERSAMA
  1. Sekretariat Himpunan Sejuta Umat | HIMPUN (website)
  2. Gabungan Pembela-Pembela Islam | PEMBELA (website)
  3. Ikatan Muslimin Malaysia | ISMA (website)
  4. Pimpinan Majlis Ugama Islam
  5. Teras Pengupayaan Melayu | TERAS (website)
  6. Persatuan Belia Islam Nasional | PEMBINA (website)
  7. Dewan Perniagaan Melayu Malaysia | DPMM (website)
  8. Pertubuhan Muafakat Sejahtera Masyarakat Malaysia | MUAFAKAT (website)
  9. Persatuan Pengguna Islam Malaysia | PPIM (website)
  10. Majlis Perundingan Pertubuhan Islam Malaysia | MAPIM (website)
  11. Allied Coordinating Committee of Islamic NGO’s | ACCIN (website)
  12. Pertubuhan Kebajikan dan Dakwah Islamiah Malaysia | PEKIDA
  13. Kumpulan Persatuan Bekas Perajurit | PBTM
  14. Persatuan Bekas Anggota Polis | PBPM (website)
  15. Persatuan Kebangsaan Pelajar Islam Malaysia | PKPIM (website)
  16. Gabungan Mahasiswa Islam SeMalaysia | GAMIS (website)
  17. Gabungan Penasyid-penasyid Malaysia | MUNSYID
  18. Front Bertindak Anti Murtad | FORKAD (website)
  19. Gabungan Wawasan Generasi Felda Malaysia | GWGFM (website)
  20. Persatuan Peguam Syarie Malaysia | PGSM (website)
  21. Pertubuhan IKRAM Malaysia | IKRAM (website)
  22. Pribumi Perkasa Negara | PERKASA (website)
  23. Pertubuhan Himpunan Lepasan Institusi-institusi Pengajian Tinggi Malaysia | HALUAN (website)
  24. Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung | GPMS (website)
  25. Gabungan Persatuan Silat
  26. Gerakan-gerakan belia
  27. Gerakan-gerakan mahasiswa dan wanita Islam
  28. wakil-wakil rakyat beragama Islam
  29. .. dan banyak lagi pihak-pihak yang mewakili suara umat Islam

SENARAI PENYOKONG HIMPUN
  1. Pemuda Parti Islam SeMalaysia (PAS) | PEMUDA PAS (website) (diarah tarik diri oleh PAS Pusat)
  2. Pemuda Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu (UMNO) | PEMUDA UMNO (website)
  3. Wanita Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu (UMNO) | Wanita UMNO
  4. Oh Media Network | Oh! Media (website) (facebook)
  5. 1,000,000 umat Islam sokong JAIS & Hasan Ali cegah Murtad| (facebook)
  6. Halaqah : Forum Komuniti Muslim & Muslimah | (website)
  7. Islam Itu Indah | (website) (facebook)
  8. BeautifulNara | (website) (facebook)
  9. Nasyeed.com | (website) (facebook)

Kepada mana-mana badan NGO, persatuan, kumpulan-kumpulan di alam maya dan sebagainya merasakan survival Islam penting di negara kita ini, serta berminat untuk bekerjasama / membantu dari sudut kewangan atau logistik / menghebahkan kepada ahli yang dinaungi sila hubungi azrilhanafi7[at]gmail.com

*Parti Islam SeMalaysia PAS dalam kenyataan pada 19 Okt 2011 membuat keputusan tidak menyokong dan tidak akan menyertai Himpunan Sejuta Umat ini.

No comments: