11 February 2010

KENA LAGI!


Salam 2 all.
Saya menerima banyak panggilan dan email meminta saya memberi komen tentang kenyataan YB DSAI yang disiarkan dalam akhbar perdana hari ini. DSAI dikatakan akan merujuk saya ke jawatankuasa disiplin atas kesalahan mengkritik DAP didalam siaran langsung program Soal Jawab di TV3 pada hari Isnin lepas. Nampaknya saya memegang rekod akan dirujuk kepada Jawatankuasa Disiplin serentak dengan dua dakwaan yang berbeza. Belum pun terima pertuduhan kes kalimah ALLAH, dah nak kena pulak pasal isu DAP!
Saya tidak bercadang untuk membuat apa-apa komen kerana saya akan bertemu dengan DSAI sendiri untuk membincangkan kritikan saya terhadap DAP tersebut. Saya yakin DSAI akan memahami pendirian saya setelah pertemuan tersebut nanti, walau pun saya tidak menafikan, malah menghormati hak DSAI sebagai Ketua Umum PKR untuk mengambil tindakan terhadap saya, sebagaimana saya juga berhak mengambil tindakan yang saya fikirkan perlu dan wajar.
Apa pun, saya masih berpegang kepada kenyataan bahawa Pakatan Rakyat perlu mengkaji semula kedudukan dan kerjasama dengan DAP ini kerana pada pendapat saya kepimpinan DAP ini telah mula menjadi duri dalam daging bagi Pakatan Rakyat. Ramai rakyat bawahan yang saya temui sudah mula mencurigai DAP, dan merasa muak dan loya dengan sikap mereka yang saperti kaduk naik junjong!
Tindak-tanduk kepimpinan DAP sejak 08 Mac 2008 sehingga kini membuktikan sikap angkuh, sombong, chauvinis, ekstremis dan diktatorial yang bukan sahaja keterlaluan, malahan bercanggah dengan semangat dan persefahaman diantara Pakatan Rakyat; dan bertentangan dengan dasar dan matlamat reformasi yang dibawa oleh Pakatan Rakyat, khususnya oleh DSAI sendiri. Antaranya:
1. tindakan YB ADUN DAP Kedah mengugut Kerajaan Negeri Kedah dan mengisytiharkan keluar daripada Kerajaan Pakatan Rakyat semasa isu perobohan pusat penyembelihan babi di Alor Setar;
2. kenyataan YB Jeff Ooi melabelkan Sdr. Razali, Ahli Majlis Pulau Pinang dan Jemaah Islah Malaysia sebagai ekstremis, fundamentalis dan teroris kerana mengkritik kerajaan pimpinan YAB Lim Guan Eng;
3. kenyataan YB Jeff Ooi melabelkan PKR dipenuhi sampah-sarap kerana kritikan terbuka beberapa orang wakil rakyat dan kepimpinan PKR terhadap kerajaan YAB Lim Guan Eng;
4. kegagalan kerajaan Pakatan Rakyat melantik YB Ust Salleh Man, ADUN PAS Permatang Pasir kedalam Exco ataupun sebagai Pengerusi Majlis Agama Islam Pulau Pinang sebagaimana dijanjikan didalam pilihanraya kecil Permatang Pasir;
5. aduan tiga orang YB ADUN-ADUN di Perak yang tidak berpuashati dengan tindak-tanduk dan sikap kepimpinan DAP yang akhirnya menyebabkan mereka keluar daripada Pakatan Rakyat dan menyebabkan tumbangnya Kerajaan Pakatan Rakyat Perak;
6. tindakan biadap YB Tony Pua yang mendesak YB Datuk Hasan Ali, Ahli Exco dan Pesuruhjaya PAS Selangor dipecat selepas pertikaian mengenai Selcat dan kebenaran penjualan arak di kedai serbanika di dalam negeri Selangor;
7. tindakan YB Ronnie Liu mencampuri urusan dan pentadbiran Majlis Bandaraya Shah Alam dalam isu perampasan arak di kedai serbanika di Shah Alam;
8. tindakan YB Ronnie Liu yang tidak menghormati langsung YB Speaker Teng Chang Kim dalam sidang jawatankuasa Selcat mengenai aduan terhadap perbelanjaan peruntukkan YB Ronnie Liu yang mencurigakan;
8. Tindakan YAB Lim Guan Eng yang mahu YB Datuk Seri Zahrain Hashim dipecat sebagai Pengerusi KGBJ selepas dikritik dengan tegas oleh YB Datuk Seri Zahrain;
9. Perisytiharan dasar 'Middle-Malaysia' oleh YAB Lim Guan Eng yang pada asasnya bercanggah dengan dasar dan aspirasi Pakatan Rakyat;
Dan banyak lagi insiden, kelakuan, tindak-tanduk kepimpinan DAP yang jelas membuktikan mereka memang bersikap angkuh, sombong, chauvinis, ekstremis, diktatorial dan, meminjam kata-kata YB Datuk Seri Zahrain, berfikiran ala komunis. Dan yang paling peliknya, sehingga kini tiada sebarang tindakan disiplin diambil terhadap kepimpinan DAP walaupun jelas sikap mereka membolehkan tindakan tegas diambil terhadap mereka. Apakah kepimpinan DAP ini sudah menjadi golongan 'untouchables', sehingga menyebabkan keangkuhan mereka semakin menjadi-jadi mutakhir ini!
Pada saya, demi masa depan Pakatan Rakyat, dan demi menjaga kepentingan dan kebajikan rakyat dan negara, maka Pakatan Rakyat perlu mengkaji semula kedudukan DAP didalam pakatan ini. Saya khuatir sekiranya tiada tindakan tegas dan jelas diambil, rakyat akan menolak Pakatan Rakyat dalam pilihanraya akan datang.
Malahan saya mengulangi seruan supaya PAS, PKR dan UMNO duduk semeja berbincang untuk mencari jalan penyelesaian kepada kemelut politik yang bukan sahaja tidak menguntungkan mana-mana pihak, malah merugikan umat dan negara. Tidak ada salahnya kita membuang yang keruh, mengambil yang jernih demi untuk kepentingan umat dan rakyat negara ini. Amiin.
Wassalam. Adios amigos. Grasias.
Zulkifli Bin Noordin
Khamis
27 Safar 1431
11 Februari 2010

87 comments:

ramli said...

Salam YB. Kangan risau YB Allah bersama orang yang benar. Semoga Allah memberi kekuatan pada YB.

harunn said...

Salam YB

Semoga Sihat sejahtera

Saya dan kawan2 yang lain menyokong penuh Yb Zul , harapan kami agar Yb Zul tidak berganjak walau diasak oleh mana petuaalang atau mana 2 firaun malaun

Memang betul apa yang kata oleh Yb , dap memang dasar komunis , angkuh serta besar kepala , kenapa tak terbukan hati pemimpin Pas dan ahli pkr yang lain

jangan sampai menang sorak kampun tergadai

marhaenr said...

maleh aku nak komen..

list2 yang dikeluarkan tu macam ambik dari utusan meloya je..??

ataupun YB dah jadi geng dengan cybertrooper umno berbayar...>??

sebab komennya sama je.....

aku kat selangor ni takde plak nampak YB datang survey dengan "org-org bawahan" yang kecewa tu...

bukan pe,hujah2 tu sebijik cam hujah umno kat selangor ni...

weh...dah geng dengan abg hensem ke..???

huhuhuhu

harunn said...

Sepatutnya anwar kena siasat apa yang didakwa oleh pemimpin pkr yang lain terhadap dap tu , betul ke apa yang meraka dakwa , baru le ambil tindakan kat pemimpin pkr tu , ini baru adil, kalau sesiapa yang cakap salah atu fitnah boleh le ambil tinmdakan buang parti ke apa

Ini bererti sesiapa tak boleh sentuh dap , lagi 2 khalifah guan eng , nantiu petualang akan marah

ini macam mana adil , nama pun keadilan tapi tak adil

harap Pas buka la mata luas 2 , tengok la sapa yang hantu sapa pejuang , mana intan mana kaca

Syahlan Shafie said...

Assalamualaikum Y.B.

Saya doakan Tuan diberi kekuatan untuk menghadapi apa jua mehnah, demi mempertahankan prinsip politic of conscience dan perjuangan Islam dalam PR.

Benar, sudah tiba masanya PKR, PAS dan UMNO duduk semeja dan berbincang seperti adik beradik. Buang yg keruh, ambil yg jernih demi perpaduan dan kestabilan.

Semoga Y.B sentiasa di bawah lindunganNya.

noneng said...

YB yang dikasihi...Tahniah kerana atas keberanian menyuarakan perkara2 yang mampu memgugat YB dlm PR...sekarang YB telah bertindak atas dasar sebagai seorang Islam tulen bukanlah Islam hanya pada nama shj yg hanya pandai berkata2 dan berjanji shj tapi semua kosong...tapi YB menyuarakan yg benar walau ia sakit hendak didengar setengah orang..

Rakyat semua sebenarnya memcari-cari dari mana arah kebenaran akan datang...dan utk dinilai...YB berpandulah dengan hadis ini...

Sabda rasulullah s.a.w :- "Barangsiapa diantara kamu melihat kemungkaran, maka hendaklah dia mengubahnya dengan tangannya. Jika sekiranya dia tiada berkuasa, maka hendaklah mengubahnya dengan lidahnya. Jika sekirannya tiada berkuasa juga, maka hendaklah dia mengubahnya dengan hatinya. Dan yang demikian itu (mengubah dengan hati) adalah selemah-lemah iman". (Muslim)

shahimah said...

DAP memaqng dari dulu lagi kurang ajar tapi itu saya tak surprise langsung. Yang saya pelik sangat ni kenapa PAS and PKR boleh sanggup nak bersekongkol dengan DAP hanya kerana bengang dgn UMNO? Itu saya pelik, ha sekarang baru nak nyesal.

harunn said...

Shahimah, kalau kamu nak tau pkr , pas dan dap bergabung sebab nak jatuhkan bn je , tak lebih dari itu

tapi belum sempat bn jatuh , pakatan yang jatuh dulu

yang petualang besar dia , sebab terlalu kejarkan jawatan besar dalam negara sampai sanggup gadaikan agama dan bangsa

yang peting tumbangkan bn , agama dan bangsa no 10

priory of jenin said...

yb..
saya rasa saya paham. yb agak terkedepan dlm hal kebebasan bersuara ni.
yb, kalo yb ni MP di UK, memang patut la ada yb yg org anggap pengacau macam yb ni.
tapi kita kat malaysia, saya rasa tumbangkan bn adalah jauh lebih penting. jadi, semua benda2 yg yb cakap kat ataih tu betui, tapi lebih afdal kalo kita sembang dalam kelambu la. kalo niat kita betui insyaAllah Allah boleh paham.
or what ive been rambling is utter rubbish. youve been bought by bn.
end of story.
i beg to differ, but umno has done more harm than DAP.

acah aje... said...

YB Zul.

Apa yg YB Zul buat ni, umpama kecil tapak tangan, padang bola BN tadahkan.

Sedarlah wahai YB Zul, yg boleh menumbangkan kerajaan BN ialah Pakatan Rakyat, bila di sebut PR bermaksud termasuk DAP, tanpa DAP samalah seperti tanpa MCA kepada BN.

Tak kan YB Zul tak faham.

Saya sangat yakin bahawa YB Zul sekarang dah kena beli oleh puak2 BN.

Oleh itu berambuslah segera keluar dari PR dan peluklah Umno dan BN tu........

Don 77 said...

I'm quite surprise when i read each comments... how can BN bought u out, the thing is you're doing it for our religion. I don't care who wins, as long as he is a muslim.

Cuba YB nyata kan apakah hukum mengundi orang bukan islam?

koyengtempur said...

Salam YB,

saya cuma pelik je,
nape dalam keadaan sekarang -DSAI sedang dibicara, TGNA dihina, negeri2 pakatan diserang dll- YB memilih utk bertindak mcm ni sekarang?

yg tambah pelik lagi, nape YB tak bising dgn UMNO? terang2 dorang ni langgar hukum. nape YB tak bising dgn MCA ke dgn MIC ke? tapi kalu kapir yg langgar atau tolak hukum Islam kita lebih paham sbb dorg ni kapir. saya pikir lg elok YB bising dgn org Melayu yg men nombor ke yg lulus lesen judi ke..

tp saya pikir...soklan saya ni soklan bodoh je. sbb saya tau YB ada jawapan yg terbaik bahkan yg lebih rasional utk setiap tindakan YB.

cuma..yg terbaik utk YB tak semestinya terbaik utk org lain.

apa kata YB ambik pendekatan yg sederhana. maksudnya baik sikit utk YB dan baik sikit utk org lain. Islam kan sederhana?

Lain la kalu YB ni dizalimi. maka elokla dikumpul segala kekuatan yg ada utk lawan org yg menzalimi.

itu jela kot..
salam YB..semoga masuk syurga

Ketua Polis said...

ini bukan tuduhan...sebenarnya pada zahir sahaja yb dalam pakatan rakyat..tapi pada hakikat yb sebenarnya adalah umno...jangan ingat rakyat tak tahu...suatu hari nanti rahsia yb mungkin akan terbongkar...ingat lah yb jangan jadi munafik...satu persoalan kenapa fail mahkamah terhadap yb sebagai mp kulim di tarik balik oleh calon lawan...cakap biar jujur...!!!



!!!...Cakap pakai AKAL,sebab lembu pun ada OTAK...!!!
!!!...http://ketuapolis.blogspot.com...!

Fernando 'BoB ' Torres said...

YB Zul...Cepat-cepatlah masuk umno...

Fernando 'BoB ' Torres said...

YB Zul..Cepat-cepatlah masuk UMNO...senang PR nak bergerak.Pastu tolong nasihat MB terengganu ,Datuk Ahmad said supaya dirikan balik Masjid yang dirobohnya di Kamping Bujal Kemaman 3 tahun lepas...tu dah lebih dari perangai Yahudi lagi dok pi roboh masjid..

Reza said...

Assalamualaikum YB!

Harap2 YB bersabar meneruskan perjuangan YB!

Kita rakyat Malaysia memang daif sejarah negara kita dan sebagai manusia, bersifat pelupa.Harus setiap org Islam tengok balik sejarah2 DAP...

Oleh itu, saya pun berdoa dan berharap, wawasan YB utk menunjuk "Islamic Justice" akan tercapai satu hari nanti.

Mr MY Yusop said...

masyarakat melayu memang begini, kalau tak hitam, putih, kalau tak putih hitam. Bila ada pemimpin melayu yang mengkritik kepimpinan parti, di label sebagai agen UMNO,di beli oleh BN.. Malu lah sahabat-sahabat. Korang tuduh UMNO Be End tak demokratik, kena ikut cakap najib je.. tapi bila ada pemimpin korang yang kritik, korang label agen UMNO..korang semua lebih UMNO dari ZN..

ZN, teruskan usaha,saya doakan yang terbaik..saya setuju dengan budaya politik sdr..

shazz said...

YB Zul,

PAS semakin lebih teruk dari hamPAS bila dah berkawan dengan biaDAP... hanya YB saja lah yang saya kira wira Melayu Islam dalam mengingatkan kepada pimpinan PAS yang leka dengan kuasa yang ada.

Pimpinan PAS sanggup bersetongkol demi survival politik mereka, antaranya:

1. Org yg pernah saman PAS kerana nak melaksanakan Hudud- Zaid Ibrahim. Skrg boleh interview Zaid dan dimasukkan dlm harakah.

2. Duduk semeja dgn org yang sedang dituduh meliwat kali kedua. Beliau juga sering hina PAS ketika dlm BN- DSAI

3. PAS boleh putar belit ayat al-quran dan hadis utk kepentingan politik mereka. ..termasuk bina kuil pun akan keluar ayat al-quran.
Untuk memancing undi, PAS akan kata- bela babi boleh, sentuh babi pun tak haram (boleh samak), tapi cuma haram memakannya.. lepas tu PAS akan keluarkan ayat al-quran.

4. semakin hari semakin ramai ahli PRK yang telah keluar parti dan satu-demi satu bahagian PRK dibubarkan. Saya rasa PKR patut tukar nama pd Parti Kliwat Rakyat.
PAS kena sedar, ketika pilihanraya, org undi PAS, bukannya undi Pakatan Rosak (PR)

5. PAS juga boleh bersahabat dgn org yg suruh langkah mayatnya dulu sblm menjadikan negara islam. PAS akan bersahabat dgn sapa sahaja asalkan org tersebut benci UMNO.

Dalam mencari kemenangan politik, PAS kekadang terlupa bahawa 99% ahli UMNO adalah Melayu Islam yg mengucap dua kalimah syahadat, sedangkan dalam PAS, yg kini telah ada kelab penyokong PAS, lebih ramai org yg belum Islam yang sampai skrg pun tak masuk2 Islam. mereka hanya menggunakan PAS untuk kepentingan mereka shj.

Ingatlah, jangan hanya kerena nak menunjukkan parti kita juarai kepada org bukan Melayu, kita jgn lupa yg melayu juga ada hak di muka bumi asal keturunan kita. Kita dalah majoriti dan hak kita patutnya lebih banyak.

Sekian...

Cikgu NikMie said...

salam YB,

tula naper dengan parti melayu tak boleh duduk bincang, dgn parti puak tu boleh ujud pakatan...

harunn said...

Yb Zul

Tak mengapalah apa orang nak kata , agen umno ka , ke balachi ke apa ka

lantak la , yang penting YB Zul jalankan tangungjawab sebagai seorang pemimpin Islam

jangan Yb terikut sipetualang dan malaun2 yang lain hingga sanggup mengadaikan maruah bangsa

kalau ikut kata petualang puji semua malaun2 melangit , tapi bila melawan tak ikut cakap , dikatanya agen umno

Tak mengapalah dikatakan agen umno kalau berjuang demi agama dan bangsa

Wassalam

Muhamad Rosli said...

Salam YB;

memang mudah jika kita mencari kesalahan. Namun ia tidak membawa apa-apa kebaikan.

memang sukar untuk mencari kebenaran, namun apakah pilihan terbaik untuk menumbangkan BN?

Bukankah kita menetang kezaliman dan ketidakadilan mereka?

Salam. Rosli

Rakyat said...

Terperanjat seperti orang macam harunn yg cakap tumbangkan BN first, bangsa dan agama no 10. Tolonglah jangan bercakap mengikut emosi marahkan BN, tanpa menggunakan akal fikiran. Saya sarankan agar saudara kurangkan membaca artikel dakyah DAP dalam internet (seperti malaysiakini). Ia bertujuan agar orang Melayu/Islam memandang remeh terhadap bangsa dan agama sendiri. Cakap-cakap yang menyatakan bangsa tak penting hanya berlaku sejak akhir-akhir ini sejak orang Melayu banyak di”ajar” oleh chauvinist DAP. Dulu pernah tak terdengar orang Melayu bercakap seperti ini? Tidak pernah kan? Seperti sudah hilang pertimbangan terhadap bangsa sendiri.

Siapa yg kata YB dibeli, amatlah dangkal fikirannya. Saya juga berfikiran seperti YB, walhal saya dulu penyokong kuat PAS, PKR. Tak pernahpun orang membeli saya, hanya mereka yang tahu belang sebenar DAP sahaja yang tidak gemar berpakat dengan mereka. Sekiranya DAP berkuasa di masa hadapan (nauzubillah, minta dijauhi Allah) jangan pula nanti anak cucu kita menyalahkan PAS & PKR kerana bersama-sama membantu mereka bertapak di negara yang majoritinya Melayu/Islam ini (kita bukan macam negara Hong Kong atau Macau).

Bersabarlah YB. Saya sokong YB sepenuhnya. Semoga Allah membuka hati dan perasaan umat Islam di Malaysia ini terhadap golongan kafir yang berbahaya ini. Semoga Allah memberi kekuatan pada YB.

Supar Yop said...

Saya adalah penyokong tegar PAS/Semangat 46/PKR dan tak pernah ngundi UMNO/BN sejak tahun 90.

Tapi tahun ni kalau jadi ngundi saya tak boleh lagi harap parti2 macam ni lagi.. PAS sudah hilang roh Islam diorang walupun serban dan ketayap tak tanggal dari kepala..Dalam Harakah asyik hentam UMNO dari segi rasuah, gila kuasa, gila betina dan lain2. Tak ada lagilah ceriter nak angkat syariat , Hudud. Asyik hentam DEB tapi tak ada idea nak datangkan dasar lebih baik lagi. Dah makin banyak ruang utk DAP nampak gaya. MCA dalam BN boleh tunduk pd UMNO sbb Presiden UMNO adalah juga Presiden BN..Tapi dalam PR , PKR =PAS = DAP, mana boleh mcm tu.. Mana dia kepimpinan Islam? Tak boleh sebut kepimpinan melayu - assobiah! Bila DAP julang semangat cina PAS buat lembik2 tengkuk..Harapkan Anwar?Buatnya dia dah sampai masa, siapa pengganti dia? Lagi parah PAS bela hantu raya keliwon macam Khalid Samad..Dulu time aku undi PAS, malaun macam ni biasanya ada dalam UMNO .. Skrg ni pelik dia dok dalam parti lambang bulan hijau mengambang, tapi dia sokong kristian. Cuba korang tengok blog dia - tak bermaya , tak ada hujah bernas macam ZN punya, sentiasa ada fakta dan up to date.. mangkuk tu guna pendapat Maidin mana entah nak benarkan kalimah Allah utk kristian. Pendapat dia? Allah boleh kristian guna sebab Rasul SAW masa tulis kat Maharaja Parsi letterhead pakai nama Allah!!Langsung tak ada nilai ilmiah.. Budak tadika pun tau Allah itu utk tuhan orang Islam..Semangat 46 dah berkubur..PKR lagi teruk .. banyak anasir2 liberal ..Korang pikirlah sendiri..

faziz ar said...

salam saudara zul
Saya telah meneliti wawancara saudara ditv. Saya telah membaca penerangan dalam harakah tentang kenyataan Tok Guru Nik Aziz dan Hj Hadi kemudian membandingkan dengan laporan akhbar perdana berhubung dailog dengan UMNO. Saya telah meneliti kenapa ADUN yang melompat di Perak. Telah meneliti falsafah kepimpinan Lim Guan Eng di PP dan beberapa pertikaian antara kepimpinan dalam Pakatan seperti yang saudara utarakan. Saya juga telah meneliti akan kewarasan penggunaan nama Allah melalui penjelasan Al Quran, Ulama seperti Al Qardawi, Tok Guru Nik Aziz, Hj Hadi, DSAI dan hujah saudara.

Kesimpulan yang saya dapati adalah seperti berikut:
1. Dailog PAS-UMNO ternyata telah diputar belitkan oleh media UMNO senada dengan kenyataan saudara.
2. 2 ADUN melompat diPerak terlibat dalam kes rasuah dan habuan sex dan sudah pasti kes akan didakwa dan bila terhukum akan
dipenjara. Bagi ADUN ini apakah pilihan yang ada melainkan melompat dan kes akan disenyapkan.
3. Lupakan saudara peranan Lim Guan Eng dalam tadbir urus yang telus. Beri peruntukan kepada badan islam. Masa Gerakan memerintah apakah melayu terbela?. Tentang beberapa kepimpinan PKR yang mencemuh Lim lebih bersifat tak dapat pangkat dan tender. Saya lebih percaya ini kerana ada fakta.
4. Pertelagahan dalam kepimpinan Pakatan Rakyat saya sifatkan adalah proses demokrasi dalam mencapai ke arah kestabilan pemikiran. Ianya adalah satu proses seperti mana yang saudara kata dahulu. Kini saudara mengecam begitu keras seolah tidak lagi punyai kewarasan dan kerasionalan. Saya terkejut.
5. Penggunaan nama Allah. Saya berpendapat pengetahuan islam saudara jauh lebih rendah dari kefahaman Tok Guru, Hj Hadi , Yusof Qardawi dan lain-lain ulama muktabar. Perjuangan tanpa ilmu yang lengkap adalah perjuangan yang sesat. Ngajilah lagi..jika tidak insaflah...Jangan bersemangat tak tentu pasal.. umpama murai mulut becok tapi ekur bergelumang taik.
6. Saranan saudara tentang penyatuan UMNO, PKR dan PAS adalah menyongsang falsafah Pakatan. Ia adalah merupakan langkah perkauman atau chiuvenis melayu senada dengan UMNO sekarang kerana mereka sudah putus asa untuk menarik kaum lain masuk BN kerna dilema MCA dan MIC.

Oleh itu perjuangan saudara sangat saya khuatiri. Kemunafikan saudara akan terserlah nanti..saya yakin.

Azhar said...

Salam Rakyat

terima kasih bagitahu ye , saudara mungkin salah paham , bukan saya yang kata tumbangkan BN first , agama dan bangsa no 10 , yang saya maksudkan ialah itu agenda sipetualang negara , sebab tu kita nampak beiya-iya tendang keluar kalau sesiapa pemimpin pakatan yang tak sehati dengan pakatan , kerana nak jaga hati dap , siapa saja yang touch dap , siap la , kena warning nanti kau

Saya sokong Pas , kalau dari pkr , cuma YB Zul saja yang saya sanjung , lain2 boleh jalan la

Sipetualang la punca segala masalah ini semua

Aie said...

salam YB,

Tak tau nak cakap ape lagi, tapi aku tetap tak setuju dengan YB. Telah jelas YB dah tak sehaluan dengan PR amnya dan PKR khasnya, maka lebih baik YB keluar aje PR, kerana perbuatan YB ini hanya akan mengundang maki hamun kami, seterusnya kami berdosa pada YB.
pada sya menjaga kemaslahatan umat itu bukan dengan menghancurkan sesama kita. buat kerja lah dari luar, bukan dalam PR. Lain lah kalu niat untuk menghancurkan PR.

Wallahualam ...

faziz ar said...

lagi..
kalaupun perkauman menjadi asas pertimbangan saudara, apakah cina MCA lebih baik dari cina DAP?. Siapakah yang terlibat dalam kes PKFZ?, tycoon-tycoon yang kapitalis dan lain-lain kes penyelewengan yang saudara boleh selidik kalau benar-benar mahu mencari kebenaran...ingat kemunafikan akan terserlah dan kami mengikutinya secara khusus..
dan ingat kemunafikan akan juga terserlah dimuka semacam pemimpin tua itu setiap kali muncul di tv. kita dapat membaca sifat dari air muka...Sepatutnya TVPas menjemput saudara untuk diwawancara dengan soalan-soalan bagi mengenali siapa sebenarnya saudara.

one said...

salam YB,
semenjak duamenjak ini YB ni mcm dah x sehaluan dgn PR n mcm nak memecahbelahkan PR pada pandgn sy la x tahu la org lain...apa masalahnya?..atau YB pun nak lompat parti jgk?
kenapa nak salahkan dap sje....ahli pkr pun ape kurangnye....dah berape org lompat parti.....kita ni hnya manusia yang lemah yg tidak terlepas dr bt silap.......
kalau betul2 istiqamah bersama PR...ikutla saluran betul utk mengkritik atau menegur dlm pakatan sendiri.....buatla mesyuarat ke ape ker yg dpt membncagkan kelemahan dlm pakatan ...bukannya ckp ikut suka hati sj n YB fhm2 la tv dan paper tu pak turut BN saje.....ckp dua tiga patah yg dihurai lebih dr itu..saye rase sbb itula TV3 menjemput YB sbb 'diorang' ni suka sngt kalau ckp menghentam pembgkang.... SENANG2 YB MASUK SAJE UMNO HABIS CERITA.... x pyh kena tindkn disiplin kalu ckp lebih2 bahkan lebih popular sbb slalu msk tv n paper.....just my opinion, sy mmhn maaf jika terkasar bhs....

Aie said...

Pst : Ketika dizalimi oleh saudara sendiri, kenapakah kita tidak saling bantu membantu. Tak malukah kita melihat orang lain yang membantu saudara kita itu, sehingga dia merasakan orang kapir itu lah tempat dia mengadu dan meminta pertolongan.
dan membiarkan dia hanyut...........

rahimshah said...

go ahead YB, walau apapun YB dilabel, saya tetap menyokong YB, bagi saya yang penting komunis2 DAP harus tunduk pada ISLAM... Tiada yg lebih agung dari Islam...

IsyamSani said...

Salam YB,
10.30hrs - sya sdg berada di kafeteria sebuah komplek jab kerajaan d Taiping atas urusan tugas. Macam biasa, kita minum dulu, bersama peg yg sya temui d sertai olih 4 lagi rakan beliau tapi dr lain jabatan.
Sembang punya sembang, tiba-tiba kuar tagline YBDSAI VS YBZUL.Padahal, mula tadi kita baselinekan kat Perak 5-0.
Disini sya catitkan rumusannya saja, sebab klu nak fullstory, letih beb...letiih! Sebab, lepas makan nasilemak, makan nasi putih pulak, siap hidang lagi. Mana taknya, dah jam 13.50hrs! Dari 10.00hrs hingga 14.00hrs. Agak-agak YB, ok ke KPI kita org hari ni? Ala..bincang masaalah negara, kira ok dah tu!
Kelima-lima panel,(sya tak termasuk kerana sya tak kerja ngan kerajaan, jadi kerja sya d forum tu angguk & settle the table saja) mereka ini mewakili 4 rumpun bangsa yg mereka bangga sebut 'we are really Malaysian'. 2 melayu, 1 cina, 1 india & 1 Sabahan. Rumusannya, ala..deadline la YB, nanti lainkali sambung! Assalamualaikum.

Ibn Yusuf said...

salam yb.

hakikatnye, masing2 mnyimpan rahsie buruk masing2..sbb itulh kite slalu tgk org2 politik ni biasenye kalo dh gang or brpakat, smue pakse diri nk hormat janji setie. adekh mmg kerane janji setie itu sndiri atau kerane masing2 ade tembelang yg nk dijage? win win situation barangkali.

namun dlm Islam, bak kate rasulullah SAW, brkate benarlh wpon pahit. kalau yb dh dpt ilham yg memandu yb utk tglkn pakatan, jgn ragu2 yb.. selagi mane yg ditinggalkn itu bkn quran dan sunnah, ape mau takut!

sy barangkali ade bbrape hal tdk brsetuju dgn yb, biaselah adat brhujjah dan mntafsir.. tp hakikat sbnr, sy sgt mnyokong yb (andai anggapan sy kpd yb benar).

diluar sini, seperti yg sy prnh luahkn kpd yb sblm ni, rmai umat Islam or public Muslims yg dihatinye ade smgt cintekn agame suci ini.

yb, mari kite perangi dap, manusie2 liberal dan petualang yg lain dgn hujjah Islam. jadilah realiti org yg bragame@brda'awah, iaitu suke bile agamenye dpt mnembusi hati org lain.

kerane da'awah ini adelah tggjwb sbg manusie yg brtuhan, dan da'awah juge adelah kerane kasih dan sayang sesame manusie!

rasulullah SAW brjuang dgn hujjah Islam ats tugas sbg pnyampai, dan sbg tande cinte dan syg baginde kpd umat manusie.

kebenaran Islam ini bkn utk diperam, ttp utk disebarkn. lim kit siang and son, karpal singh and kids, mca, mic, dap, zaid ibrahim dsb berhak utk didampingi oleh da'awah Islam.

walau dlm hati mereke tdk mncari, tp kite sbg Muslim wajib mmberi. bkn semue org brjati diri seperti salman al farisi, brtungkus lumus mencari yg hakiki. mgkn sahaje ade yg seperti puak badwi, sedar yg hakiki selepas disentuh hatinye.

sentuh dgn ape? sentuhlah dgn keindahan Islam. sesungguhnye tdklh manusie itu mmandang ajaib sbg paksi kebenaran, sbliknye manusie mahukn hujjah yg dpt mlembutkn hati seterusnye menyuburkn akal fikiran manusie.

semue itu ade dlm Islam. sy tau yb pon sedar akn hal ini. rmai sedar hal ini. tp jgn asyk brteori, sbliknye marilah kite gerakkan kempen tauhid ini, seperti yg dipelopori rasulullah SAW dulu.

pkatan rakyat dan barisan nasional adelah jemaah demokrasi. jemaah p.raye. bkn sy prtikaikn keikhlasan kedue2 pihak dlm brjuang, tp apelah sgt yg boleh dibuat kalau jangke hayat perjuangan adelah 5 thn sekali? dlm tmpoh pendek itulh semuenye nk dibuat dan dipertahankn.akhirnye, akibat tekanan waktu ciptaan demokrasi,manusie brname politikus kebanyakannye snggup mnggunekn ape sahaje demi merelevankn diri mereke utk 5 thn akn dtg.

sy brdoa kite tdk bgitu yb. biarlh prjuangan kite bkn diukur dgn berape negeri kite dpt perintah, berape kerusi kite dpt duduk..sebaliknye biarlh bile kite di bwh sane,khabar gembire dtg menyape!

barakallahufikum.

SME said...

MACAM NI LAH YB KALAU YB TU MEMANG PURE NAK ISLAM KAT MALAYSIA NI APA KATA YB CADANGKAN KEPADA UMNO BN SURUH JER BINI DEPA PAKAI TUDUNG DULU ADA BERANI KA,
KITE MULA YANG KECIK DULU TAK YAH DOK NAK KALUT KOT NGAN ISU BESAQ,
KALAU LAH YB LOMPAT SAYA CABAR YB SURUH UMNON BN LAKSANAKAN HUKUM HUDUD DIMALAYSIA BARU BETUI BEST
SAYA NI HARI TU PANGKAH YB INGAT BOLEH LAH TGK PERKEMBANGAN TAPI DOK TGK YB NI MACAM ADA PERTALIAN DARAH UMNO JUGA SUSAH LA MACAM NI ERMMM
,SAYA DOK TGK PENANG N SELANGOR OK JA LAGI BAIK DARI YB LAMA DULU DARI MIC ,MCA N GERAKAN KOT BYK PERUBAHAN DEPA BUAT WALAUPUN BARU TAKBIR NEGERI ,
BN LA NI DEPA DOK NAK ALIH ISU BESAQ NEGARA BYK ISU SKRG NI NI DOK DGR MINYAK NAK NAIK ,HARGA BARANG NAK NAIK LAGI ,GAJI DOK TAKUK TU JUGA LAH NI MANPUS KAMI GAJI KECIK , YB PATUT BELA KAMI BUKAN DOK BELA ISU YG BOLEH NAMPAK YB TU GAH , TERBARU GAJI ORG INDON KAT MALAYSIA NAK BAGI RM 800 SEBULAN MINIMUN LAGI SATU PENCAPAIAN RAKYAT DIDAHULUKAN,ERMM
KALAU LAH PUAK NI DAPAT GAJI MINIMUN MACAM MANA DGN PEGUNDI KAWASAN YB TOLONG PERJUANG KAN SIKIT YB KAT KAWASAN YB NI RAMAI KERJA KILANG GAJI ADALAH RM 600SEBULAN NAK BAGI INDON YANG HARAM JADAH TU RM 800 KAMI TAK SOKONG ,YB BAWAK LAH ISU YANG NAMPAK YB NI CERDIK SIKIT OK YB ADIOSSSSSSSSSSSSS SAYONARA HUHUHUHUHU

PR BERHEMAH ,MESRA,JITU,BEBAS

PEMUDA TAMAN PERUDA said...

Assalamualaikum YB,

Pertama sekali saya ingin mengucapkan syukur kehadrat Allah S.W.T kerana telah membuka pintu hati YB untuk kembali sedar. Tahniah buat YB kerana sudah menemui nur atau cahaya kesedaran. Nasihat saya supaya YB keluar dari Pakatan Rakyat secepat mungkin dan keluarnya YB adalah sebagai perwira yang sangat saya hormati. Dari dahulu saya tidak pernah terlepas mengikut perkembangan semasa YB. Saya melihat bahawa YB mempunyai perwatakan yang sangat berbeza dan tidak selari dengan perjuangan Pakatan Rakyat. Saya dan rakan-rakan pernah berbincang dahulu bahawa YB Zul tidak akan lama bersama Pakatan Rakyat. Dan pada masa ini perbincangan kami memang sudah menjadi kenyataan. Cumanya YB masih belum membuat keputusan tentang kedudukan YB, tapi kami dapat merasakan bahawa di dalam hati YB sedang berbelah bahagi dan sudah hilang kepercayan kepada Pakatan Rakyat. Apa-apa pun, tahniah diucapkan kepada YB dan buatlah pilihan yang terbaik untuk perjuangan YB. Saya juga mendoakan semoga lebih ramai penyokong tegar Pakatan Rakyat akan mula sedar seperti juga YB bahawa perjuangan Pakatan Rakyat sudah lari dari landasannya.

Wassalam drp bekas PKR

Local Fighter said...

Salam YB Kulim - Bndr Baharu,

Melalui komentar di atas, terserlah sudah sikap 'typical' orang Pas & PKR yang melabelkan orang yg tak sebulu mereka sebagai agen UMNO dan dah dibeli!

YB pun kena tempiasnya sama!

Isu 'friendly fire' dlm kepimpinan parti - parti pembangkang tidak akan tamat sekiranya 1 konsesus yang jitu tidak dicapai oleh ketiga - tiga parti.

Jika di dalam BN ada Pengerusi (Presiden UMNO) dan Majlis Mesyuarat BN. Ada perlembagaan bersama. Sebarang masalah akan ditangani di dalam mesyuarat.

Tetapi Pas,PKR dan DAP..siapa ketuanya. Adakah 1 kerusi untuk tiga orang duduk sekaligus?

Boss YB ketua? Setujukah Pas dan PKR?

Macamanapun sistem yang dicipta, kuasa penentu hanyalah 1. Tidak boleh 2 atau 3! Siapa yang layak antara 3 parti tersebut untuk menjadi ketua?

Walaupun saya penyokong BN tapi saya berharap agar pembangkang juga mempunyai kekuatan untuk menjadi 'check & balance' yang efektif kepada kerajaan.

Tapi sekarang pembangkang hanya memainkan isu kelemahan, kebobrokan parti pemerintah tanpa ada idea yang kuat untuk menjadi alternatif kepada dasar sedia ada.

Cuba baca harakah dan suara keadilan. 9/10 ceritanya berkisarkan untuk memburukan UMNO dan BN.

Hentikanlah budaya memburuk-burukkan ini.. jadilah parti pembangkang yang efisien yang menawarkan indikator yang lebih baik kepada rakyat.

ardzulna said...

"Pada mulanya, saya tak berhajat sangat nak memberi ulasan terhadap Zul nordin ni. Tambah- tambah lagi sejak akhir- akhir ini, dia seakan-akan sudah dirasuk oleh hantu Brahim Ali. Terfikir juga buat apa dilayan orang macam ni, fikiran orang macam ni tak leh nak dipakai sangat. Orang macam ni dah tak ingat apa-apa dah... Yang dia tahu..

1. Aku akan jadi Mat Glamour ( dapat kluar TV 3 SUKU )
2. Aku saja yang betul /Pejuang tulin ...Tok Guru bukan Pejuang tapi Ore Politik
3. DAP Perkauman GERAKAN/ MCA/ MIC saudaraku
4. Akhir sekali UMNO lah pejuang Islam/ Bangsa ....Najib Tok Guru ku Rosmah Muslimah ku

Bagaimanpun terasa kesian juga dengan Zul Nordin ni. Saya masih ingat kesedihan dan kepiluan yang terpaksa ditanggung oleh Bro Zul Kulim ni masa DSAI dikatakan akan mengambil tempatnya Kulim Bandar Baru. Apapun nasib masih menyebelahinya untuk bergelar YB bila DSAI memilih Permatang Pauh.

Bermula dari situ saya lihat tindak tanduk Zul Nordin seperti orang yang frust.Zul Nordin mula nak tunjuk hero. Habis ulim ulama yang disanjunginya dulu di potong. Bagi beliau Ulama PAS ulama politik. Dia saja wira. Seterusnya timbul pula episod umno tarik balik patisyen pilihanraya KULIM .

Dalam Kepala Zul Nordin seolah- olah UMNO/bn tak lagi jahat. yang jahat PAS, UMNO dianggap sebagai pembela Melayu sebenar.

Zul Nordin ni lupa agaknya

1. Kenapa dalam isu Kalimah Allah Hakim yang di lantik untuk mengadilinya diberi kepada Hakim Cina ??? Bukan kepada hakim melayu ???kebetulan !!! kebetulan ke !!!

2. Sejak 3 ekor katak lompat di perak , Zul Nordin sentiasa dilihat cenderung menyokong mereka. Zul Nordin menganggap mereka keluar kerana benci kepada DAP. Zul Nordin lupa lagi...Kamu lupa ke bagaimana episod itu berlaku ??? Kamu lupa ke yang mereka dua ekor tu dituduh terima rasuah sex ??? Siapa tuduh ??? UMNO/BN....?Lepas mereka berpaling tadah kenapa senyap saja isu ni ???Tidak timbul masalah dengan DAP sebenarnya....

3. Zul kesian kamu ....Dah jadi cepat lupa....Lupakah kamu kejahatan BN/UMNO terhadap kerajaan Islam/Melayu Kelantan Dulu hingga Kini...Baik sangatkah Najib, Muhyidin , Mustapa mamat dengan mencuri hasil minyak kelantan tanpa memberi royalti kepada orang yang berhak



4. Lupakah kamu siapa yang tadbir Pulau Pinang sebelum ini. DAP baru 2 tahun lebih. Berpuluh tahun BN tadbir Pulau pinang banyak manakah tanah melayu sekarang ???Siapa yang beri tanah kepada tauke singapura di Johor....????

Akhirnya kamu ingat dengan kamu masuk UMNO Islam akan terbela ??? Siapa pengkhianat agama ??? Najib ketua kamu rosmah ketua muslimah kamu ...fikir-fikirkan

Mohd Kamal said...

Agaknya bila melayu PR (Pro DAP)baca komen aku ni mesti bengang. X kira korang parti apa tp agama mesti sama. Kot yang dh masuk kristian x tau la. YB ZN buat kerja dia, nak letak Islam di tempat sepatutnya. Korang tau x YAB Lim Guan Eng (& bapaknya) guna istilah khalifah untuk apa? Tipu korangla... Cuba pikir tengok, kalau dah tau pemerintahan Islam cara terbaik, knp x bagi org Islam perintah PP @ dia sendiri masuk Islam. DAP tu parti Cina yg berjuang untuk Cina je, sama dgn Gerakan & MCA. Jadi untuk imbanginya korang pikirla sendiri. Tu pun nabil nak ajar ke. Kutuk2 Be Endpun korang cari makan gak kt Msia... Marah agak2 & pasal agama jgn main agak2. Dah mati sok x ada parti2 dah...

tengkujoh said...

Perjuangan memerlukan keikhlasan, ketelusan and keimanam yg tinggi.Berjuanglah kerana Allah, sesungguhnya Allah itu Maha mengetahui...Tegakkan keadilan mengikut lunas2 islam n mengikut hukum2 Nya yg telah ditetapkan. Dalam perjuangan jgnlah kita palitkan keduniaan melebihi Akhiran. Bertindaklah kerna Allah, ape tindak tanduk kite mestilah berpaksikan hukum Allah. Bercakaplah kite dengan kebenaran jgnlah kite berpaling dari kebenaran. Yang Hak perlu dinyatakan yang Bathil perlu dinyatakan kerna Allah. Perjuangan itu suci jgn dipalitkan dgn lumpur duniawi

anakkulim said...
This comment has been removed by the author.
anakkulim said...

Buang masa jer...sesama Islam dia orang tak sokong ...mereka lebih agungkan khalifah bro mereka

kadok said...

Salam Y.B.

YB silap dalam mempraktikkan dalam kaedah berjemaah . Dengan memberi pisau kepada musuh untuk menikam kembali jemaah adalah satu kesilapan. setiap permasalahan ada penyelesaiannya tapi dengan menggunakan kaedah tertentu yang tidak menguntungkan musuh.

atau.....

memang Y.B. la musuh sebenar???
Allah maha mengetahui apa yang terstulis dan apa yang tersirat...

anakkulim said...

Kadok...
Jemaah khalifah bro GE tu ke...hehe

. said...

Saya sokong dengan YB.. harap YB dapat menegakkan kebenaran.. tidak perlu kita menegakkan kemungkaran semata-mata hendak menjaga sesama pakatan agama dan bangsa digadaikan.. musuh didalam selimut lar biasanya akan memusnahkanpakatan.. Hidup YB... salam..

looes74 said...

Zul,
Abang Zharain sudah cabut lari. Bila kau mau berambus dari PKR, jangan tunggulah. Engkau sudah memberi banyak sebab. Pakatan Rakyat tak akan menghalau DAP punya
Apa macam Zul. Nak tunggu offer dari Bik Mama. Hahahahaha....Jangan berlagak macam Iman. Orang2 percaya kan Zul memang bodoh & banggang. Ya, Anwar Ibrahim memang bodoh.....Semua pemimpin dia jumpa pun lari punya

Zul,
Nah Ini hadiah saya! Kenyataan Hisham Rais

http://tukartiub.blogspot.com/2010/02/pemecah-berita-tt-pecah-berita.html

panahpena said...

Salam YB dan sesiapa yang membaca komen saya ni...

Saya sokong penyatuan dalam Islam... tak kiralah Melayu Islam ka, Cina Islam ke India Islam ke Bumiputera Islam ke asalkan mereka ISLAM maka kita perlu bersatu dibawah ISLAM. UMNO, PKR, PAS dan sesiapa yang sewaktu dengannya mesti bersatu di bawah 1ISLAM. Setelah kita menjadi 1ISLAM maka berbagai agenda boleh dirancang. Selagi belum jadi 1ISLAM maka tak kan dapat korang menyaingi kaum terbuang dari negara mereka. JAngan lah sibuk nak bawa isu-isu tentang hudud ka, sebab kering air liur pun korang tak kan mampu menang. Semua ini ada yang menguasai... pecahkan kekuasaan mereka dengan bersatu di bawah 1ISLAM.
Korang baca tak ni? Ke? Habih boreh jo... Melayu ni cakap jer lebih tapi tindakan kecut teloq... berani!!!!? jom bersatu dahulu di bawah 1ISLAM kemudian baru cerita.... ADA BERANI KA????

YB ZUL... keluar lah dr PKR tu... siapkan diri untuk bina 1ISLAM. Saya boleh bawakan gerakan yang pasti agak keras sedikit. Mana tidaknya, kalau mengaku ISLAM mestilah ikut SUNNAH dan Al QURAN... siapa tak ikut, siap depa, aku perang habis-habisan. APA ADA BERANI KA????

Pendekar said...

salam YB zul

Apa yang boleh saya katakan disini, umat islam dimalaysia hanya akan menjadi kuat apabila semua umat islam dari UMNO, PAS DAN PKR bersatu ......dalam satu PARTI

Tapi sayang banyak yang percaya dengan tipu helah yang dimainkan oleh DAP .....

Macam tak percaya ... banyak cerdik pandai melayu telah berjaya di perbodohkan oleh mereka .....
hanya atas dasar prinsip perjuangan yang kononnya atas dasar kesamaratan ...tapi dari dalam ada satu perjuagan hitam yang cukup busuk agendanya ....

jangan biarkan dendam kesumat yang lama ..cari titik pertemuan untuk bersatu .....

Semua dengan alasan ....
KERAS KEPALA ...
NAK TUNJUK HERO ....
BIARLAH ANAK CUCU AKAN DATANG ..MENJADI PELARIAN DITANAH SENDIRI ....

....NANTI TERCATAT LAH DALAM SEJARAH PENGKIANAT BANGSA DAN AGAMA ...................

mr khamsani said...

Malaysia memerlukan pejuang Islam. Alhamdulillah.

Sham said...

salam Yb...

Dari ulasan2 Yb nampak jelas Yb telah jauh keluar dari PR.
Sekiranya Yb benar2 berani n bertanggungjawab, saya sarankan Yb letakkan jawatan sebai MP sebab kami pengundi di P.Kulim Bandar Baru tidak memilih yb sekiranya menyokong UMNO yg lebih laknat dari DAP.....

Hamzanee Kholedin said...

Apa yang DAP dah buat sampai semua orang meroyan, kalau DAP kalah Gerakan atau MCA akan bagi jawatan Ketua Menteri kat melayu ka?
PAS dengan Negara Islam, DAP dengan Middle Malaysian, ketetapan dah dibuat apa2 saja dasar dalam pakatan hendaklah mendapat consensus dari semua parti

Desa Saujana said...

Salam YB
teruskan pendirian YB yg konsisten, Islam dahulu, parti....kemudian.

apalah yg nak dirisaukan sangat ttg jawatankuasa disiplin berbanding dgn tanggungjawab YB nnt di hari akhirat.

Semoga Allah memberikan kekuatan kpd YB dalam memperjuangkan dan mempertahankan agama Allah ini.

harunn said...

Yb Zul , dengar kata Yb akan mengadap tuan besar pkr tak lama lagi , gunakan peluang yang ada untuk cuci kepala dia sikit , balun dia cukup2 , kasi tau sama dia masa dia susah dulu , sapa yag tolong dia , masa nak tubuhkan pkr dulu , sapa yang bekerja keras siang dan malam dulu kalau bukan Yb Zul

sekarang ni bila tegur sikit dah nak kena tendang , senang - senang saja kan , orang lain yang kena buang dengan bn , masuk pkr , goyang kaki , dapat jawatan besar lagi tu , yang ahli akar umbi masuk sejak dulu lagi , masuk angin keluar asap le

jamil said...

lepas sambutan tahun baru cina dijangka ada lagi 4 MP dan ADUN yang keluar dari PR, apakah YB termasuk dalam senarai tersebut.

mira0579 said...

salam YB..

awak cun kat sebelah kiri tu sapa ya YB?

jangan dok bawak dia bonceng motor plak tau...hehehehehe

ni nak habaq mai sikit..

kalau anwar minta tukar atau disqualify hakim...depa (gerombolan) kata kat anwar suka tangguh2

tapi bila gerombalan bermati matian nak tukar kes ke mahkamah tinggi (bermati matian dari mahkamah sesyen ke mahkamah tinggi), ok la pulak

semuanya gerombolan betul...pelik kan....hmmm..

cumidanciki said...

banyak kelas menengah melayu bila dah senang, lupa banyak org kampung yg masih susah - mintak kesamarataan. kita sensitif dan juga lembut hati bila bab agama - LGE cerdik dan kata dia nak ajdi jadi mcm Umar Abd Aziz (lembut ati org melayu). UMNO pon dah banyak silap (pemimpin2 lama kena pegi, NOW!!!) - org melayu betulkanlah silap tu dan bukannya batalkan polisi. PAS sepatutnya vokal tapi nampak gayanya mcm kena cucuk idung ngan DAP di Selangor dan Perak. Saya tahu kubur tu lain2 tapi kini tiba masanya utk ketepikan soal siapa alim sapa tak alim. selagi ada sifat spiritual dan mahu menyumbang utk agama, sudah. pengalaman di luar negeri mengajar saya yang umat islam di msia tak bershukur dan mengambil mudah rahmat tuhan ( e.g. senang nak bina masjid). retorik dan ideals akan kata 'tegakkan' islam dan islam akan memelihara semua tapi kalu melayu takde kuasa politik, kata akan cuma tinggal kata, retorik akan kekal retorik. apasal agaknya saudara sham kata umno tu lagi laknat dari DAP?

lofious said...

kalo betol2 Islam yg utama, knapa sejak awal tak sertai PAS?

aliff said...

Salam.

Syabas saudara Zul (YB), saya sebagai rakan Muslim amat berbesar hati dan kagum atas pegangan dan ikatan kuat saudara pada agama suci, Islam. Saya bukan penyokong mana2 kumpulan politik bahkan menganggap DEMOKRASI ini satu momokan Iblis, fitnah dajjal akhir zaman. Maaf atas prinsip saya itu akan tetapi saya tetap menghormati perinsip dan pegangan orang lain.

Jika berpegang kepada tali Allah, waimma mati sekali pun kerananya, tidak merugikan malah akan mendapat tempat yang baik disisi Allah SWT. Teruskan perjuangan sdr selagi diizinkanNya. Segala sesuatu dinilai dari NIAT.

Kita tidak wajar hidup diperhamba oleh kepentingan puak atau peribadi. Jangan sdr berputus asa jika terpaksa menghadapi kesulitan dalam perjuangan. Allah adalah sebaik-baik tempat pergantungan.

Tetapkan diri di atas landasan yang benar. Insyaallah, sdr akan mendapat hidayah dan rahmatNya.

Soal DAP, saya sememangnya curiga sejak peringkat awal penubuhannya lagi. Saya dapat rasakan sikap prejudis mereka kepada "Melayu". Saya amat kagum dengan sdr Anwar sejak menerajui ABIM lagi. Namun apabila dia bersekutu dan membela DAP (mungkin bertujuan politik) saya menjadi ragu terhadap wawasan Islam yang dibawanya dahulu. Apakah sdr Anwar telah berubah? Hanya Allah sahaja yang tahu.

Apa yang sdr tulis dalam artikel sdr ini, adalah benar, saya amat pasti DAP dipengaruhi oleh unsur komunisma dan kini dihantui oleh anggapan bahawa DAP adalah anak angkat kepada PAP (Sin) yang dasarnya amat membenci pribumi dan Islam. Mereka (PAP) amat bersetia dengan order baru (The Hidden Hand - Illuminati). Banyak keadaan kita boleh rujuk jika mahu melihat kelibat sebenar DAP, terutama sikap tegar membenci Islam. DAP hanya berpura-pura atas dasar politik supaya tidak menimbulkan kemarahan PKR dan PAS.

Saya amat bimbang orang Melayu akan terpedaya dengan permainan mereka dan yang paling saya takut ialah apabila ada campurtangan masonic (contohnya kes menggunakan nama Allah yang saudara perjuangkan). Saudara tentu lebih faham mengenainya.

Bukan saya bermaksud prejudis, cuma satu peringatan bahawa DAP sedang berusaha mendapat lebih pengaruh supaya PR akan memberi banyak keistimewaan kepada mereka. Sama seperti permainan MCA dalam BN.

PR berpeluang menang PRU13 nanti. Besar kemungkinannya jika orang Melayu tidak memihak kepada BN. Apa yang menakutkan saya ialah DAP mempunyai agendanya sendiri untuk merampas jawatan PM dari orang Melayu. Mereka tentu menafikannya malah berselindung disebalik senyum manis.

Sekiranya PR menang nanti, desakan DAP mengubah peta kawasan pilihanraya mengikut kepadatan penduduk (telah lama disuarakan), adakah PKR dan PAS akan menolaknya?

Bilangan kerusi yang akan diperolehi oleh DAP jauh lebih banyak dari PKR dan PAS, kerana kerusi di bandar-bandar besar akan bertambah berkali ganda. Siapakah yang lebih layak menjadi PM ketika itu? Itulah yang menghantui fikiran saya dan sebahagian orang Melayu sekarang, kecuali mereka yang jumud.

Walau apapun, saya amat menyanjung tinggi pengorbanan saudara menongkah arus atas dasar keimanan dan kasih sayang sesaama anak bangsa. Sekian, wassalam.

- aliff

faziz ar said...

mengatakan DAP kominis dan sebagainya adalah rentak yang dibawa oleh UMNO kerna dia telah gagal mendapat undi Cian maka dia membangkitkan perkauman melayu dengan hasrat melayu bersamanya...
sedang dakwaan DAP cina komunis tidak pernah dibuktikan....tiada fakta yang meterial hanya dibuai ilusi...apakah cina MCA lebih baik dari cina DAP? Apakah kefahaman islam sdr zul lebih faham dari nik aziz?

shahray said...

Nampaknya senada dengan MP bebas yang meng firedkan diri sendiri tu...

Bila pulak nak keluar PKR.. asyik menyusahkan jerr..

Allgreen said...

Siapakah sebenarnya si petualang?
Kepada siapakah perkataan 'petualang' itu ditujukan? Kalaulah kepada Anwar
memang zalim sungguh orang itu.

Siri-siri penipuan terhadap rakyat siapakah yang lakukannya kalau bukan umno,bn? Siapakah yang menafikan royalti minyak terhadap kelantan? kalau bukan BN?

Kepada YB Zul, saya nasihat (kalau boleh guna ungkapan nasihat) berbincanglah dulu dengan pemimpin pakatan terutamanya pemimpin Pas jangan segera mengeluarkan pendapat didalam blog.. kerana ia boleh memberikan Umno dan BN peluru tambahan untuk menyerang balik pakatan. atau kalau YB masih cintakan kepada keadlian seperti yang yb perjuangkan dulu diera reformasi... masuklah Pas... berbincanglah dengan Tok guru Haji Hadi, Tok Guru Nik Aziz, Tuan Guru Harun Din.. mereka mungkin boleh menolong.... ini yang akan YB lakukan jika Yb masih komited dengan perjuangan Islam ...
Sesungguhnya saya hormati keikhlasan YB Zul dulu sewaktu membela Anwar..

Siapakah petualang?

Allgreen

Kndhillon said...

Hello YB, sorry I can't comment in Malay as my Malay isnt that strong. I support you 100% YB. I believe that the DAP is getting too much and truly becoming arrogant in nature. Even as a non-Muslim I believe that what you have said about the Allah issue is very true. Also i agree with the interview you gave in malaysiakini that alot of criticisms of the opposition are not published at all. As far as I'm concerned you have my support and the support of most ppl. Should there be any who don't support you, it shows that they are narrow minded. God bless YB.

dulukini said...

Banyak yg YB list kat atas tetapi YB tidak menyiasat betul2 ape YB nyatakan diatas cuma amik cedok dari UTUSAN MELOYA yang dikuasai parti pemerintah maha rasuah.

For me nothing to be proud about you as YB.

YB kita perlu bekerja scara berpasukan dan apabila menyatakan begitu dan begini akan lebih memudahkan BN menggunakan isu tersebut untuk diputar belitkan oleh media yang dikuasai mereka.

Cuba ajak semua bermesyuarat dan berbincang dan jangan melalak dan melalut tak tentu pasal.

Blue said...

Semua ini terjadi selepas issue nama Allah di pandang ringan oleh PAS dan PKR, bertujuan untuk menjaga hati puak2 bukan Islam supaya mengundi mereka. Inilah dia Allah swt nak tunjuk kekuasaan nya.

Sinar untuk Melayu Islam said...

banyak geng UMNO sokong YB...maknanya apa...sendiri mau ingatlah. UMNO itu sarkis yang berlagak pejuang melayu tetapi pengkhianat melayu, berlagak perjuang Islam tetapi bini sendiri terdedah...so ini parti kesayangan YB kan...ayuh masuk la cepat.....

hafszach said...

Apakah UMNO benar2 memperjuangkan Islam dan melayu dalam negara kita...??

UMNO yang kononya menuduh DAP sebagai kaffir Harbi kerana DAP kononnya ingin merampas kekuasaan melayu di malaysia ni.. tetapi kalau difikirkan secara rasional siapa yg menyerahkan tanah singapura kepada kekuasaan org2 cina..
Pernah baca Memoir Lee Kwa Yew tentang pemisahan tersebut..??

UMNO kata DAP Kaffir Harbi kononnya menghina kuasa Raja2 Melayu..!!

Siapa yang menentang Raja2 Melayu, siapa yang mengaib serta membogelkan maruah raja2 melayu di khalayak umum serta menghapuskan kuasa Raja2 Melayu pada awal tahun 90an dahulu kalau bukan UMNO.. ini fakta sebenarnya jangan nak berdalih lagi..

UMNO tuduh DAP kaffir Harbi kononnya menolak islam di Malaysia...!!

Selama ni UMNO benar2 mendaulatkan hukum Allah ker baik dari segi kehidupan mahu pun bernegara..??

UMNO selalu mencanangkan kata2 Karpal Singh " Langkah Mayat Aku kalau ingin menegakkan Negara Islam Di Malaysia "

Maknanya sama tapi ayat pengucapannya sahaja yg berbeza..!!

Mari kita buat kajian yang lebih menyeluruh fakta yang sebenarnya dgn hati yang lebih terbuka dan secara jujur..

Diantara " Langkah Mayat aku sebelum negara islam ditubuhkan" dgn "Kita menjunjung Perlembagaan Negara "ciptaan yahudi yg dianuti oleh UMNO dan sama juga " Kalau dilaksanakan HUDUD maka ramai umat islam yg akan kudung tangan macam mana umat islam nak bersaing dgn bangsa asing" juga samanyer dgn "kalau HUDUD dilaksakan maka negara akan huru hara " dan adalah sama juga dgn " " kalau Dilaksakan hukuman rejam maka akan habis semua batu2 dijalan raya " demikian juga samanyerr dgn ucapan samy vello di dalam parliment " Itu Al-Quran boleh bikin jalan raya ka..?? " ucapan tersebut telah mendapat tepukan gemuruh dari ahli2 parliment UMNO BN.

Yang bezanya adalah... !!

yang mengucapkan " Langkah Mayat aku sebelum Negara islam di tubuhkan " adalah seorang benggali yang bukan beragama islam dan jahil tentang agama islam..

Tetapi yang mengungkapkan"Kita menjunjung Perlembagaan Negara "ciptaan yahudi itu adalah UMNO, juga ucapan " Kalau dilaksanakan HUDUD maka ramai umat islam yg akan kudung tangan macam mana umat islam nak bersaing dgn bangsa asing" ujar President UMNO, demikian juga dgn "kalau HUDUD dilaksakan maka negara akan huru hara " datangnya dari UMNO " kalau Dilaksakan hukuman rejam maka akan habis semua batu2 dijalan raya " juga datangnya dari UMNO, demikian juga dgn " Itu Al-Quran boleh bikin jalan raya ka..?? " datangnya dari samy vello rakan sebantal dgn UMNO

* Persoalannya di sini adakah UMNO itu bukan Islam dan sama2 jahilnya dgn Karpal Sigh dan Samy vello kerana makna yang diucapkan adalah sama diantara mereka semua iaitu Menolak Penubuhan Negara Islam.

UMNO sendiri dah tak percaya dgn keadilan serta kewibawaan makamah syariah sehinggakan kes kalimah Allah juga diserahkan bulat2 untuk dibicarakan oleh seorang hakim cina yg beragama kristian di makamah civil ( mendaulatkan undang Yahudi ) demi survival dan strategi politik yahudinya UMNO sanggup menghina kuasa makamah syariah..

Agama pun umno boleh jual kat org kafir kerr..

Jangan dok baca website UMNO jerr pas tu jadi bangang tengok RTM dgn TV3..

Ini semuanya Politik murahan UMNO bagi meraih sokongan org2 malayu agar kembali bersatu dibawah Parti yang berakidahkan semangat Assobiyah tersebut.. Sekarang ni rakyat dah celik dah tak macam Ahli serta penyokong2 UMNO yang buta hati mereka dulu kini dan selamanya.

Sejarah telah membuktikan bahawa, Semenjak kes 13 mei 1969 hingga perbalahan UMNO dgn presiden MCA sekitar tahun 80an juga kes memali di kedah hinggalah ke kampung medan, pijak kepala lembu dan kini kebakaran gereja semuanya mainan politik murahan UMNO..

Malang sungguh bila mana YB Zulkifli Nordin terparangkan dgn segala mainan UMNO ni..

asemal said...

Salam YB, minta komen.

"ADUN Sekinchan, Ng Sue Lim, sedang disiasat polis berkaitan dengan satu kemalangan di persimpangan lampu isyarat berhampiran Universiti Industri Selangor (Unisel) Seksyen 7, Shah Alam pada 12.30 pagi, 8 Februari 2010.

Menurut sumber, kemalangan yang berlaku pada tengah malam itu membabitkan seorang pelajar universiti tempatan. Pelajar Melayu tersebut dalam keadaan koma sekarang. Sehingga petang tadi belum ada laporan dibuat oleh pihak keluarga mangsa terbabit. Manakala Ng Sue Lim dikatakan telah membuat laporan dan menyalahkan pelajar terbabit.

Seorang saksi yang memberi maklumat menyatakan YB Ng Sue Lim mungkin berada dalam keadaan mabuk berikutan kesan bau arak yang cukup kuat ketika bercakap di tempat kejadian dan ketika membuat laporan polis.

Bagaimanapun terdapat tanda tanya mengapa Polis Seksyen 11, Shah Alam yang menerima laporan tidak mengarahkan wakil rakyat DAP itu menjalani ujian alkohol serta-merta."

Hamzanee Kholedin said...

Salam YB, umno takan terima PAS sbb rakannya dlm bn takan setuju, tujuan umno hanya nak duduk semeja kononnya berbincang, tujuannya nak pecah belahkan pembangkang, rakyat akan anggap PAS belot dan takan percaya sampai bila2. Umno tahu PAS akan minta nak buat negara islam dan atas dasar ini umno akan beri alasan perbincangan tak dapat diteruskan atas sbb permintaan PAS melanggar perlembagaan. Pd masa apa lg yg tinggal dngn PAS? Rakyat akan tolak, belajar dr TGNA, TGHH dll, jgn ingat dah pandai quote satu dua ayat quran kita dah tau segalanya. Kita tumbangkan BN dulu, bersihkan institusi polis, sprm, kehakiman. Lepas malaysia dah bersih kita serahkan kpd rakyat ideologi apa yg jd pilihan negara islam, middle malaysia, liberal, chauvinist etc

NurKasih said...

Assalamualaikum YB,
Saya mengikuti secara live wawancara YB di TV tempohari.
saya ada 1 komen dan satu cadangan kpd YB. Kalau boleh pakai cadangan ni ikut, kalau YB rasa tak sesuai jangan ikut.Saya bukanlah orang politik, hanyalah seorang ketua organisasi di peringkat kampung.Jadi pandangan ni pandangan orang kecik je..
Ok

Komen:

Dlm berorganisasi seperti organisasi politik yg penuh dengan pelbagai cabaran samada dari dalaman apatahlagi luaran (parti lawan) kita perlu bertindak dgn bijaksana dan penuh strategi kerana di luar sana masyarakat khususnya pengundi sering memerhatikan setiap langkah/perbuatan/perkataan kita. Sebarang pandangan yang melibatkan rakan-rakan seperti dalam PR adalah lebih wajar disuarakan oleh ketua masing-masing.
Dalam berorganisasi kita ada ketua.Semua organisasi ada ketua.Tak suka kita tolak ketua kita (kalau boleh).Organisasi politik senang nak tolak ketua berbanding organisasi tempat kerja, jabatan kerajaan dsbnya kerana ketua dipilih melalui undi ahli bukan melalui lantikan pihak top management.
Kalau semua ahli parti bagi pandangan sendiri dan tidak merujuk kepada ketua lebih baik PKR tak payah ada ketua umum. Ketua yang dipilih perlu dihormati dan tidak boleh diketepikan.Jika tidak rosaklah organisasi itu. Tak kiralah organisasi apa, parti politik , syarikat perniagaan, jabatan kerajaan, bank dll lazimnya kenyataan kepada umum seperti kepada media hanya disempurnakan oleh ketua.Melainkan ketua memberi restu kepada orang bawahannya membuat sebarang kenyataan.Dalam kes YB ni mungkin juga Ketua Umum PKR dah merestui atau mungkin tidak...YB lebih tahu jawapannya...

Cadangan:

Hasil penelitian saya sebagai orang kecik saya mohon mencadangkan agar YB memilih PAS sebagai wadah perjuangan.Pada pendapat saya Hujah-hujah dan pandangan YB lebih bersesuaian dengan dasar parti tersebut.
Semangat perjuangan kita mudah goyah jikan kita tidak berjuang di atas landasan yang sesuai. Ibarat sebuah kereta wira berjalan di atas landasan keretapi...apa akan jadi?...

Di akhir kalam syabas diucapkan kerana sekurang2nya YB telah berjaya mengajak ramai anggota masyarakat berfikir dan berhujah mengenai isu-isu yang YB utarakan.

Semoga YB dipanjangkan umur dan murah rezeki. Harap YB doakan agar saya juga begitu.

Wassalam

eirma fatima said...

Apa pun mereka nak kata...pemimpin nak marah ke...You still HERO di mata Allah...siapa nak sambung perjuangan Rasulullah s.a.w kalau bukan kita...ketika agama di nista...ketika akidah di cabar...bangkitlah wahai Islam !

harunn said...

Petualang ialah orang yang mengkhianati bangsa melayu , orang yang menghasut supaya membenci sesama sendiri , petualang ialah orang yang menghasut bangsa lain supaya menbenci bangsa melayu , petualang ialah orang yang membenarkan orang kapir menggunakan kalimah Allah

Itulah petualang negara yang sebenar

Pemuda Melayu Islam said...

Slm,YB,semoga dilindungi Allah hendaknya,syukur kehadrat Ilahi kiranya YB telah sedar akan permainan DAP ni,saya sarankan agar YB jika ingin kelauar dr PR agar tidak join UMNO tp YB bergerak sbg Bebas krn dari pengamatan saya jika YB bergerak scr Bebas adalah lebih senang utk YB meluahkan pendapat dan tidak terikat ngan mana2 parti atau kekangan yg memungkinkan YB gagal dlm memperjuangkan islam dan melayu.Saya adalah penykong UMNO tp saya tidak menyokong UMNO scr buta tuli krn saya tahu pemimpin UMNO bukan maksum dan terdedah kpd melakukan maksiat dan dosa tapi saya sayangkan agama dan bangsa saya,harap YB berjuang sebagaimana YB brahim Ali, vokal dan tidak takut sesiapa.

dinobersia said...

BILA NAK KUAR PKR.... KALU JANTEN KUARLA... NI LAH KAMI VOTE YB..

Ahmad said...

salam YB
dulu ada beberapa isu yg saya kutuk YB
kadang2kala YB terlalu fanatik sangat, ada buat benda yg tak betul
tetapi dlm isu DAP ni saya sokong 100%
apabila DAP Kedah keluar Pakatan Rakyat hanya pasal isu babi, sejak dari tulah saya dah tak sokong DAP dah
kalau org Melayu Islam dlm PR perjuangkan Melayu dihina dan dikutuk dikatakan ajen UMNO, tetapi apabila DAP mainkan isu babi dll, mereka dianggap hero

tgklah, sampai sekarang tak ada tindakan langsung diambil oleh Pakatan Rakyat terhadap DAP Kedah

cuma satu sahaja nasihat saya kepada YB, kalaupun keluar Pakatan Rakyat, jangan sesekali memperbodohkan diri berbaik2 dengan UMNO

UMNO dan DAP ni sama2 merosakkan Malaysia

Mahzan said...

Salam.

Keberanian Yb letak kan komen yg mengecam Yb adalah satu sikap dan tanda keteguhan hati Yb. tahniah. Walaupun saya ahli UMNO, terimalah salam hormat saya untuk tuan.

Untuk saudara saudara saya yg berbeza pandangan politik, jika rumah anda ada masaalah jgnlah lah salahkan kami di UMNO lak. Hentamlah Yb Zul awak ni puas puas tapi jgn lak libatkan parti kami. Kami pun tak nak saki baki org Anwar macam Yb zul ni. Mereka ni macam parasit yg akan hisap darah kat mana je mrk berada. Alhamdulillah di UMNO skrg ni dah hampir pupus generasi yg taksub pada DSAI. Sejarah akan melihat bagaimana PAS juga akan porak peranda dek golongan ini. Kita tunggu dan lihat lah nanti.

Ramlan said...

Dear YB,
When you wash dirty linen in public that's subversion. When done within the confines of the party that's criticism. Don't confuse your political opponents for your personal enemies.
Whilst your own party is under attack, you add on to the fire. Do you not know where your battlefield lies? Whom the entrenched evil is? Nothing in your comments are national issues, just your own unhappiness. Your outburst has been juvenile arrogance. You are not elected an MP to fight your own battles. Given the fact that PR is not properly organised, I give you the benefit of doubt. I expect better of you,.. some humility may be in order.

dato' said...

untuk makluman semua,kebanyakan komen ini adalah dari bloggers umNO yang memang diarah membantu YB Zul. Zul ni dah terhutang budi ngan umNO kerana tak jadi tuntut kerusi parlimen Kulim. Kalau umNO minta dulu mesti menang sebab ZUL memang tak layak bertanding sebab tak hantar laporang kewangan.
Kenapa umNo yang pastimenang tarik balik...sendiri pikir la...

harunn said...

Wahai Dato`

ko tak boleh kata camtu , tak semua orang yang kritik Yb Zul adalah orang umno , ko ni cetek pikiran betui la macam petualang juga la

ko ingat orang pkr dan pas tak kritik Yb Zul ke , yang kritik khalid samad pun ramai dari Pas

apa la ko ni

Ahmad said...

ada juga yg BODOH kata siapa yg sokong Zulkifli Nordin adalah UMNO, tapi dlm masa yg sama diaorg dok bersekongkol dengan DAP, walaupun terang2 ler DAP tu busuk

ingatlah, bukan semua org sokong Pakatan Rakyat dan tak semua org yg menentang Pakatan Rakyat tu sokong UMNO

inilah masalah Pakatan Rakyat, semua org menentang diaorg dikatakan UMNO
bila kalah, UMNO juga salah

Ahmad said...

kalau Zulkifli Nordin ni sokong UMNO lepas ni, dia pun akan dikutuk juga

Putrajaya said...

salam YB

teruskan perjuangan YB..
apa yang YB rasakan benar mengikut kata hati atau rasa hati yang benar...
moga2 ia merupakan rasa hati rasullullah juga..

aku yakin Anwar tidak akan pecat YB kerana kesalahan YB..

YB diperlukan oleh dsai untuk menaikan imej islam di mata umum.
wassalam

az said...

Malahan saya mengulangi seruan supaya PAS, PKR dan UMNO duduk semeja berbincang untuk mencari jalan penyelesaian kepada kemelut politik yang bukan sahaja tidak menguntungkan mana-mana pihak, malah merugikan umat dan negara. Tidak ada salahnya kita membuang yang keruh, mengambil yang jernih demi untuk kepentingan umat dan rakyat negara ini.

pandai hang cakap noo tak menguntungkan mana2 pihak, yg hang pi cakap kat tv amno macam2, dakwa itu ini atas persepsi hang seniri tu takpa, hang ni laaa... iskkkkkkk aku tak tau nak kata apa, gila glamour betoi, macam bagussss!

Pemuda Melayu Islam said...

Slm,kpd Dato! yg membuat komen bodoh,diharapkan mengkaji kembali komen anda tak semua yg menykong YB adalah UMNO,saya yg berada didlm UMNO pun x galakkan YB menyertai UMNO,YB!pedulikan mrk yg x inginkan perjuangan YB,tapi saya tuntut YB terus berjuang ngan cara n prinsip YB,HIDUP ISLAM!HIDUP MELAYU!

Mesra Sokmo said...

yb - yang buruk, masuk umno lagi baik, baiki dari dalam macam arwah anuar...hee3. selamat kau dgn ego kau, nampak kau seorg saja yg teror dlm islam....menyampah

sufi85 said...

terus kan perjuangan YB..pada saya YB seorang yg berani..dan terus terang saya katakan, Anwar Ibrahim telah jd pengecut skrg..hya semata-mata nak jd perdana menteri..

7seven said...

yb zulkifli dh jadi talibarut umno lak sekarang..adehh..tu le manusia..baru jadi ahli parlimen kulim tu..dah mule rase bagus

Gedung Akal said...

Perkauman. Guan Eng Perkauman Cina. Zulkifle Nordin perkauman Melayu...kah..kah..Melayu tetap asabiyah...Saya tak fikir Islam adalah sebegitu. Perkauman yang membataskan kepada etnik setempat.

hamdanahmad said...

ASM YB,

Siapa Melayu siapa Islam, yang nampak berkuasa DAP dan Kristian, Cina lebih nampak bersatu Melayu terburai berpecah belah. Siapa pemimpim Melayu, yang sebelah sini asyik membela bukan Melayu minta apa saja dapat, gereja terbakar sikit dapat RM 500 ribu, India mintak sikit terus bagi. Yang sebelah sana kalau Cina buat cepat-cepat cari ayat untuk mengizin dan mengiakannya. Kedua belah nampak gila kuasa dan gila pangkat. Anak bini dan kaum kerabat boleh naik dapat habuan, langgar hukum Allah dimaafkan kerana demokrasi. Kepada siapa kita orang Melayu/Islam nak harap. YB tunjuklah kepda kita lorong yang boleh kita ikut, BN dan PR sudah rosak teruk.

Irfan said...

InnaalillaahiwainnaailaihiRooji'un.