14 February 2010

YEAR OF THE TIGER!

Salam 2 all.

Saya mengambil kesempatan mengucapkan Selamat Tahun Baru Cina - Gong Xi Fa Cai bagi semau kaum Cina dimana sahaja berada. Semoga tahun harimau ini membawa lebih makna bagi kita semua.

Kebetulan pula saya lahir pada tahun Harimau. Dan kebetulan saya pernah bersekolah di King Edward Vll (KE Vll), yang lambangnya adalah harimau. Malahan bagi alumnus KE Vll, kami dikenali sebagai "The Tiger".
Saya perturunkan dibawah ini penyataan tentang tahun harimau ini. Bagi kita umat Islam, saya memperingatkan diri saya dan kita semua bahawa kita tidak boleh mempercayai dan menyakini apa yang disebut kerana kita meyakini kepada qada' dan qadar ALLAH swt. Semoga ALLAH memelihara keimanan kita.

Anyway, nee hau me & Gong Xi Fa Cai.

Adios amogos.

Grasias.

Zulkifli Bin Noordin
Ahad
29 Safar 1431
12 Februari 2010

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


TIGER 1926, 1938, 1950, 1962, 1974, 1986, 1998

"Born leader" is the key word for the Tigers. They are always in the lead and are most likely the ones to cry out "Let's Go"! Noble and Fearless, Tigers are respected for their courage, even from those working against them.

Tiger people are daring fighters, they are capable of standing up to the better end for what they think is right. Although they could be selfish from time to time in the little things, they are capable of great generosity. Tigers are unpredictable, always tense. and like to be in a hurry.
Tiger people are difficult to resist, for they are magnetic characters and their natural air of authority confers a certain prestige on them. They are tempestuous yet calm, warm-hearted yet fearsome, courageous in the face of danger yet yielding and soft in mysterious, unexpected places.

Tigers are very confident, perhaps too confident sometimes. Although they love adventures, and are addicted to excitement it is better not to challenge a Tiger's confidence. They likes being obeyed and not the other way around.

Because Tigers are urgent people and always in a hurry to get things done right, they usually choose to operate alone. Tigers like to work, they are hard-working and dynamic. If you assign a task to a Tiger, the job will be undertaken and accomplished with enthusiasm and efficiency. Tigers make money, but they are not directly interested in money. Still, the Tiger needs not worry about money: just when he fears the money is gone, more seems to show up.
Tigers are sensitive, emotional. They are capable of great love, but they become too intense about it. They are also territorial and possessive, if you are a friend of a Tiger, he wants you to take his side against the bad guys and because the Tiger is so adorable, you often do. As lovers, Tigers are passionate and romantic, but the real challenge for the Tiger is to grasp the true meaning of moderation.

The Tiger, the living symbol of strength and power, generally inspires fear and respect. Tigers' compelling dynamism, intense activity, independence and curiosity about others make them irresistible, persons of multiple charms; Tigers attract followers and admirers. The Tiger is courageous, active and self-assured, and makes an excellent leader and protector. However liberal-minded Tigers may be, they are passionate, rash, and resist the authority of others. Although they are selfish in the little things, they are capable of great generosity, even of altruism, in the larger. Tigers are men and women of action, thrust by destiny into the spotlight.
Tigers are fearless creatures in as much as they blind themselves to dangers and impetuously rush in where more cautious individuals would fear to tred. Outspoken in the face of injustice, their strong humanitarian instincts will not allow them to pass by if they see a wrong perpetrated upon another.
Tigers tend to renounce confining traditional roles, opting for a more unfettered life. With a wide ranging mind, they can adopt any number of careers. Their many experiences serve to enrich their life and add depth to their nature. Material benefits matter little to them.
Tigers have an inborn magnetic personality that attracts people to them like bees to honey. Warm-hearted, sociable and friendly, they are characterised by their frank, honest and open approach. Their immense kindness and generosity will always shine through except when crossed or backed into a corner, for then they can become vehement and ferocious.
Solitude is often the price Tigers pay for their position of authority, but they become accustomed to it. Better still, they draw on the experience, gaining new energies and great strength.

Occupying the 3rd position on the Chinese Zodiac, the symbolizes such character traits as bravery, competitiveness and unpredictability. Tigers love to be challenged and will accept any challenge if it means protecting a loved one or protecting their honor. They don’t worry about the outcome because they know they’ll always land on their feet. Don’t let their calm appearance fool you though; Tigers will pounce when they feel it’s necessary.

Magnetic, passionate and grand! When the Tiger does anything, it’s noticed! Indecisiveness and stubbornness can mar the sparkle of the Tiger personality. On the one hand generous, on the other hand a little mean, it’s sometimes hard to know where one stands with the Tiger. Flexible, honest and truly entertaining, one has a friend for life with a Tiger.
Being the Tiger’s own year, 2010 holds great promise for those born under this sign, with exciting developments happening for them both personally and professionally. Some Tigers may be feeling disappointed and disheartened after 2009 and it will be important to leave the past behind and concentrate on the future, which is looking so bright! Financially, everything improves this year for those born under this sign and money-making thoughts and ideas should be fully explored and investigated. With the fast pace of this year for all signs, the Tiger needs to take extra care in planning and thinking all projects through – no rushing headlong into schemes during 2010! Tigers looking for romance will possibly see a friendship suddenly develop into something more personal with exciting consequences. August, December and January will see a very active and entertaining social calendar, but all of 2010 will see fun activities for the Tiger. The Spring months, March to May, will bring encouraging and interesting job opportunities.

14 comments:

Zairol Azman Nayan said...

allahuakbar...........demi agama islam sedar lah wahai org2 melayu islam akan apa yg baik dan tidak...tegakkan kbenaran jatuhkan ke batilan demi agama islam...yb teruskan ushamu...kita ttg habisan sesiapa yg ingin memperkotak katikan agama islam,saudara2 mu sentiasa bersama2...

redho_elbadry said...

Niat YB bagus...tetapi satu persoalan "Adakah sebelum ini setiap masalah atau ketidakpuasan YB dibawa ke meja perbincangan(bersemuka /pohon penjelasan)kalau setakat laporan POLis,kenyataan akhbar atau blog itu memang salah satu daripada medium bersuara tapi saya rasa semestinya YB bersemuka dahulu dengan pihak berkenaan.Agar kita dapat kepastian yang jelas.Sedangkan YB adalah dari satu parti & pakatan yg sama.

PR ada saluran.YB pula seorang peguam.semestinya Yb arif dalam bidang ini.

Tidak salah untuk kita membuat teguran, nasihat,cadangan untuk kebaikan parti.Kerana YB adalah salah seorag yg berprinsip.Tetapi biarlah cadangan kita,nasihatkan kita kena pada tempatnya.

Sebelum YB membuat kenyataan media adakah YB bersemuka dengan mereka dahulu?contoh YB LIM Guang Eng,YB Khalis Samad atau yg berkaitan.

Kalau sebelum p/raya12,Anwar dlm penjara YB kita boleh berbincang,kongsi masalah kenapa bila sudah dpat tampuk memerintah,sudah jadi YB amalan ini dah tiada?

2.Boleh YB jelaskan dalam entri khas blog ini tentang tuduhan yang mengatakan YB jarang TURUN ke KAWASAN KULIM,Pejabat Khidmat Ahli Parlimen,terutamnya berkaitan perkhidmatan YB di KULIM.Saya rasakan ini hal utama yg perlu YB jawab& kiranya mereka memfitnah YB.Cadngan saya kemukakan Saman Fitnah.Jangan biarkan kita difitnah.Buat laporan Polis seperti Yb buat tempoh hari terdap YB Khalid.jangan biarkan seinci pun diri kita difitnah.Jangan kita asyik Hero di media tetapi bila di kawasan kita malas bertugas.Ingat sama orang di bawah kalau tiada mereka menyokong,korban jaga malam ,gantung poster sampai menang,tetapi bila menang kita buat "don't know" inilah masalah YB2 PR atau BN.Masa calon macam2 janji,bila menang rakyat dilupakan.Kira nak lobi sana lobi cini.Projek sana projek sini.Tolonglah YB suarakan masalah ini pula.Masalah para YB yang MALAS turun padang jumpang rakyat.Tak kira depa parti mana.Amanah kena jalan.Perkara ni dari dulu lagi.Bila menang lupa asal usul.Bila nak dekat p/raya,pimpinan pusat turun kawsan ka,baru dia nak sebuk,

Salam perjuangan untuk YB Zul.Tahniah jua atas keberanian YB.

(saya tidak pohon untuk YB siarkan komen ini)tetapi alangkah baiknya jika YB dapat berikan penjelasan dalam entri khas.Semuanya untuk kebaikan YB.

Mohd Kamal bin Hassan said...

melayu islam bukan islam melayu.itulah yang saya dapat katakan mengenai diri yb.maksudya yb melihat sesuatu isu itu dari konteks bangsa melayu dahulu,kemudian barulah islam.perarakan maulidurrasul merupakan adat/kebiasaan orang melayu sahaja.ISLAM sama sekali tidak mewajibkannya.pernahkah yb terjumpa ayat Quran atau hadis2 nabi yang SAHIH mewajibkan supaya umat islam berarak sempena mengingati kelahiran nabi s.a.w?
kesimpulannya:tak berdosa pun kalau kita tak berarak untuk mengigati hari keputeraan nabi s.a.w.sekiranya berhimpun mendengar ceramah pun sudah memadai.dan mana lebih penting untuk didahulukan-adat turun temurun atau agama?

Anak Perelih said...

YB... Perlis tak pernah buat perarakan pun orang tak pernah gaduh... Daripada diadakan perarakan... lebih baik buat sambutan dengan majlis majlis ilmu.... pahala dapat... ilmu dapat, tak berpanas... dan tak buat pekara bid'ah...

BTW dalam surat yang kononnya membatalkan perarakan tu... ianya adalah daripada pengerusi jawatan kuasa amsbutan... bukan dari LGE pun... maksudnya, keputusan utk membatalkan perarakan adalah (kalau benar) dari jawatankuasa sambutan... LGE hanya dapat surat c.c. sahaja... sekadar dimaklumkan...

rizal said...

salam yb en.zul yg berani kerana islam.moga keikhlasan sebenar di hati yb.mula2 nak sentuh sikit pasal perarakan maulidul rasul.rasanya msia je yg kecoh2 lebih pasal perarakan tu.negara2 arab tak dengar la pulak ada ke tak?yg tak smayang subuh & tak berjemaah berapa ramai sblum pi berarak tuh? islam suruh mcm tu ke?
ke 2- kenapa yb terlebih2 mcm yb sorg je hero islam?cara yb ni tak hikmah langsung.mula2 sya sgt respect kat yb,tp akhirnya sya nampak byk yg mengarut dgn cara yb nih..& akhirnya buat org bukan islam menyampah dgn islam je,sedangkan islam tak suruh terlebih emo mcm yb ni.apa salahnya bawak bermuzakarah dulu gn rakan seperjuangan.bukankah itu lebih baik dari menjadi gunting dlm lipatan.
moga kita semua di beri taufik oleh allah.jangan kita sangka kita berjuang islam tp aa niat lain.takut nanti kita dulu di lempar ke neraka.wasalam.adios.amigos dll.

S/U ISLAM said...

Assalamualaikum,

Sempena kedatangan sambutan Hari Maulidurasul ini, saya dengan rendah hati mengajak anda-anda yang di luar sana sama-sama mencintai masjid. Masjid adalah rumah Allah yang seharusnya di cintai dan di imarahkan. Mari Mengimarah Masjid (3M).

Facebook: I luv Masjid
Blog:htp://stiaushaislam.blogspot.com


yg benar,

S/U Islam.

Matt said...

Bangang punya PAS yang menyamakan pemerintahan LGE dengan pemerintahan Khalifah 'Umar Abdul Aziz. Jauh API dari Panggang...... kafir laknat nak disamakan dengan Khalifah 'Umar Abdul Aziz.
Pemimpin2 PAS adalah pemimpin retorik politik murahan yang kosong dan mengelirukan!

The Full Moon Revolution said...

“Ada beberapa negeri lain yang pernah membatalkan perarakan Maulidur Rasul sebelum ini, tetapi saya tiada maklumat yang tepat.

“Bagaimanapun di Kedah, saya sudah periksa dengan Majlis Agama Negeri Kedah, di mana saya dimaklumkan perarakan Maulidur Rasul pernah dibatalkan semasa kepimpinan Menteri Besar Datuk Seri Mahdzir Khalid.

“Mengapa perkara ini tidak ditimbulkan oleh Umno sebelum ini, mengapa perkara ini tidak dipersoalkan oleh Tun Abdullah Ahmad Badawi semasa menjadi perdana menteri,” - harakahdaily

The Full Moon Revolution said...

Ada beberapa negeri lain yang pernah membatalkan perarakan Maulidur Rasul sebelum ini
di Kedah, perarakan Maulidur Rasul pernah dibatalkan semasa kepimpinan Menteri Besar Datuk Seri Mahdzir Khalid.

Mengapa perkara ini tidak ditimbulkan oleh Umno sebelum ini, mengapa perkara ini tidak dipersoalkan oleh Tun Abdullah Ahmad Badawi semasa menjadi perdana menteri?

belantiboys said...

salam,apa sudah jadi dgn kamu ni YB (kononnya la)saya lihat dan tengok hari-hari dok menyalak macam anjing gila kenapa dgn kamu ni. Adakah kamu ni nak kejar glamour murahan. Kalau kamu nak tunjuk hero pun biarlah bertempat adakah kamu ni lebih alim lagi ilmu agama dari yusof qardawi atau lebih hebat lagi drp beliau.Menuduh kami melayu (penyokong pakatan) dgn label melayu dayuslah,pengecutlah kamu tu hebat sangatkaa.Terus terang saya katakan kamu ini sememangnya tidak layak menjadi MP baik MP BN ataupun MP PAKATAN kamu ini bagi saya layak jadi pengerusi NGO saja semuanya kamu nak hentam. Nak bantai pun jgnlah main sembrono saja. Kamu dah bagi senjata C4 kpd BN untuk letupkan PR. Kamu kena ingat dgn keberanian yg ada pada kami melayu bodoh inilah kami cuba buat perubahan tiba-tiba kamu yg bebal ni pulak cuba menghancurkan impian kami utk buat perubahan.Firaun2 kecil lah,menghina agamalah,nak tukar perlembagaanlah apa yang kamu merepek ni si bebal. Ya kamu memang berani tapi keberanian yg ada pada kamu ini keberanian yang membuta tuli, jadilah manusia yg berakal sikit jgn terlampau fanatik bab agama. Sedangkan islam itu cukup mudah bak kata nabi belajar agama belajar sikit2 tapi amalkan apa yg di ajar belajar banyak2 tapi tidak di amalkan lebih berdosa dari yg tak belajar.Maksud saya bawalah berbincang bukannya dok menyalak sana sini sedangkan si penyangak UMNO-BN dok menunggu bagaikan org gila babi peluru2 yg di curahkan drp kamu. Percayalah kalau kamu di singkirkan dari keadilan ataupun kamu sediri yg keluar dari keadilan lebih banyak fitnah2 yg kamu akan lemparkan dengan bertopengkan islamik kamu di campurkan pulak dgn keberanian kamu yg tidak bertempat itu(keberanian babi hutan yg ada pada kamu)kamu akan serang habisan dan percayalah akan ada melayu yg bebal macam kamu akan percaya kata2 kamu dgn bercakap kopiah atas kepala siapa yang tidak percaya betul tak, org yg percaya itu adalah org yg bodoh jugak seperti kamu. EHHH lebih baik kamu jadi NGO lah semua kamu boleh hentam dan pertahankanlah islam fanatik kamu itu.ISLAM YG NABI BAWA BUKAN SEPERTI ISLAM YG LOYER MACAM KAMU BAWA. Nak melentig tidak tentu pasal menyampah yg teramat sangat lihat muka kamu ini.Orang macam kamu lambat mati sebab banyak lagi ajenda perpecahan melayu mau pun islam yg akan kamu bawa. Tuhan akan meguji kamu, kamu tunggu dan lihatlah wahai si zol loyer. Minta maaf geramnya aku di pagi ini bila tengok lagi kenyataan kamu di muka depan berita harian pagi ni.Makin lama kamu dok menyalak makin ramai org membenci kamu hanya org2 umno saja yg sukakan kamu sebab kamu adalah senjata pemusnah bagi mereka lepas mereka menang hasil kerja kamu, kamu tengoklah nasib kamu mereka hanya akan meludah saja ke atas kamu. Mereka pun tidak suka dgn cara ganas kamu kalau disimpan hanya merosakkan parti sahaja dan kamu patut berkawan baik dgn katak berahim kelantan tu.Kamu dok berlakon dgn islamik kamu itu ibrahim dok berlakon dgn membela melayu.AMAGA YANG KAMI BELA.kamu kena faham.

HBazren said...

Kalau dah tahu percaya pada zodiac tu boleh jatuh akidah, buat apa siar.

Makan babi haram bagi orang Islam, tapi saya hidangkan jugak babi. Lebih kurang macam tu lah.

tengkujoh said...

hope yb dapat maklumat yg sebenarnye tentang sambutan maulidur rasul...untuk pengetahuan Yb sambutan dan perarakan maulidur rasul tetap diteruskan bukannye dibatalkan...hope Yb dptkan maklumat lanjut dr pihak penganjur dan bukannye maklumat dr Utusan melayu. Janganlah kite menyebar sesuatu dakyah dan fitnah yang bertujuan untuk menimbulkan salah faham, ketegangan dan kerosakan. Tindak tanduk Yb tidak ubah seperti mengadu domba, memporak peranda dan membinasakan. Inikah sikap seseorg yg mengaku memperjuangkan islam. Malu rasenye melayu yg mengaku memperjuangkan agama , bangsa dan negara dalam mase yg same bersekongkol dgn melayu yg membinasekan agama , bangsa n negara

ironseven said...

daripada buat perarakan maulud nabi lebih baik buat perarakan pi tarbiah org2 kat disco, kedai judi, yg dok beromen berzina, dok minum arak. yg tu lebih wajib dibuat daripada buat perarakan yang bid'ah tu. nabi tak suruh pon. nabi suruh syiarkan islam bukan buat perarakan harilahir dia.
nak mengaku pejuang islam la kunun...yg mana halal, haram, harus, makhruh, bid'ah pon masih kompius.....

Gerak Gempur said...

Salam Yb... kenapa ucap selamat pada kesesatan.. Yb juga cakap umat sekarang nak jg hubungan, kedudukan sampai sanggup jual agama dan aqidah.. zaman moden skrg masih wujud kejahilan tentang ketuhanan...