17 September 2013

TERORIS BERNAMA CHIN PENG

FILE PHOTO OF OSAMA BIN LADEN
Allahyarham Usamah Bin Ladin dibunuh kejam dengan satu tembakan tepat didahi dihadapan keluarga. Bukan sahaja jenazah Allahyarham tidak dibenarkan dibawa balik, tengok pun tidak dibenarkan. Malah jenazah Allahyarham dibuang ke laut yang dirahsiakan lokasinya dan semua gambar pembunuhannya dirahsiakan atas perintah Mahkamah Amerika.

Salam 2 all.

Apabila Allahyarham Usamah Bin Ladin dibunuh pada 02 Mei 2011, jenazah Allahyarham terus dibawa pergi dan dibuang ke laut. Allahyarham yang tidak bersenjata ditembak tepat dikepala dihadapan anak isterinya. Jenazah Allahyarham langsung tidak dibenarkan dilihat oleh ahli keluarga. Malah gambar-gambar serta rekod pembunuhan Allahyarham dihalang daripada disiarkan kepada awam oleh Mahkamah Agong Amerika Syarikat (sila baca naratif dibawah mengenai peristiwa pembunuhan Allahyarham Usamah Bin Ladin dan pembuangan jenazah Allahyarham di laut yang dirahsiakan lokasinya).

Apa tujuan saya menulis mukaddimah ini sebelum mengupas mengenai kematian Chin Peng?

Kerana ada suara-suara sumbang yang kononnya pejuang hak asasi kemanusiaan dan demokrasi ala-barat yang mengutuk Malaysia kerana enggan membenarkan mayat Chin Peng, kepala teroris dan pengganas komunis yang mati di Bangkok semalam. Beliau mati bukan ditembak, bukan kerana berperang, tetapi kerana penyakit diwaktu berumur 90 tahun.

Kata Perdana Menteri Dato' Sri Najib, Malaysia tidak akan membenarkan mayat Chin Peng dibawa balik dan dikebumikan di Malaysia. Malah abunya juga dilarang!

Saya ucapkan tahniah atas ketegasan Perdana Menteri! Malah saya ingin menambah, bukan sahaja mayat atau abu, sehelai bulu roma Chin Peng pun jangan dibenarkan dibawa balik dan ditanam di mana-mana bahagian di bumi Malaysia.

Jangan biarkan bumi negara ini dicemar dengan mayat atau mana-mana bahagian mayat Chin Peng ditanam didalamnya!

Chin Peng, atau nama betulnya Ong Boon Hua adalah seorang cauvinis anasir subversif komunis bersifat teroris. Nama Chin Peng sinonim dengan anasir subversif bersenjata komunis di Tanah Melayu untuk menumbangkan Kerajaan yang sah pilihan rakyat dan digantikan dengan kerajaan komunis.

Ringkasnya, tangan Chin Peng penuh berlumuran dengan darah rakyat Malaysia daripada pelbagai agama dan kaum. Melayu, Cina, India dan ramai lagi menjadi mangsa kekejaman gerombolan anasir subversif komunis pimpinan Chin Peng.

Allahyarham Tan Sri Abdul Rahman Hashim, Ketua Polis Negara dibunuh kejam pada 07 Jun 1974 dengan tembakan bertalu-talu disimpang Jalan Tun Perak (dahulu Jalan Mountbatten) berhampiran Bangunan Lee Yan Lian, Kuala Lumpur.

Datuk Khoo Chong Kong, Ketua Polis Perak dibunuh kejam pada 03 Jun 1976 juga dengan tembakan bertalu semasa berada dalam kenderaan rasmi polis di persimpangan lampu isyarat Anderson School Ipoh, Jalan Ashby berdekatan Fairpark. Kebetulan pada masa itu saya bersekolah di Anderson School.

Ribuan anggota keselamatan polis dan tentera yang cedera atau terkorban angkara gerombolan komunis pimpinan Chin Peng.

Pada masa komunis bermaharajalela mengangkat senjata membunuh rakyat dan anggota keselamatan sekitar tahuan 1970an saya tinggal di berek Pengkalan FRU 5, Sg. Senam, Ipoh, Perak.

Saya melihat sendiri kekejaman komunis ini bilamana beberapa anggota FRU 5 turut menjadi mangsa dalam satu serangan hendap di Simpang Pulai.

Saban hari saya akan melihat helikopter Nuri mendarat di kem tentera bersebelahan pengkalan FRU 5 membawa pulang anggota keselamatan yang terbunuh atau cedera setelah bertempur di perbatasan menentang komunis bersenjata ini.

Kematian Chin Peng walaupun menutup episod kekejaman beliau, namun lukanya tidak akan dilupakan oleh rakyat Malaysia yang cintakan keamanan.

Rakyat Malaysia tidak boleh memaafkan kekejaman beliau.

Walaupun pepatah ada menyebut "masa adalah pengubat duka", namun kekejaman gerombolan subversif komunis pimpinan Chin Peng ini adalah diluar batas kemanusiaan.

Sepanjang pengetahuan saya, Chin Peng tidak pernah memohon maaf kepada rakyat Malaysia dan mangsa kekejaman dan kezaliman beliau dan anasir subversif komunis pimpinan beliau.

Malah beliau siap menulis buku lagi konon mengkisahkan perjuangan beliau konon untuk memerdekakan negara ini.

Kita jangan terpedaya dengan mainan politik segelintir mereka yang kini mendakwa konon Chin Peng adalah pejuang kemerdekaan. Persoalannya mudah, mengapa beliau masih mengetuai gerombolan subversif komunis mengangkat senjata menentang negara walaupun setelah Malaysia merdeka?

Mengapa beliau masih enggan meletakkan senjata dan berdamai walaupun peluang terbuka setelah Rundingan Damai Baling 28-29 Disember 1955 di Sekolah Rendah Kebangsaan Tunku Putera, Baling?

Mengapa beliau tidak memilih untuk berdamai dan hidup di Malaysia setelah Perjanjian Damai Haadyai diantara Malaysia dan Parti Komunis Malaya pada 02 Dis 1989; bilamana semua anasir subversif komunis Tanah Melayu diberi peluang untuk balik hidup di Malaysia dengan aman damai sekiranya mereka berbuat sedemikian sebelum 02 Dis 1990. Chin Peng tidak mengambil peluang itu!

Malah, langsung tidak pernah ada gambaran kekesalan atau kesedihan atas kekejaman dan kezaliman yang beliau mahupun anasir subversif komunis pimpinan beliau lakukan selama ini kepada rakyat dan negara bertuah ini!

Sebab itu jangan kata mayat, sehelai bulu daripada tubuh Chin Peng pun tidak layak duduk mendiami bumi Malaysia ini!

Membenarkan mayat Chin Peng dibawa balik, ataupun abu nya sekalipun, adalah satu penghinaan kepada seluruh rakyat Malaysia.

Rakyat Malaysia tidak rela dan tidak redha mayat mendiang bersemadi dibumi bertuah ini!

Lagipun, tiada rekod menunjukkan Chin Peng pernah menjadi warganegara Malaysia.

Dan kalau pun benar beliau kelahiran Tanah Melayu, sikap dan tindakan beliau yang bukan sahaja mengetuai gerombolan anasir subversif komunis bersenjata cuba menghancurkan negara, malah melarikan diri ke negara China dan kemudiannya Thailand membuktikan beliau tidak layak ditanam di Malaysia!

Kepada Kerajaan Malaysia, kami rakyat Malaysia yang cintakan negara menuntut supaya Kerajaan jangan tunduk kepada tekanan dan lalakan kaum cauvinis, ekstremis dan pelampau demokrasi yang mahukan mayat Chin Peng ditanam di Malaysia, ataupun abunya dibawa balik ke Malaysia!.

Kami rakyat Malaysia tidak rela dan tidak redha bumi bertuah Malaysia ini dicemari dengan mayat atau abu atau sehelai bulu pun daripada pengganas subversif dan teroris komunis bernama Chin Peng ini.

Ringkasnya, mayat Chin Peng tidak wajar sama sekali dibawa balik untuk ditanam di bumi Malaysia ini samada dalam bentuk jasad, abu mahupun sehelai bulu sekalipun kerana:

1. tangannya penuh dengan darah anggota keselamatan dan rakyat Malaysia  yang dibunuh kejam oleh gerombolan subversif pimpinan Chin Peng;

2. ramai isteri yang menjadi janda, anak menjadi yatim piatu dan ibubapa kehilangan anak akibat pembunuhan oleh anasir subversif komunis pimpinan Chin Peng;

3. Chin Peng bukan warganegara Malaysia walaupun konon cerita beliau lahir di Sitiawan, Perak;

4. Chin Peng tidak menghormati kemerdekaan negara malah terus mengangkat senjata menentang negara ini dengan tujuan menggantikan pemerintahan yang sah pilihan rakyat dengan kerajaan komunis;

5. Chin Peng tidak mengambil peluang Perjanjian Damai Haadyai 02 Dis 1989 untuk balik hidup di Malaysia walaupun berpeluang berbuat sedemikian;

6. Chin Peng tidak pernah memohon maaf secara terbuka kepada rakyat Malaysia atas kekejaman anasir subversif komunis pimpinan beliau, malah tidak pernah menunjukkan kekesalan atas perbuatan itu;

7. Sebahagian besar hidup Chin Peng dihabiskan di negara China dan kemudiannya di Thailand.  Malaysia bukan, dan tidak pernah menjadi tempat bermastautin Chin Peng ini;

8.  Sedangkan jenazah Allahyarham Usamah Bin Ladin pun tidak dibenarkan dibawa balik ke negeri asalnya, sebaliknya dicampak ke laut yang dirahsiakan lokasinya sehingga kini.

Wallahua'lam dan wassalam.

Adios amigos, grasias senor.

Zulkifli Bin Noordin
Selasa
11 ZulQaedah 1434
17 Sep 2013

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
KISAH PEMBUNUHAN ALLAHYARHAM USAMAH BIN LADIN
Daripada www.wikipedia.org/wiki/Death_of_Osama_bin_Laden

Bin Laden killed

The U.S. national security team gathered in the White House Situation Room to monitor the progress of Operation Neptune Spear. See also: The Situation Room (photograph)

The SEALs encountered the residents in the compound's guest house, in the main building on the first floor where two adult males lived, and on the second and third floors where Bin Laden lived with his family. The second and third floors were the last section of the compound to be cleared.[84] There were reportedly "small knots of children ... on every level, including the balcony of bin Laden's room".[68]
Osama Bin Laden was killed in the raid, as were three other men and a woman: Bin Laden's adult son Khalid,[85][86] Bin Laden's courier (Abu Ahmed al-Kuwaiti), al-Kuwaiti's brother Abrar, and Abrar's wife Bushra.[53]
Al-Kuwaiti opened fire on the first team of SEALs with an AK-47 from behind the guesthouse door, and a firefight took place between him and the SEALs, in which al-Kuwaiti was killed.[3][87] His wife Mariam was allegedly shot and wounded in the right shoulder.[88][89] The courier's male relative Abrar was shot and killed by the SEALs' second team on the first floor of the main house. A woman near him, later identified as Abrar's wife Bushra, was also shot and killed. Bin Laden's young adult son rushed towards the SEALs on the staircase of the main house, and was shot and killed by the second team.[3][65][86][87][90] An unnamed U.S. senior defense official stated that only one of the five people killed was armed.[91] The interior of the house was pitch dark, because CIA operatives had cut the power to the neighborhood.[56]
The SEALs encountered bin Laden on the third floor of the main building.[65][92] Bin Laden was "wearing the local loose-fitting tunic and pants known as a kurta paijama", which were later found to have €500 and two phone numbers sewn into the fabric.[55][82][87]
Bin Laden peered over the third floor ledge at the Americans advancing up the stairs, and then retreated into his room as a SEAL fired a shot at him. The SEALs quickly followed him into his room. Inside the bedroom, Bin Laden lay on the floor with a head wound as two of bin Laden's wives stood in front of him, shielding him. One of them, Amal Ahmed Abdul Fatah, screamed at the SEALs in Arabic and motioned as if she were about to charge. One of the SEALs shot her in the leg, then grabbed both women and shoved them aside. A second SEAL entered the room and two SEALs shot Bin Laden in the chest with a H&K 416 using Navy M855 5.56 mm rounds.[56][93] The SEAL team leader radioed, "For God and country—Geronimo, Geronimo, Geronimo," and then, after being prompted by McRaven for confirmation, "Geronimo E.K.I.A." (enemy killed in action). Watching the operation in the White House Situation Room, President Obama said, "We got him."[3][53][56]
There were two weapons near Bin Laden in his room, including an AKSU rifle and a Russian-made Makarov pistol, but according to his wife Amal, he was shot before he could reach his AKSU.[94][95] According to the Associated Press, the guns were on a shelf next to the door and the SEALs did not see them until they were photographing the body.[47][68]
As the SEALs encountered women and children during the raid, they restrained them with plastic handcuffs or zip ties.[65] After the raid was over, U.S. forces moved the surviving residents outside[49] "for Pakistani forces to discover".[65] The injured Amal Ahmed Abdul Fatah continued to harangue the raiders in Arabic.[53] Bin Laden's 12-year-old daughter Safia was allegedly struck in her foot or ankle by a piece of flying debris.[3][96][97]
While Bin Laden's body was taken by U.S. forces, the bodies of the four others killed in the raid were left behind at the compound and later taken into Pakistani custody.[32][98]

Wrap-up

USS Carl Vinson conducting flight operations in the Persian Gulf (April 4, 2011).
The raid was intended to take 40 minutes. All told, the time between the team's entry in and exit from the compound was 38 minutes.[52] According to the Associated Press, the military offensive aspect of the raid was completed in the first 15 minutes.[68]
Time in the compound was spent killing defenders,[84] "moving carefully through the compound, room to room, floor to floor" securing the women and children, clearing "weapons stashes and barricades"[65] including a false door,[99] and searching the compound for information.[27] U.S. personnel recovered three AK-47s and two pistols, computer hard drives, documents, DVDs, thumb drives, and "electronic equipment" for later analysis.[52][100] The SEALs also discovered a large amount of opium stored in the house.[101]
Since the helicopter that had made the emergency landing was damaged and unable to fly the team out, it was destroyed to safeguard its classified equipment, including an apparent stealth capability.[76] The pilot smashed "the instrument panel, the radio, and the other classified fixtures inside the cockpit," and the SEALs "[packed] the helicopter with explosives and [blew] it up". Since the SEAL team was reduced to one operational helicopter, one of the two Chinooks held in reserve was dispatched to carry part of the team and bin Laden's body out of Pakistan.[34][53][55][102]
While the official Department of Defense narrative did not mention the airbases used in the operation,[103] later accounts indicated that the helicopters returned to Bagram Airfield.[68] The body of Osama bin Laden was flown from Bagram to the aircraft carrier Carl Vinson in a V-22 Osprey escorted by two U.S. Navy F/A-18 fighter jets.[104][105]
According to U.S. officials, Bin Laden was buried at sea because no country would accept his remains.[106] Before disposing of the body, the U.S. called the Saudi government, who approved of dumping the body in the ocean.[53] Muslim religious rites were performed aboard the Carl Vinson in the North Arabian Sea within 24 hours of Bin Laden's death. Preparations began at 10:10 am local time and at-sea burial was completed at 11 am. The body was washed, wrapped in a white sheet and placed in a weighted plastic bag. An officer read prepared religious remarks which were translated into Arabic by a native speaker. Afterward, Bin Laden's body was placed onto a flat board. The board was tilted upward on one side and the body slid off into the sea.[107][108]

No comments: