16 October 2013

KUFFAR PEMBELIT 64

Wahai Ahli Kitab! Janganlah kamu melampaui batas dalam agama mu, dan janganlah kamu mengatakan terhadap ALLAH kecuali yang benar. Sungguh, Al Masih 'Isa putra Maryam itu adalah utusan ALLAH dan (yang diciptakan dengan) kalimah Nya yang disampaikan Nya kepada Maryam, dan (dengan tiupan) roh dari Nya. Maka berimanlah kepada ALLAH dan Rasul Nya dan janganlah kamu mengatakan "(ALLAH itu) Tiga (triniti)". Berhentilah (dari berkata sedemikian). Itu lebih baik bagimu. Sesungguhnya ALLAH Tuhan Yang Maha Esa, Maha Suci dia dari (tohmahan) mempunyai anak. Milik Nya apa yang ada di langit, dan apa yang ada di bumi. Dan cukuplah ALLAH sebagai Pelindung (An-Nisaa' 4: 171)

Salam 2 all.

Benarkah dakwaan segelintir missionary dan peliwat democrazy bahawa keputusan Mahkamah Rayuan membenarkan rayuan Kerajaan dan melarang kristian daripada menggunapakai kalimah ALLAH bercanggah dengan Surah Ali-Imran: 64?

Nampak gaya segelintir yang telah diliwat otaknya sengaja tidak mahu dan tidak mengerti menghormati keputusan Mahkamah yang tidak menyebelahi mereka. Kalau keputusan Mahkamah memihak kepada mereka, maka mereka akan melolong betapa Mahkamah kini bebas dan pro-pembangkang. Tetapi jika tidak menyebelahi mereka, mereka akan melalak mengutuk Mahkamah sebagai barua dan agen UMNO dan BN!

Terbaru mereka mendakwa Mahkamah Rayuan yang membenarkan rayuan Kerajaan melarang kristian menggunapakai kalimah ALLAH telah menjadi balaci UMNO. Malah mereka mendakwa UMNO sekarang sudah menjadi 'Almighty UMNO' kerana mengatasi Al-Quran sedangkan kata mereka Al-Quran sendiri membenarkan kristian, seperti juga Islam, boleh menggunakan kalimah ALLAH.

Dan mereka merujuk kepada Surah Ali-Imran: 64 dengan memetik seperti berikut, 'Say (O Muhammad): (O people of the scriptures (Jews and Christians)! Come to a word that is just between us and you, that we worship none but ALLAH'. Didalam Bahasa Melayu disebut, 'Katakan (wahai Muhammad), 'wahai ahli kitab (Yahudi dan Kristian)! Marilah kita menuju ke satu kalimah (pegangan) yang sama antara kami dan kamu, bahwa kita tidak menyembah selain ALLAH!'.
Sebahagian ayat 64 Surah Ali-Imran

Memang sesiapa yang membaca petikan ayat seperti diatas akan terpengaruh; ya tak ya, ALLAH sendiri berfirman kalimah ALLAH boleh diguna oleh Islam, Yahudi dan Kristian; jadi mengapa mereka dilarang daripada menggunakannya?

Untuk menjawab soalan ini, saya merujuk selang tujuh ayat iaitu Ali-Imran: 71, dimana ALLAH menempelak golongan ahli kitab (Yahudi & Kristian) dengan firman Nya, 'O people of the scriptures (Jews & Christians)! Why do you mix truth with faslehood, and conceal the truth while you know?'. Dalam Bahasa Melayu ia bermaksud 'Wahai ahli kitab (Yahudi dan Kristian)! Mengapa kamu mencampuradukkan kebenaran dengan kebatilan, dan kamu menyembunyikan kebenaran?'
Surah Ali-Imran: 71

Putar belit dan berbohong, cuba untuk menyesatkan kita!

Dan itulah sebenarnya yang sedang dilakukan oleh segelintir diantara mereka, dengan memetik hanya sebahagian daripada ayat 64 Surah Ali-Imran, dan menyembunyikan sebahagian daripadanya.

Dan tujuannya jelas. Ini disebut sendiri oleh ALLAH dalam ayat 69, 'Some of the people of the scriptures (Jews & Christians) wish to lead you astray. But they shall not lead astray anyone except themselves, and they perceived not'. Bermaksud 'segolongan ahli kitab ingin menyesatkan kamu. Padahal sesungguhnya mereka tidak menyesatkan melainkan diri mereka sendiri, tetapi mereka tidak menyedari'.
Surah Ali-Imran: 69

Adalah jelas mereka cuba meliwat ayat Al-Quran dengan hanya membaca sekerat sahaja ayat 64 Ali-Imran, dan menutup sebahagian yang lain. Sedangkan kalau dibaca sepenuhnya, ayat 64 sebenarnya menempelak Yahudi dan Kristian. Dan jika dibaca sehingga ayat 80, sebenarnya ALLAH bukan sahaja mengutuk mereka, malah mendedahkan  pekung dan niat busuk mereka.

Di ayat 78, ALLAH mendedahkan, 'And verily, among them is a party who distort the Book with their toungues (as they read), so that you may think it is from the Book, but it is not from the Book, and they say, 'This is from ALLAH', but it is not from ALLAH, and they speak a lie against ALLAH while they know it' bermaksud 'Dan sungguh diantara mereka niscaya ada segolongan yang memutarbalikkan lidahnya membaca kitab, agar kamu menyangka yang mereka baca itu sebahagian daripada kitab, padahal itu bukan daripada kitab dan mereka berkata 'Itu dari ALLAH', padahal itu bukan dari ALLAH. Mereka mengatakan hal yang dusta terhadap ALLAH, padahal mereka mengetahui'.

Surah Ali-Imran: 78

Cubaan mereka adalah untuk berbohong dan memutarbelitkan ayat 64 dengan menyembunyikan sepenuhnya ayat itu konon untuk menunjukkan ALLAH menyatakan kalimah ALLAH boleh diguna oleh Islam dan Kristian! Betulkah? Mari kita perhatikan sepenuhnya ayat 64:

'Say (O Muhammad): 'O people of the Scripture (Jews and Christians)! Come to a word that is just between us and you, that we worship none but ALLAH (Alone), and that we associate no partners with Him, and that none of us shall take others as lords besides ALLAH'. Then if they (the Jews and Christians) turn away, say, 'Bear witness that we are Muslims'.

'Katakan (wahai Muhammad), 'wahai ahli kitab (Yahudi dan Kristian)! Marilah kita menuju ke satu kalimah (pegangan) yang sama antara kami dan kamu, bahwa kita tidak menyembah selain ALLAH, dan kita tidak mempersekutukan Nya dengan sesuatu pun, dan bahwa kita tidak menjadikan satu sama lain tuhan-tuhan selain ALLAH. Jika mereka berpaling maka katakanlah, :Persaksikanlah bahawa kami orang Muslim!'. 
Surah Ali-Imran: 64

Adalah jelas ayat 64 bukan sahaja tidak membenarkan mereka menggunakan kalimah ALLAH, malah menempelak mereka yang cuba menyengutukan kalimah ALLAH dengan seseorang atau sesuatu!

Dan itulah sebenarnya yang dilakukan oleh kristian zaman ini! Mereka menyengutukan Tuhan dengan seseorang dan sesuatu; mereka mendakwa ALLAH ada anak bernama Jesus, dan ada sekutu bernama Holy Spirit! Dan mereka cuba menamakannya dengan ALLAH The Father, ALLAH The Son & ALLAH The Holy Spirit; ALLAH Bapak, ALLAH Putra & ALLAH Ruh Suci!

Dan ALLAH memerintahkan Nabi Muhammad saw (dan kita umat Islam, supaya memperbetulkan amalan syirik dan kufur ini dengan mengajak mereka kembali menyembah ALLAH Hu-Ahad, ALLAH Yang Satu, dengan menyeru mereka bahawa;

'He is ALLAH, The One. He is ALLAH the Self-Sufficient Master, to whom all creatures need. He begets not, nor was he begotten. And there is none co-equal or comparable unto Him';

'Dia-lah ALLAH, Yang Maha Esa. ALLAH, Tuhan tempat meminta segala makhluk. Dia tidak beranak dan tidak pula diperanakkan. Dan tidak ada sesuatu yang sekufu setara dengan Nya'.

Surah Al-Ikhlas

Dan jika mereka, Yahudi dan Kristian, tidak mahu mengangkat syahadah pengakuan bahawa ALLAH itu Maha Esa, maka kita umat Islam disertu supaya berkata kepada mereka:

KAMI ADALAH MUSLIM. KAMI MENYEMBAH HANYA ALLAH MAHA ESA!

Dan kita diseru memberi amaran kepada kaum kristian:

'O people of the scripture (Jew and Christian)! Do not exceed the limits in your religion, nor say of ALLAH but the truth. The Messiah 'Isa (Jesus), son of Maryam (Mary), was (no more than) a Messenger of ALLAH and His word, ("Be!" - and he was) which he bestowed on Maryam (Mary) and a spirit (Ruh) created by Him. So believe in ALLAH and His Messengers. Say not: "(ALLAH is) Three (Trinity)!" Cease! (it is) better for you. For ALLAH is (the only) One Ilah (God), Glorified is He (Far Exalted is He) above having a son. To Him belongs all that is in the heavens and all that is in the earth. And ALLAH is All-Sufficient as a Disposer of affairs'.

'Wahai Ahli Kitab! Janganlah kamu melampaui batas dalam agama mu, dan janganlah kamu mengatakan terhadap ALLAH kecuali yang benar. Sungguh, Al Masih 'Isa putra Maryam itu adalah utusan ALLAH dan (yang diciptakan dengan) kalimah Nya yang disampaikan Nya kepada Maryam, dan (dengan tiupan) roh dari Nya. Maka berimanlah kepada ALLAH dan Rasul Nya dan janganlah kamu mengatakan "(ALLAH itu) Tiga (triniti)". Berhentilah (dari berkata sedemikian). Itu lebih baik bagimu. Sesungguhnya ALLAH Tuhan Yang Maha Esa, Maha Suci dia dari (tohmahan) mempunyai anak. Milik Nya apa yang ada di langit, dan apa yang ada di bumi. Dan cukuplah ALLAH sebagai Pelindung'.
 Surah An-Nisa' 4: 171

Dan jika mereka masih terus mahu mensyrikkan ALLAH, dan bersikap kufur, maka ALLAH berfirman:

'Say (O Muhammad) to these musyrikin dan kaafiruun: "O Al-Kaafiruun (disbelievers in ALLAH, in His Oneness, in His Angels, in His Books, in His Messengers, in the Day of Resurrection, and in Al-Qadr)! "I worship not that you worship, nor will you worship that which I worship; And I shall not worship that which you are worshipping, nor will you worship that which I worship. To you be your religion, and to me my religion (Islamic monotheism)';

'Katakan (wahai Muhammad), "Wahai orang-orang kafir (yang ingkar tidak percaya ALLAH, kepada keesaan ALLAH, kepada Malaikat Nya, kepada Kitab-Kitab Nya, kepada Rasul utusan Nya, kepada Hari Kebangkitan, kepada Qada' & Qadar)!. "Aku tidak menyembah apa yang kamu sembah, dan kamu bukan penyembah apa yang aku sembah. Aku tidak pernah menjadi penyembah apa yang kamu sembah, dan kamu tidak pernah pula menjadi penyembah apa yang aku sembah. Untuk mu agama mu, untukku agama ku'.

Surah Al-Kaafirun

Saya menyeru kepada semua umat Islam, tidak kira apa fahaman politik dan patar-belakang kita, berpeganglah kepada tali ALLAH, dan bersatu-padulah dibawah ukhwah Islamiyyah. Puak kafir, musyrikin dan munafiq sedang menyerang kita dari segala penjuru; dan segala arah. Ini telah disabdakan oleh Rasulullah saw kepada kita akan berlaku di akhir zaman, di zaman fitnah.

Kita sedang melalui zaman itu sekarang. Kita sedang mengharungi fitnah itu sekarang!

Janganlah kita menjadi seperti ahli kitab Yahudi dan Nasara, yang telah diberitahu melalui Rasul, Nabi dan utusan-utusan ALLAH melalui wahyu, kitab dan peringatan. Namun mereka menolak kebenaran itu bila ia datang; dan mereka menjadi kufur, syirik dan sesat!

Al-Quran ditangan kita, Hadis Nabi saw bersama kita; segala kitab peringatan ada di pundak kita. Mengapa kita meilih untuk menolaknya? Mengapa kita memilih untuk bersekongkol dengan kebatilan, kekufuran, kesyirikan dan kemunafikan?

Kembalilah ke jalan ALLAH! Kembalilah kepada Al-Quran.

Kepada kaum kafir, we know what you are up to! Don't think we Muslim are stupid fools, although you have succeeded in making a fool from some of us who are plainly stupid!

Please remember Al-Quran is not a comic book like Doraemon comic! Al-Quran is not a story book! Al-Quran is Al-Quran! There is strict discipline in reading it! Don't do to Al-Quran what you did to your own book! Please, we know what you know, we know what you may not know! For ALLAH is All-Knowing!

And we say to you:

Lakum dii nukum waliyadiin!

Wallahua'lam dan Wassalam.

Adios amigos, grasias senor.

Zulkifli Bin Noordin
Rabu
11 ZulHijjah 1434
15 Okt 2013

No comments: