16 February 2010

KENYATAAN AKHBAR

ZULKIFLI BIN NOORDIN
AHLI PARLIMEN KULIM BANDAR BHARU
KENYATAAN AKHBAR

Saya telah menerima surat tunjuk sebab daripada Lembaga Disiplin Parti Keadilan Rakyat (PKR) berkaitan tindakan saya membuat lapuran polis terhadap YB Khalid Samad mengenai isu kalimah ALLAH.

Saya ingin menegaskan bahawa saya bersedia untuk berhadapan dengan Lembaga Disiplin PKR untuk mempertahankan prinsip dan pegangan saya dalam isu kalimah ALLAH ini.

Bagaimanapun, notis tersebut menyatakan bahawa Lembaga Disiplin akan bersidang pada 18 Feb, dengan tarikh alternatif pada 23 Feb. Saya agak hairan mengapa mereka memilih tarikh-tarikh tersebut sedangkan PKR mengetahui bahawa saya akan berada di Korea dalam tempoh tersebut menghadiri program International Leadership Conference bersama beberapa Ahli Parlimen lain. Saya berharap ia tidak bertujuan untuk menghalang saya daripada menghadiri prosiding di hadapan Lembaga Disiplin tersebut.

Kedua, saya dituduh mengambil pendirian yang bercanggah dengan pendirian PKR. Saya tidak pasti apakah sebenarnya yang dimaksudkan dengan pendirian dan keputusan parti dalam isu kalimah ALLAH ini. Walaupun saya mengakui bahawa ada pihak daripada PKR telah membuat kenyataan bahawa golongan Kristian berhak menggunakan nama ALLAH sebagai Tuhan mereka kerana nama ALLAH bukan milik eksklusif umat Islam, juga kerana semua manusia menyembah tuhan yang sama. Kalau itu yang dimaksudkan sebagai pendirian dan keputusan parti, maka jelas ianya bercanggah dengan prinsip dan aqidah saya yang mempercayai ALLAH adalah Tuhan yang Maha Esa dan tiada siapa boleh menuntut hakmilik eksklusif nama ALLAH kerana nama itu adalah milik ALLAH sendiri. Saya mendesak pihak Lembaga Disiplin memperjelaskan pendirian dan keputusan parti yang saya didakwa tidak mematuhi untuk memudahkan saya membuat pendirian dan menyediakan pembelaan saya dalam prosiding disiplin tersebut (jika perlu).

Ketiga, saya merasa dukacita kerana notis tunjuk sebab hanya dikeluarkan terhadap saya, YB Dato’ Seri Zahrain dan YB Tan Tee Beng sedangkan YB Ketua Umum PKR dan YB Setiausaha Agong telah mengumumkan selain kami bertiga, YB Wee Choo Keong dan Datuk Zaid Ibrahim juga akan dihadapkan ke Lembaga Disiplin. Saya telah dimaklumkan oleh sumber dalaman yang sahih dari PKR menyatakan tiada notis tunjuk sebab dan prosiding disiplin akan diambil terhadap YB Wee Choo Keong dan Datuk Zaid Ibrahim, malahan kenyataan-kenyataan yang dibuat hanyalah retorik politik sahaja. Menurut maklumat tersebut, sebenarnya PKR tidak pernah berniat pun untuk mengenakan tindakan disiplin terhadap mereka kerana mereka adalah "kroni" bagi kepimpinan PKR. Sekiranya benar, saya percaya ini adalah satu helah politik yang sangat saya kesalkan dan membuktikan sikap "double-standard" yang jelas. Oleh itu, bagaimana saya boleh menghormati Lembaga Disiplin yang ditubuhkan kononnya untuk menyiasat saya sedangkan "kroni" mereka tidak dikenakan apa-apa tindakan? Oleh itu, saya mendesak supaya kepimpinan PKR untuk "walk the talk" dan mengambil prosiding disiplin yang sama terhadap kedua-dua kroni tersebut dan tidak bermain silap mata politik murahan.

Keempat, saya mempunyai keraguan yang serius terhadap kewibawaan dan kebebasan sebenar Lembaga Disiplin yang ditubuhkan untuk mengambil tindakan disiplin terhadap saya. Ini adalah kerana kenyataan yang dikeluarkan oleh Naib Presiden YB Azmin Ali, Pengarah Strategi YB Tian Chua dan Ahli Biro Politik/ MPT Datuk Zaid Ibrahim dan lain-lain pimpinan PKR jelas telah menghukum saya sebelum prosiding bermula pun bilamana mereka mendesak supaya saya dipecat. Tambahan Ketua Umum sendiri telah melabel saya sebagai pelampau. Jadi bagaimana Lembaga Disiplin yang duduk dibawah MPT boleh diharap berlaku adil dan saksama kepada saya; dalam keadaan kepimpinan parti yang akan membuat keputusan sudahpun menghukum saya dan bertindak menjadi penyiasat, pendakwa, hakim serta penghukum!? Atau apakah prosiding Lembaga Disiplin ini sekadar satu “drama politik” semata-mata untuk menunjukkan kononnya saya sudah diberi peluang membela diri sedangkan keputusannya sudah pun dipersiapkan!?

Walau bagaimana pun, saya tetap akan mempertahankan prinsip saya dan menegaskan bahawa saya bersedia berhadapan dengan Lembaga Disiplin untuk menyatakan pendirian dan membela diri saya pada bila-bila masa dan dimana jua tempat yang munasabah dan bersesuaian bagi semua pihak.

Saya tidak mahu ada Firaun-Firaun Kecil yang akan mengambil kesempatan untuk mendakwa kononnya saya takut berhadapan dengan Lembaga Disiplin. Saya bukan sahaja tidak takut, malahan bersedia dengan apa juga risiko yang bakal dihadapi demi mempertahankan aqidah dan keyakinan saya terhadap agama saya.
Oleh itu, saya mendesak supaya Lembaga Disiplin dapat memberikan tarikh dan tempat yang bersesuaian saperti yang telah saya cadangkan (iaitu 28 Feb atau 01-05 Mac 2010) dan memastikan pertuduhan terhadap saya jelas. Saya juga mendesak prosiding tersebut akan dikendalikan oleh mereka yang berwibawa dan mempunyai integriti. Saya juga menuntut supaya panel yang akan membicarakan saya adalah terdiri daripada mereka yang beragama Islam kerana isunya membabitkan kalimah ALLAH yang hanya boleh difahami oleh mereka yang beragama Islam.

Sekian terima kasih.

Wassalam

Yang benar

Zulkifli Bin Noordin
Selasa02 Rabi’ul Awal 1431
16 Feb 2010

148 comments:

harunn said...

Salam YB

Saya turut bersimpatai apa yang dihadapi oleh Yb kerana Yb mempertahankan kalimah Allah
Mungkin sekarang firaun-firaun malaun sedang ketawa gembira melihat Yb akan dihukum

Saya rasa lembaga disiplin parti tidak akan berpihak kepada Yb kerana seperti yang kita tahu yang big bos pkr sendiri telah mengatakan akan ambil tindakan ketas Yb , saya tak rasa yang big bos akan membela Yb untuk kali ini , lagipun dia telah ada peguambela yang baru
Oleh itu saya harap Yb tabah mengahadapi apa saja hukuman yang dijatuhkan

andaikata Yb diusir dari parti ini , kami penyokong Yb akan sentiasa dibelakang Yb

HjMisaiKontot :الدليل السياحي said...

Happy Birthday boss... Syabas atas sikap Istiqamah YB...

CgLyn said...

Lawan tetap lawan. Teruskan perjuangan. Kami menyokong perjuangan YB meskipun dianggap duri dalam daging. YB melakukan apa yang sepatutnya demi masa hadapan Melayu dan Islam di bumi tercinta ini. PKR menuju kehancuran sekiranya memecat orang spt YB yang berani bersuara menyanggah DAP.

czackPY said...

Bro jangan jadi peluru UBN. Ada juga tafsiran bro menyimpang dari islam. Lebih baik joint Sister In Islam

AloQStaQ said...

Semoga Allah akan membantu memudahkan segala urusan YB Zul.

Saya nampak YB Zul keseorangan dalam isu ini. Eloklah YB Zul mengambil satu keputusan yang tepat dalam perjuangan YB Zul menegakkan Syiar Islam di Bumi Allah yang fana ini.

Saya harap YB Zul dapat memilih wadah baru selain mengikut telunjuk Ketua Pembangkang yang kini semakin bercelaru ... Mungkin boleh memilih parti lain yang lebih "Islam" (tetapi masih di bawah telunjuk Ketua Pembangkang yang sama) atau boleh jadi seperti YB Ibrahim atau boleh jadi macam YB Zahrain atau boleh jadi YB Zul dalam acuan sendiri ...

Semuanya perlu dilakukan segera wahai YB Zul! Kami semua sekalian rakyat sedang menunggu tindakan lanjut anda dalam menentukan hala tuju politik dan masa depan anda ... Semoga Allah membantu YB Zul. Aminnnn! ...

AloQStaQ
16 FEB 2010
4:30Ptg

John said...

Salam YB,
Saya berharap YB tak keluar parti. Tunggulah sehingga PKR dapat kuasa dan menyimpang dari tujuan yang benar barulah YB keluar.

Bagi saya, YB kena pertahankan apa yang YB buat, kena berani lawan menegakkan kebenaran. Bagi saya siapa yang keluar parti, memang memalukan dan tidak ada pendirian. Takkan apabila dituduh memberi peluang kepada syarikat RM2 dah tak boleh nak lawan.

Lawan dengan hujah dan fakta. Buktikan orang Islam bukan berjuang separuh hati. Kalau orang dah tuduh kita, kemudian kita keluar parti ini seolah2 membuktikan tuduhan tersebut benar.

Ini juga mengundang persepsi bahawa YB gila duit sehingga sanggup mengalah tidak mempertahankan diri. YB jangan risau, apabila YB pertahankan diri Berita Hairan dan Utusan Melayau akan keluarkan statement, rakyat akan mengkaji dan berfikir yang mana benar dan tak benar.

Saya sangat2 berharap YB tak keluar parti, kerana jika menjadi calon bebas orang akan menganggap kita barua Umno-BN. Umno-BN sudah cukup mengkhianat kita selama lebih 50 tahun terutama sekali semasa zaman TDM. Kalau YB nak keluar juga, tunggulah selepas Umno-BN tumbang.

Hamzanee Kholedin said...

salam YB, kalau YB istiqamah dlm isu allah kenapa tak buat laporan polis terhadap Dr maza, TGNA dll depa pun buat kenyataan yg senada dgn YB khalid samad. Kenapa selektif dlm ambik tindakan. Kelantan tak akan adakan perarakan adakah TGNA anti islam, musang berbulu ayam? YB masih berada dan ingin terus berada dlm pakatan dgn niat memecah belahkan pakatan, kalau YB dipecat situasi berubah, umno tak leh buat isu sbb you r not pakatan rep anymore.

Aku,Pasbuih Dan Siamang said...

SAlam. Jgn buang masa rakyat lah YB oi..rakyat kulim dah muak tengok hang punya wayang.!!!

pis said...

john apa yang kau merepekkan ni john!

mohd.zayim said...

Assalamualaikum YB,

Teruskan perjuangan, bukan sedikit yang menyokong YB dalam perjuangan menegakkan Islam. Berani kerana benar, takut kerana salah

Muhammad Hafiz said...

YB oii...hang nie blah ja la dari PKR duk jadi LIDAH UMNO ja...

Jutawan said...

Elok lah YB keluar PKR skang....Kami penduduk Kulim ni dh meluat dengan hang...Jgn jadi barah dalam parti.. Nanti lama-lama dia akan jadi bernanah dan busuk...

BK said...

YB Zul mungkin ada pendirian peribadi, tetapi bila kita berada dalam kelompok PKR, bersuaralah seperti PKR. Soal pendapat peribadi lebih diutamakan mencerminkan sikap tidak menghormati rakyat yang memilih PKR bukannya kerana YB hebat sangat.

Dulu saya nampak kehebatan berhujah YB dan amat dikagumi, tetapi sekarang ni YB dianggap duri dalam daging. Kemanakah perjuangan sebenar untuk keadilan di Malaysia. Apakah matlamat kita untuk mengambilalih kuasa dari BN telah diketepikan? Kenapa agenda peribadi diutamakan? Kesemua perlakuan YB memberi gambaran ada tarikan lain pada masa ini, dan bukannya atas dasar perjuangan. MUNGKIN ada gula-gula daripada BN untuk YB bersuara songsang.

Rumusannya, YB bukan pilihan rakyat, dan kalau rasa tidak boleh jadi wakil, biarlah undur diri secara sukarela dan jangan sekali mengharapkan ganjaran sebagai wakil rakyat. Cara itu lebih berintegriri, dan nampaklah keIslaman yang dilaungkan.

rexuan said...

thank you god for giving us the select few like ur goodself YB..

Shaqbal said...

Salam Sdra,

Saya mengesyorkan sdra keluar PKR.. dan saya ingin lihat sdra bertanding next PRU atas tiket bebas..

Jangan anggap diri sebagai pahlawan islam jika isu kalimah Allah ni anda politik kan.

Adakah sdra lebih islam dari SS Yusuf Qaradawi?? lebih islam dari SS DR MAZA??

Sdra tak buat repot polis terhadap Dr MAZA?? selain tak bersama sdra dlm isu kalimah Allah, kini Dr MAZA suruh enakmen Islam berkenaan perkataan2 Islam dikaji semula!!

Sdra memalukan SMKE VII

Ex-TIGER
MAGNI NOMINIS UMBRA.

Shaqbal said...

Sdra, saya cabar sdra buat polis repot terhadap SS Dr MAZA, atas saranan SS Dr MAZA menyuruh enakmen Islam dikaji semula, sama seperti yang disarankan oleh YB Khalid. Jika tidak sdra memang berperangai MUNAFIK seperti kata Mohd Sayuti Omar dlm Blog nya!!!

MASUK UMNO segera agar Sdra boleh menjaga syiar Islam..bersama puak Gerombolan dari menjaga syariat islam!!!

Ex-TIGER
MAGNI NOMINIS UMBRA.

cucukerinci said...

YB ZUl, jika prinsip dah tak sama dgn PKR ....buat keputusan keluar PKR dan kosongkan kerusi parlimen Kulim /Bdr Baru....supaya ada prk di sana ..... ok... jgn cakap saja tapi tak serupa bikin....OK

sikatkerap said...

Salam..

Sama ada YB konsisten dgn prinsip sendiri atau PKR yg tidak lg konsisten dgn manifesto parti?

Sama ada YB disingkir, atau YB keluar parti?

Sama ada YB pegang prinsip dan tidak memihak mana2, atau YB condong ke BN (spt Behrang, CJering, Lunas) & Byn Baru?

Sama ada YB masih ingat wajah2 pengundi YB di KBB, atau YB akan kekal/ kosongkan kerusi parlimen slps tindakan diambil oleh parti atau YB sendiri...

cucukerinci said...

YB ZUl,
Teman sokong 100% cadangan drp ex tiger ....sebagai pejuang Islam kita tak boleh terlalu banyak cakap sebab bila terlalu banyak cakap maka akan berlaku banyak yg salah.....harap YB Zul buat repot polis terhadap MAZA spt yg disarankan oleh saudara ex tiger....repot jgn tak repot ya!!!

alongtempeyek said...

lebih nudah mengembalikan UMNO ke jalan yang tanpa rasuah, masalah UMNO rasuah jer, UMNO sebagai parti politik tak sesat, tak der yang sesat akidah dalam UMNO, tapi YB tengoklah dalam PKR dan PAS, semua hendak dilacurkan demi habuan politik, ALLAH pun sanggup dijual

Hamzanee Kholedin said...

salam YB, hang bleh dok kalut nak pikiaq pi korea, hang dah sabotage parti yg angkat hang jd mp, la ni demand tukaq tarikh plak. Lepaih tu kata org nak jatuhkan hang. Hang buat ble org buat tak ble, hang ni mmg loklaq, hang klu berani buat sesi bertemu rakyat kulim tgk, Ka hang nak pi makan angin kat korea.

faziz ar said...

saudara adalah liability dalam PR.
sepatutnya saudara ditendang terus.. kemunafikan saudara kian terserlah melalui songkok belang saudara. Saudara dayus dalam perjuangan membuat perubahan mengantikan amalan politik samseng yang diamalkan oleh UMNOBN sejak lebih 50 tahun berkuasa... UMNOBN adalah pembuli ibarat 'Uncle Sam'. Saya tidak nampak langsung mereka mahu mengangkat martabat islam. Lihat bini PM...Lihat isteri DSAI, Tok Guru, Hj Hadi...dan saya lebih khuatir akan tycoon yang ada dalam MCA dari pejuang kebenaran yang berada dalam DAP.
maaf saudara...kemunafikan kian terserlah...

faziz ar said...

saudara boleh mencipta istilah-istilah seperti firaun kecil, komunis, ciuvenis dan sebagainya terhadap pejuang perubahan..
inilah budaya samseng politik UMNOBN, mereka boleh menggunakan apa sahaja alat rakyat, boleh kata apa saja tanpa takut...padahal sebenarnya mereka sedang dalam mengelepar ibarat cacing kepanasan..Perubahan tetap akan berlaku bagi menghapuskan budaya politk samseng ini dari terus mencengkam rakyat..

zul said...

YB Zul anda adalah wakil rakyat yg cukup hebat. Anda mempunyai ciri2 Wali Allah!!!berani dan tegas serta sanggup mati demi agama Allah.Karisma anda dicembutui oleh kawan dan lawan. Sesungguhnya anda adalah pemimpin terbaik akhir zaman YB Zul. Anda adalah penyelamat ummah YB Zul!!!Takbir!!

Botez said...

Salam YB

Saya tetap menyokong YB demi perjuangan agama kita.Sy begitu kesal sekali kenapa dikalangan org melayu dari PKR dan ulama2 PAS yg berserban lebai sanggup menjatuhkan YB demi kepentingan kuasa politik mereka..PKR & PAS org melayu sanggup melacurkan diri demi rakan baikknya yg beragama kristian...sanggup tgk agama sendiri dipermain2kan..x der otak ker org islam PAS & PKR...nak salahkan org jer...Melayu islam bergaduh sesama sendiri..bangsa lain gelak..hahahahahaha..yg taksug PAS&PKR korang x rasa hinake bila agama kita dipermainkan...bodohnye melayu PAS&PKR...

syaril said...

Salam YB,

kalau YB rasa YB lebih bagus perjuangkan isu2 islam sendirian kenapa YB perlu masuk PKR dan bertanding atas tiket PKR dahulu? YB ni jugak tak berpendirian konsisten sebab mustahil YB tak tau PKR takda agenda khusus berkaitan islam berbanding PAS. Saya rasa mesti ada something wrong dengan kepala YB ni. Kalau YB betul nak perjuangkan islam kenapa tak masuk PAS sejak dulu? dan kenapa sejak kebelakangan ni asyik menghentam PR sedangkan YB sendiri tau BN sejak dulu tak berusaha untuk menegakkan hukum islam di negara ini? tak pulak YB menghentam umno atau BN dalam konteks ni.

Ramai org hairan dengan perangai YB ni. Cuba YB berfikiran sebagai seorang yg terpelajar dan berakal daripada melatah tak tentu pasal dengan beremosi

Zairol Azman Nayan said...

yb pada pemikiran org yg taksub dan kolot seperti firaun kecil dan juga firaun yg besar sekali serta pengikut2 firaun jahanam tu tak kan dpt terima apa jua alasan yg di berikan oleh yb walaupun yb memperjuangkan kebenaran untuk menengelamkan kebatilan,ini kerana dorang dah da ilang ingatan(gila/sewel),pada korang yg taksub dan gila tu cuba mengucap,jgn la agama korang ketepikan hnya dek kerana kemarahan kepada parti lain....yb teruskan usaha mu...

MINDAMUDA said...

harap lu dapat kosongkan kerusi parlimen KBB.Wa dan orang-orang KBB dah muak dgn perangai lu.Jangan bagi wa dan org-orang KBB pi usik sama itu aziz kadiaq.Nanti rahsia lu bocoq oooo...

Kndhillon said...

YB, we support you all the way. When u face the disciplinary board I hope that they will not sack u. If they do, they will be going against their democratic principles. I believe if you get sacked YB, PKR will lose the support of the people. Many of us support you YB, go all out all the way!

May God protect you on the way.

harunn said...

Salam Yb

Wah .... ramai penyokong fanataik yang hentam Yb Zul ye , depa ni lupa kot sapa yang bermati-matian membela big bos dulu , kalau bukan sebab YB Zul belum tentu big bos lepas lagi hampa tau
la ni bila tegur sikit dah kena halau , ini macam ka , kacang lupakan kulit betui la hampa semua ni

melepas hanjing tersepit

harunn said...

ramai betui firaun2 malaun menyalak sebab Yb bela kalimah Allah , tapi bila puak kapir harbi cuba menjatuhkan Islam , depa diam membisu pula

mulutmelayu said...

Jangan keluar parti PKR secara sukarela, nanti tertalaq 3 si isteri sebagaimana dalam perjanjian sumpah bai'ah ADUN dan MP PAS tu.

cia said...

as'kum...Hallo....ana kesian kat hang sbb layan sgt parti2 ni sbb lu sekolah je tinggi tp hang tak guna akal utk ke syurga yg Allah janjikan.....

Bungaraya said...

Kalau susah sangat tinggalkan PKR. YB tubuhkan parti baru. Apasal nak gaduh-gaduh. Saya telah ikut tulisan YB sejak YB ke NY. Walau apapun issu yang rumit, kembali sajalah kepada Allah dan Rasul...tentu ada penyelesaian. Ini jaminan Allah. YB tak percaya...
Saya cadangkan YB keluar saja dari PKR ikut langkah YB dari Penang tu. Habis cerita.

horizon said...

syabas yb zul...hari2 baca paper ada coverage psl yb zul...buka tv berita yb zul...glamer la skrg...nt kalo dh jadi menteri ke jgn lupakan segala prinsip dan perjuangan yb...

Rahimi said...

Semoga perjuangan YB mendapat rahmat dan perlindungan daripada Allah SWT drp golongan mushrikin. Katalah yg benar walaupun pedih. Golongan musyrikin sentiasa akan menentang Islam dlm pelbagai rupa dan pakatan.

kembara putih said...

Ramainya penyokong UMNO memberi komen di sini, dah jadi blog UMNO la pula.

Bila la kemunafikan ini akan berakhir. Ayuh YB, letak jawatan saja. Jika ketua parti kamu sendiri pun kamu tak hormat, atas alasan apa lagi kamu nak bertenggek di kerusi yang dimenangi PKR ni.

Bukan semua orang boleh jadi ahli politik, dan bukan semua orang boleh menjadi pemimpin kecil yang mempunyai ketua.

Soundheart said...

Salam YB,

Hukuman dijatuhkan sebelum proses "KEADILAN" dijalankan.
Menerima hukuman tak semestinya berani, tapi orang yang betul-betul berani adalah mengakui pada diri sendiri yang kita tersalah pilih jalan.
Kita ni cuma manusia biasa, mungkin dulu kita tak tahu sekarang kita dah tahu. Life has to carry on and learn from our mistakes.

Joe said...

Zul,

If u are a so called fighter for Islam, remember what Prophet Muhammad said abt ppl of other religion and of diff color or "RACE", respect them. Yet you can say that Malay Muslim's do not need others to rule the country. U are a really "great MUSLIM". What do you think Prophet Muhammad would have said to you ???????? Btw, fyi there are non-malay muslims here in M'sia. U are no diff from Ibrahim Ali. He is a great Muslim as well.

Soundheart said...

Salam YB,

Hukuman telah dijatuhkan sebelum proses "KEADILAN" dijalankan.

Menghadapi hukuman bukan bererti seorang pahlawan, tapi orang yang betul-betul berani adalah orang mengakui pada dirinya sendiri yang dia telah tersalah memilih jalan, dan seterusnya memilih untuk memperbaikinya

Whatever the circumstances may be,life has to carry on and learn from our mistakes.

Always seek for 'Surah 1 Verse 6'. Insyallah.

Cicit Lebai Hj. Ibrahim, Panji Alam said...

Salam YB,

Dari apa yg YB tuliskan sudah jelas lagi terang bahawa kepimpinan PKR sudah tidak memerlukan YB lagi. Ana rasa hati kecil YB sendiri merasakan perkara yg sama. Cuma depa tu kononnya nak jadikan kes YB ni formal dgn melalui Lembaga Disiplin parti bagi pemecatan YB. Ana juga yakin, perjuangan menegakkan Islam tidak begitu popular di pihak PKR. Nasihat Ana, baik YB jadi Bebas sahaja dan dengan itu YB boleh terus menyokong apa usul yg terbaik sahaja di Parlimen. Ana nampak lebih banyak YB posting mengenai kes ini, Ana bimbang lebih ramai pula orang akan rasa menyampah dengan YB. So, baik YB jangan nampak macam melayan arus PKR dan bertegas dengan beristikarah kepada Allah agar ditunjukkan jalan yg terbaik buat YB. Wallahu'alam.

PenangLani said...

YB Zul,

Pedulikanlah dengan DSAI, komen kita dalam blog dia pun dia delete.

Piiirah mampuih macam ni konon nak reformasi, suruh kita julang dia saja.

Singah rata dunia Islam, akhidah kat negara ni dia buat-buat bodoh.

Satu penang tau DAP ni anti-melayu @ Islam, PKR kat penang dok jilat LGE lagi.

PAS Penang yang tetiba masuk macam bodoh sombong pon nak pi pegang DAP punya jugak.

50 tahun Gerakan buat rosak kat Penang, dalam 2 tahun DAP bagi pelingkop teruih.

pai_ilham al-adwa' said...

Daripada Ibnu Mas`ud r.a. Nabi SAW bersabda : (maksudnya)
“Sesungguhnya engkau berada pada satu zaman yg didapati ramai fuqaha`nya (orangorang
yg faham alQuran) dan sedikit pula qara`nya (orang-orang yg pandai membaca
alQuran) tetapi hudud (larangan-larangannya) tetap dipeliharanya sedangkan hurufnya
tidak pula sangat diwajibkannya. Sedikit orang meminta, ramai yg memberi. Mereka
memanjangkan solat dan memendekkan khutbah. Mereka memulakan saja amal-amal
mereka sebelum percakapan mereka. Dan akan datang satu zaman kepada manusia yg
didapati sedikit sekali fuqaha`nya, banyak pula qara`nya , dipelihara benar hurufnya
tetapi disia-siakan hududnya. Ramai orang yg meminta, sedikit yg memberi. Mereka
memanjangkan khutbah, memendekkan solat. Mereka mula menuruti kemahuankemahuan
mereka sebelum melakukan amal-amal mereka.”
Hadith ini dlm kitab al-Muwatta` dan Imam Shatabi menerangkannya dlm al-Muwafaqat
(Sumber : Hadith 40 di bawah huraian hadith ke 2)
Pengajaran Hadith : Di zaman sahabat dan kemudiannya adalah zaman yg cukup
terpelihara kehormatan isi alQuran kerana fiqh(pegertian) alQuran dan fahamnya serta
memelihara hudud/larangannya dan mengutamakan hukumnya daripada menjadikan
bacaan yg kosong semata-mata. Pengajaran alQuran mempengaruhi jiwa, kasih sayang
hingga sedikit org yg meminta tetapi ramai yg memberi. Mereka di zaman itu
memanjangkan solat kerana solat adalah munajat dan hubungan dengan Allah yg perlu
dipanjangkan masa dlm mengerjakannya. Sedangkan khutbah mereka diringkaskan
kerana khutbah adalah percakapan gerak lidah semata-mata yg habis begitu sahaja.
Mereka mengutamakan amal dan memulakannya sebelum menyampaikannya.
Zaman tersebut telah berlalu. Kini ramai org yg pandai membaca alQuran tetapi
bacaannya tidak sampai ke hati. Ramai yg menghafaz alQuran tetapi disia-siakan
hududnya, hukumnya, nasihat dan pelajarannya. Kerana itu alQuran tidak dpt menginsafi
mereka hingga ramai org yg meminta tetapi sedikit org yg memberi di antara mereka.
Mereka memanjangkan khutbah(ceramah, tazkirah,etc) kerana khutbah tidak
menyusahkan mereka. Mereka memendekkan solat kerana solat menggelisahkan jiwa
mereka dengan urusan dunia disebabkan tidak ada hubungan langsung dengan Allah.
Akhirnya mereka suka bercakap mengikut kemahuan mereka sendiri sebelum mereka
melakukan amal yg sepatutnya mereka mulai.

assalamualaikum YB...(sejahtera atas kamu..)

'pegang teguh pada tali ALLAH..jgn kamu berpecah belah'..

first statement saya sokong YB tp nampak gaya YB jd antara sebab muslim pecah belah...

Bakar said...

Sy pun setuju pendapat ex tiger.Pihak lain yg akan gembira kalau YB buat mcm ini.

Ramai yg tak sokong dgn cara sdr.

looes74 said...

It's proven that hypocrisy is the greatest sins. It found on people who pretend to be Iman but acted otherwise......

Since Zul has read the bible, how Jesus has condemned the Pharises......Following every letter of the law but don't really know God's heart

Worst thing......These blind guides leading the blinds causing them to sin.

Sicnerely, not really sure if Zul have any fear of God

May God has mercy on Zul's soul?

Shaqbal said...

Sedutan dari kata2 sdra "Saya menghormati Datuk Nik Aziz, tapi semasa PAS menyertai BN, tak ada seorangpun daripada PAS yang keluar daripada PAS.

"Tok Guru (Nik Abdul Aziz) elok tengok sejarah beliau semula, Tok Guru tak letak jawatanpun... itupun pengkhianatan juga,"

Sdra mengatakan TGNA lupa sejarah??

Bagi saya kini sdra lah Firaun Besar kerana terus menampakkan keceluparan sdra selepas merasakan diri sdra begitu hebat kerana mendapat liputan meluas dari media massa pro-UMNO kerana tindak-tanduk sdra yang membelasahkan DAP, PKR, PAS dan Pakatan Rakyat amnya.

Sdra tidak menyedari bahawa sewaktu PAS menyertai BN adalah keputusan yang dibuat secara berjemaah dan bukan dilakukan secara individu.

Pada waktu itu PAS di bawah kepimpinan Datuk Mohd Asri Hj Muda telah membuat keputusan menyertai BN selepas tragedi berdarah 13 Mei 1969, yang mana usia sdra sbg Firaun Besar baru 7 tahun yang masih tidak tahu apa-apa bab politik.

Oleh kerana pada waktu itu, keputusan Muktamar Khas PAS di Dewan Bahasa Dan Pustaka melulusan usul penyertaan PAS dalam kerajaan campuran PAS-PERIKATAN.

Justeru itu tidak ada apa yang disifatkan sebagai "pengkhianatan" seperti yang dituduh sdra itu terhadap TGNA. Kalau ada sebutkan pengkhianatan apa? Pengkhianatan yang bagaimana? Pengkhianatan terhadap siapa?

Sikap TGNA pada waktu itu mengikut keputusan jemaah. Bukan sendiri-sendiri seperti yang dilakukan oleh sdra yang biadab ini.

Dan PAS menerima pengajaran besar daripada pengalaman berada di dalam BN. PAS tidak mungkin mengulangi sejarah pahitnya seperti seseorang yang tidak mungkin jatuh ke lubang biawak dua kali.

Memang sdra jenis Firaun Besar yang tak boleh ditegur!!!

Memalukan SMKE VII

Ex-TIGER
MAGNI NOMINIS UMBRA!!

fulisiakantora said...

Teruskan perjuangan Y.B dlm wadah mempertahankan prinsip tuan demi memastikan AGAMA, BANGSA & TANAHAIR kita dari 'DITERAJANG' oleh komunis2 bacul yg bertopengkan parti politik ini. Semoga ALLAH (tuhan umat ISLAM) melindungi tuan dari musuh2Nya & melimpahkan kurniaNya keatas perjuangan tuan dalam meletakkan yg HAK ditempat yg HAK & melenyapkan yg BATIL ditempat yg hina lagi jijik disisiNya.

Sosialis Hijau said...

Gua kenal orang macam lu bro... Kalau lu baca memoir Abdullah CD... lu akan tau bahawa bukan semua orang lu boleh tipu. Aziz fadzir orang kampung gua dan orang kampung lu... Dia sudah cerita apa yang telah lu biat deal dengan dia bro...

cucukerinci said...

Aku sokong hujah shaqbal yg mantap kerana ada fakta....bukan cakap merapu macam YB Zul....

Ahmad Putra said...

Assalamualaikum

Satu pandangan ikhlas, keluar saja lah saudara dari PKR. Kalo saudara orang berprinsip sebenar, keluar parti dan masuklah parti pilihan saudara, UMNO pun xpe.

Tapi jangan merosakkan parti dengan satu demi satu kenyataan sdara. Kesian parti yang bertungkus lumus membina kepercayaan, sudara tuntuhkan dalam skelip mata sahaja.

Keluar lah saudara, saudara pn skrg dah friendly kan dengan Utusan, BH, RTM, TV3, tunggu apa lagi.

Wassalam

MF said...

sudahlah ko Zul Nordin. jgnlah ko nak berlagak dgn akidah ko yg ntah apa2 tu. dari ko nak permainkan isu nama Allah tu, ada baiknya ko amik tau pasal kes murtad, pembuangan bayi, seks bebas.

terus terang je la yg ko ni dibayar utk huru harakan PR. kan senang!!!

Neo Jebat said...

Salam bro,

Walau apapun yang berlaku, saya amat tertarik dengan tindakan bro.
Walaupun kulit bro PR n PKR tetapi alhamdulillah, daging dan isi masih lagi memartabatkan keLUHURan perlembagaan (yang sememangnya dibentuk oleh bapa-bapa kemerdekaan dan raja-raja Melayu yang sudi menurunkan kuasa kepada rakyat-rakyat dan warganegara-warganegara).
Tahniah diucapkan, semoga perjuangan mempertahankan Perkara 3, 32/38, 152 dan 153 perlembagaan persekutuan insya Allah dirahmati Illahi. Amin.

me said...

YB..
Pandangan peribadi perlulah diasingkan..gunakanlah saluran yang betul.. dah x ada musyawarah ke ? Ewah.
Jgn dok suka giler glamer..
Ini suka tembak sana sini kasi kat media..depa dok suka la berita mcm nie .. ada pekdah ka ?
BN dok ketawa berguling2 pasal YB..
Kalau YB dah x suka keluar jer PKR .
Lepas tu YB nak press conference tiap2 hari pun x apa ...

thisiswhoiam said...

Asmkm YB,
Dulu semasa kawan2 bangsa lain sy kata org Melayu ni x bijak berpolitik sy marah. Diaorg kata melayu ni senang je nak dipecah belahkan & x bersatu hati...sy marah, diaorg kata lg melayu ni senang diperbodohkan pun sy marah. Diaorg kata bangsa depa sgt bijak walaupun berlainan parti perjuangan terhadap bangsa tetap no 1...Betul rupanya cakap depa, lepas sy baca komen2 org yg mengutuk YB baru sy faham...memang orang kita x pandai berpolitik. Parti no 1, bangsa no 2, agama xdak nombor...last kot..Kesian orang kita nooo...

lombokrawit said...

Salam YB,

YB Zul, please look at the bigger picture... ISLAM bukan milik mutlak MELAYU... W/pun kita tewas dlm memperjuangkan hal kalimah ni, yg penting hati kita tidak redho... I know you are against BN all this while... Jgn dek keran isu ini, PR dilihat gagal bersatu untuk the bigger picture - to topple the BN!

datuksiron said...

Syabas YB Zul, berpeganglah pada tali Allah. Apa yg benar tetap benar walaupun terpaksa menahan sakit. Perjuangan untuk menegakkan syiar Islam memang sukar sekarang. Seluruh dunia merancang untuk menjatuhkan Islam termasuk di Malaysia. Apa yg YAB LGE lakukan adalah perancangn rapi dari semua sudut,utk melenyapkan bukan saja Islam di Malaysia tetapi juga org Melayu. Org Islam Melayu seperti saudara harus terus berperanan utk mempertahankan semua ini, baik Islam dan juga Melayu. UMNO tidak bolh diharapkan sgt. Lebih teruk lagi sebilangan besar pemimpin dalam PAS dan PKR. Kami rakyat biasa sgt mengharapkan pemimpin saperti saudara utk memperjuangkan dan mempertahankan kesucian Islam dan juga org Melayu. Tiada org Melayu di Malaysia maka tiadalah Islam lagi. SELAMAT BERJUANG SAUDARAKU!

magn said...

harunn adalah pencacai cybertroopers dumbno yg di bayar paling tinggi oleh tun faisal,sila makmlum,kerjanya adalah untuk kucar kacirkan blog pro paktan,sekali sekali dia kana gunakan nama samran yg lain spt azhar,malik,anon dll.sila ambil maklum,.

di blog zul ni, dia akan seolah-olah veri islamic,di blog perpaduang dia akan menyokong perpadauang dan batu api,sila ambil perhatin.

Soundheart said...

Salam YB,

Reminds me of an old fairy tale:-
"Mirror mirror on the wall who is the fairest of them all. If it says otherwise just blame the mirror."
Unfortunately, you had to be the mirror.
No matter how severe criticism you had to face from those who are once 'with you', just stick to what your inner self believe if only you are being truthful to yourself.

opisboi said...

tulah bro! baik lu masuk umno join kita org, bolih kita tingkatkan syiar islam, lu pun bolih glamer masuk tv ari2 jadi macam minah semanis kurma ...hehehehe....lagi cepat lu masuk amno lagi cepat lu femes..via my blueberry...hehehe..

opisboi said...

welkem to my klub umno......hehehehe

HBazren said...

Saya rasa sebahagian dari kita yang memperjuangkan Islam telah terkena tipu daya syaitan yang sangat halus. Syaitan memperdaya kita supaya membuat sesuatu yang nampak seperti mempertahankan Islam, tetapi menghancurkan Islam. Syaitan memperdaya kita supaya bertindak mengikut hawa nafsu kita sendiri dalam mempertahankan Islam. Syaitan memperdaya kita supaya bertindak, bercakap dan berfikir mengikut acuan syaitan walaupun dalam perkara mempertahankan agama, bangsa dan negara. YB Zul, anda mungkin terkena bisikan syaitan ini.

demokrasiyangmati said...

Pandangan:Tahniah YB Zul,jgn endah langsung tgn2 gtal yg mahu kamu kluar PKR.trserah kpd YB Zul ntk mmbuat prnilaian brhubung situasi dlman prti mutakhir ini.troskn prjuangan aspirasi mmprjuangkn HAK2 istimewa islam dan melayu.kita skrg sdg d asak brtubi2 oleh mereka.jika prlu kluar YB,truskn krana jika PKR sndri mula mraskan kehadiran YB sbgai LIABILITI kpd prti.Saya mendoakn smua dlm keadaan baik utk YB sekeluarga.sekian...
adios amoigos..huu,kta2 yb sy curik.

Andalusia said...

Salam YB,

Harap YB jangan dok layan sangat komen-komen yang dok mengutuk YB & menggelar YB macam-macam. Komen depa pun banyak yang hampeh .. x boleh pakai & x dak isi. Depa cuma pandai mengutuk & melalak ajer.

Biaq pi la kat depa nak ckp apa. Fikiran depa dah tertutup .. mungkin sebab dok asyik baca blog pro PR kot.

Harap apa yang terjadi ni telah membuka mata YB tentang sikap sebenar orang-orang di sekeliling YB. Harap YB tegas & tak takut untuk pertahankan pendirian. Berani kerana benar .. !

m.yusof_75 said...

Salam YB ,

Walau dr segi ideologi politik kita berbeza,tapi saya amat mengagumi ketegasan YB apabila isu2berkaitan agama islam dijadikan bahan main oleh golongan kafir laknat, saya juga amat hairan dgn golongan yg seagama dari parti PKR sendiri tidak sependapat dgn YB sedangkan saya walaupun berbeza fahaman politik tapi masih mampu bersetuju dengan tindakan YB.

Teruskan usaha murni YB dalam mempertahankan maruah Agama Islam itu sendiri dan saya yakin ramai lagi saudara seagama tidak kira ideologi politik yg dipegang yg masih berada dibelakang YB.

Syabas
Salam
M.Y

Local Fighter said...

Salam YB Kulim Bndr Baharu,

Banyak betul komen daripada orang yang tak boleh menerima pendapat yang bertentangan dengan pendapat mereka..

YB dihentam kanan dan kiri. Kini tersempit antara prinsip dan akar perjuangan..

Biarlah penyokong2 DAP melalak membela parti kesayangan mereka tersebut.

Anak melayu dilanggar ADUN DAP mabuk pun mereka bela. Biarkan.. biarkan..

Premis berniaga milik melayu dirobohkan pun mereka bela cakap DAP. Biarkan..

Mulut Nik Aziz keluar fatwa politik walhal perarakan Maulidur Rasul dibuat berpuluh-puluh tahun. Kali ni Khalifah LGE kata batal, terus sokong!! Biarkan...

Orang yang masih tak nampak 'hidden agenda' Middle Malaysia kelak pasti akan menyesal bila diri dia diheret keluar dari rumah dengan keadaan hina dina.. Biarkan....

Shaqbal said...

sdra,

kalau PKR mahu pecat sdra, kenapa mereka masih hantar sdra mewakili PKR ke Korea?? kalau sdra mahu menegakkan dasar sdra, kenapa pergi, adakah sebab senang berbincang di luar negara utk mengkhianati parti.

Sdra seorg pejuang islam yg munafik.. wahai firaun besar...

Ex-Tiger
MAGNI NOMINIS UMBRA!!

logopkr said...

YB Zul teruskan perjuangan

hanya orang yang letakkan politik didepan sahaja yang mengganggap bahawa isu kalimah Allah yang Yb perjuangkan sebagai soal peribadi

kalau soal peribadi tentu tak ada orang nak sokong

kepada juak2 PR, tak payah dok nak suruh YB Zul buat repot MAZA sebab MAZA dah kena dakwa dah

satu lagi, hampa dok ingat undi puak2 kapiaq tu saja sampai tak kira dosa pahala, nanti di padang mahsyar hampa pi la minta undi kat puak2 tu untuk masuk syurga

Ahmad Fadhli said...

YB, Harap YB keluar PKR dan lepaskan semua jawatan dalam PKR termasuk kosongkan kerusi parlimen Kulim /Bdr Baru. sepatutnya sekiranya YB mempunyai percanggahan pendapat atau pandangan dengan barisan tertinggi parti atau PR, YB sepatutnya menyalurkan melalui saluran dalaman parti dan bukannya melalui media UMNO yang sememangnya menantikan isu isu sebegini. Pihak UMNO bersorak dan bertepuk tangan diatas krisis yang dimulakan oleh YB untuk menjahanamkan PR yang baru dibentuk, Pergilah YB bersama perjuangan UMNO dan keluarkanlah suara lantang YB nanti dalam UMNO dan sama2 kita lihat sama ada suara YB didengari atau tidak dalam media mahupun pihak tertinggi parti UMNO.

TarafAGONG said...

SAUDARA ZUL, SAYA CADANGKAN SAUDARA KELUAR AJE DARI PARTI PKR DAN KALAU BOLEH MASUK UMNO...SEMUA RAKYAT NAK TENGOK SAUDARA MENYALAK TAK BILA DAH KELUAR DARI PKR ATAU SUARA SAUDARA TAK DILAYAN SEPERTI HAMPAS PKR EZAM. JIKA SAUDARA KELUAR DARI PKR PASTIKAN AMANAT RAKYAT TURUT DILEPASKAN...KOSONGKAN KERUSI....SAYA BAGI YG TAK MENJADI MANA-MANA AHLI PARTI WALAUPUN MENGUNDI TETAP MENOLAK ORG-ORG SEPERTI SAUDARA YG BERTINDAK TAK BERTEMPAT. CUBA SAUDARA MASUK UMNO DAN MENYALAK SEPERTI SEKARANG....LIHAT MCMANA NANTI KELUAR SAUDARA AKAN DIPERLAKUKAN???? ADA BERANI KE????

25 persen said...

salam YB. Kepada pengkritik yang tak tau apa yang dikritik baik jangan cakap la. Boleh tak kita bercakap soal akidah, soal maruah soal masa depan umat islam tanpa dipolitikan.Ini bukan masa untuk berpolitik la. YB saya sokong sebab berani mempertahankan Islam. Kepada penyokong UMno,PAS, PKR yang beragama Islam berfikir, bercakap atas nama Islam bukan atas politik. Allah bg kat kita akal. guna la sebaik mungkin. Moga kita menjadi hamba yang bertakwa. Insyaallah.

Pak Bondi said...

ni la jenis orang yang kepala besar tapi otak kecik..kena todi sekole tapi mabuk setempayan..org lain semua tak betul..hmmmm kesian..

looes74 said...

Ahmad,
Tau tak ADUN Bukit Serambau, Si Arumugam tu. Beliau sanggup melepaskan semua jawatan2 termasuk Exco & ADUNship. Yang menarik ialah beliau bukan Islam. Beliau tak pergi sana sini menggambarkan sendiri pejuang Islam yang jati
Arumugan ni memang jantan. Apa jua sebabnya tak apa. Beliau berpegang teguh atas prinsip.
Tapi orang macam Zul ni, saya benar2 kata tadak prinsip. Cuba tengok apa macam Khalid Samad menghadapi tatatertib disciplin. Adakah Khalid Samad komplen sini sana kah? Takdak. Ini panggil seorang muslim yang jati dan humble
Saya sudah kata Zul ni macam Pharises. Zul ni mau tunjuk orang ramai dia ni Iman besar. Tapi Allah tau segala2nya. Lu ingat Zul ni boleh dimaafkan......Hahaha

Ahmad,
Islamkah kalau seorang muslim sanggup mencaci orang2 tua yang mulia macam TGNA. Islamkah kalau orang2 biadap macam Zul sanggup melihat seorang insan muslim yang mulia macam Khalid Samad dipenjarakan .
Mana bahagian Khalid Samad bukan Islam? Adakah dia kafirkah? Saya memang heran masih ada orang masih buta, ditipu.
Kalau orang2 macam saya memang dalam ketakutan dan begitu ikut sahaja, apa pulak dengan orang2 yang rela ditipu orang2 macam Zul.
Tak apa Allah tahu punya

P.S : Kampung Baru Melayu dikatakan nak dibangunkan. Adakah satu chance tanah2 kenna rembat. Dimana Zul ni?

jep said...

salam yb..saya rasa statment yb di utusan malaysia tu salah la mengenai tok guru nik aziz.tok guru tak join umno pun so kenapa dia perlu letak jawatan pada tahun 70an tu.bercakap tu biar ada fakta sikit bukan pakai main goreng jah yb.kita manusia dimuka bumi nie semuanya khalifah allah so nak mengajar tu biarlah yang benar2 saja.dari segi ilmu yb pun tak lah bagus mana.so ingat2lah jangan pakai logik akal saja.alquran dan hadis lah tunjang kita.jangan sampai diakhirat nanti samua rakyat malaysia tengok yb dok kena seksa..minta maaf andai saya berkasar dengan yb tapi saya ada bukti dan banyak ceramah yb saya check semuanya hanya syok cakap jah.isi langsung hampeh..wassalam

harunn said...

Salam

Heran betui kat malaun2 yang dok pertikai Yb Zul

kalau Yb Zul keluar dari pkr , sapa lagi yang boleh kita harapkan untuk berjuang demi Islam dalam pkr , saya tak nampak pemimpin lain yang berani selain Yb Zul , oleh itu kita perlukan Yb Zul dalam pkr ni demi menstabilkan pkr , memang la malaun firaun meyalak suruh Yb Zul keluar sebab diorang nak pkr tak berjuang untuk Islam lagi

ONEDROP said...

Salam YB,
Bila YB menentang penggunaan kalimah ALLAH saya sokong.
Semua pendapat YB berkaitan ISLAM saya sokong sebab saya tidak condong kepada BANGSA.
TAPI... bila statement di bawah ni keluar saya TAK SOKONG.....

"Tok Guru (Nik Abdul Aziz) elok tengok sejarah beliau semula, Tok Guru tak letak jawatanpun... itupun pengkhianatan juga,"

Ashaadi Fandzuri Adnan said...

Entah YB Zul baca ke tidak komen-komen di sini? Saya bukan orang Kulim dan tidak kenal YB secara peribadi. Tapi saya akui saya tidak rasa condong ke arah YB dalam beberapa isu kebelakangan ini.

Apa prinsip yang YB pegang sangat tu? Boleh terangkan dengan lebih jelas. Saya tidak tahu sebab saya bukan orang politik.

Sekadar pemerhati bebas sahaja.

manbillion said...

Salam semua
Teman kesian wakil rakyat dan ahli perlimen PKR dah lebih setahun masih tercari cari rentak. Ikut yang sana dapa suka dandut, yang sini main wang kulit, tok dalang cerita penonton ketawa terbahak bahak, ikut yang situ pulak dengar lagu rock. Jadi Yb kena pilih lagu yang sesuai di dengar, kalau tak nanti bingit telinga. Yb sendiri yang kata firaun firaun kecil cuba sedaya upaya mempengaruhi bapak firaun ( AI ) untuk menyepak Yb dari PKR. Jadi apa ditunggu lagi sebelom depa sepak YB, lebih baik Yb sepak depa dulu. lagipun buat apa kawan ngan firaun yang tamakkan kuasa dunia. Sepatutnya dari dulu lagi Yb sedar yang PKR tu PARTI KINCING RAKYAT, DAP. DENGKI AMALAN PARTI, PAS pulak PARTI AGAMA SENDIRI. jadi apa tunggu keluar la. PAKATAN RAKYAT, merupakan perasit, petualang, penderhaka, pengkhianat kepada rakyat malaysia.
wassallam

are_gie said...

salam yb.,
saya sokong dengan yb., x kira sama ada yb keluar pkr atau tidak.,yg jelas mmg ada tangan2 ghaib yg cuba merosakkan pemikiran., dijamu dengan pemikiran yg songsang., mungkin sekarang berkenaan dengan isu kalimah Allah tidak penting kepada mereka.,tetapi untuk masa depan yang panjang yang mungkin kita tidak lagi ada di dunia ini tetapi demi generasi akan datang.,adalah wajar dan wajib kita pertahankn pendekatan ini.,bg mengelakkan caca merba akibat dari tindakan kita yg naif pada hari ini.,mungkin mereka tidak melihat apa yg berlaku di negara jiran yang membenarkan penggunaan kalimah ini oleh agama lain., tidak lihat kesan dan akibat drpda penggunaan ini di bangladesh.,boleh menyebabkan akidah songsang akibat penggunaan ini jika kita tidak bendung dari sekarang.,lihat sja akibat kebejatan sosial yang berlaku.,apakah beza dosa akibat dari zina dan arak sedangkan Allah (God) boleh minta ampun dengan bertemu paderi di gereja., sedangkan Allah (Islam)perlu taubat dan meningglkn perbuatan itu selamanya.,mna lebih mudah., bertemu paderi di gereja atau sembahyang taubat?berapa ramai anak muda mudi yang berjemaah di masjid dan surau?apakah mereka faham benar akan isu ini., apakah mereka di ajar secukupnya berkenaan hal agama mereka?sedangkan tuhan yang dimaksudkn adlah sama., mana bezanya.,akan ada perbandingan antra mereka., perihal jawa "amit2 jambang baie.,ojo kaget".,

czackPY said...

Patutnya mohon tukar tarikh nie tiba-tiba buat sidang akhbar

Ape hal nie bro

Hamzanee Kholedin said...

Salam, aku rasa dalam isu allah tak leh salahkan YB Zol gak, even ulama2 dr dua belah pihak dan guru2 tarekat ada berbeda pendapat. Kita semua berlapang dada, dan aku harap yg berilmu baik pas, umno, pkr dan yang lain2 kena dok berbincang umat islam sedang kelaru, keliru dan konpius. Dlm isu lain aku rasa YB Zol kena dlm jamaah. Harap YB tarik balik laporan polis YB khalid samad. Klu ada kepincangan dapatkan bukti bentangkan tak kira bn @ pakatan. Aku rasa peranan YB penting jugak sbg faktor pengimbang. Pakatan tanpa org macam YB tak ubah spt BN. We don't need another 'BN' to rule diz country, enough is enough.

zakwan said...

kalau Yb Zul keluar dari pkr , sapa lagi yang boleh kita harapkan untuk berjuang demi Islam dalam pkr , saya tak nampak pemimpin lain yang berani selain Yb Zul

I'll put my money on more reliable MPs such as Anwar Ibrahim,Nurul Izzah,Azmin Ali,Saifuddin Nasution n hell,even Tian Chua 2 fight not only 4 Muslims but to all Malaysians
N don't make bring up the MPs from PAS
So,newsflash,YB Zul
Even if u get out,u won't be missed

m.pauzie said...

umno yang suci merinduimu tuan lawyer..berjuanglah dengan rahim tamby chik...

prebetsabu said...

mana yb zul ni tak jawap komen pun.. nak gak tau maklumbalas terhadap semua komen2 ni..

and apakah rahsia pekung yg takut dibongkar tu?

hmmm..
*yb, saya masih keliru samada utk terus menyokong penuh di belakang yb or just biarkan lembaga disiplin amik tindakan terhadap yb dan bersetuju?

are_gie said...

Sabda Rasullah s.a.w "akan timbul di akhir zaman nanti golongan yang digelar Rofidoh, mereka menolak Islam (pada hakikatnya) tetapi mereka mendakwa mereka Islam, Perangilah mereka kerana merekalah sebenarnya golongan musyrikin"

mungkin ada baiknya untuk kita berfikir sejenak dengan apa yang berlaku kebelakangan ini., di mana mereka yang mengaku mendokong Islam itu sebagai Ad-din, sedang ada di antara mereka yang terang-terang menolak hukum agama, tetapi hebat dalam memperkatakan hal-hal agama.,adakah mereka ini dari golongan Orientalis?yang memang terang-terang berusaha untuk mengucarkacir dan menghuru harakan perihal agama sesama bangsa., mmg terdapat di kalangan orientalis yang menginkan sanjugnan, penghormatan dan sebagainya, maka golongan ini akan melakukan kajian dan terhadap isu-isu sensitiviti semasa.,termasuklah hal ini., tidak lain dan tidak bukan melainkan mereka ingin mengaut keuntungan dan gelaran atas tindakan mereka.,tetapi siapa mereka ini?

Firman Allah:

"Dan apabila engkau melihat mereka, engkau tertarik hati dengan tubuh badan mereka (dan kelakuannya), dan apabila mereka berkata-kata, engkau juga (tertarik hati) mendengar tutur katanya kerana kefasihan mereka bertutur. Dalam pada itu, mereka adalah batang-batang kayu yang tersandar (tidak terpakai kerana tidak ada padanya kekuatan yang dikehendaki). Mereka (kerana merasai bersalah, sentiasa dalam keadaan cemas sehingga) menyangka setiap jeritan (atau riuh rendah yang mereka dengar) adalah membahayakan mereka. Mereka itulah musuh yang sebenarnya, maka berjaga-jagalah engkau terhadap mereka. Semoga Allah membinasa dan menyingkirkan mereka dari rahmatnya. (Pelik sungguh) bagaimana mereka dipalingkan (dari hawa nafsu mereka dari kebenaran)".Al Munafiqun: 4

Fikir2kanlah.,apapun sy ttap menyokong YB dalam hal ini., semoga Allah memberikan ketenagan dan ketabahan kepada YB dalam mengharungi dugaan ini., sesungguhnya Allah tidak akan memberikan dugaan kepada hambaNya melainkan Dia mengetahui hambaNya mampu untuk menempuh dugaan yang ditimpa kepadanya.

bagi mereka yang masih membuta tuli dalam memberikan sokongan dalam masalah ini., eloklah kiranya memikirkan kembali apakah ada kebaikan dari apa yang berlaku ini semua untuk masa akan datang?atau mereka sendri punya agenda dan kepentngan tertentu, bagi penyokong PR., jangan terlalu taksub dengan apa yang ada pada kita sekarang., kiranya benar sumpah laknat yang di buat oleh insan yang mengaku teraniaya telah memakan diri kita sendiri.,

ajip said...

poyo la lu zul

cakap berdegar degar, ekor bergelumangan taik

Rahimi said...

Kenyataan YB akhir-akhir ini memberi kesan yg hebat terutamanya mereka yg menyokong YB dlm isu menentang murtad sebelum ini dan saya salah seorg drpnya. Saya mengundi PAS dlm praya dulu tapi bukan drp golongan fanatik. Apabila saya membaca kutukan dan penghinaan yg dilemparkan kpd YB ianya memberi kesan kpd saya, menjadikan saya kasihan kpd YB dan membenci PR. Kerena ianya amat berbeza sptmana yg dilaungkan oleh PR akan kebebasan bersuara dan demokrasi. Oleh itu, sahabat-sahabat sekelian jgnlah terlalu menghina YB krn ianya akan memberi kesan yg lain kpd golongan pertengahan spt saya yg mengundi PR dulu. yg ruginya bukan UMNO krn dlm hal ini org UMNO akan terus mengundi UMNO ttp golongan sederhana yg mengundi PR akan memberi undi protes. Saya percaya golongan spt ini ramai dan memberi akan memberi kesan kpd PRU 13 nanti.

Aku said...

Assalamualaikum

Nampaknya walaupun dikritik hebat sekali lagi YB tetap mengeluarkan kenyataan2 yang menikam & menghiris rakan2 dalam PR
dan sekali lagi YB membenarkan segala kenyataan YB dimanipulasi sepenuhnya oleh media milik UMNO/BN?

Jelas dan nyata YB sanggup bersekongkol dgn talibarut UMNO demi utk merosakkan PR.

Saya tidak tahu apa agenda YB tetapi melihat kepadanya banyaknya statement YB dimanipulasi sepenuhnya maka saya berpendapat YB sebenarnya mencabar pihak PKR memecat YB dan agak mudahla kerja YB utk menuduh pihak lembaga disiplin PKR menjalankan tugas dgn berat sebelah.

YB nampaknya masih mengambil segala tindakan bersendirian dan jelas nampak berkepentingan peribadi.

Sebenarnya pengundi2 yg mengundi YB kerana mereka mahukan perubahan demi utk kita memperkasakan lagi demokrasi di Malaysia ini sebaliknya YB lebih rela menjadi politik opportunis dari meneruskan aspirasi rakyat Malaysia utk perubahan.

Saya berpendapat YB perlu bermuhasabah diri dan merenung kembali segala tindakan YB adakah bersandarkan kepada Alquran dan
hadis atau pun YB hanya bermain dgn sentimen dan emosi semata2?

Saya masih lagi menaruh harapan agar YB mampu bertahan dan beristiqamah & fikirkanlah semasak2nya sebelum membuat sbrg
keputusan.Segala2nya terletak di tangan YB dan selepas ini tiada apa yg YB ada kecuali kuasa politik yg diberikan oleh rakyat akan ditarik balik.

? said...

Takdelah,PKR tak akan berani pecat yb.Depa tu sembang ja deraih hahaha.

Seperti yang pernah saya katakan dulu yb takkan diapa2kan,kedudukan yb selamat.

Oleh itu gunakan kesempatan ini untuk 'mengajar' PKR dan konco2nya yang merupakan proksi kepada 'dajjal' yang memakai pelbagai topeng.Ada topeng Islam,ada topeng sekular dan ada topeng komunis(sosialis adik beradik komunis kata pok nik).

Tidak ada faedahnya yb bersekongkol dengan pengkhianat dan penghancur Islam,Melayu dan negara ini.Ajar diorang cukup2 sampai diorang terpaksa lepaskan yb pada akhirnya,itupun kalau diorang ada teloq.

panahpena said...

Salam semua dan YB Zul...
UMNO dah banyak dosa
PKR mula nak porak peranda
PAS sejak dulu kini entah bila
Selagi perlembagaan British korang tegakkan, selagi undang-undang barat korang agungkan selagi itulah korang jadi petualang ISLAM.

BERANIKAH!!! Korang sangkal?

MAKA hari ini sesiapa yang sedar yang mereka itu ISLAM... tinggalkan segala fahaman kuno UMNO, aspirasi kabur PKR dan visi lapuk PAS untuk bersatu dibawah 1ISLAM!

BERANI KERANA ISLAM. Kerana janji kita, 'Hidupku dan matiku hanya kerana ALLAH pentadbir alam' maka kotakanlah dengan bergerak di bawah 1ISLAM.

1ISLAM pertubuhan 100% berlandaskan AlQuran dan Sunnah.

ESA ABD SAMAD said...

Dr Syed Hussin kata tuan takpun minta tunda tapi terus buat sidang akhbar..ada yang menganggap tuan suka gembar-gembur kat media. Tapi apapun bagi saya, tuan sememangnya berprinsip. Saya kenal tuan sejak tuan gigih memperjuangkan isu murtad pada era 1990-an lagi, yang mungkin kurang disedari generasi muda 20-an. YB juga perlu prihatin terhadap sikap biadab ahli parlimen Australia dan senat Amerika Syarikat yang sibuk betul mencampuri urusan perundangan di Malaysia dengan mengkritik tuduhan terhadap YB DSAI dalam kes liwat. Bagilah peluang kes ini dibicara sepenuhnya di mahkamah sampai habis, lepas tu kalau nak kritik, kritiklah tapi jangan sampai dianggap mencampuri urusan negara lain. Betul tak YB?

b99(m) said...

salam yb zul dalam isu ini sepatut nya yb bawak berbincang secara dalaman parti bukan nya mencari publisiti murahan di media pro umno/bn,jika yb bertindak secara emosi dengan ingin istiar keluar dari pkr lebih baik yb letak jawatan sekali sebagai ahli parlimen kulim bandar baru


bukah kah yb telah bersumpah di depan rakyat atas tiket pkr, jika kalau yb keluar dari pkr menjadi calon bebas atau masuk umno yb telah di kira pengkhianat rakyat, jika kalau yb tidak suka dengan dasar pkr lebih baik yb letak jawatan sebagai ahli parlimen bandar baru kulim, dan menjadi calon bebas pada pru 13 dari situ yb sendiri boleh tengok berapa ramai orang sokong yb


sedangkan lidah lagi tergigit yb semua perkara boleh di bawa bincang,jika yb rasa tidak sehaluan dengan pkr atau pon pr macam saya kata tadi lebih baik letak jawatan sebagai ahli parlimen dan bertanding semula sebagai calon bebas pada pru 13, isu yb yang di bawa kepada media pro umno boleh mencetus keliruan kepada yang mengundi yb dulu


di harapkan kepada yb berfikir panjang sebelum membuat keputusan jangan terlalu beremosi menggunaan media pro umno yang memang berniat memecahkan pakatan rakyat

Azwar said...

YB Zul, saya harap sangat kalau YB tidak keluar drpd PKR. Sebab kalau YB keluar drpd PKR ini akan tunjukkan yang YB kalah. (sape lagi nak complen pasal firaun kecik ni)tapi kalau badan disiplin PKR buang YB Zul, harap YB dapat teruskan perjuangan YB.

But stay away from politics. Boleh gak nak berjuang dengan NGO.

manbillion said...

Salam semua
Yb apa dah jadi ni…. agama diperlecekkan baik kawan mahupun lawan. Teman udah cemus dengan senario politik terkini, lihat hari ini kerana politiklah yang Hak mula dipersoalkan.., yang batil udah beselerak atas katil…. Punya lah ramai cerdik pandai.. tak dari situ, yg sini, bukan yg sini, yg sinun ramai tu… tak cukup lagi tu... ada Ulama, ada Tok guru malah yg udah sampai taraf Wali pun ada. bak kata seorang penceramah tu..,ustad ler juge.., ustad Ak H lulusan uni mane dia ni…? Jurusan apa..? Entah, terkija kija dipentas sokong pas jadi ustad. Yang pelik dapat lesen ceramah. Walhal yang punya nama besar seperti DrA pun tak diberikan lesen tuk buat ceramah. Malah ditangkap didakwa dimakamah oleh si ikan bilis. Dema dema tadi tu, turut diiringi puluhan ribu lagi ustad dinegara kite ni, yang mana lebih 85% daripadanya adalah ustad PAS. Kenapa dengan ustad pas…? Sebab nak jadi ustad mudah dengan pas ni, jadi ahli, pakai serban, simpan janggut, pandai downlaods internet page, potostat dan edarkan ke surau dan masjid masjid, sudah layak bergelar ustad.Baca sepotong dua ayat Quran, selit petikan hadis, pandai terjerit pekek dipentas ceramah atau tika jadi khatib jemputan itu dah diketegerikan seorang ulama, dapat la lesen terpekik terlolong berceramah sana sini.

Dema dema ni tak sedo yang dema ni kebanyakannya ustad tiung.., burung tiung hanya pandai berkata kata, macam KS ahli parlimen SAlam tu. Lagi satu kalau nak tau le, dema ni pun ada ustad mercun, pasal apa dikatakan ust mercun..? sebab dimana-mana kedai kopi kalau cerita hal politik dema aje yg betul, dema aje yg tau meletup- letup bibir dema macam mercun…, sampai sanggup menghempaskan gelas dan meja, ni cerita kat tempat teman le…Tempat lain….? tapi teman ulang sekali lagi kebanyakannya bukan semua…, tapi banyak . Hahahaha….

Bila ada kalangan ahli atau rakan dalam pakatan yang berani menyuarakan kebenaran akan dikecam, dikutuk , dihina, malah ada yang sanggup memaki hamun untuk menutup kelemahan dalam kesepakatan, bagi meraih sokongan dan simpati rakyat.., halakan segala apa juga permasaalahan kepada umno. Itu umno, ini umno, sampai isu bakar gereja, baling kepala babi pun dituduh kerja umno. Yang lebih pelik lagi, penyokong mereka dengan mudah menerima dan percaya apa saja tomahan dan finah yang dilemparkan. Apa yang telah berlaku di Perak, Selangor, Kelantan, Sabah, P.pinang dan Pahang, sebenarnya telah cukup memberikan gambaran wajah sebenar pakatan rakyat. Alhamdullilah di Kedah …...

Tika ini juga orang melayu dalam pakatan diperkudakan dan diperbodohkan sekutu kesayangan mereka DAP yang menurut kata
mereka mempunyai gaya kepimpinan kalifah ummar. Ini pun dema boleh percaya. Pelik teman….?
Kalau ada yang berani bersuara, menegur, sanggup dema dema ni bertegang lehir mempertehankan. Dema dema ni sangat terlatih
umpama askar askar Gurka bersedia dibarisan hadapan untuk mengempur tampa dapat membezakan yang mana musuh yang mana kawan. gempur semborono dalam perjuangan matalamat menghalalkan cara.

Wassallam.

syeda said...

assalamua'laikum.
saya berharap kepada semua penulis supaya selalu membaca al-qur'an dan hadith dengan ini kita dapat menilai apakah tulisan kita mengikut acuan orang beriman dan islam dan dengan itu kita berfikir betulkah kita melebel orang itu ini dalam memberi gelaran tersebut. diakhirat nanti kulit dan sebagainya akan memberi keterangan atau saksi dihadapan ALLAH.

manbillion said...

Salam semua

Ceramah, ceramah, ceramah tiap malam berceramah., bila masanya Yb semua buat kerja, kalau dah malam berjaga, siang dah tentu mengantuk. Tu yang ramai tertidur dalam dewan rakyat. Yb yb ni kena sedar, kome semua dibayar untuk berkerja membela rakyat, sebaliknya rakyat pulak yang kena bekerja untuk depa. lihat contoh yang NA dan Kelantan. Na sibuk pi berceramah Kelantan punah ranah

Sabit tu…, selama lebih 20 tahun memerintah lagu tu lagu tu jugak, kata orang utara pi mai pi mai tang tu, tak berubah langsung,
orang perak kata... labun je lebih, tu pun dema berani mendabik dada kononnya negeri dema telah diurustakbir oleh ulama dan
negeri dema lah yang lebih islam. Apa yanag lebih menyedihkan tak malukah NA menobatkan Negeri Kelantan sebagai serambi Mekah, Kota Bahru diistiharkan bandaraya islam, beritahu pada teman apa persamaanya kelantan dengan mekah?
di mekah ada ke jual arak, di mekah ada ke pelacuran, ada ke perjudian, penyeludupan dari barang sampai ke memperdagangkan orang, gejala sosial, dimekah ada ke orang gulung kain pelikat sampai nampak peha dan dimekah juga ada ke kerap berlaku pembunuhan kejam…..?

Di kelantan apa yang disebut diatas tadi adalah pekej lengkap yang tersedia menanti jika kita melancong walaupun tak melencong keseberang, malah kejadian yang lebih sadis pun pernah dan biasa berlaku kat negeri kelantan ni, seperti yang terbaru kes bakar dan campak dalam tong sampah bayi yang baru dilahirkan apalah punya manusia ni….? Apa tak rasa berdosa ke?. Negeri yang sebegini dinobatkan dan disamakan dengan mekah…? NA kena sedar akan akibatnya, lihat kejadian yang berlaku di Aceh, yang juga dipanggil serambi mekah, tapi cara kehidupan meraka……? Kalau nak
berpolitik pun agak agak lah. Penyokong penyokongnya pula terima saja.., serambi pun serambi lah , terima dan ikut bulat bulat
tanpa dapat berfikir.
Fikir dan renung lah.., Islam ke..? Kalau kotor dan compang camping disana sini, islam ke..? Kalau ditakbir oleh sanak saudara dan para keroni..? ( dulu heboh kata orang umno ) islam ke kalau babi diternak di halaman rumah..? Tak boleh kah arahkan siam siam tu buat kandang di belakang rumah untuk tujuan kebersihan, ini bukan rekaan, bukan fitnah utusun malaysia. Ini teman tenggok
sendiri. 20 tahun dibawah pentabirran NA, rakyatnya asyik menyelusup dan menyeludup meruntuh ekonomi negara, inikah yang
dituntut oleh islam…? Islam kah juga kalau gejala sosial dikalangan remaja amat menyakitkan mata, islam ke kalau wanitanya yang berkerja sementara yang lelaki kebanyakannya hanya buat tahi mata. NA sepatutnya bimbing dan ajar rakyat kelantan cara kehidupan islam, apa yang dituntut oleh islam. Jangan kerana kalah dalam pertandingan bolasepak pun merusuh, kereta dan kenderaan polis dibakar. dah banyak pasukan yang bertanding dibukit Jalil kalah, tak le bakar stedium. Tapi orang kelantan kalau dibiarkan silap silap LRT pun dema bako.
heboh nak jadikan malaysia negara islam, apakata laksanakan dahulu hukum hudud dinegeri tersebut, untuk dijadikan contoh, teman rasa penuh stedium sultan mohammad ke4
orang kelantan yang cacat angota badan. sabit tu la NA tak berani laksanakan hudut kat sana alasannya tunggu pakatan rakyat perintah malaysia, yang depa tau itu kerja mustahil kalau dengan pekaj yang ada sekarang.
wallahhualam

badri said...

Assalamaualaikum YB.

Pertama saya ingin mengucap tahniah kepada YB kerana bermati-matian mempertahan isu semasa sekarang. Mungkin YB x sedar atau ada agenda lain maka YB terjebak sama dalam isu yang dimainkan oleh pihak yang tertentu.

Isu sekarang nama ALLAH. Pernahkah ALLAH meminta manusia membelaNya.....jawapannya tidak kerana ALLAH sempurna fahami ASMA UL USNA........ALLAH hanya meminta kita mengikut apa yang disuruhNya dan menghindari apa yang dilarangNya. Satu terang terang menentang hukum ALLAH yang satu lagi ingin mendukung hukum ALLAH...mana YB pilih......yang satu menyatakan ALLAH bangsanya sahaja layak menggunakannya...bangsa lain tidak boleh (rujuk yahudi) yang satu lagi ALLAH memiliki kita semua....ALLAH untuk sekelian ALAM.

Alasan bangsa melayu keliru...itu kelemahan mereka dan kita juga. Bangsa kita telah lama lupa...LARA....kerana mereka....kembalikan ALLAH kepada kita bukan menyatakan ALLAH itu kita punya tetapi kita mengengkariNya.

YB cakap siang pandang pandang cakap malam dengar dengar....jangan sesat lagi menyesatkan.......fahami ASMA UL USNA..................................DULU RESPEK SEKARANG ????????????fikir fikrkan....ada akal guna.....ada nafsu kawal.......ada kuasa guna sebaik baiknya......Mereka munafik tulen.....bila berjanji engkar...bila diberi amanah khianat...bila berbicara dusta......Nabi SAW telah memberi amaran tentang perkara ini.....berjuang atas apa yamg benarkan.......ALLAH tidak memrlukan bantuan kita kerana martabatNya maha tinggi.....tidsak luak sedikit pun martabatNya....dan tidak naik martabat YB disisiNya jika mengengkariNya.........

Wassalam

Mahadi said...

YB,boleh keluar dari PR...YB publisiti
Tak heran pun kalau YB keluar..
Sekalung tahniah kalau menyertai BN

Putrajaya said...

Salam YB

Semoga YB dapat kenal..
yang mana satu musuh sebenar
Yang mana satu kawan yang sebenar..

Jangan yang dikejar tak dapat, yang dikendong bertaburan..

semoga YB bertahan dalam ujian Tuhan ini. Sekarang ini pertembungan yang hak dgn yang batil. yahudi vs islam.

Musuh YB adalah yahudi..

Supar Yop said...

Bila dah dibatal kan Maulidur Rasul kat Penang, bertempiklah juak2 menyokong Kahlifah LGE - Maulidur tu tak ade dlm sunnah! Nak buat apa raikan?Jadi Jahlifah LGE dah sampai ke peringkat maksum.. apa dia buat betul sj!Kalau betul Maulidur Rasul tak penting? Bagaimana dgn perayaan lain - Awal Muharram? Nuzul Quran? Israk dan Mikraj?Tak payah cuti umum - mlm sblum tu baca Quran atau yasin ramai2..,Tapi ade yg kata Perlis pun tak buat .pasal dia Mazhab Wahabi.. penyudahnya satu hari kebesaran Islam pun tak ada! Senang begitu.. Jadi kita concnetrate pd Hudud dan Qisas..tapi macamana pulak? Khalifah yg disanjung2 dia jugak yg menentang Undang2 Islam? Macamana dgn Sheikh KarpalSingh Is King ?Sanggup suruh org langkah mayat dia kalau buat Undang2 Islam..
Rujuk sejarah Singapura, tahun 64, isu pertelingkahan kaum, botol dibaling ke arah org Melayu ketika perarakan Maulidur Rasul ..org melayu dipersalahkan ..oleh macai Lim kUAN Yew no 1 - Othman Wok.. Tahun 2002, Singapura haramkan pemakain tudung utk peljar sekolah rendah atas alasan integrasi kaum- Apa kata orang melayu? Mufti Singapura Isa Semait kata " Takpa lah belum baligh lagi, nanti kita rugi , tahap pendidikan Sigapura terbaik di dunia.."
Setiap kali terjadi apa2 yg merugikan org melayu/Islam, org melayu jugak yg mengiyakannya..Bila dah betul2 Pulau Pinang jadi carbon copy Singapura pun akan ade orang melayu jugak bertepuk tangan merestuinya

kadok said...

"Tok Guru (Nik Abdul Aziz) elok tengok sejarah beliau semula, Tok Guru tak letak jawatanpun... itupun pengkhianatan juga,"

Halo brader....
Tak tahu konsep jemaah ke...kalau tak tahu elok keluar ajer dari Pakatan...abih citer..yang dok memekak ajer ape hal???
Nak tarik harga kat BN kot...???

Ampun Tuanku said...

kalau dah anggap dalam pkr banyak firaun kecil, apa buat parti malaikat besar.firaun kecil dah kata menyusahkan kami ja.blah ja la.jangan tunggu lama sangat.firaun kecil ada banyak tugasan

joio said...

Tahniah kepada saudara,
Teruskan perjuangan Demi Allah bukannya demi gila kuasa politik atau demi pengaruh dan kepentingan peribadi.

Saudara lebih berani dari Pemimpin PAS hatta dari ANwar sendiri, Inilah kebebasan yang saudara ada, bebas bersuara demi kerana Allah tanpa perlu rasa takut dan gusar kepada DAP Laknatuallah,

Saudara perlu menjadi MP bebas, bukan dari PR atau BN, biar saudara menjadi pejuang sebenar, tidak takut kepada DAP,MCA,MIC atau siapa saja, hanya tunduk kepada Allah.
Pasti ramai firaun-firaun dan munafik-munafik kecil yang akan menhentab saudara kerana mereka adalah kaki jilat DAP laknatuallah,selagi saudara mengikut telunjuk dan kata mereka selagi itulah laknatuallah-laknatullah ini akan mengagungkan saudara, seperti tertmaktub didalam Al-Quran, mereka ini akan senang jika kita mengikut telunjuk dan cara mereka.

Adakah lebih mulia perjuangan menegakkan yang Hak dan mempertahankan kesucian Allah dari berjuang nak Jadi PM atau berjuang untuk gila kuasa.

Semoga Allah terus memberi kekuatan dan kesabaran kepada saudara bagi menghadapi munafik-munafik dan DAP laknatuallah.

Ramai "silence Muslim" menyokong saudara.

Rakan Maya said...

Susahkan YB bila hidup berjemaah ni. Kan senang hidup sorg-sorg. macam bebiri atau katak. Makin kuat suara, makin banyak ular dan serigala ligan. Tula masalahnya kot. Bila dok dalam jemaah kena ada faham resminya. Bebiri dalam jemaahnya faham resmi bebiri. Kalaupun sekor bebiri marah sebeb lembu nak makan rumpu macam dia, tetap dia kena tengok resmi koloni dia sendiri dan tengok koloni lembu tu jugak. Pasai pa lembu tu nak makan rumput macam depa...

Anyway, saya sangat bersyukor bila berkumandangnya isu Allah, sebat kartika dan sebagainya. Sebelum ni Non muslim bahkan melayu muslim sendiri pun tak terasa nak amik tau soal hukum dan sebagainya. Tak bermakna saya bersetuju dengan pendirian YB. Meskipun pd hemah saya yang bodoh ni, apa yang YB rasakan tu berasas (isu kalimah Allah) , tp bg sy semua yg YB utarakan tu lebih kurang la dengan teori konspirasi. Kebanyakannya tak boleh dijadikan kes kat court. Yb kan orang Court. Tak salah berwaspada tapi menjadikan teori sebagai fakta bukan langkah bijak. Hidup dengan menidakkan hukum semata-mata kerana pandangan peribadi bukanlah mudah bagi org yang berjiwa jemaah.

/ps: Pada pendapat saya , kalau Yb benar-benar merasakan PKR parti korup dan tidak berintegriti, baik YB kelaur saja Parti tu. Org macam YB ni patut duduk kat satu platform yang YB ble cakap apa saja yang YB nak... Tp faham-faham je la ,bila guna kepala hotak sendiri ni kurangla sket cakupan idea dan reasonnya. lainla "a politically genius person" cam YB.

azlan said...

Salam YAB, semoga kita sentiasa berada di dalam lindungan ALLAH. Saya berasa amat terkilan dengan kenyataan yg dikeluarkan oleh PKR didalam malaysiakini.com bahawa YAB telah melarikan diri ke KOREA dr menghadiri prosiding tindakan disiplin PKR. Jelas, firaun2 kecil semakin bermaharajalela menghentam YAB tanpa KEADILAN yg saksama. Semoga YAB sabar, tabah dan diberikan kekuatan yg hebat oleh ALLAH dalam meneruskan jihad YAB. InsyaAllah saya yakin selagi ALLAH bersama kita, kita akan berjaya didalam jihad ini. Teruskan berjihad demi agama tercinta dan bangsa tersayang. Amin..

along said...

orang yang mempejuangkan islam melalui parti yang disertainya, sumuanya akan gagal kerana parti2 politik adalah kepentingan dunia. Nabi kita menyetei pati mana untuk menyebarkan islam?

Zul said...

Zul, lagak sdara sama mcm pak pandir. Tak ada arah tujuan.

adlin said...

DEMI AGAMA, BANGSA & NEGARA....
PAKATAN RAKYAT...GO TO HELL!!! BELAMBAK LG MELAYU ISLAM YG SOKONG yb ZUL. SO KEEP UP UR GOOD WORK & MAINTAIN.....UTUK PR PUNYA SUPPORTERS YG MAKIN SIKIT TU, BERDOALAH BYK2 SUPAYA MENDAPAT PETUNJUK DAN HIDAYAH DARI-NYA.

ghafarb said...

Salam semua,
Saya rasa YB perlu keluar dr PR dan menjadi BEBAS.. YB tak perlu join UMNO atau mana2 parti sekalipun.. Dgn itu, YB boleh lihat kelemahan kedua2 pihak dan hentam mana yg tak betul..

Pendapat saya, YB juga tak perlu letak jawatan sbb katakan "16 September" jadi kenyataan, ada tak agaknya P/Raya Kecil kat kawasan2 MP BN yg melompat? Tentu tak ada.. Angkuh sungguh DSAI dgn ungkapan "we have the numbers" masa tu.. Tak dengar langsung TGNA labelkan org BN sbg pengkhianat masa tu, kan? Kadang2 saya mual dgn komen flip flop "Ular"mak politik mcm nih..

Teruskan perjuangan, YB..

Ayed said...

Salam YB.
Saya amat takut kalau-kalau tindakan YB akan membuka ruang kemenangan terhadap musuh sama ada dari luar atau dari dalam selimut. Walaupun saya tak bersetuju dengan YB saya tetap percaya dengan keikhlasan perjuangan YB dan saya tetap berdoa YB akan sentiasa dimudahkan jalan dan diberi hidayah di dalam perjuangan YB.

Syahid Benrauf

hafszach said...

Mufti UMNO dan juak UMNO Sepatutnya Malu dgn Soalan Lim Guan Eng " Sila Nyatakan Bukti ( Nas Al-Quran dan Hadis Nabi ) yang mengatakan Perarakan Maulidur Rasul itu wajib dan ada dalam ajaran agama islam yg dibawa oleh Nabi Muhamad. Zaman Para khalifah islam dulu juga tak ada perarakan tersebut yg ada cuma majlis ilmu.."

Banyak negeri BN tak anjur Perarakan Maulidur Rasul..

Johor, Pahang dan Perlis tidak akan mengadakan perarakan sempena sambutan Maulidur Rasul tahun ini, kerana ia tidak dituntut oleh Islam dan tiada langsung dalam ajaran agama islam, ianya merupa suatu ( Bida`ah )

Di Pahang, negeri itu hanya akan mengadakan satu ceramah di auditorium RTM Kuantan, tanpa perarakan besar seperti yang diadakan beberapa tahun lalu, kata pengarah Jabatan Agama Islam Pahang, Datuk Abdul Manan Abdul Rahman.

"Kita tidak buat perarakan, tapi sambutan dalam bentuk ceramah sahaja. Seingat saya kita cuma pernah adakan perarakan sekali saja pada tahun 2008, yang lain lebih banyak kita adakan ceramah," kata Abdul Manan ketika dihubungi.

"Kita tidak anjurkan perarakan tahun ini bukan sebab hukum tetapi kerana mengutamakan keselesaan orang ramai.

"Kita takut nanti akan hujan, dan perlu juga ambil kira masalah kesesakan," katanya dan menjelaskan belum ada lagi fatwa yang dikeluarkan berhubung penganjuran perarakan seperti itu.

"(Pahang) belum ada lagi fatwa yang katakan tidak boleh (buat perarakan), pandangan ini juga belum diutarakan lagi. Kalau ada (ulama) yang kata tidak boleh, ia perlu dibawa ke dalam Majlis Fatwa Kebangsaan," tambahnya.

Di Johor pula, sambutan tahun ini dijangka tetap meriah walau diadakan tanpa perarakan, yang penting pengisian buka perarakan kata pengarah Jabatan Agama Islam Johor A Rahman Jaffar.

Katanya, sambutan kali ini akan berlangsung sepanjang bulan dengan aktiviti yang dijadualkan di Masjid Sultan Abu Bakar, Johor Bahru dan juga di masjid-masjid jamek di setiap daerah.

Program di masjid negeri yang akan dihadiri Sultan Johor itu antaranya akan meliputi titah sultan, ceramah dan majlis berzanji.

"Dahulu kita pernah buat perarakan tapi sekarang tidak ada lagi, lagipun acara perarakan ini tidak dituntut dan tiada dalam ajaran agama islam yg dibawa oleh Rasulullah" katanya.

Tambahnya, beberapa kumpulan tetap memohon supaya diadakan perarakan tahun ini, namun cadangan itu ditolak oleh Majlis Agama Islam Johor.

Juga difahamkan, negeri itu tidak pernah mengeluarkan apa-apa fatwa berkaitan penganjuran perarakan bagi menyambut hari kelahiran junjungan besar Nabi Muhammad SAW.

"Kita fokuskan kepada aktiviti kemasyarakatan seperti gotong-royong membersihkan masjid dan juga kawasan kubur. Kalau tidak, kita bersihkan kubur waktu hari raya sahaja.

"Kalau perarakan pun cuma sekali saja, lepas itu habis. Kalau kita buat aktiviti kemasyarakatan kita boleh buat secara berterusan," katanya lagi.

Sementara itu, Perlis juga tidak akan mengadakan perarakan bagi sambutan kali ini, seperti juga tahun-tahun sebelumnya.

Ini disahkan oleh exco agama Islam negeri Jefri Othman yang berkata, Perlis sememangnya tidak pernah menyambut Maulidur Rasul secara besar-besaran

"Kita memang dari dulu lagi tidak sambut Maulidur Rasul secara besar-besaran dan tiada sebarang perarakan kerana upacara tersebut tiada dalam islam seperti negeri lain," katanya.

Shaqbal said...

Sdra,
diharap janganlah ada alasan lain bila jawatankuasa disiplin menangguh kes sdra ke 1st Mac.

Sekiranya sdra masih ada alasan lain, maknanya sdra memang saja cari alasan..

rupa2nya sdra ni pengecut...

ex-Tiger
MAGNI NOMINIS UMBRA!!!

Putrajaya said...

Salam YB

Kebenaran itu satu
Tidak 2,3 atau 4
Kebenaran yang satu itu yang kita hendak perjuangan..
Kebenaran datang dari Tuhan
Kebenaran itu datang dari rasulnya
Kebenaran datang Rasulullah

YB wajib perjuangkan Tuhan dan Rasulullah. lebih2 lagi kalau seseorang itu telah 'berjumpa' Rasulullah.

ONEDROP said...

Salam to all,
saya tertarik dgn tulisan MANBILLION di bawah ni..

"apakata laksanakan dahulu hukum hudud dinegeri tersebut, untuk dijadikan contoh, teman rasa penuh stedium sultan mohammad ke4
orang kelantan yang cacat angota badan"

hehe ada lagi org mempersoalkan kenapa KELANTAN tak buat hudud? dan ada lagi org mempersenda potong tangan?
saudara ni lahir tahun berapa agaknya?(saja nak tau faktor umur)
Islam kah saudara ni atau...
saya hanya mampu ketawa kerana ALLAH sahaja yang tau....

udinsh said...

dulu di zaman Tum Mahathir gua cukup heran dgn2 ahli2 UMNO..
semua tindakan beliau betul.. tiada sesiapa yg. berani membantah..
sekarang sudah terbalik wa ckp lu..

yg. korang sibuk2 suruh yb Zul ni kuar parti apasal..?

bukankah tiada yg. maksum... w/pung ulamak sbb. kita semua bukan nabi.. jd. janganlah kita terlalu taksub..

sedangkan Imam Syafie pun ada sesetengah pekara yg. beliau tidak bersetuju dgn. pendapat gurunya Imam Malik...

pendapat Abu Bakar dan Umar pung kekadang berbeza.. inikan kita umat akhir zaman..


sy kira pendapat nik aziz 'tidak keluar parti' betul jika kira dr segi sudut jemaah...

tp utk. membenarkan penggunaan nama Allah utk. org. kristian di M'sia sesekali tidak sy setuju..

motifnya jelas (sudah terang lagi bersuluh) ..bukanlah bahasa yg. diperjuangkan tetapi penyebaran agama Kristian dan kemurtadtan orang islam..

YB Zul teruskan perjuangan.. Islam itu tinggi .. lebih tinggi dr kepartian..

bukankah Nik Aziz pernah berkata makanan beliau ialah hujah.. klu hujah itu benar sy harap beliau tiada masalaah utk. menerima pendapat org lain..

cuma bila dh tua ini kita bertambah sensitip.. sbb. gua pun rasa mcm tu..

Ampun Tuanku said...

YB zul jom lepas jumaat nanti kita sama sama pakat buat demonstasi di pahang perlis dan johor.sebeb depa batal perarakan maulidur rasul.

salasafasa said...

Isunya sekarang bukan halal atau haram. Tapi keputusan 'DI BATAL KAN'.

Ada faham tak...

sikatkerap said...

Salam..

Dgn beratus komen di blog ini, kita perlu akui hakikat bahawa perselisihan pendapat adalah hikmah.

Isu Allah- semoga hikmahnya umat Islam (di Malaysia) kembali menyayangi Pencipta mereka dgn lebih mengenali & menyebut namaNya dgn kasih sayang seorang hamba kpd Pencipta. Semoga penganut agama lain akan mendapat hidayah mengenali siapa Allah yg patut mereka beriman.

Isu Maulud- semoga hikmahnya umat Islam (di Malaysia jugak)kembali menyayangi Rasul mereka & lebih mengingati baginda. Bersalawat ke atas baginda bkn pada majlis sambutan (atau perarakan) ulangtahun kelahiran di 12 RabiulAwwal shj, sepatutnya sepanjang masa sepanjang tahun. Segelintir umat kita lebih tertunggu2 hari St. Valentine dan lupa hari Maulud sbg satu lg cuti umum utk bangun lewat di tengah hari. Hikmahnya, moga tahun ni lebih ramai hadiahkan selawat utk nabi tercinta.

Bersatulah demi Islam, bukan demi PR/BN atau Melayu.

ESA ABD SAMAD said...

Apabila membaca akhbar The Rocket baru-baru ini, iaitu akhbar rasmi DAP, mereka ada menyiarkan temuramah dengan penasihat seumur hidup parti itu...yang menekankan aspek meritokrasi total di bidang pendidikan. Cuba fikirkan meritokrasi total bererti kita akan kehilangan institusi seperti MARA, SBP, MRSM, UiTM kerana kesemuanya lahir dengan hasrat membantu Bumiputera. Membantu secara spesifik Bumiputera tidak wujud dalam istilah meritokrasi. Persoalannya, jika pengulas-pengulas di atas ada yang menekankan soal jemaah, pentingnya bersuara dari dalam...nyatakan apakah hala tuju DAP dengan Middle Malaysianya...dan apakah DAP tidak melanggar konsensus dengan parti-parti PR sebelum ini untuk menghormati Perlembagaan Negara; menghormati kedaulatan Raja, keistimewaan hak Melayu (Perkara 153)...gunakan akal budi apabila berfikir bukan sesuka hati menuduh orang itu begini, begitu...tak guna berkias guna agama kalau bab menuduh2 inipun tak faham dosanya (baca surah Al-Hujarat)...apabila Zul bersuara tentang nama Allah, mengkritik Middle Malaysia dsb...korang marahkan Zul tapi apabila DAP terang-terangan mahu menegakkan meritokrasi sepenuhnya...siapa mahu mengkritiknya?

harunn said...

Salam YB

Saya keliru la Yb , pihak pkr kata Yb pi ke korea atas sebab hal peribadi , , tapi Yb kata ada urusan parti yang mana ahli parlimen lain pun pi juga , mana yang betui ni , saya harap Yb yang betui

harap bila Yb balik mai malaysia , taruh sapa yang kata Yb pi sana sebab hal peribadi

Saya yakin pkr tak berani nak buang Yb sebab kita semua tau yang Yb banyak berjasa untuk pkr , siapa yang bertungkus lumus masa pkr merangkak dulu kalau bukan YB

dinobersia said...

Kritikan tuan nampaknya senada dgan YB D Zahrain.. tapi bila nak ikut serta beliau

manbillion said...

Salam semua…
Yb, Yb lidah bercabang,
Mulut bau telur tembelang, Pentas ceramah dia bergebang, Asyik ceritakan hal orang.

Kuncu kuncu tak dapat lari,
Yb datang menagih simpati, menabur janji berkali kali, Kuncu diupah sekeping capati.

Yb, Yb berbini tiga, Siang mengutuk malam berdusta, Bila rahsia semua terbuka,
Yb salahkan utusan malaysia.

Yb ceramah setiap masa,
Sebar fitnah dan cerita dusta, Itu semua keroje gile, Jauhkan diri dari neraka. nyanyikan ikut lagu irama nenek2 sibongkok tiga.

Bangun, bangun, bangunlah para Yb bangsaku, sudah sudahlah... Kami yang tidak berpeluang menjadi wakil rakyat ni, bukanlah sebodoh yang Yb semua sangka, malah kami lebih bijak dalam membuat pertimbangan. Wahai Yb, Yb melayu dalam pakatan rakyat, terutama Yb Dari Pas, berubah lah sempurnakan lah amanah yang telah diberikan, bekerjalah Yb.., jangan asyik ke hulu ke hilir berceramah,
bantu dan belalah nasib bangsa kita yang ketinggalan dalam semua bidang. Teman tau Yb semua cari makan dengan ceramah, kerana tanpa ceramah tak berasap dapur rumah Yb betul tak…? Tu lah sebabnya Yb, Yb ni setiap malam tanpa jemu mesti berceramah,ceritanya sama mengumpat, memfitnah, menabur janji janji kosong mempengaruhi orang, cuma penceramah dan tempatnya sahaja bertukar
mempengaruhi, meraih sempati orang untuk menyokong kumpulan mereka walaupun terpaksa berdusta demi kerana kuasa dan harta dunia.
ini lah ciri ciri kebanyakan Yb dari PAS, termasuk tuan guru, lidah bercabang seribu, cakap selalu merapu.

wassalam

bULLdOzEr said...

salam YB
tahniah atas istiqamah yb dalam perjuangan.jangan hiraukana langau lalat yang selalu membuat onar.biarkan mereka yang tidak bertamadun mencaci menghina yb kerana itu tiada membawa keburukan kepada yb.biarlah hina di mata manusia jijik asalkan mulia di pandangan Allah Yanag Maha Esa.teruskan istiqamah anda kerana itu mendekatkan anda pada barakah..

Ahmad said...

kepada Zulkifli Nordin, keluar sahajalah drpd parti kafir mcm PKR dan DAP tu, buang masa sahaja

kalau anda keluar PKR masuklah PAS ataupun jadi BEBAS tetapi jangan sesekali masuk UMNO

tolong bagitau dekat2 firaun2 yg sokong PKR dan DAP, org Islam selepas ini tak akan lagi sokong dua parti Kafir ni, at least ada PAS barulah kami akan sokong

org Islam sudah benci sangat dgn politik kafir2 ni Malaysia ni

Ahmad said...

sekarang ni budaya busuk UMNO pun dah melanda dlm PKR dan DAP, dan membusukkan PAS

PAS lama2 hilang terus Islam tu bila berkawan dgn DAP

nak sebut pasal HUDUD pun dah tak berani

Shahimah said...

Sekiranya pihak parti mengambil keputusan untuk menggantung atau memecat YB sekalipun atas dasar isu kalimah Allah, maka itulah yang sebaik-baiknya kerana sudah terbukti bahawa parti PKR memang parti yang menyokong kekufuran.

Sedar tak sedar, majoriti kaum melayu islam negara ini bersependapat dengan pendirian YB berkenaan isu ini cumanya mereka ni terbatas oleh parti masing-masing yang meng'champion'kan politik daripada perjuangan maka mereka rasa lebih senang untuk berdiam diri. Jangan jadi mcm pak Khalid kita tuh.

adam said...

Marilah kita menggunakan akal untuk berfikir sejenak ....Siapakah individu yang lebih layak untuk dilabelkan sebagai pejuang2 Islam tulen... adakah mereka2 ini sepatutnya dari golongan yang disanjung kerana keimanannya atau (serta) pandai menonjolkan kata2 yang berunsurkan kekuatan Islamnya ?

Dimanakah agaknya pemimpin-pemimpin Islam seperti ini berada, (terutama yang berjubah dan berserban) ketika majlis forum terbuka kes murtad agama diadakan .
Dan, agaknya cukup beranikah mereka tampil kehadapan untuk membatalkan satu rancangan anjuran satu pertubuhan Guaman yang sudah tentunya didalangi pejuang kafir, ini secara terang tanpa berselindung (dibalik serban)
Sebenarnya ......inilah tanda-tanda kecil akhir zaman !!(selain tanda2 orang yg memerintah-BN membelakangi agama);
Pejuang-pejuang kebenaran dilaknati oleh alim ulama...
Oleh itu....siapalah agaknya yang lebih layak untuk mencalonkan diri berada dibarisan hadapan pintu neraka kelak??? Nauzubillah...

Rahimi said...

isu kalimah Allah, ulama' berbeza pandangan mengenai penggunaannya ada yg membenarkan dan ada yg melarang. Yg membenarkannya pula meletakkan syarat supaya tidak disalah gunakan. antara maksud salahguna ialah menggunakannya sbg propoganda utk mengelirukan org Islam. Cuba lihat kembali fatwa hj hadi dan yusuf qardawi, jelas dinyatakan larangan berkenaan.

yg hairannya knp penyokong-penyokong kristian ini menyembunyikan fakta ini dan tdk membincangkannya?

adakah hati mrk telah tertutup atau menjadi burung kakak tua kpd si anwar ibrahim penghalal murtad itu?

Abdul Hayee said...

YB telah meletakkan kepentingan agama mengatasi kepentingan parti. Tindakan YB adalah betul.

profit said...

You are nether here nor there,MAKE YOUR STAND DAMN IT

Pemuda Melayu Islam said...

Slm,stuju sgt2 ngan SuparYop.Kpd macai2 melayu LGE,xkira PAS,PKR,DAP sila rujuk komen dia.

Kulaan Niring said...

Habis dicanang segala ruang. Kebebasan bersuara konon diperjuangkan. Takkan YB Zul baru kritik pendirian pemimpin dah dituduh mengkhianati parti. Kenapalah selalu ada tindakkan berpilih-pilih. Kena puak lain kita pakat puji Zul, bila kena tang kita habis dimaki hamun Zul. Inikah cara islam yg kononnya diperjuangkan. Hentikanlah politik sempit kesukuan dan kepartian membabi buta, lihatlah melalui jendela lebih luas. Kenapa perlu takut pada seorang yg bernama Zulkifli Nordin jika dalam PR dikelilingi pemimpin hebat-hebat. Jawablah balik secara lebih beradap.

CIVIC said...

Aku dok heran tul apasai la PKR pilih dia ni jadi calon dulu ntah...bisin bukan main tapi humno dungu lagi teruk dari tu senyap pulak...

woi yb klu tak tahan sgt letak jawatan jadi mp je,tak payah dok pok pek2...

baik yb aku si junus tu lagi

Rahimi said...

PAS TIDAK PERNAH BERMINAT MENUBUHKAN NEGARA ISLAM

Lim Kit Siang melalui buku tulisanya bertajuk, BA & Negara Islam yang diterbitkan oleh Parti Tindakan Demokratik (DAP) pada tahun 2001. Lim Kit Siang menulis di muka surat 101 yang berbunyi, "Jaminan yang diberikan oleh Mursyidul AM PAS, Nik Aziz Nik Mat bahawa PAS mengimpikan sebuah masyarakat Islam dan bukan sebuah negara Islam. Nik Aziz memberikan jaminan ini dalam dialog beliau dengan sekumpulan Kristian - Majlis Gereja-Gereja Malaysia pada bulan Mei lalu (2001) di mana beliau menegaskan bahawa partinya mengimpikan sebuah masyarakat Islam dan bukannya sebuah negara Islam. Pemimpin-pemimpin PAS juga telah mengatakan bahawa rujukan "negara Islam" tidak wujud dalam Perlembagaan PAS seperti mana dakwaan YB Nizar dlm sidang DUN Perak dahulu."

kadiology said...

YB zul, kalau YB perhatikan komen2 dalam ni, perasan tak mereka lebih rela dan bermatian pertahankan DAP dari YB zul sendiri. dan saya yakin komen komen ni bukannya datang dari ahli DAP, tapi sebahagian melayu dalam PAS dan PKR. dan jika ada pun orang yang mempertahankan YB, orang itu akan di cap sebagai totok UMNO. inilah 'demokrasi' pakatan rakyat. tidak boleh di sentuh dan di kritik langsung. kritikan di balas dengan label2 yang buruk.

YB, inilah apa yang anwar ibrahim dah ajar pada melayu hanya semata mata supaya dia dapat kuasa. menjadi boneka DAP.

aliff said...

Salam sdr,
Berjuanglah atas prinsip kebenaran. Tiada penyesalan dikemudian hari. Selagi berpegang kepada tali Allah dan Rasul, sdr akan selamat begitu juga sebaliknya. jangan biar diri terikut2 dengan mereka yang keliru dan sesat.

Agama bukanlah hanya kata2, ia perlu senada dengan apa yang dikotakan. Pasti akan bangun satu umat yang berani memperjuangkan kebenaran dan Islam walaupun terpaksa mengorbankan nyawa dan harta.

Bangun bersama Insan Akhir Zaman, kembalikan agama pada landasan yang sebenar, jangan biarkan lagi agama suci ini dihina. Saya sokong perjuangan sdr bukan atas landasan politik jumud.

Jika tersingkir, bangun semula dengan lebih gagah bina tapak baru atas prinsip Tauhid dan Makrifah,bulatkan tekad memimpin Islam di akhir zaman.

Selamat berjuang demi Allah dan Rasul....

= anak Baling

Rahimi said...

PAS TIDAK PERNAH BERMINAT MENUBUHKAN NEGARA ISLAM

Lim Kit Siang melalui buku tulisanya bertajuk, BA & Negara Islam yang diterbitkan oleh Parti Tindakan Demokratik (DAP) pada tahun 2001. Lim Kit Siang menulis di muka surat 101 yang berbunyi, “Jaminan yang diberikan oleh Mursyidul AM PAS, Nik Aziz Nik Mat bahawa PAS mengimpikan sebuah masyarakat Islam dan bukan sebuah negara Islam. Nik Aziz memberikan jaminan ini dalam dialog beliau dengan sekumpulan Kristian – Majlis Gereja-Gereja Malaysia pada bulan Mei lalu (2001) di mana beliau menegaskan bahawa partinya mengimpikan sebuah masyarakat Islam dan bukannya sebuah negara Islam. Pemimpin-pemimpin PAS juga telah mengatakan bahawa rujukan “negara Islam” tidak wujud dalam Perlembagaan PAS .”

hamsor said...

Bagi nong cik, warga asing adalah terdiri daripada orang indon, bangla, vietnam, pilipin dan myanmar...orang jarman, itali, denmark, ostolia, beritish dan emerika adalah tuan-tuan dan mesti dipuja puji...baru la nampak ada kelassssss gitu....

manbillion said...

Salam semua.
Dalam seminggu ni politik malaysia sunyi sikit, mungkin tak ada isu panas yang nak didebatkan. minggu ni juga tiada suara suara jahat firaun kecil mungkin merska tunggu yb balik kot. Yb apa ditunggu lagi buat lah keputusan, jangan fikirkan kepentingan diri fikirkan masa depan bangsa kita. Yb rakyat telah muak melihat sendiwa yang dipertontonkan oleh bapak firaun, jijik dengan permainan, meluat melihat tingkah lakunya. Yb PKR bukan parti yang boleh mempertahankan ugama, bangsa dan negara. PKR sememangnya nyata PARTI KINCING RAKYAT, parti perjuangan peribadi, dendam adalah asas pernubuhan PKR.

selepas pilihan raya 2008. apabila beberapa negeri berjaya dirampas oleh pakatan rakyat, rakyat dikejutkan dengan tingkah laku wakil wakil rakyat yang kebanyakannya baru mengenali bidang politik, lebih lebih lagi wakil rayat dari PKR. pilihan raya 2008 telah melahirkan pemimpin tangkap muat. sebenarnya bapak Firaun tidak menjangka akan ramai dikalangan wakil rakyat tangkap muatnya menang. sabit tu sekarang bila wakil tangkap muat ini tidak mampu menjalankan tugas, bapak firaun dengan mudah menyepak terajang sesuka hati.

sendiwara ini sepatutnya dah berakhir tetapi firaun firaun kecil sedaya upaya mempertahankan agar ia kelihatan elok dipandangan mata.

jalanhitam said...

saya bersama-sama yb..

percayalah YB... ramai berada di belakang YB.. para ulama, pemimpin (kerajaan dan pembangkang) dan rakyat jelata..

Berjuanglah tetap benar di jalan-Nya..

Jangan kau takut dunia yang sementara.. dan manusia lidah lidah bercabang

AgnostikA said...

ini bukan kata kesat, tapi satu perumpamaan ...

The Dogs Are Barking Malaysia !

Baca: http://www.scribd.com/doc/27367056/The-Dogs-Are-Barking-in-Malaysia

mira0579 said...

Jakim guna laman web perjelas hukuman rotan wanita

PUTRAJAYA, 24 Feb — Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) menyediakan maklumat berhubung pelaksanaan hukuman sebat terhadap wanita Islam menerusi laman webnya bagi membolehkan masyarakat mendapat penjelasan berhubung perkara itu.

Ketua Pengarah Jakim Datuk Wan Mohamad Sheikh Abdul Aziz berkata di peringkat negeri, pihak berkuasa negeri mampu mengendalikan program penjelasan seperti yang telah diarahkan oleh Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Nota:
50 tahun pegang tampuk kuasa, asyik hentam PAS pasal hudud dan qisas. Guna MIC dan MCA hentam PAS kaw2 punya. Tak pernah ada kerjasama dalam menyelesaikan dan menegakkan tuntutan Islam. Tak pernah ada inisatif untuk explain pasal hukum islam. Islam dikaca mata UMNO hanyalah Bank Islam dan Kolej Islam, Masjid Kristal dan Perarakan Maulidur Rasul

Laa nie dah terantuk, baru nak tengadah....

Shah Qamary said...

mohon YB dan penyokong2 tegar pkr beragama Islam rujuk artikel yg di bawah:

http://online.wsj.com/article/SB10001424052748704375604575023813383421900.html

hasil tulisan seorang pengkhianat agama dan negara. mohon YB bertindak lebih tegas dengan keluar parti. jangan terus berbaik sangka terhadap pengkhianat ini.

Anak Perelih said...

ZUl...

pasai kalimah Allah tu apa hukumnya dalam islam... atau hanya hukum dalam melayu... Kita tak boleh mengharamkan yang halal dan menghalalkan yang haram...

Pasai sambutan maulidul rasul...bukan kah di Penang ianya nak di tukar menjadi sambutan di dalam dewan dan majlis ilmu yang lebih mendatangkan kebaikan dan manafaat... lagipun ianya tidak dilakukan oleh nabi, sahabat dan tabiin... bid'ah??? dan Perlis, Kelantan, Pahang dan Johor pun tak buat perarakan...??? awat ko tak bising pun???

Abu Hasan Chan said...

Mengikut pengalaman saya terlibat dalam debat Islam-Kristian , perkara Ibrahim Ali meminta pihak Kristian berhenti mengguna nama “Allah” boleh membawa padah yang amat buruk kepada ugama Islam.

Dalam ayat Al-Maidah (5) : 73 menyatakan bahawa golongan Kristian adalah kufur kerana percaya bahawa Allah adalah salah satu oknum dalam akidah TRINITI. Perhatikan ayat ini menyebut bahawa golongan Kristian menyebut nama Tuhan sebagai "Allah". Jika orang Islam menafikan atau melarang orang Kristian menyebut nama Allah , secara tidak langsung orang boleh berkata bahawa ayat Al-Maidah (5) : 73 adalah satu rekaan dan satu pembohongan terhadap ugama Kristian !!! Memang benar orang Kristian percaya Allah adalah salah satu oknum dalam TIGA. Sekiranya mereka tidak menyebut nama "Allah" maka dengan secara logiknya ayat Al-Qur'an adalah bohong !!!!

Sekira ummat Kristian semuanya berpakat dan mengisytiharkan bahawa dalam Kristian tidak boleh sebut nama Allah sebagai Tuhan , maka mereka boleh menuduh Al-Qur’an itu adalah ciptaan Nabi Muhammad. Sekarang ini sudah ada usaha kearah ini oleh pihak orang Arab Kristian sendiri. Sila baca di laman web :

http://www.arabbible.com/t-Allah.aspx

Mereka berhujjah bahawa asal usul nama Allah tidak pernah wujud dalam mana-mana ugama samawi serperti Kristiniti dan Judaism. Sebab itu ummat Kristian dan Yahudi tidak boleh menyebut nama Allah kerana itu hanya wujud dalam ugama Islam sahaja dan kata mereka bahawa itu sebagai bukti Islam adalah ugama palsu dan rekaan orang Arab. Kata mereka lagi Nabi Isa dan Nabi Musa tidak pernah menyebut nama Allah berdasar wujud tulisan “tetragrammaton “ YHVH.

Abu Hasan Chan said...

Perkara tetragrammaton YHVH adalah hujjah bagi pihak Kristian dan Yahudi mendakwa bahawa nama Allah ialah nama yang hanya khas bagi ummat Islam sahaja. Maksud mereka bahawa tetrarammaton itu YHVH ialah nama rahsia Tuhan yang sebenarnya. Tuhan semesta alam tidak pernah memberi tahu nama khasnya kepada kepada mana-mana bangsa manusia selain bangsa Yahudi. Nama Tuhan tersembunyi dalam 4 huruf YHVH. Tiada seorangpun tahu nama Tuhan sebenarnya kerana bentuk YHVH adalah satu misteri. Ini adalah untuk melindungi kesucian nama Tuhan. Oleh itu sebutan nama Allah adalah haram disebut sebagai nama khas (proper name). Sebutan hanya boleh dimaksud sebagai nama am (generic name).

Sebab itu dalam Bible Kristian dan Yahudi tidak pernah wujud sebutan nama Allah. Orang Kristian Arab ada menyebut nama Allah sebagai nama umum yang bermaksud Tuhan bukannya nama am. Bible sudahpun berusia lebih kurang 6,000 tahun dan tidak ada mana-mana nabi dalam pernah menyebut nama yang dikenali sebagai sebutan Allah.

Dalam Bible ketika Nabi Musa ditanya apakah nama Tuhan , dia menjawab : “I am who I am” [ Exodus 3 : 14 ] = Aku adalah Aku
Inilah yang menjadi hujjah kenapa Kristian dan Yahudi menolak sebutan Allah sebagai nama khas. Kalau mereka menyebut Allah , itu sekadar sebutan yang bermaksud Tuhan atau God.

Sebab itu Al-Qur’an ada membuat satu teguran terhadap Yahudi yang mempergunakan nama Allah sebagai sindiran :

Dan berkata orang-orang Yahudi - sesungguhnya Allah adalah miskin dan kami adalah orang-orang kaya [ Ali Imran (3) : 181 ]

Perhatikan orang Yahudi menyebut nama Allah sebagai nama khas meniru orang Islam untuk mempersenda. Dalam ayat Ali Imran (3) :181 pula menyatakan bahawa orang Yahudi menyebut nama Allah secara mempersenda ummat Islam. Padahal perbuatan Yahudi sebenarnya merupakan satu kekufuran secara mereka tidak sedari kerana menyebut nama "Allah" dengan tujuan senda-gurau. Sekiranya nama "Allah" tidak wujud dalam ugama Yahudi itu sendiri , kenapa pula Al-Qur'an membuat teguran ini ? Ini kerana nama "Allah" bukan khusus bagi ummat Islam sahaja. Sebenarnya nama Allah itu adalah satu kalimat suci yang patut dihormati oleh Yahudi sendiri. Begitu juga ugama-ugama lain.

Ayat Ali Imran 3:181 adalah hujjah bagi ummat Islam mengiktiraf bahawa nama Allah boleh diguna oleh ummat bukan Islam.
Sekiranya Ibrahim Ali beriya-iya melarang ummat Kristian menyebut nama Allah , maka dia secara tidak langsung mencabar ayat-ayat :

1. Telah kufur mereka yang berkata - sesungguhnya Allah adalah yang ketiga dari yang TIGA [ Al-Maidah (5) : 73 ]

2. Dan berkata orang-orang Yahudi - sesungguhnya Allah adalah miskin dan kami adalah orang-orang kaya [ Ali Imran (3) : 181 ]

carp said...

salam.. memula skali mintak YB masuk PAS le.. yg duk gatal2 pi masuk PKR tu wat pe?? dah tau dlm PKR tu ramai sampah2 UM-no hang pi masuk plak.. lagi satu ttg kes YB dengan YB khalid mntk masing2 berdiskusi secara ilmiah le.. skrg ni pihak media yg jd anjing UM-no tgh tunggu peluang je utk putar belit segala kenyataan2 yg kluar dr pimpinan PR.. so kalau kita bercakap tanpa berpikir terlebih dahulu akan timbul masalah le..

skian wsalam

tengkujoh said...

yb....
bile duniawi didahulukan inilah jadinye kawan jadi lawan ...musuh jadi kawan

Supar Yop said...

Sy rujuk kata2 Rahimi :PAS TIDAK PERNAH BERMINAT MENUBUHKAN NEGARA ISLAM - Betulkah dalam tulisan Lim Kit Siang berkata demikian. AstagfirullahalAzim, macam tak percaya rasenya sejak tahun 2001 PAS dah berkata demikian.

Lagi parah ayat2 demikian "Pemimpin-pemimpin PAS juga telah mengatakan bahawa rujukan “negara Islam” tidak wujud dalam Perlembagaan PAS .”

Kalau takat masyarakat Islam , Arqam , Tabligh dah lama buat.. Padanlah sekarang boleh ngam dgn DAP.. Adekah kita ditipu hidup2 oelh PAS SELAMA INI?