16 November 2010

KAU PERGI JUA!!


(Pak Jangoat sedang berehat didalam lori ke Putrajaya)


Salam 2 all.

Pengumunan Zaid Ibrahim bahawa beliau akan meninggalkan PKR secara rasmi tidak lama lagi sekadar pelengkap kepada sandiwara yang dimainkan kepimpinan PKR selama ini. Kecundangnya Zaid sekadar mengesahkan apa yang kami di Konsensus Bebas telah dedahkan dari awal, bahawa PKR hanyalah parti untuk golongan Firaun-Firaun Kecil yang mendokong falsafah politik "matlamat menghalalkan cara, "Putrajaya at all cost", menggunakan kaedah pembohongan dan cakap tak serupa bikin untuk memahkotakan angan-angan seorang manusia untuk menjadi Perdana Menteri.

Dengan pengunduran Zaid, kita sudah boleh membaca susunan kepimpinan PKR akan datang yang jelas membuktikan amalan "Kakane-KKN" (dalam bahasa Jakarta pak), iaitu "kronisma, korupsi & nepotisma" yang cukup hebat:

Ketua Umum - Anwar Ibrahim. Suami Presiden dan bapak kepada bakal Naib Presiden! Inilah dia "mujahiddin demokrasi" yang begitu "taksub" kononnya kepada amalan demokrasi barat, tetapi mahukan jawatan yang bukan sahaja tak payah bertanding dan tidak boleh ditandingi, tetapi tak ujud pun dalam perlembagaan PKR. Entah siapa lantik Anwar jadi Ketua Umum pun teman tak tau, sebab tidak pernah ada mesyurat perwakilan yang buat keputusan. Lagipun jawatan yang takde dalam perlembagaan, macam mane perwakilan nak buat keputusan!

Presiden - Wan Azizah. Isteri Ketua Umum dan mak bakal Naib Presiden. Jawatan yang kata Zaid Ibrahim sekadar penghias majalah. Tanpa kuasa dan tanpa martabat. Dan bila Zaid membuka manifestonya antara lain untuk mengembalikan maruah dan martabat kepada jawatan Presiden, Zaid pula yang kena musibat!

Timbalan Presiden - Azmin Ali. Bekas Setiausaha Sulit Anwar zaman sebagai Timbalan Perdana Menteri UMNO. Dari kecik sampai tua Azmin sentiasa melekat dengan Anwar, yang Nallakarupan kata mereka berdua ini punya hubungan yang sangat istimewa. Zaid kata Anwar-Azmin punca kepada segala penyakit dalam PKR. Anwar bertungkus lumus bekerja keras memastikan Azmin memenangi jawatan Timbalan Presiden sehingga hero hindustan PKR Zaid Ibrahim pun kena tendang keluar. Dan untuk memastikan warna demokrasi kekal, Mustafa Kamil Ayub dipujuk supaya jangan menarik diri. Apa yang dijanjikan kepada Mus teman pun tak tahu. Mus yang pada satu ketika cukup garang macam rimau lapar, bersama dengan Zaid memberi ultimatum dan kata dua kepada PKR, tiba-tiba jadi macam kucing sakit gigi. Bayang yop kalau Mus tarik diri, malulah kat Azmin menang free pulak!!

Naib Presiden 1 - Nurul Izzah. Semua orang tau dia anak Ketua Umum dengan Presiden. Dengar cerita nak buat pact dengan Zaid, tau-tau tak jadi. Papa hebat kata Nurul, dipetik dimuka hadapan akhbar Sinar Harian! Anak bapak yop..anak bapak!

Naib Presiden 2 - Tian Chua. Mamat sorang ni ketaksuban dia kepada Anwar hingga sanggup dok bawah lori FRU. Sehingga sanggup mereka foto palsu PM bersama Altantuya, dan sikit pun tak rasa malu atau bersalah dengan perangai hodoh tu. Disabitkan kesalahan jenayah oleh Mahkamah Majistret Kuala Lumpur kerana menggigit polis!!

Naib Presiden 3 - Mansor Othman. Bekas Setiausaha Sulit Anwar semasa menjadi Menteri Kewangan. Sekarang jadi Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang. Bertanding pilihanraya dahulu semua kalah, kemudian entah macam mane dema pusing tau-tau Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang Mohd Fairuz kena tendang dan Mansor ambil alih kerusi Penanti dan bertanding sorang-sorang sebab UMNO malas nak layan politik sempit PKR. Lepas menang ambil tempat Fairuz, jadi TKM dan dah pun dapat Datuk!

Ketua AMK - Shamsul Iskandar Akin. Mula-mula patut bertanding jawatan Naib Presiden. tetapi bila calun pilihan Anwar mendapat jumlah pencalunan yang sangat memalukan, kalah kepada Chegu Bard, Shamsul tetiba buat u-turn dan bertanding jawatan Ketua AMK. Kerana Anwar tidak boleh kontrol orang macam Chegu Bard. Chegu Bard ni walaupun kawin dengan anak sedara Anwar, tetapi otak dia macam Zaid, Anwar tak boleh nak kontrol. Dia ni ada pendirian sendiri dan sangat berani. Kiblat Chegu Bard kepada Reformasi bukan kepada Anwar. Jadi Anwar akan gerun kalau sayap muda dikuasai oleh orang yang dia tak boleh kontrol.

Ketua Wanita - Zuraida. Walaupun Zuraida ni jenis mengaji kat ustad dan bertudung lipat, dan cukup rajin mengikut kelas Dr. Asri, tetapi ketaksuban dia kepada Anwar cukup hebat. Walaupun saingan beliau Puan Anima Ferer membuat pelbagai aduan salahlaku dan penipuan serta manipulasi didalam perebutan jawatan Ketua Wanita, malah Anima minta pemilihan digantung, namun suara Anima jadi macam suara Zaid aje, walaupun Anima adalah pengerusi Jawatankuasa Disiplin PKR!

Macam tu lah lebih kurang barisan kepimpinan kakane yang akan ujud dalam PKR tidak lama lagi. Cuma yang teman kesal sedikit ialah tindakan terburu-buru Zaid untuk keluar PKR dan mengumumkan kemungkinan menubuhkan parti politik lain.

Pada teman Zaid sepatutnya meneruskan perjuangan bertanding jawatan Timbalan Presiden PKR. Walaupun Zaid merasakan bahawa Jawatankuasa Pemilihan sekadar menjadi tunggul untuk "calun impian Anwar", walaupun Zaid melihat banyak penipuan, pembohongan, putar belit dan lain-lain semasa proses pemilihan, beliau tdiak sepatutnya menarik diri dan keluar PKR.

Sebaliknya dengan meneruskan pertandingan dan kekal didalam PKR, Zaid akan dapat mendedahkan lebih banyak kepalsuan dan kepincangan didalam PKR.

Itu yang teman buat semasa dikenakan tekanan supaya keluar daripada mewakili PKR sebagai Ahli Parlimen. Teman tau puak-puak Firaun Kecil didalam PKR sudah tidak sabar melihat teman meninggalkan kedudukan sebagai Ahli Parlimen PKR. Kerana suara Islam, perjuangan Islam yang teman bawa sebagai MP PKR sangat dibenci oleh DAP dan yang sewaktu dengannya. Dan para Firaun Kecil dan sekutunya DAP merasakan perjuangan Islam itu akan menggagalkan impian mereka ke Putrajaya. Maka mereka lakukan pelbagai perkara untuk memaksa teman keluar.

Tetapi teman bertekad, walaupun teman tahu pada masa itu teman sedang menongkah arus mungkar yang deras, bahawa teman perlu bertahan untuk terus membongkar topeng kepalsuan didalam PKR. Sehingga mereka memberi tekanan kepada teman dengan melantik panel jawatankuasa disiplin kafir untuk membicarakan teman dalam isu kalimah ALLAH. Satu penghinaan besar kepada Islam. Dan alhamdulillah umat Islam khususnya, dan rakyat umumnya dapat melihat kepalsuan perjuangan mereka.

Kepada Zaid, nasihat teman ialah jangan berganjak. Biarkan mereka pecat. Mike pun tahu Firaun-Firaun Kecil yang ada dalam PKR akan cari jalan memecat mike. Jangan beri mereka bola percuma. Let them pay for their "crime", so to speak! Biar rakyat dapat melihat kepalsuan dan kepura-puraan mereka. Teruskan pendedahan, bongkarkan kepalsuan mereka.

Tindakan Zaid untuk menubuhkan parti baru akan hanya memberi mereka bola tanggung. Mereka akan canangkan mike sebagai orang gila kuasa dan kedudukan. Mereka akan kata tak dapat jadi presiden PKR dia pegi buka parti baru dan jadi presiden! Masuk bakul angkat sendiri! Dengan sejarah mike yang pernah melompat dari UMNO dan merajuk bila kalah pertandingan Ketua Bahagian di Kota Bharu, ruang untuk mereka serang mike terbuka luas. Mike nanti akan disamatarafkan dengan Ibrahim Ali. Begitu cara mereka akan perlekekhkan mike.

Dan Zaid, bila mike memilih untuk melawan mereka, bersedialah dengan segala macam maki hamun, caci maki, fitnah, pembohongan, putarbelit, penipuan dan lain-lain cacamerba. Ni belum mike bagi surat rasmi pun dema dah tuduh mike dah siap dengan parti baru sebenarnya. Nanti mike akan dituduh sebagai barua BN didalam PKR, sebagai Trojan horse UMNO. Jangan terkejut kalau mike dituduh taik judi, kaki botol, kaki betina! Malah teman tak terkejut kalau mike didakwa sebagai punca kekalahan PKR di PRK Hulu Selangor. Semua jentera dan balatentera balaci mereka, termasuk akhbar, media portal, dan para penceramah akan diguna untuk mengganyang mike. Malah mike akan diperkartunkan nanti. Teman dah boleh bayang gambar kartun mike di MalaysiaKini, Suara Keadilan dan MalaysiaKini. Apa boleh buat yop, memang itu cara dema!

Namun jika mike rasa sudah tiada pilihan, dah terlajak kata nak keluar, teman nasihatkan mike menerima tawaran yang disebut oleh Husam Musa semalam bahawa PAS bersedia menerima mike. Pintu PAS sudah terbuka untuk mike. Eloklah mike pertimbangkan tawaran Husam itu. Cuma nasihat teman jangan mike terima terus, cume kata akan pertimbangkan. Sebab badut ingusan Anwar masih ada didalam PAS. Pak-pak jangoat ini akan segera mengeluarkan kenyataan bahawa tawaran Husam itu bersifat peribadi, ataupun lebih teruk mereka akan kata akhbar misquote Husam.

Mereka akan lakukan sedaya upaya menghalang mike daripada menyertai PAS, sebab paduka tuanku Anwar yang mereka sembah akan murka. Dan pak jangoat takkan biarkan kemurkaan Anwar, kerana mereka dah terliur nak ke Putrajaya jadi menteri, macam mike pernah rase. Bukan senang yop dari budak jual cendol tau-tau dapat pakai kot & tai, tiba-tiba pulak jadi menteri dengan siren sana sini. Dah lama dema ngidam tu yop. Jadi daripada mereka jatuh pokok kelapa tengah sedap berangan nak ke Putrajaya, baik dema terajang mike dulu yop. So be tactful, but maintain your fight.

Last but not least, teman ucap selamat pada mike Zaid. Moga mike berjaya mengharungi onak duri yang akan makin tebal dihadapan nanti.

Adios amigos. Grasias senor.

Wassalam.

Zulkifli Bin Noordin
Selasa
09 Zulhijjah 1431
16 Nov 2010

No comments: