07 March 2010

NO REGRETS!

Zulkifli will not appeal

UPDATED

By Clara Chooi

KUALA LUMPUR, March 6 – Sacked PKR MP Zulkifli Noordin has decided not to appeal his termination from the party and will remain as an Independent MP for Kulim–Bandar Bharu.

The controversial politician has chosen to remain calm in the face of his sacking, and just minutes after hearing about it, he laughed over the phone with The Malaysian Insider.

“There is no use crying over it,” he said.

He added that the party had made him a “forced Independent” when it decided to sack him as a PKR member.

“I will remain as an Independent for now but I will keep my options open. But joining Umno is a big no-no,” he told The Malaysian Insider when asked if he planned to join another party.

Zulkifli was sacked from PKR this evening when the party’s supreme council decided to endorse the recommendations made by the disciplinary board on the MP’s case.

Zulkifli was called to face the board when he infringed a party gag order and lodged a police report against Shah Alam PAS MP Khalid Samad over the “Allah” issue.

He said that he would not appeal his sacking as by doing so, it would mean he was submitting to the "Little Pharaohs"!

“Why should I appeal? The whole exercise is a sandiwara to show that they have complied with the procedural rules,” he said.

Zulkifli added that becoming an independent had not been a choice of his as he had always maintained his loyalty to the party.

“But they have forced me to become one. And I will not be sad because if defending one’s religion is a crime, then I am more than happy to be out from PKR,” he said.

Zulkifli had asked for an all-Muslim panel for his hearing but the request was rejected.

Zukifli also maintained that his loyalty to party de facto leader Datuk Seri Anwar Ibrahim had not waned as he still believed that the latter had faced too many injustices.

In fact, despite having been sacked by the party, Zulkifli said that he had no qualms about staying on as Anwar’s lead counsel in the qazaf case against Saiful Bukhari.

The qazaf or “false accusation” matter has been fixed for mention on March 10.

“If he wants me to stay on, I will. I have been loyal to Anwar because of religious principles. And the persecutions he has had to suffer is very much against the Islamic beliefs,” he said.

Zulkifli was also among the panel of lawyers handling Anwar’s first sodomy trial and had gone to detention with the leader under the Internal Security Act in 1998

32 comments:

sam said...

ISh..tak tau malu ke? menang atas tiket PKR kan? agak2 sedara la, kalau 8 Mac 2008 lalu bertanding atas tiket bebas, boleh menang ke? kalau rasa nak mempertahankan Islam, letak jawatan MP. Takde la menyusahkan pengundi... buang masa balik kampung undi kau... kalau rase tak bleh ikut pendirian parti...tak payah lah masuk politik...bebetol buang masa, duit tol, minyak, dll semata-mata nak balek kampung undi kau...menyesalnyaaaaaaaa!

Zorro said...

APA BETULKAH CERITA INI????KATANYA
TELAH BERLAKU DI KLANG VALLEY,SATU KETIKA DULU MELIBATKAN WANG......
-----------------------------------

AMENO Chacha Marba said...
Sungguh malang keadaan YB Zul NOrdin,yg telah dipecat PKR....TAPI tau kah anda bahawa YB Zul ni mungkin ada kesalahan yg bolih melibatkan CBT..??? dan apa kata RAKYAT kalau mereka dapat tau??Sama ada dikawasan nya atau di luar kawasan Parlimennya???? Tentu terkejut beruk bukan????
Jadi lebih baiklah dibuat kanser yg baru nak tumbuh dari melarat keSELUROH badan PR.......

Tak tau lah kalau UMNO/BN bolih berbuat demikian....!!!!Lagi tambah
PENYAKIT ada...!!!kerana tak mampu
membuang kotoran2 dan puncasebab PENYAKIT dalam BN/UMNO....!!!!!

Mohd Ariff B. Abd Rashid said...

PKR bukanlah medan yang subur untuk Islam.Mana mungkin benih atau akar umbi buah manggis akan melahirkan buah durian. Kalau YB nak memakan buah durian yang lazat, pastikan benih yang yang ditanam adalah benih buah durian yang baik, bajailah, jagailah, InsyaAllah natijah buah durian yang enak InsyaAllah. Jangan buang masa mengeluarkan banyak teori, tapi beramallah dan bekerjalah tanpa mengenal keletihan untuk menggabai redhaNya.

Miss-peninG said...

yb.. lantak la orang nak kata apa yb, tapi try la buat rayuan.. apa yang saya nampak.. yb perlu ada dalam pkr. untuk check n balance.
at least ada yang tegur dari dalam. sekurang2nya yang bukan islam dalam pkr kalo nak hentam islam pon.. diorang bleh pikir .. ada zulkifli noordin dalam pkr yang akan hentam diorang balik..


kalo yb jadi bebas.. suara yb takkan jadi suara penting yang akan diorang dengar...

please....

man said...

"The whole exercise is a sandiwara"

Including yourself bro.

The One said...

Hello `LITTLE PHAROAH'

At last..
they had spoken..
dan mmg tindakan yg betul lagi tepat terhadap KADOK2 yg ingin menjadi GRINGOS..

Boleh la ko ikut jejak Ibrahim buat NGO, pakat2 dgn Ezam kotak buat 1 pertubuhan.. Panggil semua gringos ko utk PErtubuhan Gabungan Individu Dan bebAs.. or known as PEGIDA..
ko jadi godfather/ayahanda..
Ko beKOKOKlah sekuat hati kau atas reban PEGIDA ko tu..

Dan jgn lupa.. jika ada sponsorship BANYAK mahhsyyuk,,

Tukar moto easy rider ko yg cokia tu dari Honda Shadow ke GOLDWING or HARLEY FATBOY.. ,
jgn lupa letak letak sign `kat plate depan tulisan MP kadok atau lebih elok.. tulisan little pharoah kat plate depan..

Dan Jgn lupa
Pakai baju HITAM ada tulisan Besar..`MP who Cheats his VOTERS'..

Dan Jgn Lupa
Kupiah tu buang lah.. kalu/jika tgh bincang dgn ramai sponsors..

Tapi kalu ko masih pakai apa2 baju pun.. kami nampak tulisan yg ko tak nampak kat badan ko.. sehinnga ke tulang sepanjang hayat..


Peace.. and Good Luck 2 U Little PHAROAH

Srikandi said...

YB masuklah PAS. Tuan Ibrahim Tuan Man kata mereka sanggup terima.

Dr Mohd Rafick Khan said...

Saudara Zul
Salam. I hope you will publish my comments.

(1) What you did is wrong. You were given the opportunity to defend yourself on why you lodge a police report against the Khalid Samad. Instead you walk out and abuse your position and faith by using "Allah" and Ethnicity as an excuse.

(2) You disgrace yourself as a Muslim. You have showed the ugly side of a Malay Muslim. I must say that you are nothing more than a coward that hide behind the veil of religion and ethnicity. You are there because of Muslims and Non muslims voted for you. Whatever decision that you make should have taken that into consideration.

drrafick (www.rights2write.wordpress.com)

cia said...

perjuangan anda tidak bertepatan dgn sunnah nabi saw....... hang mengikut haluan org kafir yg nak mengalahkan Islam.....kamu org Islam yg tak guna akal dgn bijak...kesiannnnnn.....

Melayu Republik said...

asalamualaikum wbt.

perjuangan anda, kini baru bermula.

ia bukan bermaksud bila anda dipecat, perjuangan itu berakhir.

tidak!

demi Allah Yang Maha Unggul.

jika anda ikhlas dalam pekerjaan anda, melakukan pekerjaan atas jalan Allah Taala, anda akan perolehi kemenangan.

dakwah Islamiyah sebenarnya, bukan di lihat pada keputusan di akhirnya, tetapi di lihat pada sifat berterusan dakwah itu sendiri.

Bersedia untuk berevolusi.

Sudah sampainya demokrasi di gantikan dengan sistem Islam yang sejati.

Sekian. Semoga anda dirahmati oleh Allah Yang Esa.

kadok said...

Jangan ingat orang Kulim sokong saudara!!!!!
kalau ada maruah letak lah jawatan!!!
kalau tidak duduk diam diam !!!
Bolo punya olang
nang botinang, kui bo tu kui

KHALID ISMATH said...

tahniah YB. Ana sebagai pendokong Gerakan Islam, bersetuju bahawa YB tidak perlu berjuang dalam Parti sosialis itu. Biar kita dihina manusia, asalkan Allah bersama kita. Allahuakbar.

GPMS Cawangan Sungai Pinang said...

YB, teruskan niat yg murni itu demi ISLAM, jangan biarkan politikus firuan bermaharajalela dalam bermain di gelanggang munafik dan fasik!!! lebih baik menjadi BEBAS dari bersama pemimpin yg hanya utamakan kuasa dari agamanya... Takbir!!!

HeroHuruHara said...

Assalamu'alaikum,

keep it the decision to not appeal on this. We know you were right and we stand still with your decision and objective of doing so. You are now free, free to move and free to talk.

ABATASA said...

Salam saudara Zul,

Berpegang teguhlah atas nama Allah dan RasulNya. Segala yang terjadi mempunyai hikmah yang akan hanya diketahui di kemudian hari.

Biarlah apa dunia akan berkata, biarkan mereka ketawa (bersama bisikan syaitan), niat saudara mempertahankan prinsip amatlah kami (gulungan tidak berpihak) hargai. Sebenarnya ramai rakyat Malaysia sudah tahu bahawa Demokrasi yang kita amalkan ini telah dipaksakan ke atas kita oleh THH semata bertujuan menguasai kita serta melemahkan perpaduan kita melalui agama.

Saya pasti masanya akan tiba ramai akan bangun bersama saudara menolak sistem skulars dajjal ini dan pastinya saudara tidak kesaorangan dalam hal ini. Kukuhkan pegangan kepada tali2 Allah, kita akan selamat di dunia dan akhirat. Percayalah, muslihat musuh Allah semakin ketara, tunggu sahaja bila Allah izinkan kita bernaung dibawah satu sistem yang direstuiNya.

Saya telah lama tidak menerima sistem demokrasi, amat mustahil sistem ini akan menyelamatkan Orang Islam di Malaysia, malah lebih merosakkan. Di akhir zaman, sesiapa yang ingin menyelamatkan agamanya "umpama menggenggam bara api".

Bersamalah kita menjadi umat yang sentiasa bersyukur walaupun menghadapi musibah. Tak perlu memakai kostum keagamaan untuk menunjukkan kita ini orang beragama, Allah tidak melihat semua itu. Biarkanlah mereka dengan ketayap mereka, luncai terjun dengan labu2nya.

Selamat berjaya dalam perjuangan kerana Allah.

Wassalam.

Mohd Radzian said...

Salam bro. Zul,

Sekadar pandangan saya. By being sacked, you are in the league of Dr. Mahathir and Anwar Ibrahim. This has elements of enigma and mystery to the people.

Jadi , harap dapat tulis buku tentang "Dilemma Muslim di Malaysia". Saya berpendapat bro. kena berikan maklumat kepada umum mengenai pemikiran bro. supaya ramai yang faham, biar Melayu baik China baik India baik Islam dan bukan Islam.

I will be one of the buyer to understand your thinking in the whole manner. Thanks.

saiful said...

Selamat tinggal YB Zul . tiada siapa yang akan menangisi pemergian kau dan aku yakin satu dua hari nama kau akan terpadam dari kalangan pejuang islam dan keadilan

jimie said...

Tiger,

Saya baru baca newspaper http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0307&pub=Utusan_Malaysia&sec=Terkini&pg=bt_11.htm , anda diberi amaran 7 hari untuk kosongkan kerusi jika tidak akan dijatuhi hukuman solat hajat. Guling2 saya ketawa dgn amaran ini. Mcm Raja Lawak. Saya rasa yang kasi amaran tu mengigau sasau lah. Allah tu Maha Adil. Tapi jenis org mcm nie yakin hanya solat dia sahaja diterima, solat hajat org lain tak diterima. Apa nak jadi tah politik Malaysia nie. Solat pada Allah dijadikan bahan amaran. Kalau nak solat hajat pun, takpayah ada tempoh amaran pun, buat aje.. Kelakar betul. Saya rasa, YB pun buatlah solat hajat, mohon pada Allah peliharalah amal ibadat dan ketaatan anda pada Allah bertambah kuat. Tak payahlah doa bukan2 pada golongan "Celik" ini. Dah akhir zaman nie..

Tiger Jimie

zawawi said...

Dear Zul,

I dont think Anuar had suffered due to Islamic beliefs as the main cause/reason. Please analyse the following.

Anuar chose to join UMNO & not PAS (If he meant to reform UMNO - to be Islamic, there was no clear evident, for all the years he was with them).

Anuar was battered by his boss because he wanted to or had stabbed him (his boss) in his back. Please check your facts, a year before the 40 dalil came out, what was his plan for his Boss (Many people knew, may be the youth wing). After that, for defending and to gether support he had used Islam or Islamic beliefs as one of his platform.

After he was kicked out of UMNO, Anuar did not form an Islamic base party (although we know he has the backing of ABIM, JIM etc) instead PKR. He did not considered to join PAS either.

In the cases above, please point out to me the "Islamic Beliefs" that he defended. I agreed that he had been through injustices & which are truely unislamic in nature.

Please dont be fooled again. You should tell him "Fool for your loving no more".

Cinta Allah, Rasul & Berjihad diJalanNya.

syed said...

salam bakal bekas YB..tahniah kerana saudara sudah di pecat..mudah-mudahan selepas ini saudara dapat bermuhasabah dan belajar cara2 untuk bekerja dalam jemaah..jgn ingat diri tu sahaja yg betul sebetul betulnya...bermesyuaratlah dan berbincanglah..bila ada keputusan selepas bermesyuarat, maka bertawakkallah mudah2han ade kebaikkannya...ok saudara..ada masa harap2 saudara dapatlah letak jawatan plak yer sebagai ahli parlimen...itu pun kalau saudara berani lah..ok, taking care...may Allah bless u..ameen..wslm

HR said...

salam YB, dengan statement MCA mengenai hukum sebat ke atas wanita Islam, saya rasa BN bukanlah tempat terbaik untuk YB. kalau nak join jugak, harapnya YB memberikan kefahaman kepada non-Muslim di dalam BN tentang kedudukan hukuman syariat di negara ini.

http://www.mca.org.my/English/Commentaries/Pages/PressStatementregardingthecaningofthreewomenforillicitintercourse.aspx

Si CiLiK© said...

Salam, YB join PAS jelah...
jangan pening2... saya baca kedua-dua pihak pnyer statement, dua2 ada asasnya, jd skarang ni nasi dah jd bubur... kalau yb join UMNO untuk perjuangkan Islam, mmg kerja gilelah...... jd elok masuk PAS....

Abi Qalam said...

Salam,

Teruskan perjuangan berprinsip..

InsyAllah kami sokong YB.

KerisKontot said...

Yb, ramai yang memerhati Yb. Kami memerhati keihklasan Yb.

Jil Fityan said...

YB Zul selaku seorang yang bermaruah, berprinsip, akan berani meletakkan jawatan jika itu desakan PKR. YB Zul sendiri pun tahu, pemilihan YB Zul dulupun bukanlah diatas tiket YB Zul sendiri secara individu tapi diundi atas tiket parti.

Jika dulu YB Zul selalu mempersoal integriti, kredibiliti MP PR khususnya PKR dan PAS.. nah.. Sekarang ini kami ingin melihat YB Zul meletak jawatan sesegera mungkin, dan biarlah atas nilaian rakyat di KULIM, apa benar YB Zul ini berintegriti dan berkredibiliti??

Jika YB Zul terpilih dan kekal jadi MP sekali lagi, tahniah ..Maknanya YB Zul layak atas integriti dan kredibiliti YB pada nilaian rakyat.Jika tidak, rasanya YB Zul lebih elok mengubah sikap dan bermuhasabah apa yang tak kena pada diri YB Zul.

Jil Fityan said...

YB Zul selaku seorang yang bermaruah, berprinsip, akan berani meletakkan jawatan jika itu desakan PKR. YB Zul sendiri pun tahu, pemilihan YB Zul dulupun bukanlah diatas tiket YB Zul sendiri secara individu tapi diundi atas tiket parti.

Jika dulu YB Zul selalu mempersoal integriti, kredibiliti MP PR khususnya PKR dan PAS.. nah.. Sekarang ini kami ingin melihat YB Zul meletak jawatan sesegera mungkin, dan biarlah atas nilaian rakyat di KULIM, apa benar YB Zul ini berintegriti dan berkredibiliti??

Jika YB Zul terpilih dan kekal jadi MP sekali lagi, tahniah ..Maknanya YB Zul layak atas integriti dan kredibiliti YB pada nilaian rakyat.Jika tidak, rasanya YB Zul lebih elok mengubah sikap dan bermuhasabah apa yang tak kena pada diri YB Zul.

Jil Fityan said...

YB Zul selaku seorang yang bermaruah, berprinsip, akan berani meletakkan jawatan jika itu desakan PKR. YB Zul sendiri pun tahu, pemilihan YB Zul dulupun bukanlah diatas tiket YB Zul sendiri secara individu tapi diundi atas tiket parti.

Jika dulu YB Zul selalu mempersoal integriti, kredibiliti MP PR khususnya PKR dan PAS.. nah.. Sekarang ini kami ingin melihat YB Zul meletak jawatan sesegera mungkin, dan biarlah atas nilaian rakyat di KULIM, apa benar YB Zul ini berintegriti dan berkredibiliti??

Jika YB Zul terpilih dan kekal jadi MP sekali lagi, tahniah ..Maknanya YB Zul layak atas integriti dan kredibiliti YB pada nilaian rakyat.Jika tidak, rasanya YB Zul lebih elok mengubah sikap dan bermuhasabah apa yang tak kena pada diri YB Zul.

acah aje... said...

Zul, aku rasa kau ni tak sesuai masuk mana-mana parti,sebabnya kau ni tak dak disiplin, tetapi kalau PAS kebulur sangat nak terima hang, aku pikiaq bagus jugak, sekurang2nya biar PAS merasa pulak bagaimana penangan org yg tak dak disiplin ni dok dlm PAS .

p0Kko said...

assalamualaikum tuan..
maaf jika terkasar: saya tak nampak apa beza tuan dgn sdr ezam. istiqomah takde.

TAMING SARI said...

Salam Yb...

Saya rakyat marhaein yang mendokong perjuangan YB agak sedih jika YB bertindak bersama PAS.

Saya harap YB pertimbangkang kerana bersama PAS tiada bezanya bersama PKR.

PAS yang kononnya menyokong Islam mempertahankan DAP dalam isu Kalimah Allah.

Bersamalah UMNO dan Barisan Nasional kerana mereka lebih ikhlas mendokong perjuangan Islam.

salam.

nash said...

salam,

Yb Zul,sekarang teruskan jadi ahli Bebas..parti mana buat tak kena..tibai,mcm Datuk Ibrahim Ali..PAS moden ni pun dah menyimpang dari perjuangan asainya..depa dok mengaku islam..poodahh..orang kampung boleh la depa mohong..sejak berkawan dgn DAP,mana negara islam?mana hudud?perinsip depa senang saja dikambuih pasai nak kuasa jugak..duit dah jadi matlamat utama,dok berlakon saja lebehh..takdak kerja lain ..ceramah..ceramah..ceramah..bukan geng depa semua buat tak betuii..apa depa buat semua betui..

MT Network said...

salam..
sila letak jawatan jd MP
dan sila masuk umno..
org mcm kau nih tak layak jadi pemimpin.
kalau nak pangkat mintak dgn Najib altantuya lah..