10 March 2010

NOTIS KEPADA PARLIMEN

ZULKIFLI BIN NOORDIN
AHLI PARLIMEN KULIM BANDAR BHARU

______________________________________________________
Pejabat Wakil Rakyat, Ahli Parlimen Kulim Bandar Bharu
Ting. 7, Wisma Yakin, Jalan Masjid India, 50100 K.L

Ruj. Kami : P18/ KBB/ AM
Ruj. Tuan :

Selasa: 23 Rabi’ul Awal 1431 / 09 Mac 2010

Yang Berhormat Tan Sri Speaker Dewan Rakyat
Parlimen Malaysia
Bangunan Parlimen
Jalan Parlimen PERHATIAN SERTA-MERTA
50680 Kuala Lumpur

UP: YB TAN SRI PANDIKAR AMIN MULIA

Yang Berbahagia Tan Sri

PERUBAHAN STATUS BAGI AHLI PARLIMEN KULIM BANDAR BHARU- P.018

Perkara diatas dirujuk.

Sukacita dimaklumkan bahawa berkuatkuasa serta merta daripada hari ini, saya ZULKIFLI BIN NOORDIN, Ahli Parlimen Kulim Bandar Bharu P-018 tidak lagi menjadi Ahli Parlimen mewakili Parti Keadilan Rakyat; sebaliknya bertindak sebagai Ahli Parlimen Bebas tanpa ikatan kepada whip mana-mana parti.

Sekian untuk perhatian dan tindakan lanjut pihak Tan Sri.


Yang benar

(ditandatangani)
Zulkifli bin Noordin

s.k.
YB Ketua Whip/YB Setiausaha Agong, Parti Keadilan Rakyat

23 comments:

max said...

tahniah YB. ini baru anak jantan. bukan bacul mcm anwar selalu ckp tue.. jgn layan DAP sewel tue.. dah tak dak modai dah. tunggu masa nak pelingkup ja..

Kay Du Lac said...

Congrats for standing firm on what you believe in.

WanRamli said...

Tahniah YB. Teruskan perjuangan..

aman said...

"BERITA TV BERNAMA malam tadi melaporkan kenyataan YB Khalid, MP Shah Alam tokoh PAS yang kontroversi tentang kesediaannya berdebat secara terbuka pada bila-bila masa dengan YB Zulkifli Noordin, MP Bandar Kulim Baru iaitu bekas MP dari PKR yang baru dipecat berkaitan isu `Kalimah Allah'."

Kalau kamu bukan beruk itu, kamu akan sambut cabaran Khalid . Kalau kamu tolak cabaran khalid, sah lah kamu beruk itu.

PEMUDA PAS KEMAHANG 1 said...

Kini, tidak ada beza lagi antara manusia bernama ZULKIFLI NOORDIN & RAJA KATAK IBRAHIM ALI... kedua-duanya talam dua muka dan hipokrit.. dan kedua-duanya jenis manusia yang tidak istiqomah dalam perjuangan.

Kalau betul anak jantan, siarkan komentar kami ini.

kosen4 said...

DURIAN BESAR DI BANDAR BARU,
KUNING ISINYA TAMPAK MANIS,
SAYANG IANYA SEKADAR BATU,
SEKADAR MAMPU MENJELING SINIS.

Swaleh said...

Respond if you are a man enough. Since you are a man enough to insult a woman, now show more by responsing to this.

http://malaysia-today.net/index.php?option=com_content&view=article&id=30563:sedekah-untuk-zul&catid=18:letterssurat&Itemid=100129

http://mulutmelayu-realiti.blogspot.com/ said...

Elaun bulanan sebagai Ahli Parlimen mulai bulan Mac 2010 nanti bolehlah dibayar terus kepada YB oleh Bahagian Kewangan Parliamen.

Tak perlu lagi melalui parti PKR.

Tahniah.

harunn said...

Salam

Tahniah Yb , saya kira Yb memang gentleman , perdulikan kata2 karut dari balaci banjingan bangsat dari puak2 yang mabuk kerana hasutan sipetualang
Saya ada dengar yang khalid gila glamour ajak Yb berdebat siu kalimah Allah
saya harap Yb tak layan sikhalid ni , perdulikan dia , saya rasa tak kena kita berdebat isu ini , walupun Yb boleh menang , tapi akan menimbulkan prasangka buruk oleh puak2 kapir
Saya tak paham apa yang sikhalid gila glamour tu mahukan , adakah dia diundi untuk membela puak2 kapir
jangan kerana burukan undi bukan Islam sampai menggadaikan Islam
SEPATUTNYA KHALID KENA ISLAMKAN PAHAMAN SHAHRIR SAMAD TU SEBELUM ORANG LAIN , KLAU DIA KATA YANG UMNO TU TOLAK ISLAM BERERTI DIA KATA YANG ABANG DIA PUN TOLAK ISLAM LE ....

magn said...

wow ramai peminat YB dari dumbno sekarang,syok kan..itu masuk ini pun masuk

macan said...

Aman....
Terimalah hakikat ketentuan Allah yg jodoh ZN dgn PKR setakat di sini sahaja. Kenalah percaya kepada Qodho' dan Qadr Nya. Kalau kamu berIman dgn Allah lah yg wajib percaya kepada Rukun Imaan. Kalau tak percaya, maka tak sempurnalah Imaan awak tu. Ingat...RUKUN tu.!
Awak tanyalah dgn Dato' Dr.Haron Din, apa pandangan beliau mengenai kenyataan dan hujjah Khalid Samad. Google lah Haron Din di youtube...amati dan teliti kenyataan beliau. Jangan permudahkan aliran dan fahaman 'Aqidah kita.
Kesimpulannya...terlalu jauh kewajarannya utk ZN utk berhujjah dgn Khalid Samad. Suruh Khalid Samad pergi jumpa dgn Dato' Dr.Haron Din dapatkan nasihat dan penjelasan drp beliau yg juga Timbalan Mursidul 'Am PAS. Penampilan beliau yg moderate perlu menjadi contoh tapi pandangan dan hujjah beliau tegas dan tepat.

PEMUDA PAS KEMAHANG 1,
Bersifat terbuka dan profesionallah. Naib Presiden PAS pun menjemput ZN utk menyertai PAS, mengapa pula Saudara menidakkannya dgn mengata ZN ni umpama katak. Siapa Saudara nak melalak dgn rasa emosional. Bersederhanalah...
ZN lah aling Istiqomah memperjuangkan Islam, bukannya seperti sesetengah pemimpin PAS yg lain, tiba-tiba menyokong DSAI tak tentu pasal. Yang paling tepat dan betul adalah PAS memperkukuhkan dasar dan perjuangannya atas wadah yang tersendiri tanpa dipengaruhi oleh DAP yg terlalu nyata cauvinis dan PKR yg haluannya bermatlamatkan inspirasi dan cita-cita 'Syeikh Anwar'... Bacalah artikel CUKUPLAH KAK ZAH. Baca dgn teliti dan mendalaminya dgn penuh rasional. Pasti akan ketemui sedikit sebanyak jawapan yg positif...

SWALEH...
Ini bukan penghinaan kpd WANITA...
BERANI KERANA BENAR
TAKUT KERANA SALAH
Pemimpin bukannya kira Lelaki atau Perempuan...
Yang salah tetap salah...Kalau tak mampu kenalah letakkan diri pada tempat yang seadil-adilnya. Tak adil kepada pengikut kalau banyak perkara yg tak mampu dimampu-mampukan...

Fikir dan renungkanlah...
TEPUK DADA TANYA IMAAN...
bukan TEPUK DADA TANYA SELERA.

sembang haroki said...

yb zul! kalau kita mulakan perjalanan dengan melalui jalan yang salah, selamanya kita akan sampai ke matlamat perjalanan. begitulah hakikat jalan dakwah!

Antibarua said...

Saudara telah keluar dari kelompok BARUA yang menggadaikan agama kita yang suci dan bangsa kita yang mulia, jangan pedulikan kata nista daripada barua-barua dan balaci yang masih bersama kafir laknatullah dan firaun komunis ... tekadkan azam berjuang untuk agama bangsa dan tanah air...

Nadhirah said...

Allah SWT sentiasa bersama YB.ZUL..

ag said...

antibarua adalh antara contoh ahli umno atau perkasa yg sekarang jadim pendokong kuat zul.taniah

irwan said...

Semoga dibukakan pintu hati, diberi petunjuk dan hidayah dari ALLAH SWT

shinko said...

Salam YB,

Saya terpanggil untuk memberi komen terhadap apa yang berlaku kepada YB. Sememangnya saya dan berjuta lagi "silent reader & supporter" menyokong tindakan YB. Sy juga asalnya adalah penyokong kuat PKR pada satu masa dahulu. Tetapi kebelakangan ini PKR begitu meyedihkan. Berkenaan isu kalimah suci "Allah" sepatutnya kita sebagai umat Islam harus menentang paling kurang dengan hati berkata ianya salah untuk Kafir Musrikin menggunakan kalimah suci itu "sesungguhnya selemah tindakan yang boleh dibuat oleh semua umat Islam adalah dengan berkata TIDAK untuk Kafir menggunakan kalimah suci ALLAH".

Tetapi para pelakon utama Muslim & Muslimah "sinetron" extaravaganza dari PKR, yang arahannya & suntingannya dari DAP boleh menghalalkan kerosakan yang terang lagi bersuluh terhadap umat ISLAM khasnya & seluruh negara amnya.

Bukankah dalam Islam itu ada peribahasa "mencegah itu adalah lebih baik dari mengubati". Takkan nak tuggu kecelakaan terhadap agama Islam berlaku baru nak amibil tindakan.

Kepada PKR cukup-cukuplah adegen "ranjang" politik anda. Kalau tersebar adegen "ranjang" susah nanti.

Salam dan selamat maju jaya YB

dad2twin said...

kepada PEMUDA PAS KEMAHANG 1:

Pastinya anda dah banyak ditarbiahkan dengan adap2 persaudaraan ISLAM. Maka, praktiskanlah dan jagalah adap2 persaudaraan ISLAM itu.

DAN Jangan kotorkan kesucian ISLAM dan PARTI ISLAM dengan perangai-perangai dan perkataan2 jahiliah anda.

Ihya said...

Al; Fatihah untuk Tantawi..

Al Fatihah juga untuk YB..

joio said...

Y.B

Tahniah, atas keberanian dan ketetapan hati....bebaskan diri dari telunjuk DAP kafir, bebaskan diri dari balaci-balaci penjilat buntut DAP kerana mereka menjilat buntut DAP kerana perlukan sokongan DAP bagi berkuasa...bayangkan PR tanpa DAP..Selangor hancur, Perak sepi...Sebab itu PKR kena jilap buntut DAP supaya DAP menyokong PR, kalau nak jilat tu.. berpada-pada lar...nak bertolak ansur pun jangan sampai mengelunsur...ini semua halal,semua OK, setiap alasan diberikan bagi mengembirakan DAP....Sedarlah!insaflah...Adakah matlamat perjuangan parti nak membela rakyat atau sebab kecewa dengan UmNO...adakah demi kebahagian rakyat atau demi AKU NAK JADI PM" dalam PKR penuh orang yang kecewa dengan UMNO, yang marah kerana tak dapat kontrak dari UMNO, yang tak dapat jadi pemimpin UMNO....cuba cermi pemimpin tertinggi PKR..semuanya Ex-UmNO..yg dikecewakan dalam perebutan pangkat dalam UmNO....

Bukannya berjuang kerana Allah,kerana Islam..tetapi kerana kecewa,kerana marah,kerana tak dapat jadi PM....

Ramai orang PKR panas bontot,bila YB tulis banyak di blog ini..lantak lah..ini blog YB yang punya....dia orang tuduh tulisan YB guna ayat tak moleh...cuba dengar ayat-ayat dari Anwar Pembohong 16/9 ...Anwar guna ayat..bahlol...poodah, kepala otak kau, kepala bapak kau" inilah tahap moral pemimpin PKR, guna ayat yang tak ada moral..kurang ajar

Alhamdullilah, YB mendapat hidayah dari Allah. Bebaskan diri dari firaun-firaun bertopengkan manusia.

mimsalleh said...

Zul sudah insaf berjuang dalam PKR, oleh itu letak jawatan dan dapatkan mandat baru dari rakyat bandar baru. Kemudian baru boleh kata berkhidmat untuk rakyat(jika menang).

Sekarang ini elaun ambil(duit sedekah pengundi)tapi tak ikut kehendak rakyat.

Jika saya, saya berhenti saja, sebab duit(elaun) yang saya terima saya akan tanya untuk ape/sebab ape saya dapat.

Jika makan juga duit itu, otak jadi beku, dungu,hati jadi hitam, busuk, perut jadi busung, kaki jadi gaut, makana jadi darah daging, satu badan jadi sebati dengan dosa, kianat jadi mainan, amanah entah jadi ape, tangungjawab kepada agama dipertikai entah betul ke main2..

Key word is 'DAPATKAN MANDAT BARU'

Mesra Sokmo said...

bila nak letak jawatan, dok asyik telam duit haram...kata juag Islam tulin. Sekatat letak jawatan PKR tak cukup...take beer Zul

Mesra Sokmo said...

muka ZN ada iras beruk? semua telan, yg haram pun gasak juga. Rakyat Kulim nak AP barulah ...dah muak tengok muka take beer