14 March 2010

PARLIMEN BARU..POLITIK BARU..

Salam 2 all.

Esok Isnin 29 Rabi'ul Awal 1431/ 15 Mac 2010 Parlimen akan mula bersidang. Sidang kali ini secara rasminya dipanggil Sidang Dewan Rakyat ke 12, Penggal Ketiga Mesyuarat Pertama yang dijadualkan bersidang daripada esok sehingga Khamis 15 April 2010.

Sejak sidang Parlimen ditangguhy Disember 2009 lepas sehingga sekarang, banyak perubahan telah berlaku khusunya dari segi senario politik negara. Pertama kes liwat terhadap DSAI telah bermula setelah hampir dua tahun tertangguh, itu pun hanya Saiful Bukhari (pengadu) sahaja yang sempat memberi keterangan dalam pemeriksaan utama. Tak sempat pun pemeriksaan balas kes tertangguh kerana DSAI memohon Hakim menarik diri kerana enggan menghukum akhbar Utusan Malaysia yang didakwa menyiar gambar bilik tempat kejadian. Patut-patut kalau itu jadi alasan untuk Hakim menarik diri, apatah lagi kalau nak banding dengan permohonan saya memohon panel disiplin bukan Islam menarik diri kerana nak bicarakan saya dalam isu kalimah ALLAH; patut panel dah tarik diri pun. Tapi itulah namanya politik yop; orang lain semua tak boleh yop!!

Perkembangan lebih memeranjatkan apabila tiga Ahli Parlimen PKR mengisytiharkan keluar parti menjadi MP Bebas. Mereka ialah YB Dato' Seri Zahrain Hashim (Bayan Baru), YB Tan Tee Beng (Nibong Tebal) dan YB Mohsin Fadzli Samsuri (Bagan Serai). Dan mutakhirnya saya sendiri dipecat kerana enggan mengiktiraf panel kafir yang nak bicarakan saya dalam isu kalimah ALLAH, bermakna PKR kini hanya tinggal 26 kerusi sahaja. Jangan lupa YB Jeyakumar (Sg. Siput) mewakili Parti Sosialis Malaysia (PSM) bukannya PKR.

Ini bermakna dipihak bukan kerajaan, DAP mendahului dengan 28 kerusi, PKR 26, PAS 23, PSM 1 dan Bebas 7. Menurut konvensyen berparlimen yang di 'amal dan nilai-nilai demokrasi, maka jawatan Ketua Pembangkang seharusnya dipegang oleh ketua DAP, iaitu YB Lim Kit Siang (Ipoh Barat) kerana DAP mempunyai kerusi terbanyak. YB Tan Sri Speaker tidak boleh mengiktiraf Pakatan Rakyat kerana PR bukan sebuah badan berdaftar, ia sekadar kerjasama politik yang tidak mempunyai entiti perundangan, tidak saperti BN yang berdaftar.

Jadi kalau mengikut konvensyen berparlimen dan nilai demokrasi, seharusnya YB DSAI mengosongkan kerusi Ketua Pembangkang dan menyerahkannya kepada YB Lim Kit Siang. Sebenarnya itulah cara terbaik dan paling demokratik yang patut dilakukan oleh YB DSAI. Kalau saya menjadi penasihat strategi dan politik DSAI, saya akan menasihatkan beliau supaya mengosongkan kerusi Ketua Pembangkang. Saya cukup pasti kalau itu dilakukan, rakyat akan lebih menghormati YB DSAI kerana akan dilihat tidak memmentingkan jawatan, dan bersikap menghormati nilai demokrasi yang dilaungkan oleh PKR. Dan saya cukup pastikan DAP & PAS membawa usul dalam Parlimen supaya YB DSAI dikekalkan sebagai Ketua Pembangkang. Dan semasa usul serta bahas, saya akan nasihatkan YB DSAI supaya jangan berada didalam Dewan. Dan saya cukup pasti BN tidak akan membantah usul itu kerana ianya tiada kena mengena dengan BN, walaupunmungkin satu dua MP BN akan dipasang untuk membantah, adatlah tu. Dan apabila usul diluluskan, saya akan minta YB Tan Sri Speaker menjemput semula YB DSAI memasuki Dewan dan mengambil semula kerusi Ketua Pembangkang. Sikit punya cantik strategi sebegitu. YB DSAI tidak akan dilihat terlalu mahukan jawatan, DAP & PAS akan dilihat sebagai penyokong setia PKR, dan rakyat akan bersimpati dengan YB DSAI.

Tetapi malang kerana saya percaya YB DSAI telah diberi nasihat yang salah. Saya cukup yakin Fir'aun-Fir'aun Kecil yang mengelilingi YB DSAI telah mempengaruhi beliau dengan menyatakan bahawa dari segi undang-undang tidak jadi masalah untuk YB DSAI terus berpaut kepada jawatan Ketua Pembangkang walaupun PKR sudah hilang majoriti. Dan saya cukup yakin Fir'aun-Fir'aun Kecil tersebtu meyakinkan YB DSAI bahawa DAP & PAS akan menyokong.

Memanglah dari segi undang-undang tiada salahnya, tapi kita bercakap dari segi menghormati konvensyen 'amalan berparlimen dan nilai demokrasi yang kononnya dipertuhankan sangat. Ni cakap tak serupa bikin. Apa yang terjadi sekarang, atas nasihat Fir'aun-Fir'aun Kecil ini, YB DSAI kelihatan dimata rakyat terlalu ghairah dengan jawatan Ketua Pembangkang sehingga mengenepikan kenvensyen 'amalan berparlimen dan nilai demokrasi. Dan inilah maksud saya apabila saya menyatakan Fir'aun-Fir'aun Kecil inilah yang akan menyebabkan nama baik dan integriti YB DSAI tercemar, dan mungkin akan membawa kepada kejatuhan beliau. Saya sedih memikirkannya kerana YB DSAI sebenarnya seorang yang hebat, hanya kalau beliau mahu kembali kepada perjuangan Islam dan mendapatkan penasihat-penasihat yang tiada berkepentingan dan mempunyai agenda sendiri, saya yakin beliau akan menajdi pemimpin yang hebat. Tapi apakan daya..nasi dah jadi bubor!

Berdasarkan kedudukan jumlah kerusi parti-parti bukan kerajaan, maka menurut Peraturan 2 Peraturan mesyuarat Parlimen Malaysia, dan berdasarkan prinsip 'amaln berparlimen sejagat serta nilai demokrasi yang diterima pakai, susunan kerusi sepatutnya kini berubah. Bermakna semua Ahli Parlimen DAP sepatutnya kini duduk di blok paling depan sebelah kiri Speaker, iaitu Blok I. Kemudian diikuti oleh Ahli-Ahli Parlimen PKR dan kemudiannya PAS dan PSM. Jadi saya nak tengok esok apakah susunan tersebut dilaksanakan oleh YB Tan Sri Speaker. Sekiranya tidak, kemungkinan akan ada usul Peraturan Mesyuarat dibawa untuk susunan kerusi dibuat mengikut apa yang saya sebut tadi. Kalau itu berlaku, bermakna walaupun YB DSAI akan menduduki kerusi Ketua Pembangkang, namun beliau akan dikelilingi oleh Ahli Parlimen DAP. Ini mungkin satu keadaan yang tidak selesa bagi YB DSAI sebagai Ketua Umum PKR; sebab itulah konvensyen 'amalan berparlimen dan nilai demokrasi menghendaki Ketua Pembangkang adalah daripada parti bukan kerajaan yang memiliki kerusi yang paling banyak!

Bagi sidang ini, buat pertama kalinya saya akan bertindak sebagai wakil bebas. Dan insyallah saya akan memainkan peranan saya untuk mewakili suara umatb Islam dan kepentingan Islam. Ini tidak bermakna saya akan mengenepikan kepentingan dan kebajikan rakyat bukan Islam. Malahan berada dalam status wakil bebas ini akan memberi ruang yang selesa untuk saya memainkan pernan lebih efektif dan berkesan untuk umat Islam dan institusi Islam khasnya dankebajikan dan kepentingan rakyat umumnya.

Tapi saya percaya peringkat awal sidang kali ini akan berlaku satu perkara yang bakal meletupkan suasana politik negara. Apa dia? Tunggu dan lihat! Jangan kemana-mana, dan jangan betulkan antenna telinga anda..apa yang bakal terjadi pasti akan menyebabkan anda semua memerlukan pampers..hehehe !!!

Zulkifli Bin Noordin
Ahad
28 Rab'ul Awal 1431
14 Mac 2010

144 comments:

saidi74@gmail.com said...

Zul, amacam debat dgn Khalid Samad...ada brani ka? Jangan jd pengecut pulak!

kerisku said...

Teruskan YB Demi islam dan Ketuanan Melayu kita sama-sama pertahankan.

jeebond said...

Apehal yang ko sebok2 hal jawatan ketua pembangkang pulak? Ko dah tak de kena mengena dengan pembangkang lagi.. Biar lah pembangkang nak lantik DSAI ke sapa ke sebagai ketua. Yang ko sibok2 pehal?
Baik ko sebokkan pasai siapa yang nak dijadikan ketua katak bebas dalam perlimen esok.. Antara ko dengan 7 ekor katak tu, ko pikior selain ko sapa yang layak yop?? hehehe...

Rentikanlah meroyan dan gila isin ko dengan pkr tu.. You are nothing yop...

hafszach said...

YB Zul saudaralah sebenarnya Firaun kecil.. jgn putar belitkan fakta.. bukankah DSAI telah menyerahkan kawatan ketua pembangkang kepada Lim Kit Siang memandangkan kerusi DAP lebih banyak berbanding dengan kerusi PKR, tetapi saudara Lim Kit Siang sendiri yg menolak jawatan tersebut kerana DAP tetap menghormati peranan DSAI dalam pakatan rakyat.. semua org tahu yg saudara Li, kit siang meolaknya dgn cara terhormat serta mendapat persetujuang sebulat suara dari ahli DAP seluruh Malaysia..

Zul kalau kita memusuhi seseorang jangan lah sampai kita memutar belitkan segala fakta dan kebenaran kerana menyembunyikan pekara yg haq adalah haram di sisi agama.

alangtrio said...

Assalamualaikum YB, saya sangat sangat tertarik dengan tulisan YB terutanmanya yang ini

"tidak boleh mengiktiraf Pakatan Rakyat kerana PR bukan sebuah badan berdaftar, ia sekadar kerjasama politik yang tidak mempunyai entiti perundangan, tidak saperti BN yang berdaftar."

Jadi nak tau ni, adakah bermakna kerajaan "Pakatan Rakyat" kat Perak hari tu tak sah kerana sebab yang sama. Bagaimana pulak yang kat Selangor tu?

Harap dapat ulas sebagai loyar bukan poliyician.

Ninja-san said...

Ooooo baru pokcik tahu ...pokcik ingatkan huruf K ..rupanya begitu ..

YB asyik bersandiwara je ... apa peranan sebenar ' WAKIL RAKYAT ' ?? kami golongan belia nak tahu ..!!!

Adalah lebih baik Karam Sigh Walia lebih perihatin masalah rakyat daripada YB-YB ..!!!

Kami cemuih dgn lakonan-lakonan semua YB
( BN , DAP , PKR dan PAS )

Asyik dok menggangur je nie ..kerja tadak ...aduh!!! nak merayu kat sape pun dah tak tahu ..

Hishamuddin said...

zul,

teman rase yop ni dah makin malalut la yop.Pada teman yg giler jawatan tu adalah yop. Minority je yg nk yop kekal MP KBB. Tu pun terdiri dr puok2 sekular BN je yop. Teman tak nampak pun jika DSAI tak letak jawatan ketua pembangkang, reputasinye terjejas.

Ketahuilah yop, tulisan2 yop skrg ni makin memberi kegelian dan kemeluatan pada si pembaca. Sudah2 la tu yop. teman rase elok yop diam je la dr keluarkan kenyataan. meluat sgt la yop. Lim kit siang ngn tok guru hadi dah setuju DSAI kekal jadi ketua pembangkang. Takde isu la yop. yop asyik duk ungkit2 hal2 yg yop dah lakukan 12thn lalu, yop sebagai org yg mendakwa pejuang islam takkan tak tahu hukum yop.Org yg beramal dan buat kebajikan tak heboh2kan pada org lain yop. nampak sgt yop ni tak ikhlas atas apa yg yop dah buat dulu yop. Teman rase kalau yop tak ungkitkan kisah lama tu, org akan lebih menyanjungi yop daripada skrg yg di anggap sampah. Teman kesian kat yop. teman faham perasaan yob di pecat dr pkr. Tapi cara yop dah makan diri yob sendiri yop.

satu lagi..teman copy paste dr ayat yop;

Tunggu dan lihat! Jangan kemana-mana, dan jangan betulkan antenna telinga anda..apa yang bakal terjadi pasti akan menyebabkan anda semua memerlukan pampers..hehehe !!!

geli + menyampah yop baca ayat mcm tu. Teman rase ayat tu patut keluar dr mulut remaja belasan tahun je yop.Entah la yop, dulu teman ada perasaan respek gak sama yop, skrg ni tade lasung dah yop. Bkn kerana yop dah berada di luar PR, tapi kena tindak tanduk yop dan kenyataan yg yop keluarkan,mmg meluat dan menggelikan.

Terima kasih yop kerana sempat juga berjuang kerana rakyat dan islam selama ni. Selamat maju jaya dgn status MP bebas teman nk ucapkan. Berkhidmatlah dgn jujur dan ikhlas kerana Allah kerana ini adalah kali terakhir yop jadi MP KBB. Teman pun salah sorang yg pangkah yop pd hari nk pilih MP KBB. Takpe lah, benda dah berlaku teman tanak ungkit lagi.

Selamat maju jaya yop.

bdk sg boya rwg said...

yb teruskan usahamu demi agama islam n org melayu,...jgn hiraukan suara2 pencacai firaun yg tak beragama tuk mlemahkan smangat yb...hentam jgn tak hentam kt dlm parlimen...usul jgn tak usul kalo baik tuk islam n org melayu...pencacai2 fukatan rakyat hnya mampu menipu demi kepentingan agenda politik masing2....

bebudak izzuddin said...

Hi hi geli hati aku bila Zul bercakap soal konvensyen berparlimen dan NILAI DEMOKRASI...Engko ni sedar ke yg undi yg engko dapat dulu atas nama PKR bukan Bebas... nilai demokrasi apa yg engko pakai yop... apa lagi berambus la dari kerusi tu wahai Firaun Besar.. Sedar tak yang engko dlm PR pun dah tak diterima, dalam UMNO pun, komponan BN bantah.. masuk PERKASA je laa supaya jadi PERKAKAS IBRAHIM ALI...

Antibarua said...

Teruskan perjuangan membela Islam, jangan dilayan suara2 Barua yang mengkritik dan mengecam saudara. Syurga menanti pejuang-pejuang Islam, Syurga bukan untuk mereka yang menjilat bontot DAPIG. (harap semua barua faham tu).

mr don said...

salam saudara zul,

saya menyokong saudara 100%
saya penyokong UMNO, tetapi jika saudara bertanding dikawasan saya, berdasarkan prinsip perjuangan saudara, saya akan mengundi saudara atas nama apa parti sekalipun walupun bebas. syukur allah telah menghantar seorang pejuang muslim yang sangat ikhlas.atleast itu adalah apa yang saya rasakan. saya yakin saudara akan sentiasa berlaku adil tidak kira kepada muslin atau bukan muslim kerana itu adalah ajaran islam dan itu adalah apa yang saudara perjuangkan.
saya akan sentiasa bersama saudra dan berdoa akan kesiahantan saudara untuk terus berjuang atas nama islam dan keadilan islam.kepada bukan islam, jangan risau kerana islam akan sentiasa berlaku adil kepada anda dan itu adalah prinsip perjuangan YB zul.

syabas!!!anda telah menjadi pejuang muslim 'one in a million'.....

krzaman87 said...

YB Zulkifli..
Apakah perkara yang bakal mengejutkan negara di waktu awal sidang nanti?adakah YB dah rancang utk beberapa ekor lagi YB lain utk meninggalkan PKR waktu persidangan????

Kenapa diwaktu DSAI menghadapi dugaan fitnah sebegini hebat, wakil rakyat PKR berhamburan lari dari perjuangan?takda rasa malu ke?

letak jawatan YB. malulah dengan rakyat..Menang atas tiket PKR..yg bekerja separuh mati masa kempen ialah orang PAS/PKR..tapi YB sekarang senang senang makan gaji besar.Ingat YB..orang bawah tu meluat dah tengok muka YB. dulu orang hormat YB..skrg no more..

simply said...

Dah terang lagi bersuluh, yang kaki putar belit alam ialah Anwar Ibrahim sendiri, bukannya Fir'aun-fir'aun yang YB maksudkan. Diorang ni hanya penyokong setia sahaja.

Kenapa lah buta hati YB ni nak melihat kebenaran? Kalau Anwar Ibrahim sebagai pemimpin sendiri tak boleh menakhoda partinya, macamana nak jadi perdana menteri kepada seluruh Malaysia?

Adakah hak umat Islam yang majoriti di negara ini juga boleh diambil jalan tengah?

Rakyat sebenarnya dah jelak dengan permainan politik gabungan parti pkr-dap-pas ni.

Kita sebagai rakyat ni tak nampak kualiti pakatan pembangkang ni sebagai saf pimpinan negara yang baru.

Tengok sahajalah negeri-negeri di bawah pentadbiran mereka, semua ikut polisi yang berlainan. Yang di Pulau Pinang nak pilihanraya majlis, yang negeri Kedah sebelah taknak pulak. Yang Selangor nak buat pengharaman jual arak kawasan Islam, di Pulau Pinang senyap sunyi (iye lah, kerajaan kafir yang kawal semuanya). Dulu di Terengganu, patung Penyu PAS awal-awal lagi dah buang. Di Pulau Pinang, bersepah-sepah patung Harimau.

Saya nak tanya YB, macam ni kah nak perintah kerajaan persekutuan? Kucar-kacir!! YB hina BN pun, kurang-kurangnya hak orang Islam dijaga, memang lah serba-kekurangan di sana-sini, tak dinafikan. Cuma semenjak-dua menjak ni sahajalah, bila ada puak-puak di kalangan kem 'sana' tuu buat fitnah, hak bukan Islam ni tertindas lah apa lah.

YB sendiri pun menyokong Anwar Ibrahim yang menafikan keadilan terhadap Saiful Bukhari, sekarang baru berani menulis dalam blog hentam cara Anwar ni. Kalau dulu, senyap sunyi.

Boleh jawab tak YB?

Ahmad Putra said...

Dah la tu YB zul..tolong la. YB nak bcakap soal mempertahan Islam, tapi cara YB bercakap x ubah macam munafik. Dah le tu..

Rakyat sebenarnya x suka sgt dengan YB. Saya tahu la sebab saya rakyat..

Dah ye..

din said...

TERUSKAN PERJUANGAN!!!

teruskan perjuangan atas dasar dan prinsip yg benar!!! bukan berdasarkan politik kepartian semata.. isu kalimah Allah adalah isu besar kepada akidah umat Islam bukan sekadar isu naik harga gula.. jika mempertahan akidah Allah itu wajib maka wajiblah menjauhkan diri dari sesuatu walau PKR yg memperjudikan akidah umat islam.. tindakan pkr meletakkan panel bukan islam dalam memperbincangkan isu kalimah Allah tuan adalah suatu yg tidak boleh diterima.. bukan ia sahaja menghina tuan.. tapi menghina seluruh umat islam!!!

Abi Qalam said...

Salam,

Bikin debar aja nih..

ibnuwildan said...

Parlimen baru...Politik baru...Tapi ahli politik BARUA....Bukan khidmat utk rakyat tapi guna mandat rakyat untuk kenyangkan perut dan jadi setan. Jadi setan yg alim.

Mat Kilau said...

Syabas brader....
kalau tak betul kita tegur.... tapi bila brader tegur kena pecat la pulak....

ish...ish...ish... bila karpal singh maki hamun Nuar siap buat press conference lagi... tak ada sorang pun nak ambik tindakan kat benggali tu... apasal.... sebabnya semua orang PKR tak ada telor.... telor dah jadi kecut bila sebut nama DAP....

sudah lah Nuar.... aku dah tak respect sama kau lagi... orang macam brader zul yang tolong kau habis-habisan selama bertahun-tahun kau gigit tangan dia pulak.... betul-betul macam kisah melepaskan anjing tersepit.. siapa yang jadi anjing tu kau pikir la sendiri...

tak pe brader zul.... jadi bebas pun ok daripada masuk pas... orang Pas pun dah macam pelacur... melacurkan agama je kerja... pelacur pun lacurkan "barang" dia je... bukan agama dia.... pas pun dah tak relevan lagi... Pak Ajis dulu kata tak bole sokong kafir tapi sekarang dia kata "Dap dan karpal dah tak serang islam lagi"... bila dengan DAP je bole, bila dengan DAP je Pas pun telor jadi kecut jugak...

Syabas brader zul..... kita tengok je setakat mana firaun-firaun bangang kat dalam PKR tu membangangkan diri dorang sendiri

nikman said...

hai YB katak dan bacul. kalo ko nak ikut demokrasi sgt, ko lepaskan lah jawatan ahli parlimen tu. kalo berani bertanding balik sebagai Bebas la. ko ni banyak mulut la. makin lama makin orang meluat la. pakai kopiah tapi mulut cam tempayan. sukatilah DSAI terus jadi ketua pembangkang ke tak. Peraturan Parlimen seksyen apa yg cakap ketua pembangkang kene dari kerusi parti pembangkang majoriti?? DAP and PAS pon SEPAKAT nak DSAI terus jadi Ketua Pembangkang. tu bukan demokrasi ke namanye??

Jeff said...

Kenapa nak dengki/busuk hati dgn DSAI jadi Ketua Pembangkang. Dah rezeki dia. Kalau bukan rezeki dia, Allah dah turunkan dia daripada menjadi Ketua pembangkang..diparlimen disaat ramai yg keluar dripada pakatan rakyat.
Kalau saudara benar2 memahami Islam, tentulah saudara tadak perlu komen mengapa DSAI masih menjadi Keua Pembangkang. Juga menjadi rezeki tuan hamba Allah mengizikan tuan hamba masih menjadi wakil rakyat.
Akhir kata, buatlah keje.. Pasal debat dgn YB Khalid tuh.. pun keje juga. Ni pandai menyalak sorang2.. Ader teman ajak menyalak.. menyalak la.. Baru raykat bleh tgk sama menyalak dengan bernas... Tak kisah la terbuka @ tertutup.
Tapi saya pasti tuan hamba hanya pandai menyalak bukit..

PUTERI said...

Salam ZN,

saya rasa anda memang silap besar jika menyatakan bahwa Anwar Ibrahim menyokong Islam...saya tidak tahu mengapa bab ini anda masih belum lepas dari pukauan Anwar Ibrahim...banyak-banyakkan berdoa kepada Allah SWT.

MND said...

Salam Reformasi..

ko nie Zul ade masalah ker?
x habis2 ker nk hentam dan menganggu ketenteraman PAKATAN ker??

inie la dikata sepakat membawa berkat,insyaAllah.. .ko ada masalah ker bile DSAI memimpin pakatan rakyat dlm PARLIMEN?
kata sepakat dah dibuat,keputusan pon dh dibuat.. .ko nie memang perosak dan firaun besar yg dulu dudok dlm PKR.. .DSAI pon pernah berkata, beliau pon anytime bole letak Ketua Pembangkang tu.. .tp kata pakat sekawan telah setuju utk DSAI meneruskan perjuangan PAKATAN.. .tak usah la lagi en zul menyusahkan diri utk menyatakan apa2 lagi.. .bwk2 la beri penerangan kt kwasan parlimen en zul tu.. .next election sorry la maner2 negeri nk terima org mcm en zul.. .ape2 pon semuanye betol en zul.. .hamba doakan kesejahteraan en zul kerna memperjuangkn islam yg en zul tegaskan.. .jika en zul nie org yg memperjuangkan islam..

LETAKLAH JAWATAN DAN BERTANDING SEMULA.. .
JANGANLAH MENGANGGU KESEPAKATAN PAKATAN RAKYAT.. .
maner la en zul berani nk letak jawatan MP tu.. .memang dah tahu KALAH.. .en zul nie mimpi la kalo kwsn En zul tu terima n pangkah en zul kerna en zul..undi en zul kerna PARTI KEADILAN RAKYAT.. .
x reti2 lagi ker en zul????

MANERNYE? MP yg nk dikatakan ikut jejak en zul?? bawak dan pujuk mereka semua..lagi cepat lagi bagus... .pegang la pada kata2 en zul tu..buktikan la.. .

Wassalam.. .
-hamba yakin en zul bacul dan mengikut dasar2 firaun besar n masih pemikiran budak hingusan-

Tahniah en zul.. .

The One said...

Hello `LITTLE PHAROAH'

At last..
they had spoken..
dan mmg tindakan yg betul lagi tepat terhadap KADOK2 yg ingin menjadi GRINGOS..

Boleh la ko ikut jejak Ibrahim buat NGO, pakat2 dgn Ezam kotak buat 1 pertubuhan.. Panggil semua gringos ko utk PErtubuhan Gabungan Individu Dan bebAs.. or known as PEGIDA..
ko jadi godfather/ayahanda..
Ko beKOKOKlah sekuat hati kau atas reban PEGIDA ko tu..

Dan jgn lupa.. jika ada sponsorship BANYAK mahhsyyuk,,

Tukar moto easy rider ko yg cokia tu dari Honda Shadow ke GOLDWING or HARLEY FATBOY.. ,
jgn lupa letak letak sign `kat plate depan tulisan MP kadok atau lebih elok.. tulisan little pharoah kat plate depan..

Dan Jgn lupa
Pakai baju HITAM ada tulisan Besar..`MP who Cheats his VOTERS'..

Dan Jgn Lupa
Kupiah tu buang lah.. kalu/jika tgh bincang dgn ramai sponsors..

Tapi kalu ko masih pakai apa2 baju pun.. kami nampak tulisan yg ko tak nampak kat badan ko.. sehinnga ke tulang sepanjang hayat..


Peace.. and Good Luck 2 U Little PHAROAH

kadok said...

Salam Zul,
Yang kau sebagai orang luar ni apa kecoh-kecoh??
Duduk dalam PKR kecoh, dah keluar pun kecoh....
Bawak -bawak la ngucap....
Aku rasa kau dah boleh jadi Ketua Parti Bebas....tapi kenalah kow tim la ngan Brahim Katak tu dulu...
adios...wakakakakaka

Amir Khurairah said...

Salam YB,

Keep up the good work. Parlimen kena jaga, Adun kena jaga, paling penting, ummah kena jaga. Tak kira ideologi mana, ummah mesti nombor satu. Jadilah wakil bBebas yg betul2 neutral, tak ke kanan (firaun besar) dan tak ke kiri (firaun kecik). Mana salah, hentam. Politik ni aje yg tinggal utk kekuatan ummah. Ekonomi dah mmg payah nak kejar dah. Bila ummah menyuarakan kebimbangan pasal MEB, si minoriti kiasu kata kita melatah. Tapi bila ummah nak tekankan syiar Islam, si kiasu ni kata kita mcm Taliban, terbelakang, ortodoks, ketinggalan zaman. Paling sedih bila ada segelintir ummah pun ikut telunjuk kiasu, kononnya moden, liberal, tolak ansur (tak bertempat) etc.

SpectraGuy said...

how is it going, zul?
it is interesting to read your opinions.
it truly gives different perception.
keep on contributing.

phen said...

Salam YB....mengapa hang ni sombong dan bongkak???? mcm ni ka pejuang islam...hg ni mmg pejuang munafik...

kamarul said...

Salam YB,

Inilah masanya bikin GEMPAR dengan Anwar di dalam Parlimen.Beliau ingat hebat tetapi tak tahu ada orang lagi hebat dari nya.

Dari dulu lagi saya tengok beliau memang pandai berlakon dan kali ini YB2 BEBAS kasi ajar sama beliau di Parlimen.Jangan kaci can lagi sama beliau.

Selamat Bersidang.

Srikandi said...

Sudah nampak jelas, Anwar semakin tamak kuasa. Demi menjaga keutuhan Pakatan Rakyat, Anwar patut menyerahkan jawatan ketua pembangkang itu kepada DAP. Saya ucapkan selamat maju jaya kepada YB dan bersabarlah dengan segala kutukan daripada penyokong PR. Sesungguhnya mereka semua telah dikencing oleh Firaun2 kecil itu sehingga taksub membuta-tuli.

ABATASA said...

Salam saudara Zul,

Telah ditaqdirkan sdr tidak layak duduk dikerusi PKR yang sudah mula menunjukkan kemunduran itu.

Lebih sesuai saudara berjuang secara bebas tidak terikat dengan agenda2 negatif. Demokrasi ini umpama makanan beracun yang telah disuap kemulut Muslimin oleh THH aka British penjajah. Gunakanlah ruang yang ada untuk menegakkan kalimah Allah, walaupun pahit.

Selamat berjuang, kami sentiasa menyokong anda selagi anda terus berlandaskan kalimah Allah dan Rasul.

Perlu "pampers"? huhu

Tengku A said...

Tahniah YB Zul kerana mengusulkan pengharaman arak atas MAS.

Kita perlu mencontohi negara Brunei yang:

1.Mengharamkan apa yang haram (arak,nightclub etc)

2.Menggunakan bahasa Inggeris sebagai medium pengajaran di sekolah.

Yang baik kita ikut. Yang buruk kita tolak!

Fenrizian said...

Zul,

ada otak, pakai, gunakan dgn baik. Jgn letak kt lutut.
Ckp, jgn byk2. Makin byk bercakap, makin nampak kebodohan.

Org dah komen mcm2 ni, baca....
Baru faham diri sendiri. Kita ni...kalau nk kenal diri, kena dgr pandangan/feedback dari org lain jugak. Kalau tak sampai mati kita perasan bagus.

Tak abis2 kalimah Allah, Penang tak berarak maulidur rasul pun Zul bising. Islam bukan takat ajuk ckp org je Zul, mcm burung kakak tua. Islam ni krna faham dan amal. Tgk dr tulisan Zul, nampak mcm Zul tak faham Islam sebenar je ni.

Kesian....
Nasib badan...
Mcm org gile talak pun ada....
Aku tgk org2 yg Zul dok bising ni sume cool je, takde pun nk serang balas....
Sbb apa?...
Sbb mereka ada otak...
Tak perlu bazirkan fikiran gaduh ngan budak sekolah mcm
Zul ni....

Maaf jika tersinggung...

NOR AZIAN said...

Salam YB,

Dah terang lagi bersuluh,orang melayu ni memang kalau bab percaya membabi buta tu memamg terkenal, kalau tgk seseorang tu simpan janggut, pakai serban org tu dilabel baik...begitulah pandangan mereka diluar terhadap DSAI...saya tak tak nampak apa yg istemewa pada insan ini, cuma yg saya nampak dialah yg memulakan huru hara di Malaysia seperti Karpal Singh pernah cakap... dialah yg membawa org melayu jd samseng di jalanan (kononnya revolusi) tp sebenarnya dia seorang pengecut, dia duduk diam2 dlm rumah mereka yg jd pengikut buta dia yg jd mangsa...apakah org yg macam ni yg kita nak sokong??? Tepuk dada tanya akal...kalau kita nak menyokong pun biarlah kita guna akal yg waras, jgn menyokong membabi buta...saya bukanlah penyokong YB namun saya menyukai beberapa kenyataan YB yg jelas semakin matang dan BERAKAL...Tahniah YB...teruskan usaha dalam menegakkan kebenaran tak kira atas kerusi apa yg YB duduk...jgn membazir duit rakyat dengan menyebabkan berlaku lagi PRK.. duit buat PRK itu boleh digunakan utk program pembangunan rakyat... tunggu aja hingga PRU 13..keep it up

Shahnizat bin Sakiran said...

Aku setuju sangat dengan cadangan mengharamkan arak dalam MAS. Malahan bukan saja dalam MAS, tapi dalam negara.... Tapi kita boleh mula dengan MAS... Permulaan yang bagus.

Masuk UMNO je la Zul. Kau gantikan Nazri Aziz tu lagi baik. Aku rasa dia tu dah expired tu..

sa said...

ZUL,
Setelah PKR hilang 3 kerusi,dan ia masih berpegang pada prinsip dan memecat kamu:menjadikan ia tinggal 27 kerusi.DSAI telah sedia serahkan jawatan Ketua Pembangkang kepada DAP.DAP atas dasar setiakawan telah memberi MANDAT supaya DSAI terus kekal sebagai Ketua Pembangkang.
Disini ada 2 perkara yang perlu diambil perhatian.
1.Prinsip:Kalau PKR atau DSAI pentingkan jawatan, tidak mungkin PKR pecat kamu.Pemecatan kamu sudah pasti akan mengurangkan bilangan kerusi PKR.tetapi PKR tetap berpegang pada prinsip.Syabas PKR.
2.Setiakawan:DAP,walaupun diklasifasikan sebagai kafir oleh anda,mereka telah menunjukkan semangat setiakawan yang tinggi.Malangnya, dan kononnya atas nama perjuangan Islam,ada yang sanggup menikam kawan sesama islam.Mungkin pada pendapat anda,anda seorang yang mulia dan tinggi darjatnya tetapi bah kata orng,"ACTION SPEAKS LOUDER THAN WORDS," Siapakah yang lebih tinggi darjatnya? Seorang yang setia pada kawan semasa senang dan susah atau yang menikamnya dari belakang?
Zul,
DSAI telah mendapat mandat dari DAP dan para pemimpin PAS untuk kekal sebagai Ketua Pembangkang.Bagaimana dengan kamu sendiri? Adakah kamu sanggup berdepan dengan rakyat KBB untuk mendapat mandat mereka kerana kamu ZULKIFLI NORDIN? Bukan kerana PKR?
Bacalah komen saya dalam scripe budak hingusan: tiada satu pun yang berani anda jawab.Tak mungkin,anda berani berdebat dengan pemimpin PAS seperti Khalid Samad,TGNA,malahan Haron Din dikatakan telah menerangkan pendirian awalnya.Sanggupkah anda berdebat?BERANI KERANA BENAR,bukankah begitu.Khalid telah cabar kerana dia kata dia benar.Kalau dia benar,sudah pasti anda salah.Sahutlah cabaran tersebut.Biarlah Haron Din jadi orang tengah.

Sekurau said...

salam reformasi,

saya tengok & amati YB skarang ni da byk melalut.. cuba melepaskan geram yg entah apa ntah..

letak aarrrr jawatan,
kembalikan hak rakyat..
letak jawatan!!

syahril said...

x pyh la ltk jwtn, lgpn buang ms n duit je nk wt pilihanraya.

Juraimi Zainal said...

salam YB, dulu saya really suka tuan, tapi la ni... sorry to say..

- actually masa PRU dulu people pilih bukan sebab individu tapi sebab parti.. this is fact.. kelakar betul fakta tuan dlm TV3 wawancara kata wpun pakai kopiah tapi orang tetap pilih..

-

Khirjr said...

YB ....betul ke apa yang harakah ceritakan tentang YB pasal kes 2004 dsb ...jelaskan plezz!

Berani kerana benar!

Muhammad Syafiq b. Azmi said...

salam..yb zul..1 masa dulu sy tlalu mhormati YB zul..pada hemat dan pdapat pribadi sy,Yb zul dan Yb Khalid sebenarnya jagoan jika digandingkan..tp langkah yb yg tlalu cepat mbuat laporan polis yg mjadi punca..Nabi Muhammad pun menyarankan kita mmohon maaf sebnayak 3 kali..tp YB kalut,byk sgt tgk TV3 suku..Sy anak muda yg bjiwa besar dlm pjuangan politik..dulu ms YB zul dalam PR,YB dilihat tanduk kiri dan YB khalid tanduk kanan..tp PR byk lg tanduk lain..YB,jgn YB hanya mbaca semua komen tanpa 1 pn diambil kira..Yg memuji itu musuh yg menegur itu sahabat YB..YB renungkan..YB semua yg bebas mhentam Guan Eng dalam TV,tp ada x pluang die jwb..itu Islam ke YB..dulu di ceramah YB mcm2 YB crite ttg TV3 dan utusan meloya..skrg YB pikir la sendiri..skrg media mnyebelahi YB,YB da berusia,YB fhm..mlm ni baru masuk AWANI,aritu masuk TV3..Utusan muka depan..Ini pjuangan yg YB da pilih sy doakan..sy tetap bsama PR walaupun pelbagai fitnah dan tohmahan jahat bt kami tp kami istiqomah dan mahu betulkan ape yg salah,jgn terusik sikit terus nak merajuk..YB,tguran ihklas dr anak muda nie bukan dtg dri seorang,tp ramai..salam..

Mlatkovic said...

Salam Encik Zul,

Seperti yang di ingatkan oleh saudara2 mu sebelum ini...tolonglah berhenti membuat kenyataan2 yang lebih kepada membawa keburukan dari kebaikan...
the damage have been done....
Makin byk Encik Zul cakap, makin terserlah tahap intelek Encik Zul.
Bermuhasabah dengan diri..
Ingat kepada pencipta kita yang tak pernah lupa kan kita..
Jangan jadi macam Luncai....

Wallahualam...

ali said...

biasa la yb bila penyokong sesetengah parti politik ni cakap ja lebih,bila terkena batang hidung sendiri riuh sekampung ,mcm ladepa ni pandai sangat pasal politik ,depa saja betui org salah ,yb takpayah kisah benda2 memeningkan bleh jalankan tugas kira baguih ,biasa la kalau penyokong dah taksub jadi mcm ni la,tak berdebat pon tak pa,kira nak berdebat ja,kerja bila nak jln,politik is dirty,nak cuci pon takbleh dah,bangsa lain pon dok gelak tgk org melayu dok bergaduh sama sendiri,yg dok kritik yb ni semua takpuas hati ja,adioss

matdeboq said...

Salam Sejahtera YB Zul,

Terus kan Perjuangan YB...!!

Provokasi YB menjadi..

Ramai yang proPR...marah-marah kat YB Zul Kulim....lagi ramai yg nunjuk amarah deme-deme tu kat YB...lagi baguih..!! Tapi YB teruskan aje ape yg YB..pikio patut.


Saya syorkan YB teruskan agenda memprovokasi kat deme yg tak sebulu dgn YB.

Lagi ramai deme tu marah dgn kata nista kat YB...lagi banyak lah terdedah akan kepincangan puak2 penyokong firaun kecik tu....mungkin tak lama lagi deme2 tu tumbuh tanduk pulak kut.

Lagi pun puak firaun ni kan ke dah berkiblat menyokong golongan "Illuminati"..!! Mereka secara sedsr mengunakan lambang "Dajal" bermata satu .."the seeing eye's.." dan juga lambang2 seperti "the new horizon and the rising sun/star"..!!

ALLAH yang Maha Suci lagi Maha mengetahui akan segala-galanya baik yng berlalu mahu pun yang mendatang. Segala yang berlaku atas Kehendak Nya jua..!!
Pasti sudah YB pun meredhai nya...akan segala yang terjadi.
Dengam izin ALLAH yang Satu...pasti sudah ada keberkatan dan Hikmah nya di sebalik semua kejadian...!!

Semoga segala usaha YB mendapat pertunjuk Nya dan semoga ALLAH Subhanawata`ala memberkati dan menberi Hidayah kpd YB Zul.
Insya ALLAH ...Tuhan yang menjadikan semua yang ada di alam ini.

Wassalam

nasarudin wahab said...

When the ship is going to sink all the crews are abandoning the ship...but you were pushed overboard.

kulatlapok said...

Salam Yb BEBAS,

nAMPAKNYA YB CUBA BERBOHONG KEPADA SEMUA RAKYAT NEGARA INI. SDR MENYATAKAN YG SDR dipecat kerana enggan mengiktiraf panel kafir yang nak bicarakan yb dalam isu kalimah ALLAH, TAPI SETAHU RAKYAT, PANEL TERSEBUT BUKAN UNTUK MEMBINCANGKAN ISU KALIMAH ALLAH TETAPI BERKAITAN DENGAN DISIPLIN SDR. PEMBOHONGAN SDR BEGITU JELAS.

KALAU TAKUT DILAMBUNG OMBAK JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI. KAMI MASIH TERINGATKAN AIR WANGIAN WATERCANON DAN HAMBATAN TOPI MERAH. SEMUANYA TIDAK MELEMAHKAN PERJUANGAN KAMI. YB PERNAH DIHAMBAT???

ishak99 said...

YB - Siapa sebenarnya firaun-firaun kecil yang dimaksudkan? Atau perkara ini sengaja diadakan untuk mengelirukan kami yang menyaksikan politik PKR.

Ishak

MOHD NAJIB said...

Jika YB bermaruah, sila letak jawatan segera..jika tidak rakyat akan memandang JIJIK pd YB. Lagipun YB langsung xdpt menjalankan tugas sebagai Yb Kulim pun..

Irfan said...

senang kata,golongan pembangkang kebanyakkan kasar dan biadap.Akhlak kurang.Jagalah akhlak anda.

Srikandi said...

DSAI memohon Hakim menarik diri kerana enggan menghukum akhbar Utusan Malaysia yang didakwa menyiar gambar bilik tempat kejadian. Patut-patut kalau itu jadi alasan untuk Hakim menarik diri, apatah lagi kalau nak banding dengan permohonan saya memohon panel disiplin bukan Islam menarik diri kerana nak bicarakan saya dalam isu kalimah ALLAH; patut panel dah tarik diri pun.

---> Bukti jelas bahawa Anwar bukanlah pemimpin dan teman yang boleh dipercayai. Dia mahukan keadilan di pihaknya tetapi menafikan keadilan di pihak orang lain. Fikir2kan lah wahai pentaksub Anwar.

Srikandi said...

Untuk pengetahuan semua, DAP bersetuju Anwar terus memegang jawatan sbg ketua pembangkang bukanlah atas setiakawan tetapi sebagai membalas budi kerana membuang seorang pejuang Islam yang mengkritik mereka secara nyata.

Zul said...

Dah la tu zul. Semakin banyak ko brcakap, semakin trserlah kebebalan ko....

Amir Khurairah said...

Salam YB,

Jom kita boikot barangan Sweden. Lars Vilks KURANG AJAR!

http://www.christiannewswire.com/news/912904201.html

saidi74@gmail.com said...

Zul, amacam debat dgn Khalid Samad...ada brani ka? Jangan jd pengecut pulak! (2hd reminder)...syyeeeh, jangan la ubah topik kalau ada wartawan tanya! Ok bro Zul, anak jantan tuuu...PM Bandar Bharu/Kulim tuuu...

Mahadi said...

KAMI DGN INI MENDESAK AGAR YB MELETAK JAWATAN...
LETAK JAWATAN AP BANDAR BARU KULIM
LETAK JAWATAN AP BANDAR BARU KULIM
LETAK JAWATAN AP BANDAR BARU KULIM
LETAK JAWATAN AP BANDAR BARU KULIM
LETAK JAWATAN AP BANDAR BARU KULIM

JADILAH INSAN YG BERMARUAH...
LETAK JAWATAN AP TU..

labu_lolz01 said...

teruskan perjuangan anda YB.....saya menyokong anda.......sudah banyak rancangan yang 'mereka'lakukan sejak dari dahulu lagi.....mungkinkah saudara sudah dapat mebaca pergerakan 'mereka'?.....apapun lawan tetap lawan di dalam sistem demokrasi yang penuh dengan kebejatan ni......tunggulah yang haq mengambil alih semula.....insyallah

Miss Nana said...
This comment has been removed by the author.
kezlan said...

Salam YB Zul,

Saya amat menyokong keberaniaan YB. Berani kerana benar takut kerana salah. Bukannya seperti DSAI yang asyik nak tundakan perbicaraan...asyik cari alasan untuk tundakan. Saya perhatikan komen2 di blog YB ini penuh dengan cacian dan makian. Tapi yang saya perasaan majoriti makian dan cacian adalah datang dari kem pembangkang iaitu PKR-DAP-PAS. MAcam ni ke kita nak harapkan sekiranya mereka dapat menjadi kerajaan persekutuan?MAcamna penyokong mereka tak menjadi begitu?Bapak borek anak rintik...Kalau dah tok guru pun selalu memaki..kalau DSAI asyik menghentam, kalau KPS pun asyik nak gaduh kat court je...so penyokong pun akan ikut jadi mcm tu...asyik nak maki...menghentam dan bergaduh je...Mintak doa byk2 kat Allah agar disimpangkan mereka dapat kuasa...Sekiranya mereka berkuasa...kucar-kacir negara tercinta kita ini. Sekiranya diperhatikan komen2 yang lebih professional dan berhemah, kita akan dapati mereka adalah didikan dari kerajaan dari kem BN..iaitu tidak menggunakan makian, cacian atau suka mencari gaduh..Inilah kerajaan yang kita hendak..Dengan sekarang PM kita sekarang amat bagus dalam menjalankan tugas...berjaya menarik kenyakinan dan sokongan rakyat semula..Apa pun..teruskan usaha YB walaupun YB berada di kem Bebas..Teruskan usaha utk menjaga kesucian agama Islam dan bangsa Melayu serta bangsa lain di Malaysia.

kulatlapok said...

salam YB Kulim sebenarnya MENELANJANGKAN dirinya sendiri bahawa beliau memang seorang PEMBOHONG seperti kata Saifudin.

Apa tidaknya, panel bukan Islam tu bukannya nak bincangkan isu Kalimah Allah tapi mereka sebagai panel disiplin PKR. YB menang seorang PEMBOHONG. ORANG YG BERBOHONG TIDAK LAYAK MENJADI WAKIL KEPADA PENGUNDI KBB.

Harap Yb dapat menjawab post comment SA 20:36 tu.

Ex-Reporter said...

YB, keep it up. You might change something.

nizam said...

sudahla saudara zul....menyampah betul!!!

nizam said...

letak jawatan la

smithkurt said...

Assalamualaikum... Semoga sihat dan dilindungi... Sabar.. tak usah nak dengar sangat celoteh bebudak hingusan tu... dia orang ingat Anwar tu sangat bagus.. macam anda juga.. terlampau fanatik.. semua orang inginkan keadilan dan hak.. termasuk Saiful... apa hanya Anwar sahaja kah perlukan keadilan.. Semua orang perlu itu semua termasuk Saiful,Najib dan kamu sendiri pun.. pikir pikirkan lah....

mabrur97 said...

Takan menyesal mereka yang bermesyuarat..
Bawalah berbincang

aZRoy said...

salam wak zul,

apa macam debat dengan khalid? isu buat laporan polis terhadap yb khalid, berkenaan pegangan prinsip kalimah Allah. ini yg buat brader kene pecat dari pkr. so apa lagi wak, sahut lah cabaran. jangan la jadi budak ingusan ka, firaun kecil berkokok belakang2 ka, atau pun badut. ka wak zul ni pon macam pemuda umno penang juga, melalak publisiti saja lebih, kah kah kah.

buktikan wak, kalau lu betul2 berprinsip, kah kah kah kah. talk to the hand la wakkkk.

Hanapi said...

Jika berani sdr. zul letaklah jawatan.Jika nak tahu rakyat masih sokong atau sebaliknya. Menang dlm tiket PKR. Jika dah tak sehaluan, keluar dan tanding semula sebagai parti bebas. malu lah menumpang atas kemenangan parti lain.

haiza najwa said...

Walk your talk - pretty sure you'll managed thru. Still pray agar YB continue jd pemuka. Full stop

The Way I See It said...

mak ai.. banyak tul trooper parti PKR/ PR masuk blog kau ni Zul?

hahaha.. lawak lah depa ni.. PKR ni mmg parti utk pak lawak.. aku pun baru sedar.. dah insaf dan dah kuar PKR..

hahaha

badang said...

salam YB, byk usul lg boleh dibawa. jgn membazirkan masa ketika sidang. byk lg rakyat yg hidup kelaparan, tak berumah, anak2 yg tak boleh belajar...bantulah rakyat jgn asyik beranjing dgn kucing sesama wakil rakyat...

Fauziah said...

Tuah PAS dan PKR, Kit Siang naik ke ats. Mungkin jadi Ketua Pembangkang, dan kemudian DPM. Bagus sungguh PAS dan PKR ya ! Malaysia boleh, Islam boleh ! semua boleh kerana politik ! Malulah sikit wahai Melayu, Muslim Malaysia !!!

Anang said...

Khalid Samad dh ajak. Apa lagi bro...lawan jgn tak lawan. Ingat dia je betul....bravo Zul, bravo.

Fauziah said...

Siapa yang pernah tenguk lakonan komidi Me. Bean taulah sekarang bagaimana orang Melayu gaduh sama sendiri setelah orang lain buat angkara, laga2kan mereka, kemudian cabut lari. Tinggal Melayu nilah gaduh sama sendiri, orang lain sorak dari jauh, si luncai terjun dengan labu2nya, biarkan biarkan! Hentam YB Zul macam dialah musuh utama, sedangkan musuhnya orang lain. Melayu ! Melayu

Irfan said...

setuju dengan kezlan.

jihad10 said...

Anwar amal kronisme ketika jadi Menteri Kewangan: Ezam

KLANG - Bekas Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Malaysia, Mohamad Ezam Mohd Nor kelmarin mendakwa, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengamalkan rasuah dan kronisme sewaktu memegang jawatan dalam Kabinet.

Ezam berkata, Skim Kontraktor Wibawa (SKW) yang diwujudkan ketika Anwar memegang portfolio Menteri Kewangan adalah semata-mata memenuhinya nafsu dan sifat tamak halobanya.

Ezam yang juga bekas setiausaha politik Anwar berkata, daripada 2,000 syarikat kontraktor Melayu berdaftar, 15 syarikat diberikan projek secara terus tanpa tender di mana setiap projek bernilai RM1 billion.

“Saya dedahkan ini sebab saya mahu semua orang tahu bahawa Anwar pemimpin yang pentingkan diri sendiri, dan saya yakin Anwar dan isterinya, Datuk Seri Dr Wan Azizah tidak akan berani bersumpah menafikan perkara ini kerana buktinya ada dalam pengetahuan saya,” katanya ketika berucap di hadapan kira-kira 1,000 hadirin pada Ceramah Umum Membongkar Rahsia, di Kampung Jalan Kebun, dekat sini, kelmarin.

Menurutnya, laungan tender dan ketelusan yang dibuat Anwar kini, langsung tidak diamalkan ketika beliau masih berkuasa, masih menjadi Menteri Kewangan dan menjawat jawatan Timbalan Perdana Menteri.

“Malah, ketika itu, tidak ada satu pun syarikat milik Cina atau India diberi tender.

“Ini semua jelas menunjukkan sikap hipokrit dan bermuka-muka Anwar yang hanya mahu menyelamatkan diri sendiri dalam keadaan tersepit,” katanya.

Ezam berkata, perbuatan dan tindakan Anwar membuat keputusan mendahulukan kepentingan diri sendiri berlarutan apabila beliau memimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Ezam turut menjelaskan bahawa tindakannya keluar meninggalkan PKR adalah disebabkan Ketua Umum PKR itu sudah tidak mampu mempertahankan asas negara iaitu Islam sebagai agama rasmi.

“Anwar bukan sahaja bercita-cita mendapatkan undi pengundi Cina dan India, malah turut dipengaruhi ’firaun-firaun kecil’ seperti dinyatakan oleh Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Zulkifli Noordin.

”Sejak sekian lama kita hidup aman dan harmoni tetapi sikap Anwar membiarkan malah menyokong pemimpin-pemimpin sekutunya yang terang-terangan memperkotak-katikkan Islam dan Melayu hanya akan menghancurkan negara,” katanya....@@##ader kejap lg geng2 firauan kata ezam kena beli ni!!!percaya la,,cheq nak cabar siapa diantara golong fanatik n munaafiq yg berani bersumpah bg pihak Anwar Ibrahim menafikan kes liwat dan kes rasuah yg saudara ezam laporkan td( sb anwar tak berani nak bersumpah laknat menafikannyer)..Ingat sejahat2 manusia,jikaulau dia masih islam,pasti mereka tak berani memainkan sumpah laknat..Pd YB Zul taniah sb hang telah selamatkn akidah umat islam,dan kembali ke pangkal jalan dgn menarik diri dlm kes ini..harap YB muhasabah sikit diri lg,jgn la dok bela anwar lg,rakyat n umat islam bkn nak aper Yb zul,cuma nak dgr penafian n sumpah anwar je,tu pun cukup,,insya allah jika anwar ibrahim bersumpah laknat menafikan dia tak terbabit ,,kami akan menyokong perjuangan dia,,amin,.

dad2twin said...

YB,
Semoga YB diberikan hidayah dan istiqamah berjuang atas nama ISLAM yang mulia.

Cumanya rajin2 la memohon pertolongan dan petunjuk ALLAH agar apa sahaja yang dibuat dirahmati olehNYA. Kalau tersalah tu, pohonlah kemaafan daripada manusia dan keampunan dariNYA.

Pedulikan orang2 yang lebih mementingkan fahaman politik sesat mereka daripada membela agama ISLAM yang tercinta.

jihad10 said...

Yb zul sabar je la,,ramai umat islam medoakan kesejahteraan YB,,dengan makian ore munafiq ni...YB ingat tak kisah Lokman al hakim,dengan anak dan keldai dia'ambik pengajaran dari kisah itu,,Geng2 munafiq ni bkn tau Islam mane,,kalu dia tau,dia tak angkat la kufur jd khalifah ..mane ader dlm sejarah islam khalifah dr golongan kufur....geng depa nie geng abu jahal & abu lahab ,Ya allah ape sudah jd dgn golongan firaun2,hamman & kharun ni.sejengkal demi sejengkal,sehasta demi sehasta, golongan munafiq nie akan ikut si kufur..Insaf la sebelum terlambat,azab allah amat pedih!!

razlan said...

Salam YB, Kalau betul2 gentlement tolong la letak jawatan sbg MP. Biar pengundi yg tentu siapa yang layak.. Rasanya YB x berani sbb nanti x dpt elaun sbg MP tu..

mymoksha said...

Zul barua UMNO. Letaklah jawatan sbg MP Kulim-Bandar Baru. Kami petugas2 pilihanraya P.18 tak redha penat lelah dan titik peluh yang kami sumbangkan ke atas kemenangan mu wahai barua.

Semoga kita bersua di hari akhirat kelak.

Saya tak halalkan undi saya pada mu wahai barua.

Forexima said...

best lah kau sekarang. dah boleh muncul muka depan Utusan! Teruskan perjuangan kamu untuk mengharamkan suara pembangkang. Teruskan perjuangan kamu untuk Umno memonopoli media. Lagi pun kau akan mendapat tempat dalam media Umno. jadi teruskanlah perjuangan 'Islam' kamu tersebut.

amin said...

slm YB...
BIARLAH DIA ORG CKP APA.DIA ORG LEBIH SUKA JD BARUAH ,DI TANAH AIR SENDIRI.STRATIGI MENGHASUR RAKYAT MALAYSIA MEMBENCI ISLAM,SECARA PERLAHAN TELAH MERESAPI .HINGGA TIDAK LAGI TAU MEMBEZAKAN YG BAIK DAN YG BURUK..
UNTUK SEMUA YG MEROYAN
KALAU DAH PANEL DISPLIN, TENTULAH
SOAL YB PERTAHANKAN KALIMAH ALLAH,
ITU PUN TAK LEH PIKIR....
SEMOGA ALLAH SELAMATKAN UMAT ISLAM...

sa said...

"Untuk pengetahuan semua, DAP bersetuju Anwar terus memegang jawatan sbg ketua pembangkang bukanlah atas setiakawan tetapi sebagai membalas budi kerana membuang seorang pejuang Islam yang mengkritik mereka secara nyata."
Terima kasih kerana penjelasan diatas.Sekurang-kurangnya DAP ada juga semangat membalas budi (malahan kenyataan tentang jawatan Ketua Pembangkang telah dibuat sebelum SI ZUL HINGUSAN ini ditendang dari PKR) tetapi ada seorang MP itu yang dilabelkan sebagai pejuang Islam tidak berani;
1.Menerima cabaran YB Khalid untuk berdebat tentang Isu kalimah Allah.mengapa pula Khalid perlu berdebat dengan Tok guru PAS? Yang buat laporan polis si zul, kononnya,yang memperjuangkan isu ini hanya si ZUL seorang ini sahaja.Patutnya ambillah kesempatan ini untuk berdebat dengan fakta yang betul.Dengan itu orang ramai akan tahu siapa yang benar dan siapa yang salah?Dan orang akan tahu,siapa pejuang sebenar dan siapa yang bertopengkan sebagai pejuang islam.Takutkah?Dan semasa isu ini dibahaskan dalam PKR,si dungu seorang ini dikatakan hanya senyap seribu bahasa.Bila keluar dari bilik mesyuarat bukan main berkokok dia.Publisiti murahanlah itu
2.Mendapatkan mandat baru dari para pengundi di KBB.Kalau dulu,dia bagi alasan,kalau letak jawatan,tidak boleh bertanding semula.Tetapi kini,sudah ada jalan,mengapa tak ambil kesempatan ini untuk mendapatkan mandat baru?Tak akan penyokong seperti anda semua tidak boleh memenangkan seorang pejuang Islam seperti dia?
Bacalah pendpat dan soalan saya kepada sei ZUL yang masih belum berjawab di scripe budak hingusan.

bad said...

salam..yb zul.. dulu saya sgt respect saudara kerana pada penilaian kasar sy, saudara seorang yg simple dan memang seorang YB yg bekerja sahaja dan bukan omong2 kosong...

tapi skrg, sy lihat saudara dah mula melalut atau meroyan laaa... kenapa isu kalimah allah yg mana dlm hadith sendiri menyatakan tak salah kalimah allah ini digunakan oleh agama lain.

Kesan penggunaan kalimah ini memang nyata. Tapi saper yg patut dipersalahkan? Kalau nilai2 keimanan diterapkan dlm hati anak2 muda kita dgn bagus, sy pasti, iman diorang akan tetap utuh.

Sy terdengar kawan sy bercerita yg saudara dijemput utk membuat kuliah agama di sebuah surau di tmn permata. Tapi hasilnyer, lebih kepada kuliah politik dari kuliah agama... tiada isi2 yg jitu dlm kuliah itu, lebih kepada maki hamun n kutuk2 parti politik gayanyer..

sa said...

Saudara dapatkan fakta yang benar sebelum komen dan jangan terlalu beremosi.Baca kenyataan bersama PAS dan DAP bertarikh 2 Mac 2010.
http://www.malaysiakini.com/news/125459
Si Zul ini dipecat pad 6 Mac 2010.
http://www.malaysiakini.com/news/125864
Seterusnya:
Walaupun amat sukar untuk percaya ini adalah tindakan yang diambil oleh Datuk Kalakau Untol bekas BN.Saya memang tidak setuju kalau dia lompat ke PR.Susah nak percaya dia bekas BN.Bacalah.
http://www.malaysiakini.com/news/124576
Beliau juga turut lompat dari BN ke PR, tetapi beliau lepaskan semua jawatan yang dipegangnya dibawah kerajaan BN.Malangnya beliau bukan seorang pejuang islam.Tetapi mungkin lebih berprinsip berbanding dengan MP KBB sekarang.

sa said...

Bacalah kenyataan zul ini.
http://www.malaysiakini.com/news/123551

amin said...

SLM YB

BIAR MEREKA BERIA2 MEMBELA DAP..

SEDAR LAH ,APA DAH JADI BANGSA MELAYU......HINA BANGSA SENDIRI
UNTUK MENEGAKKAN BANGSA LAIN...
SEMOGA ALLAH PELIHARA UMAT ISLAM

Ahmad said...

percayalah dengan DAP dan UMNO, dua parti perosak masa depan negara

amat malang sekali di Malaysia, disebabkan dua parti CE**** ni, Malaysia tidak dapat menuntut hak mereka sebenarnya

Ahmad said...

Islam sesama Islam bergaduh, org KAPIR tepuk tangan

syabas kepada semua umat Islam, diberikan al-Quran sebagai panduan hidup, tetapi nak hidup cara seperti orang KAPIR

Kulaan Niring said...

Kepada yang marah-marah kat zul harap sabar, blog nie dia punya dan dia pun seorang yang terbuka dgn sanggup menyiarkan komen penuh emosi anda. Kalu tak pusah hati jugak sila lah bukak blog sendiri dan komen sendiri. Teringat madah berhelah karam singh,

Terbakar kampung nampak asap
terbakar hati tak siapa yang tahu..

pada saya yang emosi tu sendiri tahu, haa..haa

Andalusia said...

Salam YB,

Harap YB jangan dok layan komen-komen samseng & haprak dari org yg mengutuk YB. Depa ni sebenar nye dah gila meroyan sebab tak pandai nak kawal perasaan .. masih tak sedar kena kelentong oleh DAP, PKR & PAS. Dari cara depa tulis sekurang-kurang YB & orang lain boleh tahu macam mana perangai orang2 yg anti dgn YB ni. Pada saya elok pun skrg ni YB dah jauhkan diri dari puak-puak meroyan nih. Sebenarnya komen-komen depa sendiri telah menelanjangkan & menampakkan sikap sebenar puak-puak pro PKR/DSAI ni. Kalau penyokong pun dah perangai macam tu, perangai ketua depa mesti la lagi teruk..

Teruskan perjuangan YB, jangan patah semangat dengan suara-suara sumbang yg macam tong kosong mengutuk YB. Biak pi kat depa kalau niat kita betul, insyaallah kita akan dpt pertolongan dariNya.

Wassalam

Lokman said...

Saya pun sokong YB. Pedulikan cakap-cakap org yg menghina YB. Org PAS skg pun kuat mengangguk-anggukkan kepala, jgn sampai terlucut serban dah lah. Yg dalam PKR fikir-fikirkan lah kenapa ramai YB-YB PKR lari dari parti. Kalau PKR bagus sgt takkan lah diorang lari. Bangang punya PKR dan PAS.

Irfan said...

Saya penyokong UMNO,bukan penyokong saudara Zul,tapi dalam hal menentang DAP,saya sokong pendirian Zul.
Kepada Allah saya berserah.

abdul halim said...

Salam Yb. Zul
Syabas kerana anda berperinsip.
Jangan dilayan puak-puak yang ditutup pintu hidayahnya. Beginilah dunia akhir zaman, orang lebih percaya dengan berita fitnah daripada kebenaran.
kepada kaki maki @ hamun bertaubatlah. Islam dan Melayu akan hancur disebabkan anda.Ingatlah??? sejarah kejatuhan kerajaan melayu Islam adalah kerana dendam dan tamakkan kuasa???

Srikandi said...

sa,

1. cabar ZN debat dgn KS serupalah mcm cabar DSAI bersumpah x liwat Sepol. x de faedah kepada umat Islam. Malah lebih banyak menimbulkan prasangka dan salah faham Kalau gatal sangat nak berdebat, suruh je berdebat dgn Harun Din dan Taib Azamudin.

2. ZN bukan keluar PKR tetapi dipecat tanpa bicara yang adil. Serupalah mcm DSAI kena pecat oleh UMNO. Ada dia letak jawatan?

3. Memang DAP pandai membalas budi, x macam DSAI dan DSWA yang bagai melepaskan anjing tersepit. Nanti klu DSAI masuk penjara balik, suruh cina DAP jaga DSWA baik2 ye.

jihad10 said...

pa ustaz sa..kalu nk ikut budi,,sape la anwar ibrahim tu..kalu ko fanatik ngn dia sgt,cari la asal usul dia sapa dia yg angkat dia jd TPM dulu..sb x berbudi n tak bermoral la dia kena tendang..aku rasa ko baru kenal anwar nie..tgk dr chandran,nalla,ezam,zaharin n Yb zul lebih kenal dia..aku minta ko ustaz sa baik pergi jupe datin seri azizah sendiri,tanye dia dari hati ke hati siapa anwar sebenarnye,insya allah,,DSA tau siapa suami dia..ko ore menyalak je lebih,,dok baca malaysia kini,suara keadilan tu je reti(kdng2 berita harian,utusan pun sama ha2),idup dgn penuh FItnah..x tau la brp Dosa geng2 Ustaz sa nie.aku takut azab allah akan muncul pd bumi kite nie d atas ketaksuban dan kemunafikan golongan ni..

ali said...

yb takyah peduli org dok kritik yb depa ni semua narrow minded,mungkin sekolah atas pokok kot,tak bleh pakai,bila parti dah hilang arah tuju jadi mcm ni la,member banyak dari pkr,bila mt tak jaga kawasan jadi mcm ni la,semua masuk periuk nasi sendiri.takmau dengar org bawahan, pru akan dtg mungkin benda sama yg terjadi kat barisan akan kena kat pr pulak.

JAMILKUCING said...

sebab itu di negara komunis tiada peguam,sebab ada peguam yg sanggup jadi penghianat seperti zulkifli nordin,tolonggggggggggg lah jangan bercakap pasal islam. andalah penghianat sebenar. aku tak akan lupa ayat-ayat Saya urut kepala anwar rambutnya habis gugur. adeiii poodahhhhh dasar penipu. ko ingat kami bodoh ka.

Kulaan Niring said...

YB, tumpang tanye.. Firaun kecil yg YB maksudkan adakah Xavier, exco selangor. betui ka. Tolong jawab

musa said...

Apa nak diharapkan kepada Pembangkang di Dewan Raayat tu untuk mengunapakai konvensyen demokrasi berparlimen dalam hal menentukan Ketua Pembangkang dan dalam perkara2 lain! Semuanya sebahagian daripada agenda parti yang menentukan badut itu yang kekal sebagai Ketua Pembangkang.(Ingat di Singapura Presiden Singapura pertama Orang Melayu - Yusof Ishak, selepas tu mana ada lagi orang Melayu jadi Presiden bila depa adik-beradik DAP perkuasa sepenuhnya) Sebagai badut ia akan mengikut gerak tok dalangnya dengan terus berselindung di sebalik isu-isu yang menghayalkan raayat saperti rasuah, kesamarataan dasar ekonomi dan sosial, kezaliman pihak pemerintah, ISA, kebebasan media, konspirasi dan berbagai lagi isu yang sedap di dengar tetapi setakat itu sahaja, tidak ada cadangan penyelesaian masaalah yang konkrik dan praktikal.

Yang sedihnya, terlalu ramai orang Melayu yang rela menokong puak-puak ini tanpa memikirkan apakah di sebalik agenda parti2 pembangkang itu sebenarnya. Tak masuk akal kita boleh yakin kerjasama antara Pas dan DAP sementara PKR merupakan parti untuk individu tertentu bersarongkan topeng ''keadilan''. Kini siapa yang menguasai siapa? Sekarang baru jelas mana mutu mana maknikam. Yang paling sedih bagaimana orang politik yang di kira terpelajar termasuk yang dididik melalui dasar kerajaan yang di labelkan ''zalim'' terkena juga perangkap. Kalau sudah insaf dan dapat membaca perhitungan parti2 politik tertentu bersyukurlah kita kepada Allah Maha Kaya.

Teruskan perjuangan YB Zul. Moga-moga Allah memberi hidayat dan petunjuk kepada YB Zul dan kita semua.

Ice said...

AlhamduliLLAH
Congratulations
ALLAH Be With you.

broooo... said...

semoga allah melaknat kamu wahai pembelot rakyat...

JADILAH INSAN YG BERMARUAH...
LETAK JAWATAN AP TU..

LETAK JAWATAN AP BANDAR BARU KULIM
LETAK JAWATAN AP BANDAR BARU KULIM
LETAK JAWATAN AP BANDAR BARU KULIM
LETAK JAWATAN AP BANDAR BARU KULIM
LETAK JAWATAN AP BANDAR BARU KULIM

kalau YB benar lebih ISLAM maka sepatutnya YB lebih faham kedudukan rezki hasil alaun MP yang YB makan sekarang ini!

lu pikiaq la sendriiii broooo....

jihad10 said...

dari malaysiakini!!
Menurut Lim, “perbezaan ketara antara PR dan BN ialah sampah-sarah PR adalah permata BN”.kata
Lim Kit Siang, DAP..khalifah geng2 PR.. Ustaz sa tolong jwb,. chua jui meng,yong teck lee,zaid ibrahim dr BN yg kena tendang masuk PKR ore panggil aper..( khalifah )ore Bn panggil depa najis,ore PR anggap mutiara!!!padam la dgn geng2 PR.,sudah terang lagi bersuluh@@ sori kalu terasa.

magn said...

kesian YB hanya dapat sokongan dari org umno yg dulu YB maki dan yg depa maki.sekarang friend2.

amin said...

slm semua....

KENAPA KITA NAK BERDEBAT SESAMA ISLAM KERANA KALIMAH ALLAH...
BUKAN KAH INI SEBAGAI UJIAN UNTUK ISLAM BERSATU..

FIKIR2KAN...........

Muhammad Syafiq b. Azmi said...

salam YB..baru 2 hari sy x tgk YB pny komen..da byk jgk..bagus le..tu bmakna masih ada yg syg YB..

YB,mcm sy bgtau,sy cuma ank muda yg ingnkan keadilan ttegak..bkn sekadar mjadi hero pd ssetengah isu dan hal..bukan kita nak jadi hero dimata rakyat,tp biar kita mjadi pejuang dsisi Allah..

YB,sy stuju jika YB bdepan dgn YB Khalid..YB khalid da ckp kalau dlm debat tue ada salah,pbetulkan die..Islam mngesyorkan pbincangan,bkn cara yg YB lakukan..YB angin bila x diadili dgn baik oleh panel yg mmecat YB..tp cara YB mhentam YB khalid adakah sudah bagus..ye YB Islam,sy jg Islam..YB mlayu,sy juga mlayu..tp cara YB sbijik mcm YB pasir mas..sy pcaya YB tau apa yg blaku ttg DSAI..kalau bnr YB pilih Islam dulu,2nd parti..buktikan..

dan kpd sesiapa yg mberi komentar2 didalam ruangan ini,kita kmbalikan keadilan,bukan bckp atas nada dan dasar emosional smata2..ms nie je bcakap ttg agama..tp bila nk mhalalkan tindakan kita,lu pikir la sendiri..

wallahualam..

The One said...

Hello `LITTLE PHAROAH'

At last..
they had spoken..
dan mmg tindakan yg betul lagi tepat terhadap KADOK2 yg ingin menjadi GRINGOS..

Boleh la ko ikut jejak Ibrahim buat NGO, pakat2 dgn Ezam kotak buat 1 pertubuhan.. Panggil semua gringos ko utk PErtubuhan Gabungan Individu Dan bebAs.. or known as PEGIDA..
ko jadi godfather/ayahanda..
Ko beKOKOKlah sekuat hati kau atas reban PEGIDA ko tu..

Dan jgn lupa.. jika ada sponsorship BANYAK mahhsyyuk,,

Tukar moto easy rider ko yg cokia tu dari Honda Shadow ke GOLDWING or HARLEY FATBOY.. ,
jgn lupa letak letak sign `kat plate depan tulisan MP kadok atau lebih elok.. tulisan little pharoah kat plate depan..

Dan Jgn lupa
Pakai baju HITAM ada tulisan Besar..`MP who Cheats his VOTERS'..

Dan Jgn Lupa
Kupiah tu buang lah.. kalu/jika tgh bincang dgn ramai sponsors..

Tapi kalu ko masih pakai apa2 baju pun.. kami nampak tulisan yg ko tak nampak kat badan ko.. sehinnga ke tulang sepanjang hayat..


Peace.. and Good Luck 2 U Little PHAROAH

fik017 said...

isshhh... YB, pada awainya mmg aku nk baca semua komen2 kat sini...
tapi aku x sempat nak perabeh baca kesemua sekali..
so, aku buat kesimpulan aku sendiri.. YB Zul patut letak jawatan dan pikir la nak buat keja pa pulak lpas ni..
Oppss.. lagi satu, dulu aku mmg suka baca blog YB, tpi la ni dh x berasa nak baca...tgk pun dh meluat.. serius... aku meluat btui.
Lagi.. smua org pandai bercakap, x kisah la pasal agama ke plitik ke ape ke.. tpi, hati didalam mesti mau ingat..
pasti slepas ini YB Zul akan 'BERLARI DAN MNGEJAR DIDALAM GELAP".. renungkan.

wslm.
bndg kriang.

Muhammad-al-Fateh said...

Apakah perasan ZulKatak berada di sebelah Ibrahim Ali di Dewan Rakyat...? a)gembira b)berbangga c)tebal muka..

faziz ar said...

kesian simunafik ini masih melalak
macam anjing

noneng said...

Assalamualaikum...YB

Dengan ilmu, kesabaran, sikap yang berani dan teguh di atas hujjah yang YB ada, maka inilah di antara sikap yang benar dalam menyingkapi pelbagai celaan dan hinaan mereka yang tidak mengerti.

Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman:-

“Dan hamba-hamba Tuhan yang Maha Penyayang itu (ialah) orang-orang yang berjalan di atas bumi dengan rendah hati dan apabila orang-orang jahil menyapa mereka, mereka mengucapkan kata-kata (yang berupa) keselamatan.” (Surah al-Furqan, 25: 63)

“Hai orang-orang yang beriman, barangsiapa di antara kamu yang keluar dari agamanya, maka kelak Allah akan mendatangkan suatu kaum yang Allah mencintai mereka dan mereka pun mencintai-Nya, yang bersikap lemah lembut terhadap orang yang beriman, yang bersikap keras terhadap orang-orang kafir, yang berjihad di jalan Allah, dan yang tidak takut kepada celaan orang yang suka mencela. Itulah kurniaan Allah, diberikan-Nya kepada siapa yang dikehendaki-Nya, dan Allah Maha Luas (pemberian-Nya), lagi Maha Mengetahui.” (Surah al-Ma’idah, 5: 54)

Bagi mereka2 yang suka mencela...

Sebuah hadis Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa Sallam berdoa ketika mana dalam suatu medan tempur yang dengannya tidak wajar untuk berundur dan mengalah,

“Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepada-mu dari sifat pengecut...” (Diriwayatkan oleh al-Bukhari)

Hati Riang said...

semoga saudara menjadi org yang dapat menyatukan kembali orang2 Melayu dan ummat Islam yang dah mula kucar kacir, haru biru ni. buat lah sesuatu demi Islam, Negara dan bangsa anda. saudara tak perlu masuk UMNO/BN tapi, landasan yang paling sesuai untuk sdr berjuang demi perkara diatas adalah mereka. jangan toleh kebelakang lagi kerana belakang adalah sejarah, sebaliknya pandang terus kedepan. jangan peduli apa orang nak kata, mereka hanya memandang luaran.

jihad10 said...

salam,,YB ZUl
" sidang parlimen hari nie kecoh,apabila Yb zahrin membuka ketaksuban pengkhianat negara ingin bercite-cite menjadi perdana menteri,melalui pembohongan yg tak masuk diakal fikiran!!!! memang talam dua muka,sanggup mengata Tuan Guru nik aziz sebagai trooper???tau tak aper makna trooper,selipar yg digunakan untuk ke jamban,wow hebat si petualan nie..Mohon Anwar Ibrahim Nafikan dgn sumpah Laknat,kata cacian pd NIk aziz,ssh payah Nik aziz bela anwar nie balasan yg diterima,kenapa anwar keluar dewan bila pendedahan dibuat..Takut mendengar tembelan..syabas YB zahrin,dan sy minta YB zul jwb,betul ke dakwaan Yb zahrin.Lepas ni golongan munafiq d fanatiq anwar akan kata itu fitnah,caya la!!! Yb terus kn perjuangan Yb,jgn dilayan golongan pengikut ini,lambat laun allah akan tunjuk kebenarannyer,!!!

zawawi said...

Saya menyokong YB, terus berjuang. Saya dari dulu lagi tak nampak bagaimana DSAI berjuangan untuk Islam & Keadilan. Boleh tak sesiapa, penyokong setia DSAI, orang PAS atau Firaun Firaun tu bagi tau saya tentang perjuangan DSAI menegakkan Islam & Keadilan semasa dia dalam UMNO, selepas UMNO & semasa PKR? Tolong bagi taulah. Yang saya nampak dia mempergunakan Islam & Keadilan.

Tak tau lah saya rasa hubungan DSAI dengan politik adalah lebih kepada cari makan. Banyak orang dulu ada kerjaya baik punya kerana sesuatu pendirian masuk politik kemudian baru cari makan, ada orang dulu doktor, ada peguam, ada cikgu. DSAI sebelum politik apa kerjaya nya, saya nak tau juga.

Khalifah said...

Hmmm..Zul..ada satu soalan:

Kamu menang dan dapat elaun MP atas usaha sendiri atau ramai petugas yang membantu.

Sudah pastilah sebab ramai petugas yang membantu. sekarang ini mereka tak redha. Dari segi Islam, bagaimana?

Kamu sanggup makan duit HARAM, rezeki HARAM? bagaimana pula jika rakyat dalam parlimen kamu tak redha?

Kamu Islam kan, ADIL kan? buktikan..

Bertandinglah semula, jika dapat majoriti, sahlah HALAL rezeki kamu..

Tapi jika kamu masih menegakkan benang yang basah, ditakuti menghampiri sifat munafik, masyaAllah.

Apa akibat rezeki HARAM?

tiada keberkatan dalam kehidupan...

joe lenon said...

Tahniah lah pada YB bebas kata nak pejuang islam ... kat parlimen serang individu apa komen YB yang sempurna seperti saudara zul ni setuju ke apa yang dikatakan oleh YB Bayan Baru yang seangkatan bebas dengan saudara ..

azreen said...

hentinkanlah x hbs-hbs rujuk malaysia kini..cerita semua prejudis pada islam,kerajaan dan bangsa melayu..

bab kalimah allah ni sbnarnya byk pihak yg beri pendirian berdasarkan kepada kapasiti n kepentingan politik masing-masing..

jika kerajaan benarkan, pasti pihak pembangkang pula akan berpendirian sebaliknya..

sudahlah..ketepikan agenda politik..islam itu hanya satu..bangkitlah wahai umat islam dan bersatu kerana yahudi dan nasrani tak akan berhenti utk menyesatkan dan menjatuhkan kita semua..

amin said...

SALAM YB...
DI MANAKAH BERITA Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim (Bebas-Bayan Baru) menggegarkan sidang Dewan Rakyat apabila 'memecahkan tembelang' Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berhubung rancangan mengambil alih kerajaan Pusat '16 September.'-di MALAYSIA KINI ??????
Selain itu, katanya, tindakannya keluar PKR adalah kerana parti itu terlalu 'memperhambakan diri' dan tunduk kepada DAP sedangkan Anwar pernah berjanji kepadanya bahawa mereka tidak akan sesekali mengikut telunjuk DAP....
semoga
YA ALLAH ,LINDUNGILAH UMAT MELAYU ISLAM MALAYSIA DAN PERSATUKAN LAH MEREKA TANPA MENGIRA KEFAHAMAN POLITIK....AMIN..........

sa said...

Jihad10,
"Ustaz sa tolong jwb,. chua jui meng,yong teck lee,zaid ibrahim dr BN yg kena tendang masuk PKR ore panggil aper."
Kalau tak silap saya,soalan itu dah saya jawab dulu.Kerana ada manusia yang tidak faham,saya ulang semula.
Chua jui Meng dan Yong Teck Lee,tidak pernah di tendang dari BN.Mereka keluar dari BN dan masuk PKR( Chua Jui Meng),YTL dan partinya keluar dari BN dan sehingga kini kekal sebagai bebas.Zaid Ibrahim,meletakkan jawatan sebagai senator dan MENTERI sebelum masuk PKR.Kalau ZI ingin jadi jutawan,malahan billionaire ,beliau boleh kekal sebagai MENTERI tetapi atas dasar prinsip, beliau sanggup melepaskan jawatan MENTERI.CJM dan YTL tidak memegang sebarang jawatan atau tidak memenangi sebarang jawatan atas tiket BN.Adakah fakta saya betul?Seterusnya Datuk Kalakau Untol juga keluar dari BN dan masuk PKR dan beliau juga melepaskan semua jawatan yang diperolehi atas tiket BN atau yang telah di berikan oleh BN.
Soalan saya kepada Jihad10,
1.Pernahkah anda melihat seseorang melepaskan jawatan MENTERI di MALAYSIA?
2.Sanggupkah anda melepaskan jawatan menteri jika anda dilantik?Jawatan Ketua Pemuda UMNO cawangan pun tiada yang sanggup nak lepaskan, inikan pula jawatan MENTERI.
3.Yang mana permata?Yang sanggup lepaskan jawatan MENTERI atau yang tidak sanggup nak lepaskan jawatan MP atau ADUN ?
4. Yang mana sampah? Yang berpegang pada prinsip atau yang kononnya ada prinsip tetapi hakikatnya.......
5.Mengapa nak berkokok kat dalam dewan parlimen?Bukankah masa kat parlimen untuk menyuarakan masalah rakyat?Atau parlimen Malaysia telah ditukar status sebagai kedai kopi,dimana masalah peribadi boleh dibawa ke dalam parlimen.Mengapa tidak berjumpa dengan pengundi untuk menerangkannya?
6.Apa gunanya menyiarkan semua komen ini jika tidk berani nak jawab?

aramiss said...

Hmm.. Ramai gak penyokong PKR kat sini yang Takut bila YB jadi Bebas.. semua nie boleh nampak dari komen2 and usulan suruh YB Berhenti.. To me.. it's good for you to be Bebas.. tak perlu side mana2 and perjuangkan prinsip.. The more penyokong PKR mencaci YB bermakna they still take interest in what you have to say.. Kalau macam saya.. kalau saya tak suka, i wont read and wont waste my time untuk komen.. eg.. blog jeff ooi.
selalunya org melenting bila tergugat.. i guess your blog mampu buat sesetengah org tak senang duduk.
Anbyway Syabas and may Allah The One And Only Bless you Always!!

sa said...

Azreen,
Pernah dengar tak,'you can pull/bring the horse to the river/water.but you cannot force it to drink.'
Kalau asyik2 Malaysiakini,mungkin ada sebabnya.Sumber dan fakta dah diberi,kepastian kena dicari.Kalau rajin search Media Perdana,kalau ada beritanya,syukurlah,Kalau asyik terima berita dari sebelah pihak,berkaratlah otak kita.Kalau boleh baca cerita dari kedua-dua pihak,guna akal fikiran dan fikirlah,betul atau tidak.Mana yang betul,mana yang palsu.

Sham said...

Allo Yb,
Tak yah dok kalut nak suruh YB DSAI letak jawatan ketua pembangkang sebab dah terang Pas, DAP setuju untuk kekalkan DSAI sebagai ketua. Yg buta perut tu hang....kalau ada prinsip sangat hang patut letak jawatan sebab kami pilih calon PKR bukan hang....
Orang kulim bandar baru haram tak kenai hang pun....sendiri mau pikiaq la....jangan dok jadi bebal sangat......

AhmadJoe said...

Aduss....

Apa nih YB, Kasar betul bahasa YB Bayan tu.."membontoti"..tu yang bikin nuar pak berahim panas tu...

Nuar, tak baik la tipu2...lama2 nanti mencuri...

mimsalleh said...

Tunggu apa lagi, letak jawatan la....muka tak malu, pengkhianat penggundi, cakap tak serupa perangai, podah, 5 duit pun aku tak respect, kalau seliseh dkat masjid jamek akan saya ludah

Azham said...

salam......
Udah2 le tu wahai mereka2 yg bingai dlm politik. Konon nk menunjukkan salah org lain, padahal diri sendiri x betul. Bersyukurlah kerana sekurang2nye YB Zul nie bnyk mempertahankan agama ISLAM kita x mcm IDOLA hangpa yg haprak tu. Dulu IDOLA hangpa pon IDOLA aku gaks, sama mcm YB nie yg bermati-matian mempertahankan IDOLA hangpa tu. Tapi la nie dh mengarut sgt. LKS bagi DSAI jd ketua pembangkang ada makna tu. Hangpa je yg buta kayu........
YB ZUL.....teruskan perjuangan ANDA ...
ADIOS AMIGOS

Yoep Perak said...

Zul kena pecat kenapa pulak nak letak jawatan. Lain kali suruh dia letak jawatan dulu lepas tu baru pecat. Apalah punya bingai penyokong PR ni.

jihad10 said...

Yb zul bongkarkan rahsia jahat PKR tu,,jgn dok harapkn YB zahrin je,,pada golongan munafiq nk jihad mcm mane lg dlm zaman skrng,,NK ikut kaum nabi lut ke??terus kn la,biar same2 geng2 n pengikut kena laknat ke allh s.w.t..Yb zul,fatwa mane kata haram gaji yb tu,fatwa golongan munafiq jgn dok dgr sgt..Yg hak akan mengatasi yg batil.amin

Abdul Hayee said...

Kejutan dan gegaran yang dikatakan oleh YB itu adakah apa yang telah dibentangkan oleh DS Zahrain dalam Parlimen baru-baru ini? Kalau jawapannya Ya maka sesungguhnya itu adalah kebenaran sehingga Anwar terpaksa keluar Dewan dan terus ambil cuti dan terbang ke London bertemu dengan sahabat2nya yang anti Islam.

kanggaroo said...

"Yang saya tabik tu, beliau boleh membuatkan orang macam Datin Paduka Marina Mahathir, Zainah Anwar pakai tudung! Hebat yop. Ni berlaku masa kes beliau berdakwah tanpa permit dibawa ke Mahkamah syariah Gombak Timur dihadiri oleh mereka."

Maaf la sedara Zul... kenyataan sedara kat atas ni telah merendahkan taraf sedara sebagai loyar dan MP... hujah yg "bangang", pakcik2 kat kat kedai kopi pun malu nak cakap camtu...kah15X...

Utk makluman pada 'makhluk2 bangang" semua, sapa2 pon yg pegi mahkamah syariah akan "letak" tudung atas kepala bukan pakai tudung.... jadi tak payah tabik2 kat sapa2... kah5X.....

Azharly said...

zawawi said...
Saya menyokong YB, terus berjuang. Saya dari dulu lagi tak nampak bagaimana DSAI berjuangan untuk Islam & Keadilan. Boleh tak sesiapa, penyokong setia DSAI, orang PAS atau Firaun Firaun tu bagi tau saya tentang perjuangan DSAI menegakkan Islam & Keadilan semasa dia dalam UMNO, selepas UMNO & semasa PKR? Tolong bagi taulah. Yang saya nampak dia mempergunakan Islam & Keadilan.

Tak tau lah saya rasa hubungan DSAI dengan politik adalah lebih kepada cari makan. Banyak orang dulu ada kerjaya baik punya kerana sesuatu pendirian masuk politik kemudian baru cari makan, ada orang dulu doktor, ada peguam, ada cikgu. DSAI sebelum politik apa kerjaya nya, saya nak tau juga.

17 March, 2010 22:58

Kepada zawawi,

berdasarkan pembacaan saya terhadap isu-isu islam dalam malaysia ni kalau kau nak tahu segala yang ada dalam negara kita hari ini yang berkaitan dengan kewangan islam semuanya adalah kerana anwar ibrahim (masa dia jadik menteri kewangan)seperti bank islam, insuran islam dan pajak gadai islam. ia sendiri diakui oleh bekas menteri kewangan 2 mohamed yaacob dalam buku dia.

yang jelas anak2 kita hari ni pakai tudung ngan baju kurung pegi sekolah pun sebab anwar (masa dia jadik menteri pendidikan). kalau tak kau akan tengok semuanya pakai skirt la pegi sekolah. tudung memang takdelah. tak caya tengok pakaian sekolah mak bapak kita dulu.

itu sikit contoh je yg aku boleh tunjuk kat kau zawawi. byk lagi tp aku nak ko faham itu je dulu sebab kalau bg contoh byk pun ko tetap tak faham. buat apa. so tolong jgn pandang setiap orang tu buruk perangai mcm kau!

Srikandi said...

Masa ura2 16 Sept 2008 dulu, mmg ada khabar angin yang mengatakan DYPA dah perkenan Anwar sbg PM, ATM sokong 16 Sept dan beberapa orang BN akan lompat ke PR. Khabar angin tu bukan datang dari BN tetapi PKR sendiri. YB, kalau tau itu satu pembohongan kenapa tidak dicegah awal2? Kita tak boleh menipu rakyat untuk dapatkan kuasa.

fik017 said...

kan aku dah sebut... semua ni penin je.... ko letak je MP ko tu... tanding semula..

hafszach said...

Zul Hang kata Lim Guan Eng perkauman dan komunis, Sebab menindas peniaga2 melayu.

Sekarang ni aku nak tgk ko kata apa pulak kat pemimpin melayu di Negeri 9 yg menindas bangsanya sendiri, jangan nak poyolah Zul..

ROBOH GERAI MELAYU , KENAPA TAK MELALAK SEPERTI DI PULAU PINANG ? – Bangkitlah Wahai Pejuang Melayu..

Utusan Malaysia dengan megahnya di muka depan menunjukkan gerai orang Melayu dirobohkan sedikit masa lalu di P.Pinang.

Nah, sekarang ini di Taman Gadong Jaya, Labu, Negeri Sembilan notis merobohkan gerai telah dibuat oleh Majlis Perbandaran Nilai.

Menariknya notis dikeluarkan sehari sebelum berlansungnya program JUARA RAKYAT bersebelahan dengan kawasan gerai tersebut pada 6 Mac 2010.

Di Negeri Sembilan, Kerajaan, MBnya orang Melayu , semua gerai ( 15 orang lebih kurang ) semuanya Orang Melayu dan majoriti di Labu ni orang Melayu. Tak kan berdiam diri sahaja.

Kalau di P.Pinang, Utusan Malaysia mengaung, "Pahlawan Melayu" rasa terhina, NGO atau Dewan Melayu melalak tentang ketidakperihatin Ketua Menteri Cina, apakah di N. Sembilan, nada yang sama tidak diutarakan?

Pelik dan Ajaibnya, notis berbunyi ... .kacau ganggu iaitu meletakkan dan menjalankan perniagaan di atas jalan masuk ke balai raya Taman Gadong Jaya. ( Tempat berlangsung Program Juara Rakyat.)

Sedihnya, hampir 5 hingga 6 tahun mereka berniaga di situ, hanya kerana kononnya Program JUARA RAKYAT yang dirasmikan oleh Menteri Dalam Negeri ( itupun tak jadi datang..), mata pencarian mereka direntap sedemikian rupa... Juara Rakyat apakah ini?

Lebih menyedihkan, Ketua Pemuda UMNO Negeri adalah anak watan Labu sendiri.

Kita cabar beliau untuk mempertahankan Gerai2 Melayu ini dan mempertahankan penjaja melayu di Taman Gadong ini daripada tindakan MPN.Adun Labu tak payah nak cakap.

Beliau lebih arif dan mungkin terlalu sibuk untuk mengambil tahun hal-hal kecil sebegini agaknya?

Bila agaknya hang nak buat demonstrasi pasal geraie melayu kena roboh kat Labu Negeri 9 tu..?

Kalau hang tak double standard dalam hal ni baru kami dari golongan muda ni respect sikit kat hang, tapi kalau hang menikus gak, maka hang tahulah apa pandanga org muda kat hang ni.. Cakap tak serupa bikin dan bikin org pening tgk perangai lu saja..!!

hafszach said...

Tolong Baca wahai Ahli UMNO sekelian :

Perlukah Awar Disiasat Berhubung Kes 29 Sept..??

Datuk Seri Najib Tun Razak berkata beliau menyerahkan kepada pihak berkuasa untuk menjalankan sebarang siasatan berhubung dakwaan Datuk Seri Anwar Ibrahim kononnya Yang di-Pertuan Agong telah memperkenankan ketua pembangkang itu sebagai Perdana Menteri sekiranya rancangan "16 September" menjadi kenyataan. - Malaysiakini.com

Hafszach :

Persoalannya di sini, perlukah Anwar Ibrahim disiasat berhubung kes 29 sept kerana membabitkan nama Yang di-Pertuan Agung... ??

Bagi aku tak perlu kerana Anwar mengikut prosedure yang betul dan sah dari segi undang2 dan Perlembagaan Negara.. ( sila semak Perlembagaan Negara ).

" Sesiapa yg mendapat sokongan majoriti maka dia berhak menjadi PM tanpa mengira bangsa dan agama. "

Cuba kita imbau kembali kes peralihan kuasa di perak bila mana2 ekoq ahli PKR dan se ekoq ahli DAP keluar parti dan menjadi Ahli Parlimen Bebas serta menyokong BN ( walaupun kesemua mereka bukan menjadi Ahli Parlimen BN- hanya menyokong BN ). Pada ketika itu apa yg Najib buat..?? pagi2 buta najib dah pi jumpa sultan perak utk BN mengambil-alih kuasa negeri Perak..walaupun yg lompat tu bukan menjadi ahli Parlimen BN cuma Ahli Parliment Bebas.. dan Najib telah menyediakan ribuan Polis dan FRU utk berkawal takut rusuhan berlaku..

Begitu juga halnya dgn Anwar sebelum Ahli BN melompat parti pada 29 sept maka beliau awal2 lagi memberitahu ke bawah duli Seri paduka Baginda yang di-Pertuan Agong tentang perkara tersebut. Anwar mendakwa bahawa Panglima Angkatan tentera akan menyokong beliau juga adalah benar kerana jikalau sekiranya 29 sept tersebut menjadi kenyataan maka sudah tentu Agong akan mengarahkan Angkatan tentera menjaga keselamatan negara kerana dikhuatiri akan berlaku perkara2 yg tidak diingini kerana tentera berada dibawah bidang kuasa Agong- so apa yg peliknya..

Anwar keluar Parliment ketika kes ini dibangkitkan sebenarnya bukan kerana takut atau rasa bersalah tetapi kerana tidak mahu nama yg dipertuan Agong dipermain2kan oleh Ahli Parlimen UMNO dgn cara yg biadap di dalam dewan parliment.. so langkah Anwar itu adalah suatu langkah yg terpuji.. demi menjaga maruah serta nama baik ke bawah duli Tuanku..

Kerana sejarah telah membuktikan bahawa pada tahun 1992 demi kuasa politik, UMNO telah dengan biadapnya mencerca dan memaki hamun Raja2 melayu termasuk yang di-Pertuan Agong di dalam dewan Parlimen dgn tujuan untuk membatalkan kekebalan serta kuasa raja2 melayu termasuklah kekebalan Yang di-Pertuan Agong itu sendiri.. Aku ada handsad Parliment pada tahun tersebut..
Tunggu pilihanraya yg ke-13 kesemua rakaman perhimpunan agong UMNO pada tahun tersebut yg mencerca Raja2 Melayu akan beredar dalam pasaran..


Lebih pelik lagi bila bekas Panglima Angkatan tentera menyatakan bahawa beliau tidak tahu menahu tentang hal tersebut dan tidak pernah bersetuju dgn Anwar Ibrahim tentang Peralihan kuasa tersebut.. huhu benda 29 sept tak berlaku kalau berlaku sudah tentu dia akan dapat arahan dari Agong supaya bersiap sedia.. apa punya karatlah... !!!


So.. Rakyat khususnya org melayu kena faham tentang Perlembagaan Negara kalau tak kita akan diperbodohkan oleh BN selama2nya

hafszach said...

Buat Zawawi yg jahil tentang sejarah Tanah Air :

Korang tahu tak zaman aku belajar dulu. Pemikir2 melayu serta pensyarah2 melayu pernah mengeluarkan fakta bahawa pada masa itu ada 3 manusia yang paling berpengaruh sekali dalam Malaysia. kalau mereka masuk ke dalam Universiti 2 ( tempat org2 cerdik pandai lah tu.. ) maka semua komuniti Universiti tersebut akan teruja serta ternanti2 kedatangan tokoh2 tersebut, jika mereka memberi syarahan penuh dewan sehinggakan melimpah ruah.. semua mata terpaku, lidah kelu, perhatian penuh sehinggakan masa terasa begitu singkat. korang semua nak tahu sape tokoh2 tersebut..??

1 ) Professor Ungku Aziz
2 ) Anwar Ibrahim
3 ) As-Sya`ari ( Abuya ) - Al-Arqam ( yg ni sesat )

Org2 UMNO mesti marah dgn kenyataan aku sbb tak letak nama Tun Mahathir..
Selaku PM atau ketua Negara kedatangan PM wajib diterima oleh mana2 Universiti. Best tak best kena terima gak.. wakakaka... !!

Org PAS pulak kang marah sbb tak highlight pemimpin mereka.
Sebenarnya pemimpin PAS diharamkan masuk ke dalam mana2 Universiti serta pusat pengajian yg lainnya kerana ditakuti akan mengimbangi atau mengatasi populariti Perdana Menteri.. Begitulah dayusnya Perdana Menteri Malaysia dulu, kini dan selamanya ( takut dgn bayang2 sendiri ).

UMNO takut dgn Datok Seri Anwar Ibrahim bukannya kerana apa.?

" Pemuda Tiang Negara "

Kerana semenjak tahun 70an sehingga sekarang ni Anwar Ibrahim Mampu meraih sokongan serta dukungan dari golongan muda.
Sekitar 70% golongan muda berdiri dibelakang Anwar Ibrahim pada setiap dekad ( setiap 10 tahun ).

- Ketika menjadi mahasiswa, para pelajar Universiti seluruh negara berdiri teguh di belakang Anwar Ibrahim ( UM ) dan Hamid Tuah ( Politeknik Ungku Omar ), dua tokoh inilah yg mengerakkan agenda mahasiswa pada ketika itu - ini adalah fakta yg sebenarnya..

- Ketika dalam ABIM, 70% golongan muda di belakang Anwar sehinggakan ABIM dikenali seluruh dunia Islam.

- Ketika Anwar di dalam UMNO pemuda UMNO begitu gagah sekali serta menjadi tulang belakang UMNO ketika itu..Kehebatan Pemuda UMNO ketika itu mampu menundukkan MCA, MIC, DAP serta menjinakkan PAS.

- Malangnya, Anwar diluar UMNO ketika ni, Anwar amat ditakuti oleh UMNO kerana UMNO tahu dibelakang anwar berdirinya 70% golongan Muda negara bagi menjayakan setiap gerakan serta hala tuju yg dirancangkan utk negara..pemuda diterapkan dgn semangat juang yg amat tinggi, intergeriti, hak kesamarataan, kasih sayang sesama makhluk, jati diri, tarbiah serta didikan agama, cintai Ulama dan ilmu.

UMNO kena tarik sokongan muda jika ingin terus bertahan..
Tapi kesilapan UMNO adalah tiada pengisian dan semangat perjuangan dalam diri golongan muda yg ada cuma Pengisian sukan, hiburan, kebudayaan, perkauman serta pesta2 dan konsert2. Sbb tu golongan Muda dalam UMNO semuanya macam sampah..

Sudah Terang Lagi Bersuluh...

Tanya lah kepada Ramai2 Vateran UMNO di luar sana..
Mereka Pasti akan mengatakan bahawa :
Kesilapan Tun Mahathir adalah kerana membuat pertuduhan liwat dan memenjarakan Anwar Ibrahim.
Kesilapan Pak Lah adalah membebaskan Anwar dari penjara kerana lemahnya bukti pertuduhan tersebut.

Amir Khurairah said...

hafszach,

1. MPN dalam kawasan pembangkang. MBnya dah pesan jgn emosi sgt krn situasi berbeza dgn PP.

2. Itu bukan prosedur. Itu pukul canang, nak kelirukan ahli sendiri. Mat jenin ni mmg terrer pasal ramai penasihat 25%. Dia masih lagi pegang Ketua Pembangkang pasal kiasu tak peduli sgt kerusi PM ni. Yg penting kerusi blkg tabir, "the hidden hand" ala2 neo-con America. Kerusi tu lagi power dari Obama. Pasal dunia cuma benci Buck Fush tapi tak benci penasihat 25%.

3. Mmg tak dinafikan Anwar pandai pengaruh org. Dia mmg best actor, anugerah Oscar. Kalau tonton journeyman pictures, dia boleh pedaya mat saleh yg kononnya dia terpaksa bertukar kereta 3 4 kali pasal "nyawanya terancam". Dia boleh buat wayang kat Kerajaan Turki. Mat saleh pun dia boleh tipu, inikan generasi muda yg tak tau sejarah dia. Kacang je.

bad said...

al-Quran tidak pernah menghalang penganut agama lain daripada menggunakan kalimah Allah semasa hayat Nabi Muhammad SAW.

Menurutnya, pendirian seperti itu boleh dilihat dalam surat yang dikirim oleh Nabi Muhammad kepada Raja Mesir yang menganut Kristian.

"Tanpa memaksa mereka menerima agama kita, kita berhujah sekiranya berlaku kekeliruan," katanya lagi.

Jelasnya, dalam warkah berkenaan, Nabi Muhammad memberitahu Raja Mesir bahawa umat manusia tidak boleh menyekutukan Allah dengan sesuatu yang lain, sama ada di kalangan pemimpin mahupun di kalangan paderi.

Katanya, Nabi Muhammad juga tidak menghalang penganut Kristian itu menggunakan kalimah Allah.

"Di sinilah mengapa Islam membenarkan penganutnya makan sembelihan daripada penganut agama lain (ahli kitab).

"Sembelihan mereka halal kerana mereka menyembelih dengan menyebut nama Allah.

"Ini menunjukkan keizinan itu berlaku," kata Abdul Hadi lagi.
Ketika ditemui media selepas itu, Abdul Hadi berkata beliau turut mencadangkan supaya perkara 'kepercayaan kepada tuhan' dalam Rukunegara diubah dengan 'kepercayaan kepada Allah.'

Jelasnya perkara tersebut boleh dilakukan memandangkan masyarakat bukan Islam sudah boleh menerima Islam sebagai sebahagian daripada agama mereka.

"Kerajaan perlu terima positif dalam tangani isu ini, bukan negatif. Penganut agama Kristian dan agama lain sudah sedar Allah diberi nama unggul, perkataan lain yang mereka guna sebelum ini, God, Lord dan lain-lain tidak tepat," katanya.

"Ini menunjukkan mereka sudah terima Allah sebagaimana mereka terima Islam sebagai agama. (Jadi perlu) ubah Rukun Negara kepada lebih pro-aktif dalam masa sama tuju ke arah perpaduan rakyat," katanya lagi dan menambah kekeliruan yang berlaku adalah akibat kejahilan orang Islam sendiri dalam membuat penafsiran.

jaey said...

YB, saya sokong perjuangan YB.

azfaizum said...

Kita tubuh kan parti Zulkifli Nordin Semalaysia la... Sbb kita semua tahu pengundi Kulim mungundi Yb Zulkifli Nordin kerana keperibadiannya yang terpuji, bukan kerana Parti Keadilan Nasional....UNdi lA ZNS (mcm cap ubat nyamuk jer) hehehehe

belantiboys said...

OIII babi zul kau ni asyik dok sebut firaun2 kecil siapa firaun 2 kecil ni x habis2 dgn firaun2 kecil sebutlah siapa babi kau zul haram jadah...

zanpundek said...

orang UMNO mengaku Islam tapi jahil..hg pon sama la Zul4KatakPuru..mengaji tinggi tapi bangang..

EMIRism said...

apabila pencacai kaki bontot menyerang yb zul..
mencarot semua muncul.
xingat Allah dan Rasulullah.

insaflah kamu semua.

teruskn perjuangan menegakkan Islam.

Dean Rayyan said...

YB ZUL,

dulu saya sokong awak, now no vote for u........gua nampak lu macam meroyan.......apa dah jadi?

camner deal dgn ahmad maslan(ketua penerangan umno), kawan baik awak tu....banyak dapat?

lu ni gua nampak lebih islam dari islam tu sendiri....

kawan la dgn berahim katak tu....

sahut la cabaran YB Khalid Samd berdebat.....baru jantan....kata pejuang islam.....tapi hampeh...pengecut

shahrul nizam said...

Sal saudara zul , saya adalah salah seorang pengundi saudara pada pilihanraya lepas, saya menyesal dpt yb sperti anda, harap kosongkan kerusi kulim

azfaizum said...

korang ni kenapa? yb zul ni lah yg betul2 yb tau tak main bontot punye, ada org yg nk rasuah juta2 tau ngn dier untuk fitnah najib ngn rosmah, betapa baik nya dier, nk pi bongkarkn...

tokgaru said...

Wahai... sedara2 semua

Jangan la duk kutuk maki orang. hormatlah pendirian orang lain sama. dah dia tak dikehendaki lagi dalam PKR nak buat cam na. bukan dia minta keluar tapi DSAI halau dia. Tapi aku suka zul jadi YB Bebas.

Bertamadun la sikit beb ....

Kpd zul ... lu kasi hentam cukup2. lu kasi selak biar sampai nampak semua bulu2. sapa pun lu jangan paduli .. dia kerajaan ker atau pembangkang .. tak kena kalu, lu kasi taruk cukup2. Wokey ???

tokgaru said...

Syioknya tengok lu orang gaduh pasal politik. nak buat cam mana. melayu bukan nya ada modal besar nak cakap pasal bisnes. cakap politik tak payah modal besar, ada air lior pun dah cukup.

So teruskan dan dont stop before you are ask to stop.