09 March 2010

SIAN BADUT INGUSAN!

Salam 2 all.

Teman agak gelihati dan pelik bin hairan nengok beberapa badut-badut ingusan dok terkinja-kinja melenting tak tentu pase konon membantah teman masuk PAS, sedang teman mohon masuk pun tak!


Yang kelakaunya, satu badut ingusan tu siap mengaku lebih baik dia masuk muka depan akhbar "Roket" kepunyaan DAP daripada masuk suratkhabar Melayu. Begitulah parahnya badut-badut ingusan ini menari-nari tarian orang lain. Kesian ke dema yop..


Entah bile teman mohon masuk PAS pun tak tahu. Teman sekadar menghormati kenyataan Tuan Guru Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, Naib Presiden Kanan PAs yang juga seorang ulama' yang sangat teman hormati yang mempelawa teman menyertai PAS. Itu sahaja. Seorang pimpinan kanan PAS dan juga seorang ulama' mempelawa teman, takkan teman nak buat dono jer yop!


Jadi sebagai seorang yang di ajar menghormati ulama', teman menjawab yang teman akan kaji pelawaan beliau dengan serius. Itu aje. Malahan sebenarnya ada beberapa orang lagi ulama' dan pimpinan kanan PAS serta ulama' dan pimpinan NGO-NGO Islam yang menghubungi teman apabila mendapat berita teman dipecat daripada PKR, meminta teman supaya bersabar dan yakin bahawa ALLAH ada perancangan yang lebih baik untuk teman, ada yang siap mendoakan teman lagi


Yang parahnya ada antara badut-badut ingusan ni bab kutip derma jihad cukup hebat, tapi kalu tengok cara dema memaki hamun dan mencaci mencacai, iblis pun menangis. Tapi teman maafkan badut-badut ingusan ni yop, sebab dema ni golongan jahlun.sebenarnya!

Cuma teman rase elok badut-badut ingusan ni ambil pengajaran daripada Al Fadhil Ustadz Nasharuddin Tantawi, Ketua Pemuda PAS. Kenyataan beliau mencerminkan kematangan dan kewibawaan yang jelas. Beliau sekadar menyatakan sesiapa pun berhak memohon untuk menjadi ahli PAS dan hak PAS untuk menimbang untuk terima atau tidak. Setakat beliau tahu, teman belum pun memohon, jadi tiada sebab beliau nak komen. Kan cantik kenyataan macam tu, walaupun orang muda dan dilabel sebagai ekstremis dan fundamentalis oleh sesetengah orang, tetapi Ustadz Nasha berjaya menunjukkan kewibawaan yang hebat. Teman doakan beliau kebaikan dan diberi keberkatan oleh ALLAH.


Begitu juga kenyataan Cikgu Pa, Dr. Hatta dan lain-lain ulama' dan pimpinan PAS, teman hormati pandangan bernas mereka yang tidak menyetujui teman menyertai PAS kerana mereka lebih mengutamakan hubungan dengan PKR dan DAP. Walaupun teman rase tak perlu mereka nak buat komen-komen tersebut kerana teman tak memohon pun nak join mana-mana parti, tetapi itu hak mereka untuk menyatakan pandangan tersebut. Tetapi mereka juga mengakui teman belum buat apa-apa permohonan pun.


Apa-apa hal pun, teman baru je menduda yop. Eddah pun tak habis lagi. Kang buatnya ada orang gila talaq amacam? Lagipun bagi lah chance teman relax. Lega jugak bila dah bebas ni. Teman nak enjoy dulu waktu eddah ni. Teman dengor ada artis cun nak menjande tak lame lagi..hehehe.. :))


Kepada badut-badut ingusan lain, kalau hangpa nak tidoq celah kangkang Guan Eng hangpa pi lah. Teman sikit pun tak buloq dengan mat chauvinis dan rasis tu. Lagipun hangpa dok syok dengan gendang dia nak jadi kalipah tu..teman ucap selamat lah kat hangpa dengan kalipah baru tu.

Kepada sahabat dan rakan, para ulama dan tuan guru, para da'ii dan pendakwah, ustadz-ustadzah dan aktivis Islam yang mendoakan teman, janganlah khuatir. Teman rase selesa dengan kedudukan sebagai Ahli Parlimen Bebas ni, dan teman akan kekal begitu insyallah. Takat ni teman tak terpikio pun nak join mana-mana parti politik. Tetapi teman tetap bersama perjuangan Islam, dan teman akan sentiasa mengalu-alukan sebarang pandangan, bimbingan dan cadangan yang boleh membantu memartabat dan menobatkan Islam insyallah.
Adios amigos..grasias senor.


Zulkifli Bin Noordin

Selasa

23 Rabi'ul Awal 1431

09 Mac 2010


*Gambar diatas tiada kena mengena dengan mana-mana badut ingusan sama ada yang idup apalagi kalau dah padam, termasuk badut-badut di zoo dan sarkis. Ia hanyalah gambar hiasan sekoq beruk yang tengah berdengkoq yop :))

106 comments:

hangnadim said...

Istaqamah lah YB, hadapi ujian ini dgn penuh keimanan. Saya yakin ALLAH bersama dgn YB dlm perjuangan islam ini.

Kuasa dan jawatan hanya pinjaman. Ianya bersifat sementara dan tidak kekal. yg penting perjuangan YB perlu diteruskan. Saya tetap bersama YB wlpun kita saling tak kenal.

jade70 said...

Zul...bahasa kau memang tak ada akhlak orang Muslim langsung la!!! Buanglah topeng dan songkok kat atas kepala tu!!!

sham said...

Jade70..biasa la manusia kekadang pon ada terbabas jugak.lupa tarik hand break la tu..Hang tu pon relek la,jangan emosi sangat baca tulisan dlm ni.

Shah Aziz said...

Salam Kekanda Zul,

Walaupun saya bukannya setuju dengan semua polisi kanda, ttp saya akur walau apa pegangan politik saya, yang pertama saya adalah seorang Muslim. Saya sokong Kekanda buat kali Ini, Kalau boleh teruskan BEBAS supaya lebih telus mempertahankan KeAgungan Islam tanpa rasa terikat dgn mana-mana pihak.
InsyaAllah pada suatu hari nanti pasti rakyat akan faham apakah erti perjuangan fisabilillah.

Fenrizian said...

Zul,

Hang dah melalut! Lagi byk hang bercakap, lagi byk melalut dan lagi nampak kebodohan hang tu.

Puak2 UMNO gelak pecah perut tgk perangai budak hang. Apa hang igt ni gaduh budak2 sekolah ka? Bahasa mcm budak tak g sekolah...

Lagi satu, apsal hang tak report polis kat dr asri ex mufti perlis pasal isu kalimah Allah ni? Pejuang apa ni bai? Hang borak ngan geng yg hang rasa boleh makan ilmu agama depa boleh laaaa...kasi pukul rata la, apa maim selective ni?

Tapi syok gak aku follow kerendahan intelek hang lately ni...

Wan Kamal said...

salam Encik Zul,

Air ada pasang dan surutnya begitu juga dengan nasib seseorang tu.
Kita juga jangan selalu pandang ke atas je, kekadang sekali sekala kena tengok bawah juga.
Setiap sesuatu perkara yang menimpa merupakan ujian dariNya.
Encik Zul juga harus bermuhasabah diri.
Jalan kan tugas yang sepatutnya.
Kurangkan dari memberi kenyataan yang memberi kesan yang lebih banyak buruk dari baiknya.
Kurangkan memberi kenyataan di media. Apa tujuan nya?
Media yang ada sekarang merupakan media yang sama yg Encik Zul tidak percaya selama ini.
Ilmu agama amat luas cabang dan bidangnya dan jangan kita terikut seperti Astora Jabat.
Encik Zul boleh mula belajar di pondok2 di Kedah yang ternama seperi pondok Derang. Tok gurunya setakat yang saya tahu bebas dari politik.
Ilmu agama tidak sekadar hanya mencedok kata2 dari para cendikiawan Islam sahaja, ianya perlu dituntut dan diamalkan.
Insyallah encik Zul akan faham apa yang saya maksudkan bila Encik Zul dah mengikuti separuh dari kelas di pondok2.
Selamat belajar menimba Ilmu dan FYI saya skrg percaya apa yang diperkata oleh TB tentang Encik ZUL.
tetapi saya masih bersangka baik dengan Encik ZUL kerana Rasul saw amat berharap semua musuh2nya akan menjadi orang yang baik serta mukmin.
Wallahualam.....

MatGelap said...

Salam YB...

walaupun saya x s'dara kenali namun saya selalu mengikuti perkembangan s'dara sejak saya sekolah lagi...saya tabik spring kat saudara sehingga sekarang..dasar perjuangan saudara dan tindak tanduk saudara saya rasa saudara ini manusia istimewa dan istiqomah pd perjuangan...tapi sejak kebelakangan ini...segalanya luntur dan kian terhakis...x sangka saudara yang disangka hebat ini rupanya 2X5 dengan yg lainnya...
Entah apa hujah dan alasan saudara (hanya ALLah dan saudara saja yang tau) tapi dari apa yg saya lihat saudara x ubah mcam yang lain...penuh emosi, dendam, dengki, khianat, aib dll...maaf..

AL-QAMAR said...

Tuan Jade70, tegur menegur adalah tuntutan agama tapi mesti dgn akhlaq yang mulia yang wajib dipelajari dari Nabi saw.
Tuan Fenrizuan, kalau benar intelek seseorang itu rendah maka tegurlah pihak itu dengan menunjukkan ketinggian intelek dengan mencontohi ketinggian keintelektuan Nabi saw.
Tuan Wan Kamal, ilmu bukan sekadar untuk dipelajari tapi wajib diamalkan bagi pembuktian terhadap keyakinan kita kepada Agama, dan tuntutan bukan hanya kpd Tuan Zul tapi seluruh umat manusia terutama mereka yang mengaku beriman kpd keEsaan Allah swt dan kebenaran keRasulan Nabi saw.
Tuan Zul Nordin, perjuangan mendaulatkan Islam wajib berpandukan kebenaran Al-Quran dan kepimpinan Nabi saw. Saya berpesan pd diri saya dan tuan agar keikhlasan kita terhadap Agama dibuktikan dgn amal perbuatan yg sentiasa menuju kpd keredhaan Allah swt, agar kita sentiasa dibawah naungan dan pertolonganNya sepanjang kehidupan ini. Jadikan akhirat sebagai matlamat dan dunia sebagai alat, jauhi drpd sikap kebanyakkan manusia yg banyak tertipu dan tergoda dengan tipudaya dunia!!
Wallahua'lam.

Shahnizat bin Sakiran said...

YB Zul.

Good Luck..

Manoss said...

Salam YB,
Walaupun saya tidak tinggal di Kulim, tapi ramai sedara dan rakan sekerja saya yang tinggal di daerah Kulim. Apa yang saya dengar tentang saudara amat tidak sedap ditelinga. Dalam hal perhubungan saudara dengan masyarakat setempat hinggalah kepada khidmat kepada masyarakat disana. Jika dari semua ulasan yang saya dapati, saya rasa elok jika saudara meletakkan jawatan saudara dan jadilah jantanmen. Saya tahu saudara adalah lelaki yang berprinsip dan berhemaah.
Salam maju jaya pada YB.

awfimz said...

Zul Nordin,hang ni emosi lebih dari realiti.Jawaplah kamu nanti dengan Allah,mengapa dah 2 kali kamu letak gambar beruk di posting kamu,apa tujuan kamu dan sesungguhnya hanya kamu yang tahu jawapanya.
Zul Nordin,kalau kamu tak malu pada orang lain dalam menulis,at least fikirlah sedikit tentang anak-anak dan keluarga kamu, sebelum kamu menulis,mungkin mereka yang malu.
Sesunggunya,kamu ini tidak boleh ditegur oleh orang lain.Ya Allah bukakanlah pintu hati Ibrahim Ali,untuk menegur mamak Zul Nordin ini yang tak boleh ditegur ini....nanti kita tengok siapa yang lebih bodohhhh sombong.

klik Score A said...

"Saya mungkin bukan Muslim yang terbaik, tetapi saya akan melakukan yang terbaik untuk Islam. Saya adalah Muslim dahulu, Ahli Parlimen kedua. Saya adalah Muslim dahulu, ahli parti kedua. Apabila tiba harinya saya terpaksa memilih diantara Islam dan parti, saya tanpa sedikit keraguan pun akan pasti memilih Islam."- YB Zulkifli Nordin

Muhammad Hanafi Bin Sulaiman said...

salam..YB kata nak dok celah kangkang guan eng?? maknanya menghina ulama2 yg berjuang dlm PAS, sbb PAS PKR DAP skrg bersama..

jd YB ni sebenarnye nakkan Islam ke x>???

Adekah Islam yg YB bawak ni betul??

Ada masalah terus report..

xde majlis syura pun, mcm mana ni??

Takde tarbiyah la..

salah ke Guan eng nak memerintah cara khalifah?? salah atau x??

freeradical67 said...

salam YB,
Teruskan perjuangan anda dalam menegakkan keadilan & kebenaran
pedulikan firaun kecil yang sentiasa menggangu..... .
Tuan Jade70, perlu menunjukkan keperibadian tinggi dalam kita menegur pandangan orang lain.
amidio garsius

Haziq Al-Fateh said...

ini rupanya seorg pejuang agama yg dikatakan ikhlas...mcm x puas ati...

LibangLibu said...

lu jgn resign dol...
sapa nak bagi gaji serupa sekarang dol..
kerja senang & buat2 pandai je..

nash said...

salam Yb,

Sekadar renungan,memang benar seperti tulisan YB iaitu dah jelas lagi nyata bahawa terdapat segolongan besar puak2 PAS ni memang jenis hati busuk dan penuh hasad dengki...YB sendiri sudah merasa sekarang..depa ni auta saja pandai..sekarang tuduh UMNO punya plan semua ni..tak logik langsung. lebih mulia khalifah Lim Guan Eng di mata mereka daripada berbaik sangka sesama Islam.

Diambil petikan tulisan klasik Yb"Kepada badut-badut ingusan lain, kalau hangpa nak tidoq celah kangkang Guan Eng hangpa pi lah. Teman sikit pun tak buloq dengan mat chauvinis dan rasis tu. Lagipun hangpa dok syok dengan gendang dia nak jadi kalipah tu..teman ucap selamat lah kat hangpa dengan kalipah baru tu"

Syabas YB,teruskan agenda perjuangan sebagai Ahli Parlimen Bebas.

Ariffin said...

Salam Tuan...

Jika tuan perasan, banyak kali juga saya komen post2 tuan terutamanya selepas hal Kalimah. Harap tuan dapat fikirkan post kali ini...ikhlas dari saya.

Kadangkala kita sebenarnya terlupa atau terlalu mengikut perasaan. hanya Allah yang tahu. Renungkan kembali apa yang telah kita lakukan.

Sedikit nasihat - tuan sudah mula terikut rentak2 mereka dsbnya. Tuan dah mula byk melayan kata-kata yang kurang beradap. Lihat balik post2 tuan kebelakangan ini. So moralnya, kembali kepada asas perjuangan tuan. Jgn dilayan sangat kata-kata org lain yang kadangkala takda asas kerana bahasa, cara tuan membalas dan sebagainya sudah mula mengikut rentak mereka. Nanti tuan pun jd mcm mereka. hindarkan.
- kita ke surau, nak balik selipar kita dikebas org, oleh kerana kita takde selipar, kita pun kebas org lain punya...kita pun jd sama saja ngan org yang kebas selipar kita?

MORAL: Kembali kepada asal, guna bahasa yang baik, jgn mencaci org. Kalau pertahan tuduhan org, pertahan seadanya cukup, tak perlu berlebihan dan memburukkan org lain pula. Kembali semula dengan POST2 yang MEMBINA!

Saya menyokong perjuangan tuan.
Amin.

Rahimi said...

TERUSKAN PERJUANGAN YB. KAMI MEMERLUKAN PEJUANG YG IKHLAS DAN BERANI

logopkr said...

Salam semua,

masa dulu, pabila YB Zul hantam umno/bn, sokong PR, waaaa bukan main, jade70 dan rakan2 yg sewaktu dengannya, sokong hingga menjilat jari

yg peliknya, pabila YB Zul pertahan isu kalimah Allah, wow ramai org PR tak suka termasuk anwar brahim

elok la hampa semua bertaubat kalau hampa yakin hampa masih islam

takkan hampa berpegang bahawa undi dari org bukan islam lebih penting dari kesucian islam itu sendiri

lebih elok, jangan lari dari tajuk dalam kita bercakap soal YB Zul dipecat dari pkr, semua org tahu pasai dia mempertahan isu kalimah Allah

kepada kawan2 semua, hal Dr Asri, dia bukan org politik, ada org lain dah buat repot, cukup la, tak payah banyak2 repot, isunya sama saja, takkan pasai dr asri tu pun nak salahkan YB Zul

YB Zul, selamat berjuang

Abi Qalam said...

Salam YB,

Teruskan perjuangan. Pertama sekali ialah berjuang untuk RAKYAT KULIM.. kerana mereka berhak. Saya kita tuan perlu menunjukkan contoh kepimpinan saksama di Kulim supaya rakyat mengerti, parti bukanlah segala-galanya.

GPMS Cawangan Sungai Pinang said...

Assalamualaikum YB,

Saya merupakan generasi muda Islam yang cukup mengikuti perkembangan YB, Alhamdulillah akhirnya Allah maqbulkan doa sy agar YB tidak lagi bersama PR yang semakin hari semakin merapu dan merepek... Saya bangga masih ada Ahli Parlimen spt YB yg bernai menegakkan yg HAK... Biar lah apa pun orang nak cakap, yang penting pegangan dan prinsip YB tetap utuh bersama doa.

Ingatlah YB, biarpun ramai org yang mencaci maki hamun YB, akan tetapi masih ramai lagi yang menyanjung dan hormati YB. Saya tidak memaksa atau menyuruh YB memilih mana2 parti untuk dianggotai, akan tetapu pilihlah parti yang baru dimana YB mampu menggunakan kuasa dan pangkat yang Allah kurniakan kpd YB untuk mempertahankan Islam dan Melayu serta perlembagaan yang selama ini menjadi kekuatan kepada Ummat Islam & Melayu di Malaysia.

Saya melihat bahawa YB mampu untuk pergi lebih jauh lagi sbg Ahli Parlimen yang berjaya, x kiralah UMNO @ PAS... pilihlah mana2 parti mampu mempertahankan Agama, Bangsa & Negara kita tercinta. Saya amat meminati YB sejak di UIA lagi, ramai kawan2 saya yg buat "Latihan Dalam Kamar" di firm YB, Saya bangga punya seorang pemimpin spt YB, walaupun saya bukan dari Kulim, tetapi saya dari Pulau Pinang...

Memang terasa sgt penghinaan tehadap Islam & Melayu sejak PR memerintah, gunakanlah segala yang ada untuk YB pertahankan. Kami ni hanya rakyat yang marhain, bergantung harap kpd pemimpin spt YB untuk mengembalikan hak dan segala milik Islam dan Melayu di Malaysia yang semkin di perkotak-katikkan oleh bangsa2 asing dan pendatang2 durjana di Malaysia... Bangunlah YB.. teruskan perjuangan anda, kami generasi muda tetap setia bersama anda.

Takbir!! Hidup Islam, hidup Melayu!!!

Jazakallah.

irwan said...

zul, r u sure this picture doesnt relate to the article that u published... really disappointed with u. indirectly i can feel that the picture is mention somebody in the article... ALLAH lebih mengetahui...

Amir Khurairah said...

Cool YB. Tak perlu digambarkan musuh YB walaupun pada hakikatnya mereka berkelakuan begitu. Focus Yb, focus.

joio said...

YB,

Teruskan perjuangan....tak perlu masuk PAS atau UMNO....biar berjuang secara bebas tak terikat dengan mana-mana balaci..dan penjilat kafir laknatuaalah..

Biar penjilat dan Balaci dan hidup dalam angan-angan sebagaimana ditipu oleh pemimpin pembohong 16/9 keputrajaya...YB Zul pun dulu kena tipu dengan Anwar juga..heh..heh..kononnya 16/9 nak ambik alih purtajaya..

Teruskan berjuang secara bebas..bukannya terikat seperti PAS,PKR & UMNO..PAS berjuang nama atas islam tapi kaki tangan,mulut terikat jaga hati DAP laknatuallah..

itu semua gila kuasa.

babybloggers said...

Tuan zul, saya harap tuan zul tidak masuk UMNO, PAS atau apa2 parti pun sebab sekarang yang saya lihat orang islam/melayu di malaysia terlalu taksub dengan parti politik mereka. Berjuang seperti ustaz asri yang tidak terikat dengan mana2 pihak dan beliau dapat memberi pendapat yang bernas untuk agama, bangsa dan negara. Stay neutral.

Abi Qalam said...

Salam Tuan,

Saya pohon supaya tuan jangan sesekali jejak ke Ameno atau Be End. Biar geng peraun ni paham bahawa tak bersetuju dengan PR yang terang-terang tolak prinsip islam membawa tidak bermaksud yang tuan sokong Ameno.

Tuan akan digasak bersungguh2 supaya tuan akan ke pangkuan Ameno untuk membuktikan teori mereka bahawa tuan senjata tersembunyi Ameno adalah betul.

Bertahanlah tuan, kita berada di Jamaah yang paling benar, iaitu Jamaah ummah yang mengucap 'Laa ilaha illaLlah Muhammad RasuluLlah'..

Sejadah said...

Assalamu'alaykum Zul,

Istiqamahlah dengan perjuangan anta untuk mempertahankan Islam dan tidak bersandarkan sebarang semangat asobiyah kepartian yang merugikan ummat Islam keseluruhannya.

Anomie68 said...

Macam joker pun ada, can't be taken seriously la this MP.

hade said...

Assalamualaikum,

tergerak hati sy nak komen pasal ni..Sdr Zul,

kalau inilah cara saudara zul, memang saudara zul belum layak jadi pejuang islam...saudara bgtau ingin perjuangkan islam, tapi dengar gambar beruk tido?? ha3..saudara leh jadi raja lawak terbaru gantikan kecik..kenapalah saudara x masuk audition raja lawak yea..bahasa melambangkan jiwa..jiwa saudara mcm bahasa saudara kah??

saudara x rasa kelakau ke diri saudara sendiri? dahlah menang atas tikit PKR..sepatutnya saudara sedar itu..di mana saudara berpijak..sy geli dgn saudara..still ingin menjadi ahli dewan rakyat..tulah org kata..mengata org paku serpih..x sedar diri sendiri dah terlebih2..

saudara sepatutnya arif dan faham erti dunia politik..bukannya melenting dan beremosi..sy percaya PAS pun x perlu org seperti saudara...sy sokong perjuangan saudara, tapi malu dgn apa yg saudara buat,..emm agaknya kemana hala tuju saudara yea lepas ni? agaknya kalau mengundi la..saudara leh menang ke kat kulim tu?? ada berani (teloq)??
come on la..jgn la jadi badut2 lagi..cukuplah tu..
apa dasar perjuangan saudara yea? ISLAM...emm..saudara nak berseorangan ke berjuang? tu namanya bodoh sombong..apapun sy minta maaf, cuma sy kecewa dgn sesetengah MP pakatan rakyat..dan salah sorangnya saudara..apapun..gud luck!! sy doakan saudara pada landasan yg saudara mahukan..

Mahadi said...

Kah..kah...kah...dh duda la wei...syok la sikit...x perlu fikr sgt psl family...maklum lah org duda mgkn keje nya...naik moto..pusing-pusing satu daerah..intai-intai peluang yg ada..
Kah...kah...kih...kih...kat sana satu puak..firaun kecil...kat sinun...badut-badut ingusan...
Dah tu kat sini..apa pulak...LU PIKIR LA SENDIRI...

Muhammad Hafiz said...

Betul tue, YB klau anak JANTAN, pegang pada prinsip HAK, jangan PERGI ke sidang parlimen penggal ni, dan bila diistiharkan kosong, YB masih boleh bertandiing(YB BUKAN LETAK JAWATAN)...so, sekirannya YB menang, memang itu HAK YB....so ada berani ka???...takkan nk jadi wakil RAKYAT hasil dari PARTI yang YB hentam...tak malu ka????

kpasu guy said...

Salam YB.

Yb boleh berbuat apa saja sebelum PR 13. Yang saya pelik dan tidak faham apa sebenarnya yang YB perjuangkan. Kalau Islam.... banyak lagi yang YB perlu lakukan di negara sekular seperti Malaysia ini.

YB akan menjadi anai-anai. YB tak faham lagi ka...PKR tak risau langsung kerana pecat YB.

Pada saya, YB umpama askar yang dihukum bunuh kerana menjadi musuh dalam selimut.

Fenrizian said...

Zul Kulim,

hang baik diam je...
lagi byk hang bercakap/menulis..lagi terserlah aib diri sendiri...

Cahaya_Kasih said...

bila nak kosongkan kerusi parlimen?

Haritu YB bukan main lagi..buat kenyataan akhbar ,cakap "saya sedia letak jawtan hari ini"..

Sekarang apa jadi?

Zulkifli nordin kaki temberang...

me said...

Salam YB. Harap YB dapat bermuhasabah diri dan kembali ke pangkal jalan, InsyaAllah.

rusydan said...

hehe. PKR suka sangat zul kena tendang. tapi suka sakan bila zaid ibrahim masuk.

baguslah. tendang orang macam zul, lepas tu hambek zaid ibrahim. memang CERDIK pkr ni. mungkin korang boleh tuduh zul terima rasuah dek UMNO. eleh, aku pon boleh cakap PKR rasuah kaki tonggang jack daniel dengan chivas macam zaid brehim tu untuk masuk pakatan.

tapi, kalau aku la, orang macam zaid tu, aku sangggup BAYAR untuk halau zaid keluar dari umno dan masuk pkr. dah tu korang pulak cerdik tendang si zul.

skarang pkr tinggal orang2 macm bak kata datuk salehudin hashim cakap, orang2 pemikiran liberal dan sosialis aje akan tinggal. parti macam ni la pas nak bertenggek untuk sekelumit kuasa.

TUNGGU LA.

farouk said...

Alhamdulillah YB telah sedar betapa PR adalah gabungan paling haprak sekali. yg mencaci YB ni semuanya pak turut yang tak tau hala punca. ikut main hentam keromo saja.... buat la perbandingan dari berita yg kita dapat.... depa baca harakah dan suara keadilan pastu buat kesimpulan... baca semua yg ada pastu buat kesimpulan.. bersengkongkol dengan DAP bermakna jahanam la umat islam...
kita dok hentam YB zul geng2 kafir laknatullah ni suka sgt la....
tp apa depa buat....
rampasan kuasa di perak (konon2nya)
yang berguling atas jalan tu sapa??....mana p cina2 DAP ni....
yg tu pun xbuleh pikiaq pun xtau la macam mana......

BLESS said...

Hidup YB Zul...

Mahadi said...

Alamak...berita terbaru ni kawan2...GERAKAN x suka YB masuk amno or be end....Alamak...mana kelab aku nk joint ni....
Tp xper...ramai lg org bebas..Ibrahim Ali ok je...kah...kah...terapung2 diawan..kawan dan lawan x terima...camner ni kawan2..tolong settle ye...Kah..kah...

Fahmi said...

ni lah contoh orang bodoh tak boleh diajar..

Ahmad Putra said...

Assalamualaikum

Dah la tu YB, YB istighfar banyak2 ye. YB pun dh tinggalkan PKR, janganlah mengata-ngata lagi PKR lagi.

Kesian le sikit, dh le DSAI pun tengah bicara, Utusan, RTM, TV3 dn Bharian hentam kiri kanan atas bawah, YB dok tolong lagi geng2 ni hentam PKR lagi.

Walau apapun YB dendam dengan PKR, ingatlah..PKR la yang melayakkan YB dapat gelaran YB ni skarang. Kita berjuang ni mesti ada platform, ada jamaah. YB ingat YB boleh menang di Kulim ke kalay bertanding sorg2? Jangan harap le..

Apapun, saya harap YB kembali fokus kepada perjuangan Islam. Perjuangan Islam ni bukan makna kita nak bunuh orang kafir tak tentu pasal, tetapi memastikan Islam itu sentiasa berada di atas dalam semua perkara yang kita lakukan.

Wassalam.

ag said...

zul nordin dah jadi badut,saya percaya dumbno pun dah tak takut nak offer dia.ceh tertipu kita selama ini dengan zul ni.surau kami sudah pasti akan black list dia.

tapi saya juga percaya dia akan dapat offer dari yadim atau ikim tak lama lagi dengan tujuan nak propaganda

Sound of Malaysia said...

Jadi, soalan saya untuk Zul,

1. Pernahkah kamu memperjuangkan isu kemanusiaan sejagat? Pernahkah anda bangkitkan isu tentang masalah yang dihadapi oleh Kafir di kawasan anda selama 2 tahun ini?
2. Adakah ini Jihad cara baru? Cara Zulkifli Nordin? Menang dengan Undi Kafir kemudian khianati dan pijak kepala para kafir dan juga para pengundi Islam yang telah mengundi kamu/PKR.
3. Apakah sumbangan kamu kepada manusia sejagat selama 2 tahun ini? Menceroboh Majlis Bar council. Membawa usul pindaan akta yang berkaitan dengan Islam. Adakah bagi anda manusia sejagat bermakna hanya Islam? Kalau begitu, semasa mengemis untuk undi menjelang PRU 12 dulu, anda patut katakan, “Saya tidak perlukan undi para Kafir.” Tidak pernah saya dengar kata-kata begitu.
4. Siapa pengkhianat? Kamu atau PKR atau para penyokong PKR yang telah mengundi kamu? Siapa yang telah khianati amanah yang diberikan??? Amanah diberikan kepada PKR, kerana prinsipnya dan bukan kepada Zul yang tidak berprinsip. Kalau anda tidak setuju dengan prinsip PKR: Keadilan untuk semua, anda patut menolak tawaran bertanding dulu. Ini tidak, jawatan nak, prinsip parti tidak boleh ikut.
5. Adakah kamu layak ungkitkan isu, hak asasi manusia? Kamu tidak pernah hormati hak asasi bukan Islam, bagaimana dan kenapa anda salahkan semua pihak? Kamu berhak mempertahankan agama kamu tetapi bagaimana dengan hak bukan Islam untuk mempertahankan hak mereka?
6. Sebagai peguam anda tidak dapat membezakan antara kes disiplin dengan kes agama. Andalah satu-satunya peguam yang mengatakan, kamu berhak memilih hakim yang akan mengadili kes anda. Adakah mahkamah syariah membenarkan anda memilih hakim yang akan mendengar kes anda?
7. Kamu katakan bahawa, orang Islam (adakah ianya kamu seorang sahaja) kecewa dan marah kerana seorang hakim bukan Islam mengadili kes isu penggunaan perkataan ├íllah’. Kamu katakan sepatutnya seorang hakim Islam yang patut mendengar kes tersebut. Andainya benar, seorang hakim Islam mengadili kes tersebut dan keputusannya sudah pasti berpihak kepada Islam: Bagaimana dengan perasaan orang Kristian? Bukankah mereka juga ada perasaan marah dan kecewa dan dimalukan dan dihina? Inikah nilai manusia sejagat mengikut kamus anda?
8. Anda pernah kata: http://www.malaysiakini.com/news/123551 kamu akan meletakkan jawatan. Tengoklah sendiri. Sungguh mengharukan.Tetapi hakikat amat berbeza dengan kenyataan.
9. Saya tidak pentingkan jawatan? Betulkah begitu? Kenyataan pertama yang kamu keluarkan, “SAYA TIDAK AKAN MELETAKKAN JAWATAN”. Pelik tetapi benar.

guns said...

woi haramjadah, hg jgn dok sembang juah pelaq oiiiiiiiiii. sahut cabaran YB Khalid samad. hg tarak teloq ka samdolllllllll??

zulhilmi bdk blur said...

YB....
saya tetap menyokong...
walaupun saya ni hanya seorang yang lemah..

arsad said...

berkata-kata bahawa kita bagus maka katakanlah dengan bahasa yang bagus dengan itu menunjukkan bahawa keperibadian kita bagus dan terhormat. Mengutuk, mencerca, mengaibkan orang lain adalah orang yang paling hina di muka bumi ini. Kepada semua yang membuat komen dan ulasan termasuk diri saya marilah menjadi orang yang bagus, berkata-kata bagus, berfikiran bagus dan membuat komen yang bagus-bagus.

Berbuat baguslah sebagus-bagusnya bagaikan mati esok hari.

siberangan said...

YB Zul, macam depa kutuk hang nooo...? Tapi yang ppuji hang pun ada banyak juga.

Hang patut jawab. Depa ni yang dok kutuk2 tu bajingan belaka.
Ada soghan yang nama SA tu, sakan juga nooo... dia pin sunguh hang letak jawatan MP. Bertanding semula, jika hang menang itu pior hang punya kawasan di KBB tuu..


Aku dok pikiaq, hang duduk lah situ sebagai MP Bebas. Macam hang kata tu, memang rilek, hang bghasa nak tulong orang ramai hang tulong, sebab itu pengundi hang. Pi lah tulong Cina, Hindu dan Melayu.

PRU13 nanti, kita pikiaq lain.

Badut badut dalam PAS yang kata PAS tak mau teghima hang tu, depa takutlah. La ni depa dok bawah angkang Guan Eng. Depa tak mau lah, jika hang tak mau ikut macam depa tuuuuu..... Mahfuz apa tah lagi lah.

afmohamad said...

Orang yang komen caci maki YB Zul ni suma tak guna. Barua DAP. Bahlul belaka. Sampai tak nampak kaca permata.

Jangan gusar YB Zul. Aku tetap bersamamu..

along said...

muhammada hanafi bin sulaiman tu bangang ke apa?ada ke nak islam kena join pas, pkr dan dap, islam bukan milik mana2 parti.kita memperjuangkan islam bukan dengan menyuruh orang mengundi kita. undi aku dapat islam, gitu ker?aku bukan penyokong umno tapi aku lagi tak setuju dengan pas yang sanggup menggadaikan islam demi undi. bila Pas dapat peluang di Perak, beri tanah pada cina,premis judi dan maksiat tak payah tutup, itukah islam?mana ada dalam perlembagaan pas untuk menjadaikan malaysia negara islam? tolong jawap, selama ini Pas tipu orang islam

harunn said...

Salam

Saya yakin ramai orang Pas sokong cara Yb , cuma mereka upama ditutup mulut dan tangan pula diikat
Umat Islam perlukan sejuta pemimpin macam Yb untuk mempertahankan Islam dan juga bangsa kita
Walaupun saya sokong Pas , tapi saya kurang yakin cara Pas bila berdepan dengan kalimah Allah , saya yakin , kedaan ini tidak akan berlaku jika Ustaz Fadhil Nor masih ada
Cuba kita tengok , Presiden dan Naib Presiden tiada kusa untuk bersuara , jika bersuara kerah perpaduan atau tidak sehaluan dengan nuar , tok guru akan mencelah dan hentam , dulu Ustaz Nasha pernah dilabel sebagai sampah hanya kerana mahukan perpaduan dengan umno

steelbos said...

Salam YB,
Kpd Abi Qalam Adakah org2 UMNO x mengucap 'Laila haillallah Muhammad Rasullah'.Adakah tn nk mengkafirkan org islam lain?
YB,tlg bgi respon kenyataan sdr. zulkifli sulung!

Srikandi said...

Ha ha ha...padan muka badut ingusan! Maki kena lawan dengan maki. Baru si pemaki merasai "nikmat" makian itu. YB, memang hero. Sekali "Dusyum!", tergolek dog si badut ingusan. Tak pe YB nak balas makian tak siuman si badut ingusan. Sekurang2nya lepas stress dalam hati, ye tak?

Apapun, sy harap YB tidak berdendam dgn DSAI & DSWA. Maafkan lah mereka dan teruskanlah dengan cara YB untuk menyatupadukan umat Islam demi kebaikan ummah dan negara kita yang tercinta ini. Membela agama dan bangsa bukan bermaksud rasis. Kita tak pernah mencaci dan menghina kaum lain. Kita cuma membela kaum dan agama kita sahaja. Pentaksub PKR sudah tersilap tafsiran dengan istilah "rasis" dan "ekstremis".

Kulaan Niring said...

Sdra along, saya setuju dgn komen anda. Rupa-rupanya selain mengucap duakalimah sahadah, kena isi borang jadi ahli PR dulu baru boleh masuk islam. Makin celaru puak-puak ini dgn kuasa yang Allah pinjamkan sedikit. Masyaallah... inilah akibatnya bila terminum air kangkang Khalifah Guan Eng.

Pada puak-puak PAS, tolonglah.. politik itu tidak kekal, kalau ditakdir Allah PAS keluar PR, maka apakah gelaran pulak yang akan anda beri pada Guan Eng, hari ini anda memusuhi Zulkifli Nordin yg sudah tentu saudara seagama dgn kamu, apakah yang akan kamu jawab kelak bila perkahwinan kontrak anda gagal. Tolong jangan samakan PAS dengan islam, sebab PAS itu penuh noda, tamak serta rakus bila berkuasa, walaupun sedikit yang Allah pinjamkan.

Anak Serdang said...

YB Zul...Dekat Serdang byk la kera dgn beruk, kalau nak sekor mai la sini...kot2 nak buat bini...sy x percaya la pulak YB Zul yg jd kera tu....mai la jengok Serdang kami ada acara berjemaah baling Taik untuk YB

sembang haroki said...

yb zul! tiada satu pun pendapat ulama yang saya jumpai dalam kitab2 fiqh amal islami yang membenarkan tindakan tuan walaupun makruh! cubalah minta pandangan ulama kepercayaan, kalau tiada di malaysia, tentu ada di luar negara. anda tak mampu berijtihad.

mercedesgp said...

YB Zul,


BADUT BERINGUIS TU ASAL NYA KETUA BORIA KEPALA BATAS JE....

LA JADI AHLI PARLIMEN

stratus14 said...

terharu baca komen sa. memang betul kata awak. yang mengundi zul bukan orang islam je. sikit sangat orang islam sokong beliau.

yang ramai sokong zul adalah non-muslim. mereka menyokong pkr kerana mahukan keadilan dan kesaksamaan. tapi zul khianati amanah yang diberikan mereka. dia anggap non-muslim adalah aset yang berguna hanya untuk election dan kemudian ditinggalkan.

jijik aku lihat manusia cam zul ni. dia ingat non-muslim ni bukan makhluk tuhan ke? senang2 je nak dikutuk. masyaallah zul, taubat la

jihad10 said...

"Khabarkanlah kepada orang munafik bahawa mereka akan mendapat seksaan pedih. (Iaitu) orang yang mengambil orang kafir menjadi teman penolong dengan meninggalkan orang mukmin. Apakah mereka mencari kekuatan di sisi orang kafir itu? Sesungguhnya semua kekuatan kepunyaan Allah." (Surah An-Nisa', ayat 138-139)terus kan perjuangan mu YB..doa umat islam sudah dimakbul allah s.w,t..semoga allah melaknat ore2 yg bersekongkol dgn perosak firaun kecil dan firaun besar'

SALIMI said...

Ya Allah...kenapalah org skrg ni...sy sedih melihat keadaan negara kita skrg...org lebih TAKSUB tentang politik dari menyelamatkan Islam dari dihentam kiri kanan...agknya bila org kafir guna ALLAH kat gereja macam dekat Indon barulah sebok KONON nak pertahankan Islam...tapi masa itu dah terlambat dah...bagi yg Islam fikirlah ape agenda firaun kecil yg dikatakan YB Zul ni..isu Allah ni lah sbb beliau dipecat...kalau itu pun org Islam tak boleh nak fikir...sy ragu keIslaman ANDA..sbb dalam ayat ALQuran Allah dah kata..janganlah kamu mengikuti org kafir dlam menyekutukan Allah..kalau Allah sendiri dah larang..apa pulak authority ulama PAS nak benarkan?Hampa nak kata Al Quran salah ker???

SALIMI said...

lagi satu sy nak sampaikan...betul Islam Yahudi dan Nasrani (Kristian) adalah agama samawi dan mereka guna nama Allah..itu DULU...la ni Yahudi dan Nasrani bukan lagi golongan Alkitab...lagipun nama Allah yg depa guna tak sama dengan yg org Islam guna...tak ke pelik apasal mereka tak mau guna nama Allah ikut cara mereka iaitu Elohim atau Yhweh...kenapa mesti guna bible Bahasa Melayu??Org Malaysia ni bodoh sangat bahasa inggeris ker??jadi fikirlah tentang isu ni..bukan berfikr ikut emosi..sekian..

Bomosiam said...

Salam dr dlm Gua Bkt Putus, G.Semanggoi,

Dlm seminggu ini ada 2 benda yg hg paparkan, pd aku agak over. Pertama, hg cucuk Kak Wan. Kedua, yg hg pi letak gambaq sepupu kita ni, buat apa! Lebih sesuai aku rasa hg letak terus gambaq Mahfuz ka, KapalSingh ka, ataupun hg boh ja gambaq KhalidSamad! Terlalu banyak interpretation dr gambaq beruk tu. Nak balance tulisan hg dgn gambaq beruk tu, bukan kerja mudah. Sekurang-kurangnya hg dah nak kaitkan beruk tu dgn politik kita yg dah semakin merapu ni.

Klu hg suruh Jin aku interpretkan entry hg kali ni, dah tentu dia kata;
"Hampa suma dgn Beruk tu, sama ja!"

jade70 said...

Hello Logopkr...

Kau jangan dok temberang la...aku tak pernah komen apa-apa pasai Zul ni dalam posting2 dia sebelum ni. Tapi sejak kes dia ni...aku nampak sangat dia ni kemaruk la...cakap pasai Islam tapi akhlak, adab, buat malu saja la.Dia nak komen pasai UMNO ke sapa ke, dia punya pasalla tapi adab kena jaga la!!!

kinky master said...

sian yb... kena kutuk kiri kanan.... tapi kalau yb betul takkan orang hentam kan...??? islam bukan sekadar cakap.. praktikalitinye sekali. jaga adab dalam cakap dan budi bahasa. kalau rasa yb betui, teruskan, tapi kalau ada salah cakap, jangan malu mintak maap. kita hidup kat dunia ni bukan sampai kiamat. saya bab agama n i takla pandai.. tapi kalau setakat yb hentam x parti yb pasal isu kalimah allah. agak dangkal bunyinya. kan ke ulamak muktabar pun ader bg explaination. jgn ikut hati. banyakkan sembahyang, mintak petunjuk. ada betuika aku ini. no body perfect.

Mat Kilau said...

Syabas brader....
kalau tak betul kita tegur.... tapi bila brader tegur kena pecat la pulak....

ish...ish...ish... bila karpal singh maki hamun Nuar siap buat press conference lagi... tak ada sorang pun nak ambik tindakan kat benggali tu... apasal.... sebabnya semua orang PKR tak ada telor.... telor dah jadi kecut bila sebut nama DAP....

sudah lah Nuar.... aku dah tak respect sama kau lagi... orang macam brader zul yang tolong kau habis-habisan kau gigit tangan dia pulak.... betul-betul macam kisah melepaskan anjing tersepit.. siapa yang jadi anjing tu kau pikir la sendiri...

tak pe brader zul.... jadi bebas pun ok daripada masuk pas... orang Pas pun dah macam pelacur... melacurkan agama je kerja... pelacur pun lacurkan "barang" dia je... bukan agama dia.... pas pun dah tak relevan lagi... Pak Ajis dulu kata tak bole sokong kafir tapi sekarang dia kata "Dap dan karpal dah tak serang islam lagi"... bila dengan DAP je bole...

Syabas brader zul..... kita tengok je setakat mana firaun-firaun bangang kat dalam PKR tu membangangkan diri dorang sendiri

Pemuda Melayu said...

Salam yb ..sedih la tgk komen dalam blog yb ni..org melayu caci maki bangsa melayu..cuba masuk face book la tengok cina kata melayu COMEL MACAM ANAK BABI sekerat dua aja melayu yang hentam balik.takde yang berani macam melayu dalam ni. ENGKORANG BERANI SAMA SENDIRI AJA KE?????? http://www.facebook.com/people/Yuan-Yao-Sung/100000107000874

farouk said...

betui la apa yang hang kata 'pemuda melayu'...sedih aku tengok melayu sekarang ni.... matlamat menghalalkan cara orang kata... kalau PKR buat apa semua betui....pikiaq2 la... aku heran sungguh extremis2 PR ni...akai rendah sungguh.. YB bela kalimah Allah..kalimah yang kita guna tiap2 hari..walaupun jahil jangan la sampai kalimah Allah diperkotak katikkan org kafir laknatullah...
satu lagi aku heran... apa pasai extremis2 ni sayang sgt kat DSAI ni aku pun xtau... sanggup kerjasama dengan DAP semata2 nak memerintah Malaysia... Patut la Dr M pecat dia dulu.... terlampau gelojoh dan bodoh....matlamat menghalalkan cara.... walaupun YB zul dapat undi daripada orang kafir dikulim dulu, takkan la kita nak turut semuanya apa depa nak buat kat umat Islam... takkan kita nak Biaq depa pijak kepala kita...
Bangun la umat Islam semua..
Dulu depa kata UMNO ni parti pak turut... sekarang ni lebih kurang sama la....PR parti jilat pungkoq cina...

sekian...

hade said...

ala..apa nak susah fikir kenapa saudara zul x nak letak jawatan..

senang aje..kalau dia letak..sape lah dia..x kan ada org pandang dia lagi..kalau dia bukak mulut jadi la sang badut atau sang beruk mcm picture tu...sebab tu dia x nak letak..yelah, a least dia ahli parlimen..ada kuasa, walaupun kuasa ehsan PKR..rakyat bukan undi saudara zul..rakyat undi pakatan k..jgn nak perasan..jgn gunakan alasan amanah rakyat, sebab saudara telah merosakannya.

apapun, selagi saudara ada kuasa ni..gunakan lah sebaiknya, yg berlaku dah berlaku..kalau benar saudara perjuangan islam..buktikanlah, contohi Tuan Guru Nik Aziz, tidak ektrimis mcm saudara..Islam mengajar sifat tolernasi..kami rakyat bukan bodoh untuk menilai..En.Zul..wake up!!

KHALID ISMATH said...

kami bersama YB. Allahuakbar!

steelbos said...

YB,
Awat x nak p'jelaskan komen2 yg kaw2 hentam anta?Ke anta dok seronok tgk beruk2 mat yeh yg bgi komen2tu!Skali-skala respon la.
YB,skali lagi ana mintak anta tlg KOMEN KENYATAAN ZULKIFLI SULUNG

Joseph a.k.a Apam Balik is Gay said...

"Khabarkanlah kepada orang munafik bahawa mereka akan mendapat seksaan pedih. (Iaitu) orang yang mengambil orang kafir menjadi teman penolong dengan meninggalkan orang mukmin. Apakah mereka mencari kekuatan di sisi orang kafir itu?
Sesungguhnya semua kekuatan kepunyaan Allah."
(Surah An-Nisa', ayat 138-139

Ayat nie macam pukulan KO kepada Puak2 jumud dalam PR...Hambek ko!

Muhammad Hanafi Bin Sulaiman said...

farouk ni lg 1 bahlul.. bahasa paling mulia utk dia..

kalimah Allah x abes2..itu yg dipersoal..

Dr.Harun Din sebagai ulama' pun xde komen mcm tu pun, xde report polis pn..

Allah suruh tegakkan Islam.. Bukan soal kalimah Allah..

Kalau kalimah Allah x boleh d guna oleh kafir, knp Sabah Sarawak boleh..

Knp YB x report polis atas kenyataan Nazri Aziz yg benarkan Sabah Sarawak guna..

Fikir la btl2..

lg 1, ulama'2 besar pun xde masalah perkara ni..

ape masalah hang??

Dr. Yusuf Al-Qardawi yg ketua ulama' pun x jd kan isu ni masalah.. aduhai..
nak tunjuk pandai la kau ni...


kerjasama dgn DAp knp??masalah?
Drpd kerjasama dgn UMNO dok makan rasuah hari2?? lain la kalau hang mmg kaki tu jgk..

Mohd Nazri said...

Salam...
Seronok dapat masuk tv malaysia
Bukan calang-calang dapat interview
kat tv malaysia..
Buang masa bagi komen bykbyk.
Lu pikir la sendri..

sa said...

Kepada Jihad10 dan krukrunya,
"Khabarkanlah kepada orang munafik bahawa mereka akan mendapat seksaan pedih. (Iaitu) orang yang mengambil orang kafir menjadi teman penolong dengan meninggalkan orang mukmin. Apakah mereka mencari kekuatan di sisi orang kafir itu?
Sesungguhnya semua kekuatan kepunyaan Allah."
(Surah An-Nisa', ayat 138-139}

Hang nak tanya sikit,kalau ambil kafir, besar kepedihannya,betul?Tetapi kalau menang dengan undi kafir,apa hukumnya?Cuba hang cari dalam kitab dan beritahu,apa hukumnya kepada si Zul itu.Saya pun nak tahu juga,apa kata kitab dan hadis,tentang kemenangan yang diperolehi oleh usaha kafir.Jangan asyik nak petik dari kitab kalau tidak faham keseluruhannya atau hanya memetik yang menguntungkan hang sahaja.
Kalau hang semua baca, komen saya diatas,saya telah tekankan:
1.Jangan letak jawatan tetapi jangan pergi ke parlimen,supaya kerusi itu jadi kosong.Jadi si Zul boleh bertanding semula.Para penyokong Zul bolehlah berkempen.Tentu nak tahu samaada dia menang kerana dia ZULKIFLI NOORDIN atau kerana PKR.
2.Saya telah katakan,seorang anak yang lahir untuk seorang ibu yang soleh tidak akan menipu atau mengkhinati orang yang menyokongnya dan tidak mungkin akan menggunakan agama sebagai topengnya.Kalau dia menipu,fikir-fikirkanlah,ibu yang sebagaimana telah melahirkannya.
3.Bercakap biar dengan fakta yang betul.Cabar itu boleh tetapi biarlah dengan logik yang betul.
4.Mungkin perangkaan yang ditunjukkan tidak jelas: cuba lawati www.margeemar.blogspot.com untuk gambaran yang lebih jelas.
5. Si Zul, hanya berani bercakap di hadapan pemberita2,TV3,UM dan media perdana.Dia tak berani nak jawab pun soalan-soalan saya di sini, inikan pula berdebat di khalayak ramai.
6.Cuba fikir, berapa orang MP PR yang dapat masuk Temuduga dlm media perdana?
7.Akhirnya,ini untuk semua katak yang telah lompat atau yang akan lompat ke BN/BEBAS: Ini janji saya,jika saya bertembung dengan,isteri atau anak perempuan atau menantu perempuan atau adik-adik perempuan atau emak malahan nenek mereka yang telah mengkhianati PR,hanya satu soalan untuk mereka."Berapa harga untuk satu malam?" dan kalau anda tidak faham bahasa melayu:"How much you charge you charge to spend a night with me? Dan kalau mereka letak harga lebih dari RM5.00. I will walk away.Kalau mereka kata kurang dari RM5.00 dan I still will walk away.Tak berbaloi menghabiskan/menghancurkan iman kita untuk perempuan2 yang sanggup bersama dengan Manusia seperti ini.Itulah nilai atau harga diri perempuan-perempuan yang mendampingi ZUL,MOHSIN,ZAHRIN,TAN,JAMALUDIN, HEE,IBRAHIM dan...........Malahan, jika saya bertembung dengan zul dan isterinya do khalayak ramai,saya akan tanyakan soalan yang sama dengan kuat dan lantang supaya semua boleh dengar dan mereka dapat mengenali siapakah isteri mereka ini.Dia nak publisiti murahan,kita berikan publisiti murahan kepada semua perempuan yang mendampingi.ADA nak join sekali
Akhir sekali,saya harap hampeh ini baca apa yang tertulis disini.Kalau ada yang nak hantarkan komen saya kepada isteri2 mereka,silakan.Dan jangan lupa maklumkan kepada para katak yang lain.

along said...

kepada muhammad hanafi,jgn bekerjasama dengan DAP, masuk terus jadi ahli parti tu , buat apa kerjasama, dah satu pemikiran join ajalah, ajak anwar ibrahim sekali , buat apa tubuhkan PKR, join terus DAP. MEMAnG ORANG KAFIR TAK BULIH GUNAKAN KALIMAH ALLAH, pasal apa nak guna?saudara muhammad, kitab kafir mana yang memanggil tuhan mereka ALLAH?TOLONG TUNJUKKAN KAT SAYA KITAB BIBLE ka, KITAB HINDU ka, KITAB BUDHA ka yang memanggil tuhan mereka allah. kita memanggil nama tuhan kita mengikut kitab kepercayaan kita, mana kitab kafir yang memanggil tuhan mereka allah? jawab jgn tak jawb

lebai man said...

penyokong2 PR :hahhaha..baru hangpa mcmana rasa kena maki dgn kata2 kesat??????...dulu hangpa x sedaq!!hangpa dok maki org lagi dasyat..kepala bapa..bapa syaitan..hahahah..awat nye?terase ke?bila kena maki hamun YB ZUL sket hangpa melompat mcm monyet..masa hangpa dok maki org,gelar org mcm2..letak gambar org mcm2 hangpa x ingat pulak pahala dan dosa..bila YB ZUL maki, keluar habis fatwa mcm2..x selari dgn kopiah di kepala la..mcm2..hangpa maki hamun dpt pahala..YB ZUL maki hamun dapat doa..wah!!!wah!! hebat sungguh hangpa nooo..malaikat kita ni x dak parti woi..nik aziz mencarut pun dia tulih kesalahan jugak woi..hangpa ingat malaikat kiri kanan ni double standard ke?hahhaha..kelakarnye puak2 hamPAS & parti kecing rakyat ni ye..kata umno puak assobiyah..rupa nya hangpa lagi teruk..sapa x selari dgn hangpa..dikutuk habis-habisan..dasyatnye..

datuksiron said...

Oreng Melayu jagang jadi bodoh.... kerna bodohnya orang Melayulah Guan Eng naik junjung. Bagi betis nak paha, dapt ppaha nak yang kat 'situ'pulak. Guab Eng belajar sampai abis tentang kelemahan orang Melayu ni. dia guna segala kelemahan tersebut utuk memaniupulasi orang melayu. Lihat apa jadi pada DSAI? Dah hilang punca. Ini semua mainan Guan Eng. Sesaqlah sikit orang melayu.

Saudara Zul, bebaskan diri anda dari semua yang menekan Islam dan bangsa Lambat laun melayu yang mudah lupa akan sedaq juga.

rukup shakthy said...

YB Zul,
Teruskan, teruskan usaha saudara. Orang macam saudara jarang jarand ada di dunia ni. Berani kerana benar. Tiada tipu muslihat. Bela ugama, bela bangsa!

Nak harapkan PAS? mereka lupa dulu mereka berpegang pada amanat Haji Hadi. Habis orang Umno di cap Kafir kerana bekerja sama dengan orang Kafir kononnya. Lihat sekarang amanat dah beruabah. kerana apa? kerana nak sangat berkuasa. Dengan DAP yang terang terang anti Islam dibuat kawan. Dipleluk cium lagi! Orang PAS di Penang yang berkalifah si Kafir! Apa kata Haji Hadi?....Matlamat menghalalkan Cara!

Nak harap Anwar? lagi hancur. Tamak sangat nak jadi PM, ugama dan bangsa dijual! Nafsu tak tertahan, sama sejenis main sek? Siapa tak tahu? semua orang Malaysia tahu. Presiden US pun tahu. Kesian isteri dan anak anaknya.
Kalau ada orang Melayu yang patut dijauhi. Inilah orangnya...ANWAR! penuh muslihat. lebih baik percaya Karpal yang kita tahu yang tersirat.

jihad10 said...

kepada ustaz sa dan kuncu2 nyer

Khabarkanlah kepada orang munafik bahawa mereka akan mendapat seksaan pedih. (Iaitu) orang yang mengambil orang kafir menjadi teman penolong dengan meninggalkan orang mukmin. Apakah mereka mencari kekuatan di sisi orang kafir itu?
Sesungguhnya semua kekuatan kepunyaan Allah."
(Surah An-Nisa', ayat 138-139}
kalu kamu perhatikan betoi2 ayat tu,,kamu akan paham,cuba baca sirah nabi muhamad s.w yang terdahulu..taye ore2 alim dr golongan fanatik kamu,,x salah kalu ore kafir sokong dia,tapi kalu kite bersekongkol dgn kapir laknatullah untuk menjatuhkn islam tu baru salahh,kamu tergolong dari golonagn yang mane ore islam menghulurkan tangan persahabatan demi menyelamatkan islam,tapi kamu menolak mentah2 dan rela bersahabat dgn kapirrrrr..tu yang d maksudkn dr ayat td..tak kan bodoh sgt kamu nie,.....................................................ayat sa yg berilmu agama ni say.Ini janji saya,jika saya bertembung dengan,isteri atau anak perempuan atau menantu perempuan atau adik-adik perempuan atau emak malahan nenek mereka yang telah mengkhianati PR,hanya satu soalan untuk mereka."Berapa harga untuk satu malam?" dan kalau anda tidak faham bahasa melayu:"How much you charge you charge to spend a night with me? Dan kalau mereka letak harga lebih dari RM5.00. I will walk away.Kalau mereka kata kurang dari RM5.00 dan I still will walk ..power ayat,,aper mcm kalu mat rempit tanye soalan pd anak n bini n nenek2 hang,,sb kami x sanggup nk guna ayat tu..cuba balas Ustaz sa.

jihad10 said...

pd muhammad hanafi;dia kata
kerjasama dgn DAp knp??masalah?
Drpd kerjasama dgn UMNO dok makan rasuah hari2?? lain la kalau hang mmg kaki tu jgk."... memang masalah..DAP terang2 nk menjatuhkan islam,sb geng2 kamu buta,pekak,tu senang kena tipu n bersekongkol,Rasuah bukan nyer kapir bodoh,yg kapir tu DAP.tgk la nt bila geng2 kamu dah berpecah,dlm PR..aku rasa kamu sendiri yg akan komen sapa DAP..insya allah.Tgk la nnt

onetrue said...

Pegangan ASWJ ini mengukuhkan perpaduan dan terjauh daripada unsur bantah membantah sebagaimana yang dilarang oleh Allah SWT dalam surah al-Anfal, ayat 46 yang bermaksud:

“Taatlah kepada Allah dan RasulNya dan janganlah kamu berbantah-bantah yang menyebabkan kamu gentar dan hilang kekuatan, dan bersabarlah, sesungguhnya Allah berserta dengan orang-orang yang sabar.”

Dr. Uthman berkata, elemen-elemen yang merosakkan persepaduan ilmu dalam Ahli Sunnah itu akan hilang jika berlaku bantah membantah dalam fahaman agama dengan memasukkan ke dalam kalangan kita unsur pecah belah seperti tuduh menuduh bidaah akibat terpengaruh dengan aliran Wahhabiah yang kononnya atas nama salaf, yang turut menuduh serong terhadap sahabat-sahabat Nabi dan imam-imam ahli Sunnah.

“Jalan orang-orang mukminin ini mengikut apa yang diterangkan oleh Imam Shafie adalah jalan ijmak, sebagaimana misalnya yang dinyatakan dalam tafsir al-Baidawi dan al-Qurtubi dan lainnya itu diterima oleh ulama kemudian dalam ASWJ,” jelas beliau.

Sebab itu, katanya, ahli sunnah dilarang mengeluarkan pandangan yang menyalahi ijma ulama atas alasan mahu mencari ‘alternatif’ dalam pendekatan. Dan ahli ilmu pula diwajibkan mengetahui ijmak supaya ia tidak melanggarnya dalam huraian keilmuannya.

habibRMC@yahoo.com.my said...

kulim bandar baru shah alam minta laluan.. wa mau ajak lu debat ni ada berani ka ala isu Allah
kulim bandar baru diminta jawab

p e said...

Menarik baca blog YB Zul. Walaupun isu serius tapi ada unsur jenaka. Tidak ramai pemimpin Melayu yang berani bersuara dengan bangsa lain. Syabas. Kami penduduk Seksyen 19 akan mohon bantuan YB Zul jika kuil haram tidak dipindahkan pada akhir tahun ini seperti yang dijanjikan. Sudah lama penduduk disini dijanjikan masalah akan selesai. Bila penduduk mohon bantuan NGO Islam pada Januari 2009 kerana gangguan yang semakin teruk pada masa itu NGO Islam telah dituduh penyokong UMNO datang buat provokasi. Blog penyokong PAS dan Harakah hanya buat ulasan berdasarkan keterangan daripada pemimpin PAS tanpa peduli masalah yang dihadapi penduduk begitu serius. Begitu juga kes penduduk Seksyen 23 apabila kepala lembu diusung ke bangunan SUK sekali lagi terus tuduh UMNO. Kenapa sedikit pun tidak rasa bersimpati kepada masalah penduduk Islam di Seksyen 19 dan Seksyen 23. Semoga YB terus bersuara demi kepentingan bangsa dan Agama. Terima kasih.

Muhammad Hanafi Bin Sulaiman said...

UMNO rasuah xpa?? bukak club malam xpa??Judi xpa?? wa... banyak bagus pendapat penjihad ni..

Dlm PR bukan besekongkol, ini cara PAS mendekati org2 bukan Islam, terangkan keindahan Islam..

kalau besekongkol, buat pub sama2.. buat kedai judi sama2.ada PAS buat?

Mudah2an ade yang terbuka hati inginkan Islam..

Bukan nak bongkak ke ape, lepas adanya PR, di meru sahaja lebih 30 org memeluk Islam..

Belum tmpt lain lg..


skrg DAP dah boleh terima sedikit demi sedikit.walau banyak lg..

Apa yang UMNO buat utk ISLAM selama memerintah??
Kelab mlm makin byk, pusat judi makin byk,.. Tak pernah fikir ke?

ke ade benda lain yg difikir???
projek?

x payah ko suruh comment, walau aku x berapa setuju dgn DAP, tp xsemua la.. Ade la yg aku dok setuju, tp itu bukan masalah.. Nak menjadi pembangkang yg kuat..

Nak berpakat dgn UMNO??

dulu dah ditendang, skrg nak ape??
sbb utama UMNO nak sgt?? masa tahun 2004 xde pun ajak PAS bepakat. ha, fikir x??
Bila UMNO lemah, dia akan buat ape je utk jd kuat.. tu sbb ajak bepakat, bila kuat, akan ditendang balik..

sa said...

Jihad10,
Jadi pada pendapat kamu,kitab membenarkan,para mukmin menipu para kafir,bukan begitu?Jadi pada pendpat kamu hanya mukmin yang tidak boleh ditipu?Andaikan pendapat kamu betul,cuba tengok balik jumlah orang melayu/Islam yang mengundi ZUL ini,hanya 44%.Jadi dulu semasa PRU12,kenapa hang semua tak sokong Zul ini.Jadi Zul ini turut menipu 44% pengundi ISlam yang telah mengundinya.Dulu para kafir undi hampeh ini kerana dia orang sokong PKR dan perjuangan PKR.Jadi kalu anda semua benar-benar beriman dan tidak sanggup sekongkol dengan kafir,adakan semula PRK di KBB.Dia akan ada peluang untuk meraih undi dari semua pengundi Islam.Pengundi melayu/Islam di KBB hampir 70% manakala Bukan Islam hanya 30% sahaja.Tak kan 70% takut dengan 30 %?
Kalau saya mengkhianati kepercayaan dan amanah yang telah diberikan kepada: maka saya, isteri saya,anak saya ,ibu saya malahan nenek moyang saya patut di cela dan dicaci kerana tidak memdidik saya dengan baik.Biar saya tulis,saya fikir dulu, sama ada saya menjalankan amanah yang diberikan.Saya tidak pernah menikam kawan yang pernah menolong saya.Bagaimana dengan Zul,anda sendiri,bagaimana dengan SUK Perak,VVVVVVip yang lain adakah anda fikir mereka telah menjalankan amanah yang telah diberikan.Tiada gunanya melakukan segala kesalahan dan kejahatan, kemudian memohon ampun dan keredhaannya.Hanya kerana tuhan itu maha penampun,tidak bermakna kita bebas melakukan kejahatan dan perkara-perkara yang menjijikan.
FIKIRLAH.

Anang said...

Hai sa, hang sihat ka. Kalau sihat baguih la. Tp aku ingat palaotak hang hang ada sikit problem. Pasal main anak bini tok nenek org ni. Anak bini tok nenek hang dah biasa main dengan org ke? Benci gila hang dgn Zul ni pasai apa. Pak hang ka yg tubuh PKR tu... DSAIpun tak kutuk Zul mcm tu. Cara hang tulis tu sama taraf mcm hampeh dok kuar dari perut. Sori aaa sa, jgn marah..hehe.

Amir Khurairah said...

Salam,

Kepada Muhamad Hanafi,

Tapi dlm bab bergiling tgh jalan halang kereta Sultan Perak, tak nampak seekor pun DAP kiasu berguling sama? Hanya nmpk kelibat pak lebai berkain pelekat dan berserban putih aje yg dok emosi berguling.

Amir Khurairah said...

SA,

You dah bias. Kalau MP PR lompat ke BN or Bebas, you kutuk depa mcm2. Tapi kalau MP BN lompat masuk PR, adakah you akan labelkan mereka sama seperti you labelkan ZUL, MOHSIN, ZAHRIN, TAN, JAMALUDIN, HEE, IBRAHIM? Bagaimana dgn Chua Jui Meng, Yong Teck Lee, Jeffrey Pairin dan beberapa muka Melayu ex UMNO yg lompat masuk PR? Adakah you akan labelkan mereka katak? Adakah you akan jumpa bini2 mereka dan tanya harga satu malam?

CIVIC said...

dah la mennag dari sedekah org bukan islam tapi belagak cam hampeh je

sa said...

Anang,
Terima kasihlah kerana tanya khabar.Saya sihat walafiat.Nak tanya sikit,kamu faham tak Bahasa melayu?Dan sedikit Bahasa Inggeris?
Kalau kamu baca dan faham: saya katakan,saya akan bayar@kira sedekah jugalah itu, kemudian saya tulis,I will walk away.Tahu tak apa ia,'walk away itu?'Tak pe kalau tak faham bahasa orang putih, saya tulis:'Tak berbaloi menghabiskan/menghancurkan iman kita untuk perempuan2 yang sanggup bersama dengan Manusia seperti ini' Takkanlah,kamu tidak faham.Bila pula saya kata nak bermain dengan dia orang?Saya kata ,saya akan bertanya ,bila pula saya kata,saya akan bermain?Itulah lain kali cuba belajar betul2.SPM lulus tak BM tak?Lain kali,guna bahasa yang betul.Bila baca,baca semua.Fahami yang tersurat dan juga yang tersirat.Ini, saya hanya guna bahasa yang amat mudah,belum lagi sastera atau bahasa persuratan.Kan komen anda dah menunjukkan betapa terpelajarnya anda.Lain kali suruh emak ayah mengajar bahasa yang betul.Kat sekolah,bila cikgu mengajar,dengar.Kalau benda mudah macam ini pun tak faham,memang patut jadi penyokong ZUL ini.Saya dapat bayangkan bagaimana anda menerima segala kenyataan yang dikeluarkan oleh ZUL dan orang-orang yang sepertinya.Termasuklah Media perdana.BM saya memang hancur,tetapi rasanya tidaklah seteruk kamu.

jihad10 said...

kepada muhamad hanafi dan Ustaz sa., sebelum hang taye,hang herdek..aku nak taye..aper yg Pas kedah n Perak Dulu buat..kecuali Pas kelate,.Adakah kedai magnum n kelab malam dia ttup selepas dia merintah???ape beza nya,,ttup takut pengundi Cina x sokong,,x dapt la jwtan..biar jual prinsid n agama asalkn dapat Jawatan betoi tak,,yg membezakan adalah..Puak2 Bn penghulu dia Umno,,puak2 PR penghulu dia DAP..aku nak cabar sape berani Kutuk Lim Guan Em,Karpal Perang( singh)Hang berani,silap2 hang kena buang dr jd ahli,,hebat2..30 ore meru masuk islam..Riak betoi mu ni,yg perkim dok islamkn ore nape hang tak pi ambik stastiknyer.mmg patut la dulu Bn halau sb dok minat ke jawatan tertentu,Umno nk berkawan loni sb islam di hina ,d herdik oleh golongan munafik..tp x sangka rela bergabung dengn munafik lagi,,jd betoi la ayat firman allah yg aku bg tu,,sb ore munafik ader 3 jenis golongn,kalu dia bercakap dia berbohong,kalu berjanji dia mungkiri,kalu dia berkelahi,dia melampaui..mcm geng2 hang..nk tau sb aper aku ckp mcm tu,sb geng2hang berbohong,kata YB zul kena beli ke Umno,janji nak Tutup kedai judi kelab mlm,kalu memerintah,berkelahi dgn YB zul melampaui batas naluri sbagai Umat Islam..mcm2 kamu herdik,,semoga geng2 kamu Insaf la,dan bertaubat,minta maap pd YB zul.,kalu dosa ngn tuhan x per lg,dosa ngn manusia..Neraka jahanam la!!!

keris kena bogel said...

Ada sesapa lagi yang berkeupayaan berbalas pantun dengan mamat SA ni.

Kalau tengok cara mamat ni komen baguih mamat ni banyak benda yang boleh kita timba.

Bagi orang yang benar-benar memperjuangkan Islam mesti tahu apa yang mamat ni nak sampaikan.

Jadi kita kena cerdik naa...bukan jadi pencacai ok.

sa said...

Amir Khurairah,
Saya manusia,mungkin benar saya bias.Menjelang 16/9/2008,saya antara segelintir orang yang yang menyokong Karpal Singh dengan pendirian bahawa,kerajaan yang dibentuk melalui dengan cara lompat melompat ini tidak amanah.Saya pernah kutuk MP Sabah yang keluar BN, dalam halaman parti mereka.Bila IA kata,dia bebas,saya tidak komen kerana memang itu IA.Saya pernah beritahu kawan-kawan PAS,memang padan muka PAS.Bila Adun di Perak ,lompat ke PKR,saya pernah komen di halaman DSAI dan juga SK,malangnya tidak keluar.Oleh itu,jangan menilai saya, hanya kerana tulisan saya dalam ruang ini.
Seterusnya,cuba kita ketepikan dulu pendapat peribadi saya.Cuba kita fikirkan, bahkata orang putih,for arguments sake:1.kalau BN masuk PR?PKR,adakah mereka akan mendapat sebarang habuan?Mungkin pangkat?Tetapi adakah PKR mempunyai,sebarang kuasa untuk menjanjikan pangkat dan jawatan?Kalau benar,PKR telah menjanjikan pangkat/jawatan,adakah kini mereka keluar kerana tidak dapat pangkat/jawatan yang dijanjikan?Bukankah ini tidak beramanah?2.Bila BN masuk PKR,adakah ianya melumpuhkan kerajaan?Adakah sehingga bertahun masuk mahkamah?Adakah Chua Jui Meng, Yong Teck Lee, Jeffrey Pairin dan beberapa muka Melayu ex UMNO yg lompat masuk erajaan semasa? mempunyai sebarang jawatan yang dimenangi atas nama BN?3.Pernahkah kamu dengar bagaimana ADUN dan MP PR terpaksa berdepan dengan berbagai macam siasatan?Dan trend semasa ialah,jika orang awam tidak buat laporan,polis sendiri buat laporan dan menyiasat kes tersebut.SPRM,apa kurangnya,berapa banyak kes/fail yang dibuka untuk siasat ADUN/MP PR yang sedang memegang jawatan tersebut?Wakil BN juga turut disiasat tetapi siapakah yang disiasat?ADUN/MP yang tidak lagi memegang sebarang jawatan.Khir Toyo Dikatakan disiasat tetapi sehingga kini tiada sebarng tindakan.Hakim mahkamah Rayuan/Persekutuan sudah menjadi bahan lawak antarabangsa.Pernahkah anda baca.komen-komen yang dikeluarkan oleh QC setelah Keputusan kes MB Perak di umumkan?Apabila kes Perak timbul,enam orang pensyarah kanan di universiti tempatan yang arif tentang perlembagaan,menyatakan bahawa pemecatan Nizar adalah tidak sah.Adakah prof2/pensyrah2 kanan ini salah?Kalau begitu mereka patut dipecat kerana mereka akan mengajar perkara yang salah kepada bakal peguam/pegusm kita.Mengapa mereka tidak dipecat?Saya sambung kes Perak lagi.jamaluddin dan kawannya yang lompat dari PKR.pernah disiasat oleh SPRM.Dan barubaru in, dalam mahkamah,bukti-bukti video telah diberikan untuk menunjukkan bahawa mereka pernah melanggan khidmat pelacur.Bahkata,dia orang,orang bagi sedekah,dia ambil.Adakah melanggan pelacur itu sesuatu yang digalakkan oleh Islam?Tidak bukan?Jadi kenapa sehingga kini,Sultan Azlan sebagai ketua/pelindung agama Islam di Perak tidak mengambil sebarang tindakan yerhadap mereka?Mengapa Mufti Perak senyap sahaja, tentang kes ini?Mengapa Jabatan Agama Islam Perak,tidak mendakwa mereka di mahkamah syariah?Mengapa Sultanmemperkenankan perlantikan orang yang tidak bermoral ini?DAN paling penting si ZUL selalu melaung-laungkan bahawa dia adalah orang yang berpegang pada agama dan dia selalu katakan 'Islam comes First.' tetapi tiada pula sebarang laporan polis atau laporan di mahkamah syariah yang dibuat oleh si ZUL terhadap mereka ini.Tidakkah mereka ini mencemarkan nama agama Islam?
Mengapa kebanyakkan yang melompat ini sama ada pernah disiasat SPRM atau polis atau pernah pergi ke luar negara sama ada selepas keluar atau sebelum PKR atau pernah berjumpa dengan VVVVIP?
BERFIKIRLAH.

keris kena bogel said...

mamat jihad10 ni pun nampak lain macam jeh...jap tulis macam orang kelantan, jap tulis macam orang kedah jap macam orang KL lak...orang umno ke nih...hehehe

Gini ler mamat jihad oii...dalam masa dua tahun perintah nak tutup semua bukan senang sebab dah 50tahun perak diperintah oleh BN. Kalau tutup bukan orang kapir jeh yang ngamok orang melayu sendiri pun ada yang naik antu. Lupa ke bagaimana soraknya orang Terengganu masa PAS tumbang dulu? Ni...dah 53tahun umno/bn perintah nape x dimansuhkan aje lesen arak,judi dan hiburan? Kan lebih afdal kalau BN yang buat sebab dia yang kuasai Parlimen dan Perlembagaan. Apa nak dicabar PAS pulak...PAS mana ada power nak buat tu semua?

Nak bagi tau ni...kalau kapir ni senang sikit kita nampak sifat jahatnya kalau kita berkawan dengan dia, tapi kalau orang munafik ni lagi bahaya dari orang kapir sebabnya sikap yang bermuka-muka...contohnya senang jeh...kata menteri dijabatan perdana datuk nazri aziz...hanya sabah dan serawak jeh yang dibenarkan guna kalimah Allah semenanjung tak boleh.

Ni la salah satu contohnya sebab dia melayu/Islam tapi dia buat auta orang Islam jadi kelam kabut.

Ada betul kaa mat jihad10

sa said...

Kepada semua,
Berdebat boleh tetpi dengan cara yang betul.Disini,saya ingin rakamkan penghargaan saya kepada bekas guru BM bernama Kamal.Beliaulah orang yang membukakan minda saya.Beliau akan ambil keratan akhbar dari media arus perdana sama ada berita dalam negeri atau luar negara dan menyuruh kami membacanya.Selepas itu setiap orang perlu memberi pendapat/komen berdasarkan pemahaman masing-masing.Dengan cara ini, kami di kelas beliau,dibuka mindanya untuk berfikir secara kritis dan juga kritikal.Kami juga sedar satu berita itu mungkin membawa 1001 pengertian yang berbeza dari orang yang berbeza.Kami juga bebas memberi komen/pendapat tanpa perlu ditapis.Malahan kelas kami yang tediri dari pelbagai kaum atau agama biasa berdebat dalam kelas beliau tanpa perlu was-was sama ada akan masuk ISA atau dibuang sekolah.Bila habis BM,kami berkawan seperti biasa,Sehingga kini kawan2 saya masih rapat dan sentiasa menghargai guru kami.Beliau juga akan memberi keratan akhbar tentang berita yang sama tetapi dari sumber lain@bukan media harus perdana.Beliaulah yang telah membuka akal fikiran kami untuk menrima pendapat orang lain dan BERFIKIR.
Jadi saya sentiasa menasihatkan semua,jangan percayakan bulat2, apa yang dibaca,sama ada media arus perdana atau media alternatif.Ambil kedua-dua berita dan gunakan akal fikiran dan logik kita untuk berfikir,yang mana lebih betul/tepat.
BERFIKIRLAH

Ramla 1192 said...

Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya :” Sesiapa yang menolak kata-kata buruk terhadap kehormatan diri saudaranya, nescaya Allah menolak api neraka daripada mengenainya pada hari kiamat.”


Hadith riwayat Ahmad dan Tirmizi

Dari Abdullah bin Qais r.a katanya: “ Rasulullah saw bersabda:”Tidak ada yang lebih sabar mendengar ejekan sekalain Allah Taala. Orang-orang kafir mengatakan-Nya berbilang (banyak atau bersekutu) atau mereka mengangkat anak bagi-Nya. Namun begitu Allah tetap memberi mereka rezeki, memaafkan mereka dan memberikan apa yang mereka minta.”

(Muslim)

Ramla 1192 said...

Dari Abdullah bin Qais r.a katanya: “ Rasulullah saw bersabda:”Tidak ada yang lebih sabar mendengar ejekan sekalain Allah Taala. Orang-orang kafir mengatakan-Nya berbilang (banyak atau bersekutu) atau mereka mengangkat anak bagi-Nya. Namun begitu Allah tetap memberi mereka rezeki, memaafkan mereka dan memberikan apa yang mereka minta.”

(Muslim)



Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya :” Sesiapa yang menolak kata-kata buruk terhadap kehormatan diri saudaranya, nescaya Allah menolak api neraka daripada mengenainya pada hari kiamat.”

(Hadith riwayat Ahmad dan Tirmizi)

jihad10 said...

TQ keris bogel..
pertama cheq nk bagai tau,cheq ore malaysia,,,he2.. sejarah pemerintahan kelate,hang tau ke,.aku respect kelate n ganu yg d tadbir Pas ..esok menang lusa,bg notis ttp semua yg haram,kecuali arak d benar kn tuk ore2 non muslim..bagus!!!hang nape x ulas pas kedah.perak aku jamin potong kuku pas xkan tttp semua tu,,nk kena terajang kat kakanda DAP,en keris bogel..undang2 PBT terletak pd kerajaan negeri bkn UMno punye perlembagaan,,aduhhiii..keris bogel nie,awat hang ni..hang nak suh tunggu berapa lama,,hang kan parti islam,takan nk tunggu 200thn baru nk ttup,,jgn la ikut cara UMno n BN merintah,,kalu nk ikut baik hang join je,,tntang dato nazri tu..aku x berapa berkenan ngn dia,,tu beza ore umno,bkn semua pendapat ahli umno kite ambik semua,bulat2,kalu ketua hang ckp aper yg xbetoi pun hang ikut semua,,jgn taksub,muhasabah la sikit kepada geng2emmm..,ada akal Pikir la keris..sory ekk kalu hang terasa.. just komen je,

jihad10 said...

To Ustaz sa..kan bagus ayat hang tu,,berbentuk nasihat,jgn dok maki hamun benda dlm laut lg,hang bkn tau aper masalah Yb zul..aku x dpt satu sen pun pertahankn dia ,tp demi saudara seagama aku x rela dia di caci oleh golongan anti islam n golongan munafik..baik dr BN atau PR.

jihad10 said...

pada ustaz sa,,tuk dakwa2 ahli yg lompat ke yg aper ke..PR kn ramai peguam yg handal,,karpal singh ader,zaid ader..Tolong la dakwa mereka,jgn dok tunggu ore Umno yg anggap tak berguna ni,,mereka tu pensyarah je,bkn hakim,hakim dia jatuh hukuman bkn bergantung pada kes tp pd fakta,,nape masa mahkamah tinggi istihar nizar menang,,Geng2 kamu melolong mgatakan sistem keadilan sudah kembali ke pada yg hak..Tp bila hakim mahkamah rayuan kata zambri menang geng2 hang meraung mgatakan hakim x adil..kalu dia menang kata adil,kalah kata x adil..tuk pengetahuan usatz sa..mahkamah ader byk step..mahkamah tinggi,mahkamah rayuan,mahkamah persekutuan,kalu x nk terima keputusan mahkamah baik guna undang2 rimba,,dok dlm hutan lg baik..

lannkb said...

Salam YB Zul...
Aku dah tertarik dengan hang punya blog...Aku rasa hang ni okay...berani & jantan tulen..tapi, aku rasa hang perlu ada landasan yang betul...barulah keretapi boleh bergerak..tak boleh kerja dan lawan sorang-sorang macam zorro..Kalau hero patah kaki...dah tak dak orang nak back up..takut2 nanti lama2 masuk angin dak tak boleh nak mengurut lagi...
Nasihat aku..satu saja carilah landasan yang betul untuk berjuang..yang semestinya berjemaah..barulah boleh pukul firaun2 kecil dan besar...Kalau kita susah bolehlah kawan2 yang seangkatan tolong..barulah nampak stable dan jelas perjuangan kita...
Kalau tidak...jadilah macam iklan biskut dalam TV..sekejap ada..sekejap tak ada..lama2 tak dak teruih....ingat pesanan saya no....

redzuanmalik said...

Yb zul..

haha... melayu tetap melayu.. menang sorak, kampung tergadai.. tetap keras dengan politik kepArtian..
kalau yang kita buat kena kat hati lepa... nanti dia sokong setengah gila... tapi kalau tak kena
hati dia, nanti dia korek habis semua cerita... hahaha teruk sungguh golongan ini... menjilat
hampir apa saja..

kalifah konon... bila orang islam dr parti umno baca ayat al-quran, lepa kata munafik, baca saja,
tak amal,pancing undi dan macam macam.. tapi kalau orang yang tak beriman pada Allah.. tak sediki
pun percaya isi Al-quran.. baca ayat al-quran.. terus geng2 tak sehat minda ini panggil dia
kalifah umar... hahaha

haduyai.. saya tanak mengata sapa2.. dikesempatan ini saya menyeru diri saya dan seluruh umat islam
bersatu.. kita cari persamaan antara kita bukan perbezaan.. bersatu teguh.. bercerai kita roboh..

ya Allah.. satuka hati kami umat2 islam dinegara ini supaya dapat kami bersama berjuang untuk
agamamu.. amin

oj2010 said...

"Gambar diatas tiada kena mengena dengan mana-mana badut ingusan sama ada yang idup apalagi kalau dah padam, termasuk badut-badut di zoo dan sarkis. Ia hanyalah gambar hiasan sekoq beruk yang tengah berdengkoq yop"..Allah Maha mengetahui niat sebenar En Zul meletak gambar tu.. Tapi sebagai pejuang Islam, perkara2 yang boleh menimbulkan fitnah patut dijauhkan..

Muhammad Hanafi Bin Sulaiman said...

jihad la kunun.. UMNO nk begabung sbb kuasa dia makin lemah..

kalau nak begabung sebab Islam dihina, bohong..

dr dulu masa UMNO berkuasa penuh kecuali kelantan..

Kes murtad bape banyak?? Mufti Perak sendiri kata, sangat membimbangkan.. masa tu UMNO ade nak begabung??

kesian kat org2 agama yg tertipu dek UMNO ni..kalau nak Islam, tok guru dah kata, ubah dasar.. skrg asobiyah.. ke dah dpt habuan sbb back up sgt

farouk said...

pada Muhammad Hanafi Bin Sulaiman, anak muda yg menyokong membuta tuli tanpa fakta yg sahih.....jgn kata Dr.Harun din sokong, siap kata kufur kalau sapa2 yg sokong kalimah Allah digunakan oleh kristian2 laknatullah ni. sila rujuk.

http://www.youtube.com/watch?v=vbNqZ-QO3E8&feature=related

p/s: jgn dok p dengar ceramah yg mencarut2 sgt bro...

lagi satu gua tak kata umno ni baguih sokmo...ada jugak dia salah....

tp ni soal akhidah kita....akhidah umat islam.....mengucap la.... sebaik2nya biar la kita mati sebagai seorang islam... kufur kepada Allah bermakna jatuhnya iman seseorang....dan boleh menjadi kayu api neraka seperti guan eng, karpal singh, soi lek dan seangkatan dengannya....

wassalam...

AhliPAS said...

ZUL,
CAKAP BYK2 PUN TAK GUNA. PENGUNDI YANG MENGUNDI KAU DULU TELAH MENGAMANAHKAN KEPADA KAU ATAS PLATFORM PAKATAN RAKYAT. YAKNI UNTUK MENENTANG KEZALIMAN BN. TAPI KAU DAH JADI TAK AMANAH LA MCM NI. ORANG YANG TAK AMANAH APA MAKNANYA YE??? KAU LEBIH ARIF KOT...LAWYER KAN....KALAU NAK LAWAN ATAS TIKER BEBAS SAMPAI BILA NAK BOLEH TAWAN PERSEKUTUAN. MCMN NAK PERJUANGKAN DASAR2 ISLAM YANG NAK DIBANGUNKAN. BUDAK SEKOLAH PUN BBOLEH FIKIR DAA... PENGUNDI KBB TAK RESTU KAU BUAT MCM NI..KHIANATI AMANAH PENGUNDI.