18 January 2010

LAGU ALLAH JESUS PULAK DAH!!

Salam 2 all.

Saya makin bertambah hairan dengan segelintir puak-puak Kristian di Sabah/Sarawak yang berdegil mahu menggunakan kalimah 'ALLAH' sebagai ganti nama 'God' bagi tuhan triniti mereka-bahawa ALLAH itu Tuhan Bapak, Tuhan Anak & Roh Suci. Dan bertambah hairan saya dengan segelintir Melayu yang menyokong dan bersetuju dengan penggunaan kalimah ALLAH dalam bentuk syirik dan kufur ini!!

Satu soalan saya mahu tanya kepada mereka: apa yang kamu faham tentang nama 'ALLAH' itu? Tahukah kamu bahawa kamu telah terperdaya untuk mempercayai ALLAH itu adalah Tuhan Triniti: Tuhan Bapak, Tuhan Anak & Ruh Suci. Sebenarnya Tuhan ALLAH itu Satu. Dan itulah risalah yang dibawa oleh Nabi Adam, Nabi Ibrahim, Nabi Musa, Nabi Isa dan Nabi Muhammad saw. Kesemua para Rasul dan Nabi, daripada Adam a.s hinggalah ke Nabi Muhammad saw membawa risalah tauhid yang sama..ALLAH itu Tuhan yang Satu..sembahlah Dia.

Ulama' Yahudi 'Abdullah Bin Salam, dari kaum Yahudi Bani Israel, kaum yang telah beribu tahun menggunakan nama ALLAH tetapi mempercayai ALLAH punya anak bernama Uzair telah terus meninggalkan amalan kufur dan syirik itu apabila Nabi Muhammad menegaskan risalah bahawa amalan menyatakan ALLAH ada anak bernama 'Uzair adalah 'amalan syirik dan kufur! Abdullah bin Salam tanpa sebarang keraguan mengakui bahawa ALLAH itu Satu, dan terus menyembah ALLAH yang Satu itu.

Raja Kristian Maharaja Najasyi daripada Habsyah, ketua satu kaum yang beratus tahun lamanya menggunakan nama ALLAH sebagai Tuhan tetapi mempercayai ALLAH punya anak bernama Isa Al Masih @ Iesous @ Yesus @ Jesus. Tetapi apabila dakwah sampai kepada beliau oleh Ja'far Abi Tolib At Tayyar yang membacakan surah Maryam, menceritakan bahawa Isa @ Jesus itu bukanlah Tuhan Anak tetapi hanyalah seorang Nabi, lantas Raja Besar Kristian itu terus meninggalkan 'amalan syirik dan kufur itu dan mengakui ALLAH itu Satu dan mempertuhankan ALLAH yang Satu itu!

Adakah kamu tahu, Bishop Tiny Muskins, seorang Paderi Kanan daripada Gereja Roma Katolik Belanda berusia 71 tahun baru-baru ini mencadangkan penggunaan ganti nama 'God' kepada 'ALLAH' untuk tujuan penyatuan dan kesatuan manusia. Tetapi sedarkan kamu wahai Kristian Sabah/Sarawak apa jawapan pimpinan Kristian terhadap cadangan itu? Mereka menolaknya bulat-bulat.

Seorang paderi Kristian yang terkenal, Dr. R. Albert Mohler, Jr., Presiden The Southern Baptist Theological Seminary menegaskan bahawa cadangan menggantikan nama 'God' kepada 'ALLAH' tidak boleh diterima sama sekali oleh dunia Kristian (sila baca kenyataan beliau dibawah). Jadi bagaimana pula kamu sebagai penganut agama Kristian boleh menerimanya? Apakah kamu sudah merujuk kepada Pope kamu di Vatican sana? Apa pandangan beliau? Sudahkah kamu baca kenyataan daripada Vatican bahawa nama Tuhan kamu ialah YHWH? Tetapi nama itu terlalu suci buat kamu sehingga kamu tidak dibenarkan menyebutnya?! Dan sebaliknya kamu memilih untuk mencemar kalimah suci ALLAH Yang Satu!

Saya juga mahu bertanya, tidak terfikirkah kamu mengapa nama tuhan kamu berubah-ubah mengikut kaum dan bahasa? Tidakkah itu sepatutnya membuka mata, jiwa, pemikiran dan hati kamu untuk mengenal tuhan yang lebih benar. Dan saya katakan kepada kamu Tuhan yang benar, yang berhak disembah ialah ALLAH Yang Satu. Kamu sendiri pun tahu, tidak mungkin Jesus yang mencipta kamu. Kamu sendiri pun tahu, tidak mungkin Jesus mencipta dunia ini. Kamu pasti tahu tidak mungkin Jesus yang menumbuhkan pokok-pokok, mendatangkan hujan, membuat gunung-ganang dan lain-lain. Pasti kamu yakin bukan Jesus yang menghidupkan dan mematikan!! Sudah pasti jawapan kamu bahawa ALLAH lah yang membuat itu semua. Kalau kamu akui ALLAH yang mencipta, yang menumbuh, yang menghancurkan, menjadikan, menghidupkan dan mematikan; mengapa kamu tidak mahu menyembah ALLAH Yang Satu itu?

Mengapa kamu hanya jadikan ALLAH soal istilah, sedangkan ALLAH itu wajib disembah! Ini bukan isu terminologi, ini soal aqidah dan kepercayaan! Sebab itu saya seru kamu, marilah akui ketuhanan ALLAH yang Satu, dan sembahlah ALLAH yang Satu itu. Kalau iktiqad dan aqidah kamu begitu, mempercayai dan mengakui ALLAH itu Satu, maka kamu berhak memakai dan menggunakan nama ALLAH itu tanpa sebarang batasan dan halangan. Tetapi kalau kamu masih berdegil mahu mencemar nama ALLAH dengan perbuatan syirik dan kufur, mendakwa ALLAH punya anak dan sekutu, maka kamu sebenarnya mengisytiharkan perang aqidah terhadap kami umat yang mengakui dan menyembah ALLAH Yang Satu!

Maka atas sebab itulah kami meragui niat kamu sebenarnya, apakah ada agenda halus dan terancang dikalangan kamu, untuk menimbulkan huru hara dan kaca bilau dari segi pemikiran dan aqidah Tuhan Yang Satu ini? Maka benarlah apa yang difirmankan oleh ALLAH Yang Satu kepada kami, "sesungguhnya kamu kaum Yahudi dan Kristian, selama-lamanya tidak akan setuju dan redho dengan umat Islam yang mempercayai dan menyembah ALLAH Yang Satu. Malahan kamu akan berusaha selama-lamanya untuk memesongkan kami supaya kami mengikut cara dan kepercayaan kamu bahawa ALLAH itu ada anak dan sekutu. Namun kami ingin memberitahu kamu, cukuplah bagi kami Al Quran itu. Kami tidak akan terpedaya dengan mainan kamu. Kami yakin dengan kepercayaan kami bahawa ALLAH itu Satu, dan kepercayaan itu adalah benar dan yang haq, dan kami pasti menang dan berjaya, walaupun kamu tidak menyukainya!".

Wassalam.

Zulkifli Bin Noordin
Isnin
02 Safar 1431
18 Januari 2010

##########################################################

Is Calling the Christian God 'Allah' Wrong?

(Rujukan: http://www.christianpost.com/article/20070823/is-calling-the-christian-god-allah-wrong/index.html)

One of America’s pre-eminent evangelicals is challenging the advice of a retiring Roman Catholic Bishop in the Netherlands who has raised eyebrows worldwide by suggesting Dutch Christians pray to “Allah.”
Dr. R. Albert Mohler, Jr., president of The Southern Baptist Theological Seminary, argues that it is inappropriate for Christians to call God Allah based on irreconcilable theological differences associated with the name Allah and core Christian beliefs.
The key condition behind calling the Christian God Allah is that Allah must refer to the same God as the one in the Bible. However, this requirement presents “a huge problem for both Muslims and Christians,” contends M ohler.
The theologian pointed out that the Qur’an explicitly denies that Allah has a son, and Islam considers the idea of a triune God to be blasphemy.
“Thus, from its very starting point Islam denies what Christianity takes as its central truth claim – the fact that Jesus Christ is the only begotten Son of the Father,” wrote Mohler on his web blog Wednesday.
“If Allah has no Son by definition, Allah is not the God who revealed himself in the Son. How then can the use of Allah by Christians lead to anything but confusion …and worse?”
Last Monday, during an interview with a Dutch TV program, 71-year-old Bishop Tiny Muskens promoted the idea of Dutch Christians calling God Allah, believing that it would ease much of the conflict between the Christian and Muslim faiths. Muskens contended that God doesn’t mind what He is called and the arguments over what to call Him is an invention of man.
“Allah is a very beautiful word for God. Shouldn’t we all say that from now on we will name God Allah? …What does God care what we call Him? It is our problem,” said Muskens, according to The Associated Press.
The retiring bishop was a former missionary to Indonesia – the most populous Muslim country in the world – for eight years, where he said priests used the name “Allah” while celebrating Mass.
In response, Mohler pointed out that it would be difficult to support the argument that “Allah” can be used as a generic term for God. The theologian said separation of Allah from the language, theology, and worship closely associated with it is difficult. Moreover, even non-Arabic speaking Muslims use Allah when referring to their god.
Another irreconcilable difference is that Jesus commanded his followers to baptize “in the name of the Father and of the Son and of the Holy Spirit.”
“When this command is taken seriously and obeyed, the whole issue is greatly clarified – a Christian cannot baptize in the name of Allah,” stated Mohler.
“So Bishop Muskens is disingenuous at best when he suggests that God does not care about His name. This is not a matter of mere ‘discussion and bickering,’” said Mohler.
“If Allah has no son, Allah is not the father of our Lord Jesus Christ…This is no mere ‘discussion and bickering.’ This is where the Gospel stands or falls,” the theologian concluded.
Bishop Muskens in the past endorsed other controversial ideas which went against the Vatican leadership – such as those who are hungry can steal bread and that condoms should be permissible in the fight against HIV/AIDS.

5 comments:

simply said...

Pak Sheikh Anwar Ibrahim kata Kristian boleh pakai Allah, tapi jangan salah guna, apa cerita YB? Prinsip politik dengan Agama boleh campur-campur ke? boleh komen sikit tak?

ariff55 said...

mereka ingin menghina ALLAH dgn mesyirikkanNya depan muslim

http://satdthinks.blogspot.com/2010/01/poni-alak-petaraunravelling-linguistic.html

Jihad Aqidah

Anonymous said...

Salam
Takbirrrrrr!!! Tahniah YB ana sokong enta dan akan bersama pakatan yg ingin menegakkan kalimah Allah swt.Ya Allah Ya Tuhan kami,tetapkanlah Iman kami untuk terus memperjuangkan Agama mu ini Ya Allah.

BENE4333 said...

Saya sokong kenyataan-kenyataan saudara zulkifli tentang isu-isu negara yang berkaitan dengan ummat islam...sokongan dan pendirian saudara tentang isu-isu yang berkaitan sekurang-kurang nya menunjukkan masih ada lagi yang berani bersuara secara lantang membela ummat kita..Syabassss

Tetapi saya agak tidak setuju dengan pendirian saudara dalam mempertahankan anwar ibrahim..kenapa??...kerana ape yang saye lihat, anwar ibrahim tidak ubah seperti sesumpah..

fadzliyani kamaruddin said...

YB, lagu ni dah lama kuar la ..agnes monica ni banyak buat lagu religious sebab dia kristian indo......sy pun heran apasal anak anak muda melayu msia memang ramai yang minat kat dia ni..mungkin terikut ikut siulan musik dia yang menarik tu...dia banyak berlakon sinetron kat astro...yg saya heran selama ni kjaan biar jerrr lagu dia, album dia dan film dia berkumandang, ada interview kat tv3 lagi apasal dia suka buat lagu Allah yesus...tu pun bleh lepas....siap cakap dia tak akan apologise to fans in malaysia....baru sekarang baru YB perasan ekk.....